فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

غريب, اردشير

 

سال1342 ه ش درخانواده‌اي مذهبي ومستضعف در روستاي« قلعه تک»در بخش« كيار» در استان« چهارمحال و بختياري» چشم به جهان گشود، از همان آغاز كودكي جايگاه ويژه‌اي بين اعضاي خانواده داشت در دوران كودكي و نوجواني ضمن تحصيل در حد توان خود در كار كشاورزي و دامداري به پدر و مادر كمك مي‌كرد و.در اين راه کمک آنها بود.پس اتمام دوره ابتدايي وبه دليل نبدن مدرسه راهنمايي در روستاي قلعه تک ،او براي ادامه‌ي تحصيل در دوره راهنمايي به شهركرد آمد.باجديت وکوشش زياد دوران تحصيلات راهنمايي را درشهرکرد باموفقيت به اتمام رساند .
گفتار و زبان شيرين، اخلاق و رفتار نيك ايشان باعث شده بود محبوبيتش در خانواده ،محل تحصيل ودربين دوستان وآشنايان روزبروز بيشتر شود. علاقه‌ي ايشان به مطالعه وشركت در جلسات مذهبي باعث شده بود كه فردي متواضع و خداشناس باشد. به گونه ايي که مورد وثوق اتکاي دوستان وآشنايان باشد.
دوره‌ي متوسطه را به دليل اينکه شرايط وفضاي آموزشي بهتري در« اصفهان» بود،به اين شهررفت واين دوران را به اتمام رساند. اين دوره همزمان شده بود با جنگ تحميلي عراق عليه ايران .اوکه برايش حضور نامشروع دشمن در خاک پاک وطن بدوآزاردهنده بود مقدمات اعزام به جبهه فراهم نمود. اولشگر8نجف اشرف راکه يکي از يگانهاي مقتدر وعملياتي سپاه پاسداران بود،براي حضوردرجنگ انتخاب کرد.
در اين لشگر ودر مدت حضور افتخار آميز حضور دردفاع مقدس مردم بزرگ ايران حماسه هاي بي شماري خلق کرد.ودر سمت فرماندهي گردان کوثر ضربات سهمگيني به دشمن وارد نمود وپس از جانفشاني هاي زياد به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد در سازمان بنياد شهيد وامور ايثارگران شهرکردومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد
 
 


وصيت نامه
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
ولاتقولوا لمن يقتل في‌سبيل‌الله امواتا بل احياء ولكن لا تشعرون
كسي را كه در راه خدا كشته شده، مرده مپنداريد ،بلكه او زندة جاويد است وليكن شما اين حقيقت را نخواهيد يافت.
بنام الله و بنام كسي كه اين هستي و زمين و آسمان را آفريد و بنام كسي كه ما را از مشتي خاك آفريد و از روح خود در آن دميد و بنام آن كه ما را از هستي به نيستي آورد.
بنام خداوند صالحين و شهداء و صديقين و بنام خداوند رب‌العالمين جلّ جلاله.
سخن خود را شروع مي‌كنم.
با عرض سلام بر يگانه منجي عالم بشريت آقا امام‌زمان(عج) و نائب بر حقش امام امت و با سلام به خانواده‌هاي شهداء، اسراء و مفقودين جنگ تحميلي.
من كوچكتر از آن هستم كه بتوانم براي كسي پيام بدهم ولي ما رسالتي داريم و مسئوليتي بر گردن ما است و بايد رسالت و پيام خون شهداء را به گوش مردم برسانيم و سخن‌ آنها را بگوئيم . ما از خودمان چيزي نداريم.
آري، پدرم و مادرم و برادران و خواهران مهربانم شهداي اسلام از اول تاريخ اسلام تاکنون حرفشان لااله‌الا‌الله و حرف خدا بوده است و تنها جرم آنها اين بوده است كه خواسته‌اند بگويند ما فقط خدا را، آفريدگار هستي و جهان مي‌دانيم و همه‌چيز از آن اوست و براي اجراي احكام و قوانين الهي مي‌جنگيم. اين همه امر خداست كه مي‌فرمايد از كفار و مشركاني كه عليه مسلمانان هستند و يا به سرزمين آنها تجاوز كرده‌اند دفاع كنيد و آنها را قلع و قمع كنيد تا اينكه تسليم شوند.
ما تكليفمان را بايد انجام دهيم تا بتوانيم حكم خداوند عزّوجلّ را و فرمان ائمه عليهم‌السلام را جامه عمل بپوشانيم.
انشاءالله و هركس چنين شد در دو عالم رستگار مي‌باشد.
چند كلمه به همشهريان و اقوام دوستان خود تذكر مي‌دهم.
يا ايهاالذين آمنوا ما لكم اذا قيل لكم انفروا في سبيل‌الله اثا قلتم الي الارض ارضيتم بالحيوه الدنيا من الآخره فما متاع الحيوه الدنيا في الاخره الا قليل.
(قرآن كريم سورة توبه آيه 38)
اي كساني كه ايمان آورديد علت چيست كه چون به شما امر شود كه براي جهاد در راه دين بي‌درنگ آماده شويد (چون بار گران) به خاك زمين دل بسته‌ايد. آيا راضي به زندگاني دنيا عوض حيات ابدي آخرت شديد؟ در صورتي كه متاع دنيا در برابر عالم آخرت اندك و ناچيز است.
پس اي پدر و مادر و برادر و خواهر، ما كه به يكتايي خدا و روز قيامت ايمان داريم، بايد از اين سخن خدا نتيجه بگيريم كه اين دنيا يك وسيله‌اي است براي آخرت. همانطور كه پيامبر اسلام(ص) فرموده: الدنيا مزرعه‌الاخره. دنيا مانند يك مزرعه است براي آخرت. يعني اينجا محل كشت است و آخرت محل برداشت. پس كمي به خود بياييد و به فكر آخرت خود باشيد كه در برابر پيامبراسلام و ائمه روسفيد باشيم. مگر نه اين است كه همه بايد از اين دنيا برويم. پس چه بهتر كه با افتخار و پيروزي ؛آنچنان كه امامان ما آرزو مي‌كردند كه در راه خدا شهيد شوند، از اين دنيا برويم. طول عمر اگر 20 سال يا 50 سال باشد و يا صد سال باشد؛ نتيجه مردن است. اگر اين دنيا خوب بود پيامبر و امامان ما مي‌ماندند و زندگي مي‌كردند. پس ما هم بايد كوله بار خود را آماده كنيم و آمادة سفر شويم. و بسوي هستي‌بخش و آفريننده برويم.
و پدرم و مادرم و برادرم و خواهرم، من راه و هدف خود را پيدا كرده‌ام و كارم و هدفم و مقصودم و همه چيزم را براي رضاي خدا مي‌گذارم و به امر خدا عمل مي‌كنم. ولي دربارة ما هرچه مي‌خواهند بگويند كه چرا به جبهه آمدم، يا براي چه در جبهه ماندم و حرفهائي از اين قبيل. شما ناراحت نباشيد كه شما فرزند و امانت خود را خوب پرورش نموديد و در راه صحيح داديد. خداوند انشاءالله اين امانت را از شما قبول كند.
و در آخر از همة شما به خصوص، پدر بزرگوارم و مادر مهربانم، برادران ارجمندم، خواهران دلسوزم و دائي‌هاي مهربانم و اقوام و آشنايان و كساني كه مدتي در منطقه با آنها بودم ،حلاليت مي‌طلبم و بدي‌هاي ما را به خوبي خودتان ببخشيد. انشاءالله
به اميد پيروزي حق بر باطل التماس دعا
اردشير غريب 15/9/1365




آثارباقي مانده ازشهيد
بنا به فرمايش رسول اكرم(ص): فقر مرگ است و بزرگ‌ترين مرگ مي‌باشد. از حضرت پرسيدند چه فقري؟ فرمود: فقر دين، هركس دين نداشته باشد چيزي ندارد. انسان‌ها بايد در امر دين كوشا باشند فراموش نشود كه هم با دستورات و احكام و قوانين دين خود آشنا باشيم وهم به آن عمل كنيم تا براي دين خدا يك فرد شايسته باشيم ...
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
پروردگارا، ما را بيامرز و پدر و مادرم را، مؤمنان را نيز بيامرز. روزي كه بپا مي‌شوند براي رسيدگي به حسا ب .


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان چهارمحال و بختياري ,
بازدید : 293
[ 1392/04/24 ] [ 1392/04/24 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 432 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,124 نفر
بازدید این ماه : 4,767 نفر
بازدید ماه قبل : 7,307 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک