فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1336 در آبادان متولد شد. مادرش او را به گونه اي تربيت کرد که  از كودكي عشق و علاقه نسبت به قرآن واهل بيت پيامبر (ص) در دلش مي‌درخشيد. در سن کودکي بود که  جذب مسجد صاحب الزمان آبادان شد.
در سن نوجواني پدرش را از دست داد وبا تلاشهاي مادر وبرادرش محمد بزرگ شد.
او تحصيلاتش را در اين شهر انجام داد وموفق به گرفتن مدرک پايان دوره ي متوسطه شد. با شناختي که در مسجد صاحب الزمان(عج) از ظلم وفساد حاکم در کشور به واسطه حکومت پهلوي به دست آورده بود, در طول دوره ي تحصيل مبارزات مخفيانه اي را با حکومت ديکتاتوري شاه آغاز کرد اما در 20 سالگي بود که تمام وقت خود را به مبارزه برعليه طاغوت اختصاص داد.
او به همراه دوستانش فعاليت‌هاي قابل ملاحظه‌اي در راستاي مبارزه با رژيم پهلوي در آبادان  انجام دادند و  ضربات خردکننده اي به پيكره نظام ستمشاهي وارد آورند. آبادان به جهت اينکه بزرگترين مرکز صادرات نفت براي حکومت شاه بود وپالايشگاه اين شهر بزرگترين پالايشگاه کشور بود ,نقش تعيين کننده اي براي او داشت.عبدالعلي تميمي همراه با دوستانش با سازماندهي اعتراضات مردمي و به اعتصاب کشاندن کارکنان صنعت نفت در اين شهرکه با فرمان امام خميني (ره)انجام شد کمک بزرگي به شکست حکومت شاه خائن کردند.
او پس از پيروزي انقلاب اسلامي فرصت را براي خدمت به مردم وانقلاب غنيمت شمرد و ابتدا مسئوليت زندان شهرستان آبادان را پذيرفت. در سال 1360 ازدواج کرد واقدام به تشكيل خانواده نمود .پس از آن به فرماندهي سپاه جزيره مينو منصوب شد.
جنگ که آغازشد او به‌عنوان نماينده سپاه آبادان در ستاد جنگ منصوب شد. سپس به عنوان فرمانده محور ذوالفقاري معرفي شد و مجاهدات زيادي براي پاسداري از آبادان انجام داد,نيروهاي دشمن ماهها اين شهر را در محاصره ي خود داشتند اما وجود مردان بزرگي مثل عبدالعلي تميمي تلاش دشمن را براي دستيابي به اين شهر ناکام گذاشت.
در نيمه دوم سال 1360 به فرماندهي سپاه آبادان برگزيده شد.
در عمليات ثامن الائمه همراه با نيروهاي تحت فرماندهي اش مأمور آزادسازي جاده ماهشهر – آبادان شد وبا شايستگي اين ماموريت مهم را انجام داد.
بعد از آن در عمليات بيت المقدس به عنوان فرماندهي تيپ بعثت شركت كرد و ضربات مهلکي به نيروهاي دشمن وارد آورد.
مدتي بعد به جهت نياز به تخصص و تجارب او,به لشکر انصارالحسين(ع) منتقل وبه عنوان فرمانده آموزشهاي آبي خاكي اين لشکر مشغول مشغول خدمت شد.
 او در اين سمت نيز تلاشهاي زيادي نمود تا با آموزش نيروهاي غواص ,پيروزي هاي بزرگي را براي نيروهاي ايراني در عملياتي مانند والفجر 8به ارمغان آورد.
عبدالعلي تميمي مانند تمام عمليات نيروهاي ايراني ,در هنگام عمليات فارغ از اين که چه مسئوليتي دارد با برداشتن اسلحه به نبرد با دشمنان مي پرداخت ويا اينکه فرماندهي گروهي از رزمندگان شرکت کننده در عمليات را به عهده مي گرفت. درعمليات والفجر8 نيز در عمليات شرکت کرددر حالي که فرمانده آموزشهاي آبي خاکي لشکر بود.اودر اين عمليات به سختي مجروح شد و پس از انتقال به بيمارستان در روز سوم ارديبهشت ماه 1365 به همرزمان شهيدش ملحق شد. 
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد





وصيتنامه
بسم الله الرحمن الرحيم
وَ لنبلونّكم بِشيءٍ مِن الخَوف و الجوع و نقص من الأموال و الأنفُس و الثّمرات و بشّر الصّابرين.
و البته شما را به سختيها چون ترس و گرسنگي و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بيازمائيم و بشارت و مژده آسايش از آن سختيها صابران است. (سوره بقره آيه 100).
الّذين إذا أصابَتهم مُصيبةٌ قالوا إنا لله و إنا إليه راجعون.
آنانكه چون به حادثه سخت و ناگوار دچار شدند صبوري پيشه گرفته و گويند ما به فرمان خدا آمده و به سوي او رجوع خواهيم كرد. (سوره بقره آيه 156).
در اين زمان كه ما زندگي مي‌كنيم , بعد از 1400 سال دوباره نسيم اسلام وزيدن گرفته و دارد از خفقان بيرون مي‌آيد و اسلام زمان پيامبر(ص) و علي(ع) تكرار مي‌شود و جهان را متوجه خود كرده است و تمام مسلمين و مستضعفين را به زير پرچم خود آورده است. مستكبرين و دشمنان كه در رأس همه آنها آمريكا و شوروي و اسرائيل جنايت كار هستند ,به اين آساني نخواهد گذاشت كه حكومت اسلامي جهان‌شمول شود و اسلام براي محكم شدن ريشه‌هايش نياز به فداكاري و جانبازي و از خودگذشتگي روحانيون و جوانان و تمام اقشار مسلمين دارد، و به خاطر اسلام است كه مطهري‌ها و بهشتي‌ها و رجائي‌ها و باهنرها و... و هزاران شهيد والامقام ديگر را از دست مي‌دهيم تا اسلام پابرجا باشد، با اين اوصاف ديگر چه باعث درنگ ما شده و نمي‌گذارد خود را به قافله آنها برسانيم.
خداوندا ما را جزء سربازان خود قرار بده كه سربازان تو هميشه پيروزند.
خداوندا ما را جزء حزب خودت قرار بده كه حزب تو هميشه پيروز است.
خداوندا ما را قدرتي عنايت كن تا تمام دشمنانت را از روي زمين نيست و نابود كنيم.
خداوندا به ما صبر و استقامت عنايت كن تا آخرين قطره خون‌مان پرچم الله اكبر تو را بر دوش حمل كنيم و در جهان برافشانيم.
خداوندا به ما توفيق ده تا تمام دشمنانت از سازمان منافقين و حزب امت گرفته تا چريكهاي فدائي خلق و حزب پيكار و ديگر سازمانهاي كفر و الحاد و را از صحنه گيتي برداريم و جهان را براي ظهور امام زمان(عج) مهيا كنيم. آمين.
اشهد ان لا اله الا الله
اشهد ان محمداً رسول الله
اشهدا ان علياً اميرالمؤمنين ولي الله
من عبدالعلي تميمي فرزند مرحوم ناصر در كمال صحت و سلامتي وصيت‌نامه خود را اين چنين بازگو مي‌كنم .همسرم در اين زمان كه قرار گرفته‌ايم تمام نيروهاي جهان ,به جز تعداد اندكي از آنها همه با هم هم پيمان شده‌اند كه اين صداي ا...‌اكبري كه از ايران اسلامي به رهبري نايب امام زمان(عج) امام خميني بلند شده در گلوها خفه كنند .
 به شما سفارش مي‌كنم كه هيچگاه امام را تنها نگذاريد و سخنان امام را مو به مو اجرا كنيد و از برادران بزرگمان چون حجت ‌الاسلام خامنه‌اي و رفسنجاني تبعيت كنيد و هيچگاه آنها را تنها نگذاريد. دوست باشيد با دوستان واقعي آنها و دشمن باشيد با دشمنان آنها و سعي كنيد در راهپيمائي‌ها و نماز جمعه‌ها و دستورهائي كه آنها مي‌دهند شركت فعال داشته باشيد كه در آن خير و صلاح دين است.
همسر عزيزم يادت باشد كه اگر خداوند عنايتي كرد و من به قافله آنها رسيدم و نزد ديگر ياران جندا... از جمله آيت‌ا... بهشتي و رجائي و باهنر و برادرت علي رفتم ,سلام همگي شما را به آنها خواهم رساند و خوشحال خواهم شد اگر خوشحال باشي و ناراحت خواهم شد اگر ناراحتي كني. البته اين كه گفتم زياد ناراحتي كني به خاطر اين است كه بتواني مقداري از عقده‌هايت را بر دل دشمنان اسلام كه مهمتر از همه آنها آمريكا مي‌باشد خالي كني و مي‌دانم كه تو صبورتر از آني كه من بخواهم تو را سفارش كنم.
همسر عزيزم, اگر خداوند به ما فرزندي داد در تربيت او سعي و كوشش زياد كن كه باز هم خير دنيا و آخرت در آن است و به او بياموز كه چگونه با زبان و قلم و سلاح بجنگد.
همسر عزيزم، مادر دلسوخته‌ام را فراموش نكن كه همچون تو دلسوخته است و تا آنجايي كه مي‌تواني او را دلداري بده و به او بگو كه علي به من سفارش كرده است كه به شما بكويم كه در مرگم در انظار مردم گربه نكن كه دشمنان خدا تو را ببينند و خوشحال شوند. تو همچون شير غران باش تا آنها بدانند شما شيرزنان و شيرمردان چگونه فرزنداني داريد و چگونه حاضريد كه فرزندان و همسران خود را از دست بدهيد اما قرآن محمد(ص) كه از جانب خداست سالم و محفوظ بماند.
همسر عزيزم تو, را سفارش مي‌كنم به برادران و خواهرانم بگو تمام هدفتان اسلام باشد و در هر كاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد خدا را در نظر داشته باشيد و بعدآن كار را انجام دهيد كه جز اين هر كاري خسران و زيان است در دنيا و آخرت و به آنها بگو كه امام امت و ياران او را تنها نگذاريد و هميشه آماده فرمان آنها باشيد.
همسر عزيزم ,در نهايت بايد از تو بسيار تشكر كنم ,تو در زندگي براي من مانند يك مربي بودي, زياد به خاطر من زحمت كشيدي انشاءا... اجر و زحمات شما و مادرم را خداوند بدهد.من نمي‌توانم حق شما و مادرم و برادرم محمد را ادا کنم. محمد هم براي من زحمات زيادي كشيده است.
سخني با مادرم، مادر عزيزم انشاءا... اگر خداوند توفيق شهادت داد تو مادر يك شهيد هستي كه به خاطر خدا و قرآن و اسلام زندگي را رها كرده است , ناراحت نباش از اينكه من را از دست داده‌اي زيرا من در آن دنيا وارد بهشت نمي‌شوم تا تو و همسرم را وارد بهشت نكنند و چه معامله از اين بالاتر كه تو مي‌تواني در دنيا بكني ,پس خوشحال باش و اميدوار و براي اسلام زحمت بكش و ديگر مادران دلسوخته و فرزندان پدر از دست داده را رحم كن كه اين بهترين چيز براي من است.
به خواهرم بگو كه هر چه در راه خدا بيشتر زحمت بكشي، چه ياد بگيري و يا  ياد بدهي از نظر زمان وقت مي‌گذرد ولي پس‌انداز آن باقي مي‌ماند. مادر جان, تو براي من در زندگي سختي‌هاي زيادي كشيدي ,هيچگاه يادم نمي‌رود آن زحمات و ناراحتي هايي كه براي ما در زندگي كشيدي.
 مادرم خوشحال باش كه زحمات تو به هدر نرفته است و آخر نتيجه خوبي از آن خواهي گرفت، چه نتيجه‌اي از اين بهتر .
 راجع به محل دفنم اگر جسد من گيرتان آمد در صورتي كه مشقت نداشته باشد در گلستان شهداي آبادان و در غير اين صورت هرجا كه صلاح ديديد,دفن کنيد.
در پايان به تمام خويشان و همسايگان بگوئيد كه من آنها را حلال كرده و انتظار حلال بود از همگي شما دارم كه خداوند اگر شما نبخشيد ,نخواهد بر من بخشيد.
برقرار باد پرچم جمهوري اسلامي ايران درتمام گيتي.                                                                             عبدالعلي تميمي



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : تميمي , عبدالعلي ,
بازدید : 122
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 621 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,313 نفر
بازدید این ماه : 4,956 نفر
بازدید ماه قبل : 7,496 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک