فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

رضا داروئيان

 

در سومين روز رمضان المبارک 1386 ه  ق برابر 24 آذرماه 1345 ه ش در خانواده اي مذهبي که آن زمان در محله شتربان ـ کوچه حاجي آقا بابا سکونت داشتند ديده به جهان گشود .
ستاره اي در آسمان خانواده داروئيان درخشيدن گرفت که بعد از سالها در زمره سرداران بزرگ اين ديار شد. ستاره اي که با پيوستن به کهکشان بيکران شهادت تبديل به خورشيدي روشني بخش گرديد که هزاران خورشيد اين جهان در سايه پرتو و گرماي آن جان مي گيرند .
او شيعه واقعي علي ابن ابي طالب(ع)بود. از کودکي علاقه زيادي به قرآن کريم و حفظ آن داشت, به طوري که زير بناي اعتقادي وسنگ زرين ايمان او با کتاب حيات بخش بشريت مستحکم شد . در نوجواني به حلقه بزرگاني با سواد و بادانش ملحق گرديد و در اکثر مسائل اعتقادي و ديني و بحث هاي بغرنج قرآني برابر با بزرگان و دوشادوش آنان طي طريق مي نمود و گاهي از آنان سبقت مي گرفت که حکايت از ذهن خلاق وعلاقه زياد او داشت.
در بين همسالان خود ، چه در برنامه هاي رزمي ، نظامي و چه در مسائل اعتقادي وفرهنگي و حتي در مسائل درسي و مدرسه اي يک سر و گردن بالاتر ظاهر مي شد تا جائيکه با سن کم ، در بين همه بچه هاي محل و پايگاه مشهور بود.
تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در فيوضات و دبيرستان را تا سال اول نظري در دبيرستان صفا گذرانيد ولي غليان عشقي نهفته در دل به کربلا و عاشورا و جوشش غيرتي مردانه او را واداشت تا با دستکاري تاريخ تولدش و بزرگ جلوه دادن خود به جبهه جنگ اعزام شود .
حاج رضا داروئيان در دوران حضور در ميادين نبرد و جبهه هاي حق عليه باطل در عمليات متعددي شرکت جست از جمله آن ها : عمليات رمضان _ والفجر مقدماتي _ والفجر چهار _ خيبر _ بدر _ والفجر هشت _ کربلاي چهار و پنج مي باشد .او در اين عمليات چندين بار به شدت مجروح شد. شدت جراحت هايش منجر به از کارافتادن ديد چشم چپ،شنوايي گوش چپ وپاره گي عصب دست چپ شد.
اين شهيد بزرگوار پس از حضور مستمر در جبهه هاي جنوب و غرب و دفاع غيرتمند از آيين وکيان اسلامي ، عاقبت در رمضان المبارک1409 برابر با 5/2/67 در منطقه شلمچه با اهداء جان خويش در مقابل وصل معشوق ، به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران تبريز ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
السلام عليك يا ابا عبدالله
همانا همه چيز اوست و يازگشتنمان نيز بسوي اوست و اين اوست عشق و عاشقي را آفريد و عشق حسين ( ع) از همه عشقها برتر و عاشقان اوعاشقتر از ديگران.
اي خداي عالميان هيچ توشه اي بجز گناه ندارم ولي چشم به عطاي تو دارم . الهي ما را بيامرز و بعد بميران اگر نمي بودعشق حسين )ع( دلها همه زنگ زده و سياه و كدر مي شد . پس اي ثار الله ما را از عاشقان حقيقي قرار بده و عشقمان را افزون كن و از شراب عشقت سيرايمان بنما و از شهداي كربلا ما را جدا مفرما .
به پير جماران عمر طولاني تا ظهور حضرت مهدي عليه السلام(عج) عنايت كن تنها آرزويم اين است كه در لحظات آخر عمر خود را كشان كشان بر روي صورت به قدمهاي اباعبدالله الحسين بياندازم و بر خاك پاي مبارك حضرت بوسه زنم، خاك پايش را توتياي چشم بكنم. از همه طلب حلاليت مي كنم.
مرا در وادي رحمت كنار قبرشهيد احد مقيمي اگر مكان بود دفن كنيد .پارچه سبز در كتابخانه ام هست كه آنرا بر قبر حضرت رسول و به بيت خداوند ماليده و در آب زمزم شسته ام حتماً و حتماً بر روي كفنم بياندازيد و با آن دفن كنيد. رضا داروئيان



آثارمنتشر شده درباره ي شهيد
هو الخير و الناظر
دريغا که قلم عاجز از ترسيم مقامات معنوي و ابعاد عرفاني اين يار سفر کرده و بيان قاصر از اداي ارزشهاي نهفته در شخصيت الهي و ملکوتي اين دلاور مرد ميادين آتش و خون و عرصه شور و شوق و عشق و ايثار و فداکاري مي باشد.
افسوس که پاک نبوديم تا صدق و صفا و پاکي را آنگونه که او نمودارش بود احساس نمائيم، حيف که دل ژرفي نداشتيم تا عمق نگري و ژرف انديشي و نکته بيني او را که سالهاي سال ، بزرگتر از سن و سال اش بود به نظاره نشينيم. و نه وارسته از قيد اسارت عالم خاک ، تا سير او را در اوج وحدت سرخ، بر بلنداي افلاک تماشا کنيم.
آري او صغيري بود کبير و نوجواني بود پير که ره صد ساله را يک شبه ، نه ، بلکه در نفسي طي نمود.
سردار پايدار آبها و سالار شجاع و بي باک اروند، مرد ميادين نبرد، دريا دل پيروز و غالب طوفانها در عرصه اي هولناک و غير قابل تصور، بيرون از ادراک نظامي و خارج از معادلات جنگي با هدايت غواصان تحت فرماندهي خويش، در دل امواج خشمگين و خروشان اروند، شهامت و شجاعتي را به منصه ظهور رساند که تا دنيا دنياست و تا اروند جاري است از حافظه تاريخ و ذهن جهان به هيچ وجه پاک نخواهد شد.
او انساني بود جامع الاطراف و چند بعدي، در عرصه رزم، مرد طوفانها و شير ميدانها، در صحنه بزم ، شمع شبستانها و جلاده جانها، دريا دلي که فروغ محافل بود و روشنگر منازل، عاشقي که با تمامي ذرات وجود يا حسين (ع) مي گفت، ديدگانش هماره در مي سفت، صداي سوزناک اش غبار از دلها مي رفت.
حاج رضا، تبلور عيني انسانيت، تجسم واقعي شجاعت و تنديس حقيقي استقامت بود بطوريکه در عمليات کربلاي 4 مجروح و در بيمارستان پايش گچ گرفته شد، چند ساعتي از جراحي و گچ گيري سپري نشده بود که روح بزرگش را جسم خسته و مجروح تاب نياورد و تحمل ننمود و به طريقي ميانبر بيمارستان را که زياد هم از منطقه دور نبود، به مقصد موقعيت لشکر ترک نمود و با شنيدن زمزمه هاي عملياتي ديگر که با کربلاي 4 بيش از 16 روز فاصله زماني نداشت در دوره ي نقاهت وبا شکستن گچ پايش که مانعي براي طي طريق و سدي در مقابل سير و سلوکش بود، با شوق وصال و اشتياقي وافر به وصل، متهورانه در عمليات کربلاي 5 رزميد .
بعد از آن هم در روزهاي پايان جنگ جبهه را ترک نکرد و اين بار نه گچ پا، بلکه خودش تکه تکه شد و خاطره دليرانه عباس ميدان کربلا را ، فراتر از عباس در اذهان زنده نمود، اما اگر عباس با تن عريان جنگيده بود، عباس کربلاي ايران با زخمي عريان و عميق هم در آب و هم در خشکي، با شجاعت بي نظير خويش، خصم را به تنگ آورده بود.
آري اين دلاور با سن کمي که داشت ,بعد از سالها نبرد و با مجروحيت هاي بي شمار ، عاقبت سرخوش از جام وحدت و فارغ از کثرت عوالم طبع ، با خرق حجابهاي ظلماني و نوراني ، به محفل انس رب الاربابي عروج روحاني و سلوک عرفاني نموده و جمال جميل معشوق ازلي را در عرصه تجريد با ديده شهود به نظاره نشست.
حاجي کعبه جان و محرم دل، با خبر از غم دلدار و بي خبر از خويشتن خويش ، با وضوئي برگرفته از خون در خلسه صلوه عشق ، به جهات اربع ملک چار تکبير زده و با براق سير و رفرف عروج، تا سر حد ملکوت و لقاء دوست معراج نمود و ما جا ماندگان از قافله عشق، پاي در گل و اشگ حسرت بر گونه و داغي سترگ بر دل، در اين خاکدان تنگ و تاريک مانديم تا با ديدگاني خيره و مبهوت، نا باورانه غروب غمناک خورشيد شهادت را در سپهر عرفان و آسمان ايمان نظاره گر باشيم، واي بر اين تغابن و افسوس بر اين محروميت.
تو در کشاکش دل بي خيال ميرفتي
چه رفتني که همي برد جاني از بدنم
به رد پاي تو آنقدر خيره مي مانم
غبار کوي تو آخر به تن شود کفنم
ستاد بزرگداشت مقام شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان آذربايجان شرقي ,
بازدید : 215
[ 1392/04/19 ] [ 1392/04/19 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 511 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,709,612 نفر
بازدید این ماه : 1,255 نفر
بازدید ماه قبل : 3,795 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک