فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1343 در شهرستان يزد ودر خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود . دوران کودکي خود را با فراگيري آداب اسلامي طي کرد ودر 6 سالگي براي تحصيل راهي دبستان شد . پس از موفقيت در دوره ي ابتدايي به مدرسه راهنمايي رفت و دوران متوسطه را در دبيرستان زرگران يزد تا سال دوم پشت سر گذاشت.
داراي اخلاق اسلامي و روحيه اي خوبي بود و براي انجام عبادت، علاقه خاصي نشان مي داد. هيچ گاه به جا آوردن احکام اسلامي را فراموش نمي کرد. با دوستان و آشنايان رفتار خوبي داشت، به همين سبب همه شيفته اخلاق اسلامي او بودند. در دوران انقلاب در فعاليت هاي سياسي و مبارزات حضوري مستمر داشت.
پس از پيروزي انقلاب و شروع جنگ تحميلي تحصيل را رها نمود و به بسيجيان دلاور پيوست و براي گذراندن دوره آموزش نظامي به پادگان رفت.
پس از مدتي فعاليت در بسيج به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آمد و رهسپار جبهه هاي جنگ شد تا به دفاع از ميهن اسلامي بپردازد.
از روزي که وارد جنگ شد تا لحظه شهادت عمر پر برکتش را در صحنه هاي مختلف رزم گذراند و در مسئوليت هاي مختلف ,و عمليات متعدد حضور يافت . به خاطر خلاقيتي که داشت به فرماندهي گردان ادوات تيپ 18 الغدير منصوب شد و با رشادت هاي فراوان در عمليات وعرصه هاي طاقت فرساي مختلف به ويژه در عمليات بدر و قدس 5 حماسه ها آفريد و در اين عمليات به ملکوت اعلي پيوست و آرزوي ديرينه اش که شهادت در راه خدا بود ,محقق شد.
اودر بخشي از وصيت نامه اش مي گويد:
پدر و مادر اميدوارم که مرا ببخشيد از اين که نافرماني شما زياد کردم. از شهيد شدن من ناراحت نباشيد. زيرا همگي رفتني هستيم و بايد از اين ديار فاني هجرت کنيم، پس چه بهتر که مرگمان با شهادت در راه خدا باشد و پرونده حياتمان با مرگ سرخ در راه الله بسته شود.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامورايثار گران يزد ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد





وصيت‌نامه  
بسم رب الشهدا و الصديقين 
ان الذين آمنوا والذين هاجروا وجاهدوا فى‌سبيل‌الله  اولائك‌يرجون رحمت‌الله و الله غفور رحيم (بقره 218)
 همانا آنانكه ايمان‌آوردند و هجرت‌كردند و جهاد كردند در راه خدا اميددارند رحمت‌خدا را و خدا است‌آمرزنده‌مهربان.
هان‌اى شهيدان در جوار حق تعالى آسوده خاطر باشيدكه ملت ماپيروزى شمارا تا ظهور بقية الله نگهبان مى‌باشد.(امام خمينى )
  با درود فراوان به امام زمان بقية الله الاعظم روحى وارواح العالمين‌له الفداء ونايب‌برحقش‌حضرت امام خمينى ،بزرگ مرد اسلام و بشريت و سلام برتمام شهيدان از هابيل تا حسين و از حسين تاكربلاى ايران و شهداى جنگ تحميلى عراق عليه ايران و سلام بر تمام رزمندگان اسلام.
نمى‌دانم از چه بنويسم و بگويم از فداكاريهاى ياوران حسين (ع) يا از ياوران فرزند حسين (ع) ،خمينى عزيز. از شهداى كربلاى حسين (ع) بگويم يا از شهداى دشت خونين ايران.  وقتى انسا ن فداكاريهاى اين شهيدان رامى‌بيند مى‌خواهد سر را زير خاك فرو برد و اشك بريزد. خدايا آيا مى‌شود زمانى كه من هم همچون‌ديگر شهيدان فى‌سبيل‌الله فداكارى كنم و به شهادت برسم, والله خيلى عاشقم، خيلى‌آرزوى شهادت‌دارم ولى‌خيلى هم گناهكارم و خيلى هم‌معصيت كارم,‌اكنون مى‌خواهم توبه كنم .
پروردگارا اگر چنان بگريم‌كه‌مژه‌هايم دانه‌دانه فروريزد، اگرآن سان‌فريادكشم كه گلوى من‌از فريادفروماند، اگر تا آنجا به درگاه تو برپاى بمانم پاهايم بشكند، اگردربرابر عظمت و جلال تو آنقدر به ركوع روم و خم شوم كه مهره ها ي پشتم بشكند، اگر به درگاه تو آنقدر در سجده بمانم كه چشمانم بيرون آيد، اگرتا زنده‌ام به جاى نان خاك بخورم و به عوض آب خاكستر بنوشم و همچنان ذكر توگويم و به فكرتوباشم بازهم حيا مى‌كنم كه سر به سوى آسمانها بردارم, زيرا مى‌دانم كه هنوز شايسته مغفرت‌وعفوتونيستم .بار خدايا من را به توبه و بازگشت كه پسنديده توست, بازگردان و از اصرار بر گناه كه آن را نمى‌پسندى دورگردان.
بارخدايا، اگر بخواهى ازمن بگذرى از فضل و احسان توست نه شايستگى من و اگر بخواهى من را به كيفر برسانى از عدل و دادگرى توست نه ستم برمن. باخدايا، اعتراف دارم كه جز خوددارى از معصيت تو فرمان نبرده‌ام, پس اى خداى من آيا اعترافم به بدى وآنچه كرده‌ام نزد تو سود مى‌دهد؟ و آيا  احتضارم به درگاهت به زشتى آنچه كه بجا آورده‌ام  از  عذاب تو مرا رها مى‌نمايد؟
بارخدايا من گناهكارتر از آنكه معصيت تو كرده و او را آمرزيده‌اى نيستم و نكوهيده‌تر ازكسى كه به پيشگاه تو عذرآورده و عذرش را پذيرفته‌اى نمى‌باشم و ستمكارتر از كسى كه به درگاهت توبه‌كرده و با او احسان كرده‌اى نيستم.
بار خدايا دراينجابه سوى تو توبه و بازگشت مى‌كنم، توبه كسى‌كه از گناهانش پشيمان است و ازاعمالي زشت كه بر او گردآمده ترسان است.
پس اى خداى من ,توبه من را بپذير و گناهان‌من را بيامرز و مرا ايمن دار. خدايا مگر نمى‌خواهى به اين فيض عظيم برسم؟ من‌كه خيلى از تو درخواست مرگ سرخ درراهت مى‌كنم.
خدايا توخودمى‌دانى كه عمرى است كه در نماز مى‌خوانم اللهم الرزقنا توفيق الشهادة فى سبيلك. خدايا تو خود مى‌دانى كه عمرى است كه در نماز مى‌خوانم اللهم اجعلنى من انصاره و اعوانه. 
بارخدايا ،لياقت و توفيقى عنايت فرما تا از جمله سربازان، ياوران و حزب تو باشم.  بارخدايا  لياقت جنگيدن فى‌سبيل‌الله و توفيق شهادت را نصيبم فرما. خدا من كه نتوانستم در زمان حياتم خدمتى به اسلام بكنم, اميدوارم با كشته‌شدنم عزم و جوششى در ملتهاى اسلامى و جهان اسلام بوجود آورم.   
خدايا من تنها را نجات از آتش جهنم را نوشيدن شهدگواراى شهادت مى‌دانم .
پدرو مادرم اميدوارم كه مرا ببخشيد از اين كه نافرمانى شما زيادكردم و ازشهيدشدن‌من‌ناراحت نباشيد زيرا همگى رفتنى هستيم و بايد از اين دنياى فانى هجرت كنيم (انالله و انا اليه راجعون)بقره 156  (كلمن عليها فان) رحمان‌26 .
پس چه بهتر كه مرگمان با شهادت در راه  خدا باشد و پرونده حياتمان با مرگ سرخ در راه الله بسته شود . اين افتخارى بس بزرگ است براى شما كه چنين فرزندى را توانستيد تربيت كنيد ,خدابه شما اجر دهد. از اينكه فرزندتان شهيد شده‌است گريان مباشيد البته گريه برشهيد شركت درحماسه اوست ،گريه عجز و ناتوانى نكنيد .  وقتى خواستيد بگرييد بر مظلوميت حسين و يارانش اشك بريزيد. اگر شهيد شدم دوست دارم بدن خونينم را بدون غسل و كفن دفن كنيدتادرروزقيامت‌سندى باشد بر جنايات كافران و سندى باشد برمظلوميت اسلام و مسلمين.
برادرم به جاى گريان‌كردن‌ديده‌ات سلاح برگير و مقاوم و استوار باعزمى جزم و اراده‌اى‌آهنين‌چنان بردشمنان اسلام بتاز كه فرصت تدبر و انديشه را از آنان سلب كنى و تقوى را پيشه خود كن كه  تنها راه سعادت تقوى و سپس شهادت در راه الله مى‌باشد .
و شما اى خواهرانم، زينب وار زندگى كنيد ازشهادت‌دو برادرتان ناراحت نباشيد و چون بانوى‌بزرگ اسلام حضرت زينب(س) صبر را پيشه‌خود كنيد و با پرورش دادن‌سربازانى پاك ومخلص‌دردامن خويش اسلام را يارى نماييد .
و شما اى ملت ايران همچنانكه تاكنون اسلام را يارى كرده‌ايد به يارى خود ادامه دهيد امام  عزيز را تنها نگذاريد .  به خدا قسم بزرگترين نعمت را برما ملت ايران ارزانى داشته چنين رهبرى قاطع را در عصر و زمان ما قرارداده و شكر چنين نعمتى يارى كردن اوست و پاسخ دادن به نداى‌هل‌من‌ناصر ينصرنى اين‌رهبر است .
در راهپيمايي ها و اجتماعاتى كه موجب تداوم خط امام و انقلاب است ,شركت فعالانه بجوييد. هميشه گوش به فرمان امام عزيز باشيد و از روحانيت مبارز پشتيبانى كنيد و از روحانيت مبارزجدا نشويد كه هدف دشمنان اسلام است.
وحدت كلمه را حفظ كنيد و همه به ريسمان الهى چنگ بزنيد . (واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا)آل عمران 103
به اميد پيروزى هرچه زودتر لشگريان اسلام بركفر صدامى به سركردگى آمريكاى جهانخوار و به اميد ظهور حضرت بقية‌الله‌الاعظم و به اميد قبول شهادتم در پيشگاه خداوند تبارك و تعالى .
خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگه‌دار. از عمر بكاه و برعمر شريف اوبيافزا
انشاءالله تعالى       والسلام   سيد رسول اشرف   



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان يزد ,
برچسب ها : اشرف , سيد رسول ,
بازدید : 227
[ 1392/05/16 ] [ 1392/05/16 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 118 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,709,219 نفر
بازدید این ماه : 862 نفر
بازدید ماه قبل : 3,402 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک