فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

شهريور ماه سال 1341 روستاي "کوهين"در شهرستان کبودرآهنگ شاهد تولد کودکي از نسل خورشيد بود. نامش را امين الله گذاشتند.
 از کودکي با آيه‌هاي الهام بخش قرآن مأنوس بود ,بزرگتر که شد ديگران را نيز به تلاوت اين مفاهيم الهي توصيه ميکرد. با رسيدن به سن تحصيل, مشتاقانه قدم به مدرسه گذاشت و تحصيل علم و دانش را آغاز کرد.او علاقه ي زيادي به کسب علم ودانش داشت اما بعد از دوران ابتدايي به‌دليل مشکلات اقتصادي خانواده مجبور به ترک تحصيل شد تابا کار کردن کمک خانواده اش براي تامين مخارج زندگي باشد.
 او اگر چه از محيط درس و مدرسه دور ماند. ولي هرگز از فراگيري معرفت اسلامي و قرآني باز نايستاد. از هر فرصتي براي افزودن به دانسته هايش استفاده مي کرد .سنين نوجواني را طي مي کرد که مبارزات مردم عليه طاغوت  به اوج خود رسيده بود. سالهاي 1355تا1357مردم ايران پس از يک دوره مبارزه ي سخت ونفس گير که از سال 1342شروع شده بود,دراين سالها شاهد به ثمر نشستن تلاشهايشان بودند.
 او در اين دوران نوجواني را مي گذراند.درجستجوي حقيقت بود و عدالت خواه بود بر اين اساس با ارادهاي محکم و استوار به قيام حسيني مردم ايران  پيوست و پرچم مبارزه با ظلم و فساد ستمشاهي را برداشت. پيروزي انقلاب اسلامي را آغاز راهي برمي‌شمرد که روح متعاليش در آن به کمال مي رسيد.
او از هيچ کوششي در راه به ثمر رساندن انقلاب اسلامي دريغ نداشت وتا روز 22بهمن سال 1357که انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد ,او آرام نگرفت.
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست .با شروع جنگ تحميلي، لباس جهاد پوشيد وروانه ي جبهه هاي دفاع از اسلام ناب محمدي شد.او حالا 18ساله شده بود.
او در جنگ نيز مثل دوران مبارزه با طاغوت ,هر کاري که در توانش بود انجام مي داد .
شرکت در خط مقدم جبهه ورويا رويي مستقيم با دشمنان,حضور در پشتيباني و انجام وهدايت عمليات پشتيباني از رزمندگان,انجام کارهاي اداري وستادي.
پس از اصرارهاي زياد پدر و مادرش قبول کرد ازدواج کند به شرطي که از جبهه و جنگ جدا نشود.همسري مومن انتخاب کرد که اورا تشويق به حضور در جبهه مي کرد.
مدتي از حضور امين الله در جبهه ها مي گذشت واومسئوليتهايي را در راه دفاع از کشور تجربه کرده بود. يکي از مهمترين کارهايي که در آن دوران النجام مي شد,جذب ,آموزش و اعزام نيرهاي بسيج مردمي به جبهه هابود. امين الله باقري مسئوليت اين کار مهم را درسپاه هفتم به عهده گرفت وبا تلاشهاي شبانه روزي توانست نيروهاي بي شماري را سازماندهي وروانه ي جبهه ها نمايد.
هرچند مسئوليتش اقتضا مي کرد صدها کيلومتر پشت جبهه باشد وماموريتش را انجام دهد اما عشق به حضور در جبهه هاي جنگ باعث شده بود از هر فرصتي براي حضور در اين مناطق استفاده کند. به خصوص هنگام عمليات او با برداشتن اسلحه ,در کنار رزمندگان اسلام به نبرد با دشمنان مي پرداخت يا ماموريت هدايت وفرماندهي بخشي از نيروهاي عملياتي را به عهده مي گرفت.
عمليات مسلم ابن عقيل(ع)که در نهم مرداد ماه 1361 در ارتفاعات مشرف به شهرمندلي عراق درجبهه سومار انجام شد ,آخرين فرصتي بود که خدا به او اجازه داد در راه اعتلاي اسلام ناب محمدي تلاش نمايد.امين الله در اين عمليات به شهادت رسيدوبه ديدار خدا رفت تا در کگنار بندگان برگزيده ي خدا شاهد اعمال وگفتار ما باشد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد






وصيتنامه
بسم رب الشهدا و الصديقين
اين شهدا حق زيادي بر گردن ما دارند .
اين وصيت‌نامه‌هايي كه اين عزيزان (شهداء) مي‌نويسند ,مطالعه كنيد .پنجاه سال عبادت کرديد خدا قبول کند, يك روز هم يكي از اين وصيتنامه‌ها را گرفته و مطالعه و تفكر كنيد . (پير جماران ، قلب امت ، امام خميني)
ضمن سلام و درود بي پايان به رهبر كبير انقلاب و ملت شهيد پرور ايران و رحمت و درود خداوند بر تمام شهداي انقلاب و جنگ تحميلي عراق عليه ايران .
در اين آخرين لحظات سرنگوني رژيم صدامي چه خوب است عرايضي را با ملت شهيد پرور داشته باشم, البته مالي ندارم كه در مورد آن وصيت كنم فقط مي‌خواهم چند كلمه‌اي را كه در اين مدت زندگانيم درك نمودم كه مي‌شود با تكيه بر آنها كفر را به انزوا كشيد و اسلام را در جامعه پيدا كرد, خدمت ملت عزيز عرض كنم .
1- هميشه و در همه حال امام را دعا كنيد, چون كه ما هر چه داريم از بركت وجود امام و خون شهدا داريم . اين دولت نوپاي جمهوري اسلامي را از هر لحاظ كمك كنيد و پشتيبان آن باشيد. به راستي كه هر كس به تضعيف اين دولت كمك كند از يزيديان و كفار خواهد بود . اي ملت عزيز هميشه در صحنه وپشتيبان روحانيت مبارز پيرو خط امام باشيد كه با وجود اين روحانيت بود كه اسلام تا به حال پايدار مانده و نسل انسانيت را كه در ايران و جهان رو به ورشكستگي مي‌رفت, بعد از 1400 سال در ايران زنده كرده و مي‌خواهد جهان را نيز از اين ورشكستگي نجات دهد .
رئيس جمهور محبوب آقاي خامنه‌اي و رئيس مجلس آقاي رفسنجاني را دعا كنيد تا در اين مسئوليت خطيري كه به عهده آنها گذاشته شده موفق شوند و بتوانند با رهبري‌هاي پيامبر گونه امام و ياري شما ملت شهيد پرور قدرت حقانيت اسلام را به جهان عرضه كنند .
اما اي كساني كه عظمت و بزرگي اين انقلاب الهي را درك نكرده‌ايد, كمتر به دنبال اشكال تراشي و ايجاد بي نظمي در جامعه اسلامي برويد, بگذاريد اين مسئولين مملكتي و دولت شما را از دست استعمار و بدبختي فكري به ياري خداوند منان نجات دهند.
اي احتكار گران و گرانفروشان و اي سرمايه‌داراني كه نمي‌خواهيد پولهايتان را براي پيشرفت انقلاب به كار بريد ,مي‌خواهم به شما بگويم, اين ملتي كه در حدود 3 سال است در محاصره نظامي و اقتصادي آمريكا و ابر قدرتها به سر مي‌برند,دشمنان هيچ غلطي نتوانستند در قبال اين ملت بكنند ,حالا شما كه تفاله‌هاي آنها هستيد چه كار مي‌خواهيد بكنيد .بيائيد به دامن اسلام برگرديد وگرنه از منافقين هم بدتر هستيد .
اما وصيتي كه به خانواده‌ام دارم:
 در صورت شهادت من گريه و زاري نكنيد و عزادار نباشيد چون من متعلق به شما پدر و مادر يا همسرم نيستم بلكه امانتي بودم از طرف خداوند در دست شماها . و از شما پدر ، مادر و برادران عزيزم حلالي دنيا و آخرت مي‌خواهم . و سر قبر بنده را زياد آزين بندي نكنيد و سعي شود از زدن عكسم بر سر قبر خودداري كنيد يك آينه بر سر قبرم نصب كنيد كه از آن قبرم مشخص باشد تا كساني كه براي فاتحه مي‌آيند قبر در نظر آنها جلوه‌گر شود تا به فكر آخرت بيفتند ، كه خود آنها هم روزي به خاك تبديل خواهند شد و كمتر فكر ماديات و تجملات دنيوي باشند .دوستان عزيز از شما عاجزانه تقاضامندم بعد از شهادت من تعريفي از بنده نكنيد .
بعد از شهادت بنده طبق موازين شرعي اسلام در مورد همسرم اقدام شود .
خدايا ، خدايا ، تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار
از عمر ما بگير و بر عمر او بيفزا
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همدان        امضاء :امين الله باقري 8/7/61 



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : باقري , امين الله ,
بازدید : 178
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,527 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,628 نفر
بازدید این ماه : 3,271 نفر
بازدید ماه قبل : 5,811 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک