فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سوم شهريور ماه 1342 ه ش در روستاي" حاتم آباد"در يکي از قطبهاي صنايع دستي ايران يعني لاله جين در استان همدان متولد شد.
 خانواده‌اي محروم و بي‌بضاعت داشت , رنج و سختي زندگي را از کودکي چشيد. پدرش عليرغم فقر و مشکلات معيشتي ,هرگز از تربيت اسلامي فرزندان خود غافل نبود، به‌همين سبب نبي الله احدي از کودکي با قرآن انس گرفت وبا سيره ائمه(ع) آشنا شد.
با سپري کردن دوران کودکي پا به مدرسه گذاشت تا با فراگيري دانش همزمان رشد معنوي و علمي را باهم تجربه کند. به تحصيل علاقه ي زيادي داشت اما  تا پايان مقطع ابتدايي  تحصيل کرد و پس از آن به دليل  مشکلات اقتصادي که خانواده اش با آن درگيربود، ترک تحصيل کرد.
پس از کنار گذاشتن تحصيل اوبه تهران مهاجرت کردتا با کار کردن هم هزينه هاي زندگي خودش را تامين کند وهم کمک خانواده اش باشد تا قدري از مشکلات آنها را بر طرف نمايد. اودر کار گاهي کار پيدا کرد وبا تلاش و کوشش زياد به کار کردن مشغول شد.
دوران کارگري او در تهران ,همزمان بود با اوجگيري انقلاب اسلامي و اعتراضات مردم ايران بر عليه حکومت ستمگر پهلوي ,نبي الله احدي که از روحيه عدالت طلبي و ظلم ستيزانه اي برخوردار بود, به سيل خروشان مردم پيوست تا در راه تحقق آرمانهاي الهي امام خميني(ره)رهبرانقلاب اسلامي ,به مبارزه با فرعون ايران بپردازد.
بعد از آن تمام وقت وزندگي او شده بود مبارزه وتلاش براي نابودي حکومتي که غير از فقر,فساد ,ظلم وبي عدالتي هيچ دستاوردي براي ايران وايراني نداشت.
دراين راه او از هيچ خطري نمي هراسيد ,عاشقانه وبا نيت الهي به مبارزه مي پرداخت.
در سقوط يکي از پادگان‌هاي تهران وپايگاه حکومت پهلوي در باغ شاه سابق نقش شاخصي داشت.
 پس از استقرار نظام اسلامي به فعاليتهاي فرهنگي و مذهبي روي آورد.اعتقاد داشت ملتي که از غناي فرهنگ ملي ومذهبي بالايي برخوردار باشند ,آسيب پذير نخواهند بود.
سال 1359 به همدان برگشت وبه عضويت بسيج درآمد. سال 60 13به جبهه اعزام رفت و عاشقانه در عمليات فتح المبين حضور يافت. در سال 1361 به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آمد وبه لشکر انصارالحسين(ع)پيوست.
 پس از ورود به لشکر انصارالحسين(ع)با پذيرش فرماندهي گروهي از رزمندگان همداني در عمليات مسلم بن عقيل شرکت کرد وبا تحقق تمام اهداف واگذارشده لياقت وکارايي خود را به اثبات رساند.
او در طول حضور در جبهه مسئوليتهاي زيادي را به عهده گرفت ودر راه دفاع از ايران اسلامي چندبار مجروح شد,اين مجروحيتها هرگزدر اراده ي الهي او خللي وارد نکرد .
نبي الله احدي از روزي که به جبهه رفت تا هنگام شهادتش که در بيست ونهم ديماه 1365 در جبهه ي شلمچه ودر عمليات بزرگ کربلاي 5 اتفاق افتاد هرگز حاضر به جدايي از جبهه وجنگ نشد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد




وصيت‌نامه
بسمه تعالى
شهيدان زنده اند الله اكبر
ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون
مرده مپنداريد آنانكه در راه خدا كشته شدند بلكه زنده اند و نزد خداى خويش روزى مى خورند .
به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان ،به نام او كه از اويم ،هستيم براى اوست ،رفتنم براى اوست و بازگشتم براى اوست .
بار پروردگارا سپاس مى گويم كه به من فرصت دادى كه اسلام عزيز را بشناسم تا در خاموشى ،نادانى جهل و شرك از دنيا نروم. آرى انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمينى باعث شد تا من از زندگى مادى و پست زود گذر دنيا خارج شوم . با ديدگاه توحيدى و بينش وسيع به جهان بنگرم و شهادت و مرگ را تولدى ديگر در جهت جاودانگى انسان بدانم . اى خداى مهربان كه همه را به سوى خود مى خوانى ,چگونه از تو ستايش كنم كه بعد از پنج سال خدمت در لباس مقدس پاسدارى شهيد شدن را نصيبم مى كنى .خدايا چگونه از تو تشكر كنم كه هر چه را خواستم به من عطا كردى .خدايا من چيزى ندارم كه در مقابل لطف شما بدهم به جز اين جان ناقابل كه آن هم از خود توست در راهت هديه مى كنم .
سخنى با مادر و پدرم :
اميدوارم كه سلام ناقابل فرزند خود را بپذيريد و از اينكه سالهاست باعث رنج و زحمت شما شده ام مرا ببخشيد و اينجا اعتراف مى كنم كه من نتوانستم حق شما را ادا كنم و اميدوارم كه مرا حلال كنيد ولى به شما اطمينان مى دهم كه تحمل اين امور خود يكى از بزرگترين عبادتهاست كه معلوم نيست اين توفيق براى هميشه در نزد امت ما باشد كه با دادن جان و مال و دادن فرزند خود ,خود را در اين اجر عظيم الهى شركت بدهيد و اين توصيه را به همه بنماييد .
اى پدر عزيزم از اينكه تربيت تو مرا به راه اسلام و قرآن كشاند و عاقبت مرا به عاقبتى خير بدل گرداند از شما بسيار تشكر مى كنم و اميدوارم كه خداوند شما را در ثواب شهيدان راهش شريك و به بهشت اعلا خويش واصل گرداند و اى مادر خوب و مهربانم كه زحمت زيادى برايم كشيدى كه من اين زحمات شما را در هيچ شرايطى فراموش نمى كنم. مادر جان صبور باش مانند زينب (س)كه در كربلاى حسينى آنچنان صبر و استقامت از خودنشان داد. اميد است تو هم آنطور باشى كه الحمدلله هستى و از خداوند مى خواهم تو را با جهادگران در راهش شريك قرار دهد و لكن من هم به سهم خود از شما تشكر مى نمايم .
پدر و مادر وبرادرانم و خواهرانم و اى همسرم مبادا در شهادت من سرتان را پايين بياندازيد بلكه سرتان را بالا گرفته ,مانند ديگر خانواده هاى شهدا استوار باشيد و به شهادت من افتخار كنيد و به اين افتخار كنيد كه من راهم را آگاهانه انتخاب كردم و خودم را فداى راه و هدفم كردم .
چند كلامى با همسر و دخترم :
مرا حلال كنيد كه نتوانستم در مدت زندگى كه با هم بوديم يك همسر خوبى باشم. اميد است كه مرا ببخشيد. اگر سختى از من ديده ايد و با سخنى ناجور شنيده ايد كه باعث رنج شما شده است مرا عفو نماييد و اميدوارم خود را مانند ساير زنان قهرمان ,همانند همسر حنظله پيامبر و حنظله هاى ديگر زمان امام امت ,خود مهيا ساخته باشيد و در دورى من همانند ساير همسران شهيدان باشيد . بدان كه جهاد تو در اين امر بسيار ارزشمند است. همسر خوبم بعد از شهادت من هرچه صلاح اسلام است بدان عمل كن .
سلام بر دخترم كه هيچ وقت بابايت را خوب نديدى از اينكه باباى خوبى نبودم مرا ببخشى دخترم ,بصيره جان مى دانم كه يتيم بزرگ شدن سخت است اما يتيم شدن شما با همه يتيمان فرق دارد چرا كه امام پدر همه فرزندان شهدا است. اميد است دخترم را چنان تربيت كنيد تا از اسلام و قرآن دفاع كند و خود را براى فداكردن در راه خدا آماده كند .
سخنى با برادران و خواهران و دوستانم :
بين منافقين گريه نكنيد و آنها را شاد نكنيد و در تشييع جنازه من مواظب باشيد اگر جنازه من به دستتان رسيد مگذاريد منافقين و كوردلان و كسانى كه در خط امام نيستند در زير جنازه من بروند به آنها هشدار دهيد حتى جنازه ام از آنها راضى نخواهد شد .از برادران و خواهران حزب اللهى مى خواهم كه امام عزيز را يارى كنند, پيرو خط ولايت فقيه باشيد چون نجات يك امت مسلمان در رهبرى و ولايت فقيه است از برادران بسيجى و كتابخانه كه به حق ياران فداكار اسلام و امام هستند صميمانه تشكر مى كنم و از آنان مى خواهم مانند هميشه استوار باشند و بر منافقين دو چهره كه در همه وقت مزاحم كار شما مى شوند رو ندهيد و به آنها بفهمانيد كه در پايگاههاى اسلامى جايى ندارند.
از برادران بسيجى و حزب اللهى مى خواهم با وضو وارد بسيج بشوند چرا كه شهيدانى چون نبى زاده و فتح الهى و واثقى در آنجا پا نهادند و شهيد شدند .
در خاتمه از همه مى خواهم كه مرا حلال كنند و مرا ببخشند به اميد پيروزى اسلام بر كفر جهانى .
قربان شما نبى الله احدى 9 2/9/ 5 6 خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : احدي قليچي , نبي اله ,
بازدید : 237
[ 1392/05/16 ] [ 1392/05/16 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,788 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,889 نفر
بازدید این ماه : 2,532 نفر
بازدید ماه قبل : 5,072 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک