فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

كريم عارفي

 

انقلاب شكوهمند اسلامي بقاء و استمرار حكومت خود را مرهون بزرگ مرداني مي داند كه با شنيدن نواي "ارجعي الي ربك" خود را از قيد و بندهاي دنيا فاني رها ساخته و به اين نداي آسماني لبيك گفتند .
شهيد كريم عارفي ازجمله اين افراد است.او در سال 1340 ه ش در آذر شهر و د ر خانواده اي مذهبي چشم به جهان گشود و دوران كودكي را در دامن مادري متدين و ديندار سپري كرد. دوران ابتدائي را در مدارس ابتدائي آذر شهر به پايان رساند.
در دوره راهنمائي بود كه شغل سيم كشي ساختمان را ياد گرفت و بعد به شغل سيم كشي مشغول شد . در دوران نوجواني او نهضت امام خميني بر عليه حکومت طاغوت وارد مرحله حساس وتاثير گذاري شد.
اودرمبارزات انقلاب از پيشتازان اين نهضت بود.در روزهاي سخت وطاقت فرساي مبارزات همراه با ساير جوانان در صفوف راهپيمائي و تظاهرات خياباني شركت فعالي داشت . بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با حضوردر پايگاهاي مساجد و وشرکت در مراسم مذهبي و ملي براي تثبيت انقلاب اسلامي تلاش زيادي نمود.
سال 1359 بود كه به تهران آمد تا در منطقه 10 سپاه عضو شود.او به سپاه پيوست و مدتي در سپاه تهران ودر زندان اوين در ماموريت نگهداري ومحاکمه بازماندگان حکومت فاسد طاغوت مشغول خدمت به انقلاب اسلامي بود.
2 ماه از آغاز حمله همه جانبه ارتش بعث عراق به مرزهاي ايران نمي گذشت که او به جبهه مهران رفت تا در مقابل دشمنان ايران از حريم ميهن دفاع كند .مدتي بعد به تهران بازگشت و در ماموريت هاي گشت ثارا... مشغول خدمت شد تا آرامش وآسايش مردم را تامين کند.
مدتي بعد به جبهه جنوب و در لشگر 27 محمد رسول الله(ص) مشغول خدمت شد .او در گردان مهندسي رزمي خدمات زيادي به يادگار گذاشت.درعمليات والفجر مقدماتي در گردان مهندسي رزمي لشگر 27 محمد رسول الله به عنوان قائم مقام فرمانده اين گردان انجام وظيفه كرد.
در والفجر 1 با سمت فرمانده محور مهندسي رزمي حضور داشت.در اين عمليات اواز ناحيه دست راست مجروح شد و بعد از مداوا باز به جبهه برگشت و درگردان مهندسي رزمي به عنوان جانشين فرمانده گردان خدمات ماندگاري را انجام داد.
در عمليات والفجر2 و 4 با مسئوليت فرمانده طرح عمليات مهندسي رزمي قرارگاه نجف حضورداشت.
بعد از عمليات والفجر 2 و 4 در سال 1362 به آذر شهر برگشت و ازدواج نمود .او 25 روز بعد از ازدواجش دوباره به جبهه برگشت.
بعد از عمليات والفجر 4 فرمانده وقت لشکر 31 عاشور ,شهيد مهدي باكري ,او را به عنوان فرمانده مهندسي رزمي لشکر 31 عاشورا منصوب كرد .
در عمليات خيبر فرمانده گردان مهندسي رزمي بود . بعد از عمليات خيبر بنا به نياز مهندسي رزمي قرارگاه كربلا مستقر در جنوب ايشان را به عنوان فرمانده گردانهاي مهندسي رزمي نصر و ظفر منصوب شدند .او.در عمليات بدر فرماندهي 2 گردان مهندسي رزمي را عهده دار بود . بعد از اين عمليات از سپاه تهران استعفا داد و به عنوان بسيجي در جبهه حضور پيداکرد.
در عمليات والفجر 8 به عنوان بسيجي در لشکر 31 عاشورا ودر سمت جانشين گردان مهندسي رزمي و فرمانده محور مهندسي حضورداشت.در عمليات كربلاي 4 هم با اين مسئوليت در جبهه حاضر بود و از ناحيه دست و پا مجروح شد .
بعد از بهبود ي باز هم به جبهه جنوب بر گشت . سال 1365 وعمليات کربلاي 5 درجبهه شلمچه پلي شد تا اورا به عرش ببرد.او دراين عمليا ت بر اثر تركش توپ دشمن به شهدا پيوست .
فرزند پسري به نام عظيم از او به يادگار مانده است .شهيد عارفي در وصيتنامه خود نوشته ,پسرش وقتي بزرگ شد به حوزه علميه قم برود و علوم ديني را فرا گيرد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران تبريز ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت نامه
بسمه تعالي
آن موقع نرسيده كه بنده رو سياهي را بر نفس, غالب گرداني وبه سوي خودت فراخواني . خدايا مي دانم خاص نشده اما مي گويم شايد رحمانيت شامل حال حقير نيز شود.
با درود فراوان به روح ا... و با درود به روان مطهر و گلگون شهداي اسلام و با درود به رزمندگان در صف جندا... و با عرض سلام به امت حزب ا... و هميشه در خط روح ا... و رهروان اسلام . اين عارفان شب زنده دار و اين شيران غرنده در روز اين مناديان حق و حقيقت و اين پيروان ولي عصر (عج) که مي روند تا اسلام ناب محمدي را به همه عالم صادر نمايند و حكومت ا... را بر جهان حاكم نمايند و همراه با كوخ نشينان, كاخ هاي سر به فلك كشيده را بر سر كاخ نشينان خراب نمايند و بر بلنداي كاخ سفيد وكرملين و تمام كاخ هاي ابر جنايتكاران, پرچم اسلام را نصب نمايند و با بسيج همگاني ظالمان را به اعمالشان برسانند .آنها که در اين راه از هيچ فداكاري و از هيچ جانبازي دريغ نمي نمايند و از عزيزترين سرمايه شان كه همانا هستيشان مي باشد در اين را مايه گذاشته و براي ماندن مكتبشان خود را فدا مي كنند و ميروند تا اسلام بماند.
شهيد هرگز نميميرد و مرده آن است كه شهيد نباشد .چه خوب گفت آن شهيد بزرگوار كه شهدا شمع محفل بشريتند . شهادت همين بس كه امامان و پيشوايان ما همه آرزوي آن را داشتند و حضرت علي (ع) براي رسيدن به آن بي تابي مي كرد.
امت قهرمان ,مسلمان , شهيد پرور وحزب ا... ما پيروزيم و همچنان كه تا به حال پيروز بوده ايم .اين وعده خداوندي است و وعده خداوند تخلف ناپذير است .شما توكلتان به خدا باشد و پشت سر امام حركت كنيد و فرامين امام را با دل و جان عمل نماييد .
مانند گذشته پشتيبان روحانيت باشيد و اتحاد خويش را حفظ نماييد وظهور آقا امام زمان (عج)را از خدا بخواهيد و مطمئن باشيد كه وعده خداوندي نزديك است ( اليس الصبح بالقريب)
مردم حزب ا... من پيام ويژه اي براي شما ندارم فقط توصيه اي كه دارم اين است كه پيام امامتان را عمل نماييد.فرمان امام همان اجراي دستورات اسلام است و براي اجراي دستورات اسلام از هيچ عملي فرو گذار نكنيد و مطمئن باشيد که پيروزيد .
من به عنوان يك سرباز كوچك حضرت مهدي (عج) با كمال آگاهي در راهي گام بر داشتم و انتخاب نمودم و به آرزوي هميشگي خويش يعني شهادت كه سعادتي است بس بزرگ نائل آمدم . خدا را سپاس گذارم و بر شماست كه راه شهيدان را ادامه دهيد و پاسدار خون شهداء باشيد .
شهيدان زنده اند الله اكبر
خدايا .خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار والسلام 24/10/1365 کريم عارفي



خاطرات
ابوالفضل عظيمي:
مرحله دوم عمليات والفجر هشت بود. روز و شب نمي شناختند و در همه مراحل از خود رشادت و ايثار نشان مي دادند . بعد از مرحله دوم عمليات والفجرهشت به شهر خودش برميگردد.
در عمليات کربلاي چهار از ناحيه انگشتان و از ناحيه پا مجروح شده بود . به بيمارستان مشهد اعزام مي شود وبعد از بستري و بهبودي مختصر به منطقه باز مي گردد .
در عمليات کربلاي پنج با برادران حاج علي جهانگيري و شهيد عارفي و ساير برادران به منطقه کانال ماهي مي رفتيم. موقع رفتن به خط مقدم يک خمپاره به جلو يمان اصابت کرد و برادران علي جهانگيري و کريم عارفي مجروح و موج زده شدند.
ساير برادران همراه نيزشهيد شدند . با توجه به اينکه شهيد عارفي مجروح شده بودند منطقه را ترک نمي کردند و علي جهانگيري را براي بستري شدن به تبريز فرستاد .
باهمان وضعيتي که داشت ومجروح بود با هم به خط رفتيم و شب را سپري کرديم.
روز بعد باز هم با هم براي بازديد و نظارت بر زدن خاکريز که رزمندگان در آن مستقر بودند به خط رفتيم.
درهمين حين يک خمپاره به جلوي پايمان اصابت کرد و من مجروح شدم .مرا به بيمارستان منتقل کردند.
شهيدکريم عارفي در همان حين که خمپاره منفجر شد به فيض شهادت نائل شدند

از نظر اخلاقي فردي مهربان و شايسته بودند و با مردم خوش اخلاق و رفتاري در شأن يک سردار اسلام را داشتند .
با رزمندگان ونيروهاي تحت امرش مهربان و فردي رئوف و به مصداق آيه:" رحماء بينهم ..."مي توان آن را تعريف کرد . در منطقه عملياتي با توجه به مسئوليت که داشتند با همه نيروها با مهرباني رفتار مي کردند و هيچ کس را با نظر ديگري نگاه نمي کردند يعني هيچ فرق بين خود و نيروها قائل نبود چنانکه در منطقه که يگان آنها در آن مستقر بودند لودرها و بولدوزرهاي شخصي که به منطقه آورده بودند راننده هاي آنها با توجه به ترس از رفتن به جلو امتناع مي کردند آنها را زير فشار نمي گذاشتند بلکه خودش و ساير برادران ديگر که با هم بودند با لودرها جهت کار و زدن خاکريز براي برادران بسيجي و پاسدار به جلو خط مي رفتند و به زدن خاکريز مي پرداختند .

درسال 63 بود که شهيد عارفي به مرخصي مي آيند وبا من و احد رزاقي که بعد شهيد شد براي عيادت برادرکاشاني که معاون فرمانده لشکر عاشورا بود, به تهران رفتيم .
در تهران براي ديدار از شهدا به بهشت زهرا رفتيم و از آنجا به اهواز . دراهواز به تشکيل يک پادگان مهندسي اقدام کرديم.
ا و خيلي تلاش مي کرد يک پادگان مهندسي را تشکيل دهد .
اودر منطقه اي بود که عراق آن منطقه را پرازآب کرده بود اما اين برادر عزيز با پشتکار تمام و ايثارگريهاي وصف ناپذير به زدن خاکريز براي ديگر برادران پرداخت تا از نفوذ آب به مواضع نيروهاي خودي جلوگيري کند.
هيچ وقت خستگي را احساس نمي کردند و هيچ فرقي بين خود و نيروها قائل نبود. فردي مخلص و باوفا به انقلاب و اسلام و خود را سربازي براي اسلام و انقلاب مي دانستند . خود را سربازي بيش نمي دانست و خيلي ايثارگرانه در خدمت اسلام و انقلاب بودند.


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان آذربايجان شرقي ,
بازدید : 280
[ 1392/04/19 ] [ 1392/04/19 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 365 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,709,466 نفر
بازدید این ماه : 1,109 نفر
بازدید ماه قبل : 3,649 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک