فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1342 سالي که امام خميني رهبر بزرگ انقلاب اسلامي ايران ,نهضت خود را آغاز کرد, حسين نوري در كبودرآهنگ استان همدان متولد شد.دراين سال بود که امام خميني مبارزه طولاني اش را با شاه خائن آغاز کرد.شاه ستمگر مغرور از قدرت پوشالي خود به امام گفته بود با چه نيرويي مي خواهي با من بجنگي ؟ امام خميني خطاب به شاه خائن فرموده بود:سربازان من در گهواره ها هستند!!
حسين با پشت سر گذاشتن سن شش سالگي قدم به مدرسه گذاشت و تا پايان مقطع ابتدايي تحصيل کرد اما به‌دليل مشكلات اقتصادي خانواده و نداشتن توان مالي مناسب عليرغم ميل باطني‌اش از ادامه تحصيل بازماند.
او مشتاق تحصيل و کسب دانش بود ,اما حالا مجبور مي شد با سن کمي که داشت ,کارهاي طاقت فرسا انجام دهد تا کمک خانواده باشد وآنها قادر به ادامه ي زندگي باشند.
حسين روز به روز بزرگتر مي شدوپي به حقايق بيشتري مي برد.او مي ديد که در سايه رفاهي که يک اقليت در کشور از آن برخوردارند,بيشتر مردم ايران از کمترين امکانات زندگي بي بهره اند,به گونه اي که بيشتر کودکاني که همسن او بودند به جاي تحصيل بايد کار مي کردند.
روزها مي گذشت و اعتراضات مردم به بي عدالتي , ظلم وفساد حاکم بر کشور در نتيجه ي حکمراني انسانهاي حقيري که نوکري بيگانگان بزرگترين افتخارشان بود,بيشتر وبيشتر مي شد.
انقلاب اسلامي مردم ايران به سيلي خروشان تبديل شده بود ومي رفت تا بنيان فساد وظلم را از خاک مقدس ايران برکند.حسين که خيلي وقت بود مخفيانه در حال مبارزه با حکومت ديکتاتوري شاه بود,همگام با مردم در جهت بر اندازي رژيم طاغوت تلاش مي کرد. او در اين دوران به سن نوجواني رسيده بود وبا شور وشوق زيادي در مبارزات حضور مي يافت.
وقتي در 22بهمن 1357 انقلاب اسلامي مردم ايران به پيروزي رسيد او فرمان امام خميني راکه از جوانان انقلابي خواسته بود, نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را تشکيل دهند ,پذيرفت وبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست.
باورود به سپاه احساس کرد شرايط مناسبي براي خدمت گذاري به مردم وکشور برايش فراهم شده. هرجاکه نياز به جانفشاني بود حسين حضور داشت.سخت ترين وخطرناک ترين ماموريتها را داوطلبانه مي پذيرفت وانجام مي داد.
کارايي وتعهدش باعث شد درسمتهاي فرماندهي منصوب شود. روزهاي اول پيروزي انقلاب دشمنان توطئه هاي زيادي انجام دادند تا شايد انقلاب را به شکست بکشانند,بمب گذاري,خرابکاري,ترور مردم ومسئولين,جنگ داخلي,کودتاو صدها توطئه ي ديگر که هرکدامشان براي به شکست کشاندن انقلاب کافي بود اما وجود نهادي مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که در نوک پيکان مقابله با اين توطئه ها وجود دارد؛تلاشهاي شيطاني بدخواهان مردم ايران را به شکست کشاند.
وقتي دشمنان از همه ي اين توطئه ها نتيجه اي نگرفتند جنگ همه جانبه را به ملت ايران کردند.با آغاز جنگ حسين به جبهه رفت. او در طول حضورش در جبهه با مسئوليتهاي مختلف و در عمليات‌ متعددي شركت کرد و رشادت و شهامت هاي بي شماري از خود به يادگار گذاشت.
با اينکه ازدواج کرده بود وخدا پسري به نام مجيد به هديه داده بوداما اين ها مانع از حضور مستمر حسين در جبهه نمي شد.
مدت زيادي از حضور او در جبهه ,در بخش اطلاعات وعمليات بود. ماموريت اين بخش نفوذ به خطوط مقدم وپشتيباني دشمن و شناسايي مواضع ,نيروها و تجهيزات دشمن بود تا براساس اطلاعات جمع آوري شده عمليات مناسبي براي بيرون راندن دشمن از خاک ايران يا تعقيبش در خاک عراق طرح ريزي شود.
حسين نوري به عنوان فرمانده اين واحد در تيپ ويژه شهدا خدمات ارزشمندي انجام داد وسرانجام در عمليات كربلاي 5 که در ديماه سال 1365در جبهه شلمچه انجام شد,به شهادت رسيد.
ماموريت واحدي که حسين فرمانده آن بود,قبل از شروع عمليات تمام شده بود اما او پس از اتمام ماموريتش ,به کمک رزمندگان ديگر که ماموريت حمله وتصرف دژهاي دشمن را داشتند,شتافت وشهيد شد تا اين سنت الهي که ,خدا هربنده اي را دوست داشته باشد ,نزد خودش جاي مي دهد,تکرار شود.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد






وصيتنامه
بسم ا.. الرحمن اارحيم
خداوندا آنچه رضاي تو در آن است به من ارزاني دار.
خدايا اين وصيت را در حالي مي‌نويسم كه با كوله‌باري از گناه به هيچ جا پناه نبرده‌ام و فقط شرمنده و درمانده رو به درگاه تو آورده‌ام, چرا كه در رحمت تو هميشه باز است و لطف و مهر تو چنان عظيم است كه با اين كوله بار گناه باز بنده‌ات را مي‌بخشي و او را مي‌پذيري. اي خداي بزرگ تو خود شاهد هستي، من عاجزم و ناتوان از اينكه شكر نعمتهاي تو را به جاي آورم، وتو به من توفيق اين را عطا فرمودي كه به عنوان يك پاسدار اسلام، پاسدار قرآن واقع گردم ,در صورتي كه من لايق اين همه نعمت نبودم .خدايا توفيق جهاد در راهت نصيبم گردان.
خدايا گرچه من لياقتش را ندارم و ليكن آرزوي شهادت را كه در قلبم و روحم جا پيدا كرده است و تنها خواسته من از توست برآورده كن هرچند من شايد واژه شهادت را نشناخته‌ام كه من اين چنين گستاخانه و بي ادبي از تو طلب آنرا مي‌كنم.
با توجه به اينكه مدتي است وارد مبارزات سياسي و نظامي شده‌ام، و به همين خاطر نسبت به خانواده‌ام رسيدگي نكردم و به خصوص پدر و مادرم و هيچ وقت هم نتوانستم خودم را قانع كنم كه مسئوليت را رها كنم، و طلب بخشش دارم، و از حقي كه بر گردن من داشته اند و نتوانستم آنرا بحق ادا كنم.
پدر و مادر عزيزم من نمي‌توانم زحمات شما را در رابطه با پرورش خودم حتي عنوان كنم تا چه رسد به اينكه بخواهم تشكري بكنم، من دوران ناداني جهالتم باعث اذيت و آزار شما شدم، از شما پدر گراميم و مادر مهربانم مي‌خواهم كه مرا حلال كنيد و شما را به خدا و شما را به جان امام حسين(ع) و شما را به جان حضرت فاطمه زهرا(س) مرا حلال كنيد و اي پدر از شما عاجزانه و تنها تقاضاي من اين است كه مرا حلال كنيد و مرا ببخشيد و از خواهرانم مي‌خواهم مرا حلال كنيد و اگر احياناً شما را اذيت كردم مرا ببخشيد و در مرگ من گريه نكنيد.
و از برادرانم مي‌خواهم مرا حلال كنيد چون زحمت مرا زياد كشيده‌اند و از همه آنها مي‌خواهم راه مرا ادامه دهند .
از شما خانواده عزيزم كه حق فراواني نسبت به من داريد مي‌خواهم در مرگ من جشن بگيريد و نگذاريد خداي ناكرده از گريه شما دشمن خوشحال شود. موقعي كه به ياد من مي‌افتيد در ذهنتان حضرت اباعبدا... الحسين(ع) را به ياد بياوريد. اگر هم خواستيد گريه كنيد براي امام حسين(ع) گريه كنيد كه چگونه علي اصغرش(ع) و علي اكبرش(ع) را داد و همه ياران را داد و خانواده‌اش را يعني حضرت زينب(س) و سكينه(س) را به اسارت بردند. در مقابل اين همه مصيبت‌هاي امام حسين(ع) خون فرزند شماچه ارزشي مي‌تواند داشته باشد و هر موقع به ياد من افتاديد به بدن پاره پاره امام حسين(ع) گريه كنيد.
به هر حال باز از شما عزيزان مي‌خواهم در مرگ من اشك نريزيد و خوشحال باشيد و از كليه برادران و خواهران كه مرا مي‌شناسند درخواست دارم كه مرا حلال كنند و براي من از خدا طلب بخشش كنند, شايد به خاطر حرمت دعاي مومنين خداوند از تقصيراتم بگذرد خواسته ي من از همسرم اين است كه مرا ببخشد و فرزندم مجيد را نسبت به اسلام دلسوز و با تربيت اسلامي به بار آوريد و از مجيد خوب مواظبت كند.
خدايا شيرين تر از جانم چيزي ندارم كه در راهت بدهم آنهم از خودت است.
والسلام عليكم و رحمه ا.. وبركاته.
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از خميني را نگهدار. حسين نوري



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : نوري , حسين ,
بازدید : 355
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,839 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,940 نفر
بازدید این ماه : 3,583 نفر
بازدید ماه قبل : 6,123 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک