فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سعيدي,مراد علي

 

شهادت عروجي است به سوي روشنايي ،خوني است بر پيکر جامعه و تيري است بر پيکر ظلمت وجهالت ؛آبي است براي درخت اسلام ،گواهي است براي يگانگي آفريدگار ،شهامتي است براي انسان و راهي است براي رستگاري ملتهاي بزرگ .همه قله ها يي را که تا امروز فتح کرده اييم و از اين پس فتح خواهيم کرد،از عزم راسخ و همت بلند شهيدان وام گرفته که به قيمت جان خود صخره هايي عظيم را از سر راه بر داشته اند و معجزه ايمان و فدا کاري را به ما نشان داده اند .
حضرت آيت الله العظمي الامام خامنه اي
پاسدار شهيد «مرداد علي سعيدي» ،يکي از رهروان صديق سا لار شهيدان ابا عبدالله الحسين (ع) در خانواده اي مذهبي و متدين در يکي از روستاهاي منطقه «فلار»د در استان« چهارمحال وبختيار»ي به نام« ابو اسحاق» متولد گرديد.
از همان دوران طفوليت آثار شجاعت و نيک نامي بر پيشاني او نقش بسته بود،او در سن 6 سالگي وارد مدرسه ابتدايي روستايش شدو موفق به اخذ مدرک پنجم ابتدايي گرديد .بعد از آن به علت فقر مالي ترک تحصيل کرد و به کار کشاورزي مشغول شد .او ضمن کار درمزارع ،قرآن و مفاتيح را زياد مطالعه مي کرد و در بين هم سن و سالان خودش از نظر مذهبي ،اخلاقي و رفتار با مردم زبان زد خاص و عام بود .خدمت سر بازي را در نظام پليد شاهنشاهي گذرانيدواز نزديک با ظلم ،بي عدالتي وحقارت حاکمان کشورآشنا شد.اوکه انتظار داشت پادشاه کشورش نماد قدرت واراده ملي باشد ؛مي ديد که اوگوش به فرمان بيگانگان و مجري اوامر و سياستهاي آنهاست و از اين همه اهانت به مردم وکشوري بزرگ مثل ايران دلش مي گرفت. در دوراني که حکومت ستمشاهي براثرمبارزات ومجاهدتهاي مردم ايران روبه افول بود و زمزمه انقلاب اسلامي به گوش مي رسيدوخفقان ديکتاتوري به اوج سختگيري رسيده بود ،تصاوير معمار بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره)به صورت مخفيانه ودر اختيار عده کمي از مردم انقلابي قرار مي گرفت .اين شهيد بزرگوارکه در آن زمان در اصفهان مشغول کاربودند ، تعداد ي ازعکسهاي امام (ره)را به صورت مخفيانه به روستاي محل تولد خويش آورد. ودر مسجد صاحب الزمان روستاي ابواسحاق و محلهاي ديگر نصب نمود .ايشان يکي از نيروهاي شاخص روستا ومنطقه فلارد در مبارزه با طاغوت وآگاهي بخشي به مردم بود. عده اي از اهالي روستا که در آن موقع از انقلاب و آينده روشن آن شناخت کافي نداشتند وازطرفي با مشاهده اقتدار پوشالي خفقان وظلم بي حدواندازه نظام ستمشاهي؛مبارزه را بي حاصل مي دانستند به شهيدسعيدي و دوستانش تذکر و هشدار مي دادند که اين شعار ها را بر زبان جاري نسازيد وصبت از سرنگوني نظام شاهنشاهي نکنيد،ساواک ،شما را اعدام مي کند . ايشان و دوستانش با توکل بر خداوند متعال و اراده اي قوي و پولادين و عزمي راسخ چون کوه به راه خويش ادامه دادند .
بعد از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در سال 1357 وارد سپاه شدوخدمات زيادي براي کشور انجام داد.اودرسال 1361از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان« لردگان» راهي آموزش نظامي شدو بعد از طي کردن آموزش نظامي به جبهه نبرد حق عليه اعزام گرديد .پس ازمدتي پاسداري از ميهن اسلامي براي عضويت در سپاه ثبت نام کردوپس ازآن مدت سه ماه در يکي از پادگان هاي نظامي تهران مشغول فراگيري آموزش نظامي شد.اوپس از اينکه لباس مقدس پاسداري را بر تن کرد ، عازم کردستان شدو به دليل لياقت ، شايستگي و شجاعتي که وي داشت فرماندهي گروهان ضربت امام حسين (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيرانشهر را به ايشان محول نمودند .پس از اينکه در پيرانشهر مشغول خدمت به نظام مقدس شد اقدامات ومجاهدتهاي زيادي در راه دفاع از کشور ،دين ومردم بزرگ ايران انجام داد. دريکي از درگيري ها که شهيد سعيدي با نيروهاي تحت امرش با ضد انقلاب داشت معاون ايشان به دست گروهکهاي ضد انقلاب (کوموله و دموکرات) اسير مي گردد. ايشان به همراه چند نفر از نيروهايش جهت آزادي معاون خود با ضدانقلاب در گير مي شود و پس از مدتي درگيري به همراه معاون خود و چند نفر از نيروهاي تحت امر شهد شيرين شهادت را مي نوشند . پدر ايشان مرحوم ديدار قلي سعيدي که ذاکر اهل بيت عصمت و طهارت بوده و قاري قرآن ،قبل از شهادت فرزندش مريض بوده و به محض اطلاع از خبر شهادت فرزندش سکته مي کند و دار فاني را وداع مي گويد و در همان روز شهادت فرزندش همزمان با هم در تاريخ 17/3/1365 تشييع و تدفين مي شوند .پاسدار شهيد مراد علي سعيدي در دامن نجابت مادر و با عرق جبين شرافت پدر پرورش مي يابد و بانک موذن برايش بهترين موسيقي و آهنگي بود که پرواز تا بي نهايت را به او بشارت مي دهد. رداي فاخر شهادت بر قامت استوارو بلند پاسدار شهيد مراد علي سعيدي اورادر حافظه تاريخ سراسر افتخار وسربلندي مردم بزرگ ايران اسلامي به خصوص مردم قهرمان استان چهارمحال وبختياري تا ابد جاودانه کرد.منبع:پرونده شهيد در سازمان بنياد شهيد وامور ايثارگران شهرکردومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


وصيت نامه
بسم الرحمن الرحيم
اين وصيت نامه هاست که انسان را مي لرزاند و بيدارمي کند امام خميني (ره)
ان الذين آمنوا والذين هاجرو في سبيل الله اولاک يرجون رحمت الله والله غفور رحيم سوره بقره آيه 217
به درستي کساني که ايمان آورده و از وطن خود هجرت کرده و در راه خدا جهاد نمودند آنان اميد وار و منتظر رحمت الهي باشند که خداوند آمرزنده و مهربان است .
در آغاز چند بيت شعر عرضه مي دارم اميد وارم که مورد رضاي حق تعالي واقع گردد .
اگر باشد قرار آخر بميرم
نمي خواهم که در بستر بميرم
همي خواهم که همچون عون وجعفر
به زير اشک در آذر بميرم
خدايا کن شهادت را نصيبم
که همچون اکبر و اصغر بميرم
آري اي مردم ،ما روزي از اين دنياي فاني مي رويم پس چه بهتر که اين مرگ و مردن ما در راه خدا باشد و اين را بدانيم که تا مرگ به سراغ ما نيامده است ما به استقبال مرگ برويم و با آغوش باز شهادت را بپذيريم ، مانند قاسم بن الحسن (ع) که فر مودند :«الموت احلي من العسل »مرگ در نظر من از عسل شيرين تر است .آري مرگ در راه خدا براي بندگان مخلص خدا و مخصوصا شهداي عزيزمان از عسل شيرين تر است .
اي امت حزب الله وشهيد پرور ايران اسلامي ،درود وسلام برشماباد که دين خودرابه اسلام وانقلاب ادا کرديد.جوانهايتان را به جبهه هافرستاديد وازشهادت ،بمباران وموشک باران شهرها ترسي به خود راه نداديد.بنده خود راکوچکترازآن مي بينم که براي شما سخني بگويم.شما در مقابل مشکلات مانند کوه ايستاديدوسرانجام پيروز وسرافرازخواهيد شد.من برحسب وظيفه که بر دوش تک تک افراد ملت گذاشته شده است ،شمارابه چند نکته متذکر مي شوم.اي امت حزب الله وشهيد پرور ابواسحاق اولا امام امت که ما را ازمنجلاب فساد وتباهي به سوي ساحل نجات هدايت نمود را تنها نگذاريد. گوش به فرمان امام ولايت باشيد که دستور صريح قرآن است.يا ايها الذين امنوا اطيعوالله واطيعوالرسول واولي الامرمنکم.
اطاعت خدا کنيدورسول والي الامر ،يعني کسانيکه سرپرستي ورهبري شما را به عهده دارند.
واين دستور صريح قرآن است که اگرخداي ناکرده روزي سخن امام راگوش نکنيم ، فرمان خدارا انجام نداده اييم وغضب وخشم خدا برما فرود مي آيد.اي مردم رهبر ما يک نعمت الهي بود که خداوند تبارک وتعالي به ما ارزاني فرمود.شمادر کجاي دنيا رهبري مثل رهبر مارا سراغ داريد.
مسئله بسيار مهم ما که جنگ است را فراموش نکنيد.به قول امام جنگ را در راس تمام مسائل وامورقرار دهيد. تامي توانيد به جبهه ها کمک کنيد. خدا باماست وما چه کشته شويم وچه بکشيم پيروزيم.اين اشاره قرآن کريم است.
اي امت حزب الله نسبت به جبهه وجنگ بي تفاوت نباشيد وسعي کنيد بي تفاوتها را جذب کنيد.تقواي الهي را پيشه کنيد ونماز وروزه وخمس وذکات را فراموش نکنيد.نماز را بخوانيد که ستون دين است وکلا جنگ ما براي نماز است.وصيت به خانواده:
پدرم اگر من شهيد شدم ناراحت نشو وبدان که بنده هدفم الله بوده است وبراي رضاي او شهيد شدم ودر راه او جان ناقابلم راهديه کردم وبس.مادر مهربانم شما حق زيادي برگردن اين حقير ،فرزندخودتان داريد.مرا حلال کن والگو باش براي مادران ديگر.مادرم در شهادت من نگران وناراحت مباش که اميدوارم خداوند تبارک وتعالي صبر واجر زيادي به شما عطا نمايد.
برادرانم راه مرا ادامه دهيدومسئله جنگ را در هيچ لحظه فراموش نکنيدواسلحه ي برزمين افتاده مرا برداريد وبه سوي دشمن هجوم ببريد.خواهرانم از شما مي خواهم که حجابتان را رعايت کنيد که بهترين زينت زن حفظ حجاب است .تو اي خواهر بدان که حجاب تو کوبنده تر از خون من است.زينب واردر شهادت من صبر کنيد وپيام رسان خون من وديگرشهدا باشيد.اما تو اي همسرم،فرزندانم را با روش صحيح واسلامي تر بيت کن وفرزنداني پاک وانقلابي را به جامعه اسلامي مان تحويل بده.
درپايان از دوستان وآشنايان حلاليت وبخشش مي طلبم واميدوارم که من حقير را حلال کنيد.چهاردهم اسفند سال يکهزار وسيصدوشصت وچهار 14/12/ 1364
مرادعلي سعيدي


آثارباقي مانده از شهيد
بسمه تعالي

سلا م ودرود به يگانه منجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود (عج) وبا سلام بر رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران اين پير جماران، ابراهيم زمان،امام امت خميني بت شکن وبا سلام برشهداي گلگون کفن از جنگ بدر در صدر اسلام تا کنون وبا درود به همه خانواده هاي شهدا، مفقودين،معلولين،مجروحين واسرا، سخنم را آغاز مي کنم:
حضور محترم برادر گرامي،گرانقدر وارجمندم جناب آقاي علي سعيدي سلام. سلامتي شما راازدرگاه ايزد متعال خواهان وخواستارم. اميدوارم که روز به روز به عمر با عزت شما افزوده گردد وهيچ گونه گرد نگراني بر چهره پر افتخار شما رخ ندهد وهميشه مثل گلهاي بهاري سرسبز خرم وشاد وخندان بوده باشيد.
باري اميد وارم که حالت خوب بوده باشدواين چند روز خدمت رادر پناه امام عصر(عج) بوده باشيد وباشادي به سر ببريد.
اگر جوياي حال اينجانب برادر کوچک خود مرادعلي سعيدي باشيد،الحمدالله سلامتي که يکي از نعمت هاي الهي است برقرارمي باشد وملالي صورت پذير نيست سواي دوري شما وناديدنتان که آن هم اميدوارم به زودي زود ،ديدارها تازه گردد.
برادر عزيز اين نامه را که مي نويسم ،مرخصي گرفته ودر حال حرکت به سوي ابواسحاق هستم. در ترمينال جنوب تهران سوار ماشين بودم تا مسافران تکميل شوند اين نامه را برايت نوشتم. به محض رسيدن اين نامه حتما حتما مرخصي بگير وبيا ابواسحاق تا انشاءالله جمال نوراني شما را زيارت کنم.
اگر احيانا مرخص استحقاقي ندادند 7الي8روز مرخصي اضطراري بگيريدوبياييد.من تا 17الي18برج در ابو اسحاق هستم. ديگر عرضي ندارم .چند روز پيش نيز يک نامه همراه باعکس برايت فرستادم دريافت مي کني. جان نثار شما برادر کوچکت مرادعلي سعيدي



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان چهارمحال و بختياري ,
بازدید : 125
[ 1392/04/24 ] [ 1392/04/24 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,406 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,715,098 نفر
بازدید این ماه : 6,741 نفر
بازدید ماه قبل : 9,281 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک