فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

خلجي,عباس

 

ر سال 1342 ه ش در خانواده‌اي  باايمان در روستاي «پيربلوط» در استان «چهارمحال وبختياري» به دنيا آمد.او از همان ابتدا داراي هوش و ذكاوت خاصي بود كه مورد توجه همگان واقع شده بود .
از سن 7 سا لگي راهي مدرسه شد و با تلاش و كوشش توانست مقطع ابتدايي را با موفقيت پشت سر گذارد. او همزمان با درس خواندن در يک کارگاه مکانيکي نيز کار مي کرد تاهم هزينه تحصيل خود را تامين کند وهم از اين را به خانواده اش کمک کند. قبل از ظهور انقلاب اسلامي ودر مبارزات مردم ايران با رژيم فاسد شاهنشاهي حضوري فعال وتاثير گذار داشت.
چاپ وتوزيع اعلاميه ها وسخنان امام(ره) شرکت درراهپيمايي ها ومبارزات ديگر با نظام خائن ستم شاهي از ديگر فعاليتهاي اوبود.انقلاب که پيروز شد او به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد.معتقدبود سپاه بهترين نهادي است که مي شود برا ي مردم وانقلاب خدمت کرد.ايشان به عنوان مربي آموزشي به نيروهاي سپاه وبسيج آموزش مي دادودراين راه زحمات زيادي را متقبل شد.
با شروع جنگ تحميلي درنگ نکرد و به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شتافت . اودرجبهه نيز لياقت وشايستگي بي شماري از خود نشان داد وبعد از مدتي به عنوان فرمانده يگان دريائي تيپ44قمربني هاشم(ع) انتخاب شد .شهيدخلجي در اين سمت درعمليات و صحنه‌هاي رزم دلاورانه شركت نمود وحماسه هاي بي شماري خلق کرد.اومتهي زيادي بود که انتظار ديدار معشوقش را مي‌كشيد ، انتظاري كه سالها در دل داشت.
عمليات «بدر »درجزاير«مجنون» نقطه ي وصال او با معبودش بود. در تاريخ 25/12/63 اين شهيد بزرگوار در جزاير «مجنون» به آرزوي ديرينه ي خود رسيد و نداي حق را لبيك گفت .
پيكر مطهرش 13 سال در غربت ودور ازوطن بود .اما انتظارها به سر آمدوپيکرمطهرايشان در تاريخ 13/17/ 1376به ميهن بازگشت وبا تشييع امت قهرمان پس از سالها دوري وهجران درگلستان شهداي روستاي «پيربلوط» آرام گرفت تا درکنار حوز کوثراجرمجاهدات وتلاشهايش را بچشد.
هرچند تاابد حسرت نبود او وساير رزمندگان حماسه آفرين هشت سال حماسه وايثاربر بردلهاي ايرانيان ودوستداران ايران خواهد ماند.
منبع:پرونده شهيد در سازمان بنياد شهيد وامور ايثارگران شهرکردومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد
 
 
 


وصيت نامه
نپنداريد كه شهيدان راه خدا مرده‌اند، بلكه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزي مي‌خورند.
آنان به فضل و رحمتي كه از خداوند است خواهند شتافت .
مژده دهند كه از مردن هيچ نترسند و از فوت متاع دنيا هيچ غم مخورند .
آنها را بشارت به نعمت و فضل خدا دهند و اينكه خداوند البته اجر اهل ايمان را هرگز ضايع نگذارد .
آل عمران ـ 168 ـ 6 ـ 170.
اي جوانان عزيز روستاي پيربلوط من به شما برادران عزيز نصيحت مي‌كنم ؛برادران نماز بخوانيد و با هم مهربان باشيد و تقوي پيشه كنيد .‌ ايمانتان را قوي كنيد.
و پدران و مادران و خواهران و برادران ؛ شما پدران و برادران بايد مانند امام حسين(ع) باشيد و رهبر را ياري كنيد و شما مادران و خواهران مانند زينب(س) باشيد و پيام خون شهيدان را به گوش مردم دنيا برسانيد.
اگر نماز شما مورد قبول خدا گرديد همه كار شما مورد قبول خداي بزرگ و متعال است و همه با هم باشيد و يكديگر را آزار ندهيد . زبان خودتان را حفظ كنيد زبان مانند شمشير است. انسان مي‌تواند با زبان تمام دنيا را به كشتن دهد و مي‌تواند تمام مردم را رهبري كند.
و دعا به امام و رزمندگان پرتوان اسلام را فراموش نكنيد و براي امام حسين(ع) گريه كنيد. مادرم براي من گريه نكن، براي شهيدان كربلا گريه كن . اين قسمتي از وصيت‌نامه من است ـ بخوانيد و به آن عمل كنيد.
قسمت دوم:

فروغ خندة مهر ظفر زبام سپهر
آن محمد با ولي همدم شده
آن محمد روح انساني شده
آن محمد گفت با حق رازها
آن محمد معدن حكمت شده
آن محمد حبيب‌ا... بود

طلوع صبح بر اين آشيانه مي‌ريزد
در ميان جان و دل محرم شده
در دل درويش روحاني شده
بعد از آن بشنيد او آوازها
جبرئيل پيك در خدمت شده
در ميان اهل وحدت شاه بود

پدران و مادران و خواهران و برادران براي رسيدن به هدف دو راه است:
1ـ‌ مبارزه با نفس اماره و خودسازي.
2 ـ واجباتي كه خداوند واجب كرده انجام دهيد و از مكروهات دوري كنيد و مستحبات را بجا آوريد.
در روايت آمده است افرادي كه به قبرستان مي‌رسند و مي‌لرزند و عرق سرد در پيشاي آنها نقش مي‌بندد آن افراد آن كساني هستند كه در قيامت به خدا مي‌گويند ما را به دنيا برگردان تا كار خير انجام دهيم (كه اين كار هم محال است)
اگر تيغ عالم بجنبد زجاي
از خدا دان خلاف دشمن و دوست
نبرد رگي تا نخواهد خداي
كه دل هردو در تصرف اوست

قسمت سوم:
حب رياست انسان را از خدا دور مي‌كند و بجاي ايثار و گذشت برتري‌طلبي و غرور مي‌آورد . آنهايي كه از ذكر خداوند متعال غافل مانده‌اند كساني هستند كه واقعيت عالم هستي و مقصود از خلقت را نمي‌دانند. لذا تمام هم و غمشان حيات دنيا و زندگي پست طبيعت است.
قسمت چهارم: (دربارة امام حسين(ع))

اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست

هركجا مي‌نگرم نور رخش جلوه‌گر است

هر كس ميل به سوي كرببلايش دارد

با قلب بشر مونس و همراز حسين است

از مردم دنيا مطلب حاجت خود را

اين چه شمعي است كه جانها همه پروانه اوست

هر كجا مي‌گذرم جلوه مستانه اوست

من ندانم كه چه سري است در خانة او

آنكس كه پناهش بدهد باز حسين است

درخواست از او كن سبب‌ساز حسين است

قسمت پنجم:

آن كس كه تو را شناخت جان را چه كند

ديوانه كني هردو جهانش بخشي

فرزند و عيال و خانمان را چه كند

ديوانة تو هردو جهان را چه كند


اوست خدايي كه تمام مخلوقات را روزي مي‌دهد و تقسيم آن و كمي و زيادتي آن تماماً بدست اوست.
اوست كه دعاي هر خواننده‌اي را اجابت مي‌فرمايد و خواسته ي خواننده‌اش را اجابت مي‌فرمايد . بدي را از هر كه بخواهد برطرف مي‌كند در حقيقت معني توحيد در فهميدن و به يقين دانستن لاحول و لاقوه الا بالله است كه رشته‌اي از معني لا اله الا الله مي‌باشد. مؤثر خداست آثار حيات هم از خداست و ظهور آن آثار هم خداست.
در پايان از كليه پدران و مادران و خواهران و بردران عزيز و ارجمند اميدوارم كه مرا حلال كنيد و از شما برادران مي‌خواهم امام را دعا كنيد و رزمندگان را ياري كنيد كه خدا شما را ياري مي‌كند در هر كجا كه باشيد در جنگ فتح نصيبتان مي‌كند و در حوادث ثابت قدمتان مي‌كند. عباس خلجي


خاطرات
برادرشهيد:
روزي عباس تعداد زيادي عكس امام (ره) را كه در آن موقع نگهداري آن خيلي خطرناك بود واگر چنين چيزي از كسي مشاهده مي‌شد، ساواك دستگيرش مي‌كرد؛ ديدم.اواين عکسها را درميان مردم توزيع مي کرد. ايشان عكس حضرت امام(ره) را به صورت گچ‌بري و حكاكي شده درآوورده بودند و بارنگ‌آميزي خيلي زيبايي در ايوان منزلمان نصب كرد كه اكنون نيز در همانجا ست .انجام اين کار در زمان حکومت ديکتاتوري شاه خيلي خطرناک ومسوي با شکنجه هاي ساواک ومرگ بود اما عباس بدون هيچگونه ترسي اين کار راکرد.انموقع ما هنوز حضرت امام (ره)رانمي شناختيم. وقتي از او سؤال مي کرديم عكس چه كسي است ؟ايشان اظهار مي‌نمود كه اين عكس امام است ،ولي نمي‌گفتند كه امام خميني. لذا ايشان از قبل از انقلاب فعاليت زيادي در راستاي جبهه‌گيري بر عليه رژيم طاغوت و مبارزات بر عليه آن رژيم ستم‌شاهي را داشتند تا اينكه تظاهرات ومبارزات بر عليه رژيم شاه كم‌كم شكل ‌گرفت . يك روز ديديم تعداد 100 برگ شايد هم بيشتر عكس امام راکه درقطعات بزرگ و كوچك چاپ شده بود، به منزل آورد و عكسها را شبانه به ديوارهاي مساجد ،مدارس ،كوچه‌ها و جلو مغازه‌ها نصب نمود. قبل ازانقلاب که روستاي ما برق نداشت ،عباس به بالاي پشت‌بام مسجد صاحب الزمان كه نزديك منزلمان هست مي‌رفت و در هنگام نماز صبح و ظهر و مغرب اذان مي‌ گفت . از نظر معنويات در حد بالايي بودند و كوچكترين صحبتي كه بر عليه انقلاب مي‌شد و اگر كسي طرفداري از شاه ملعون مي‌نمود،اوتحمل نمي کردو شديداً جبهه‌گيري مي‌كرد.

اوتمام وجودش راوقف کشور وانقلاب کرده بود.هرموقع به مرخصي مي آمد به مدت 2 الي 3 ساعت در منزل مي ماند ومي فرمودند كه من بايد بروم . در جبهه به من نياز دارند و ايشان در همان روز كه آمده بودند به منزل پس از چند ساعتي به جبهه‌ها برمي گشت.
يکبار در فصل برداشت گندم به مرخصي آمدند .وقتي متوجه شدند من وپدر مشغول برداشت گندم هستيم به مزرعه آمدند وتا شب در برداشت گندم به ماکمک کردند .حتي شب راهم درصحرا مانديم و گندم چيديم كه فرداي آن روز نيز به جبهه رفتند.
ايشان حتي اكثر اوقات كه به مرخصي يك هفته تا 10 روزه مي‌آمدند 24 ساعت بيشتر در منزل نمي‌ماندند و هميشه هنگامي كه به منزل مراجعه مي‌نمودند بيشتر به نماز خواندن و تلاوت قرآن اهميت مي‌دادند . من كه در آن زمان كوچك بودم به من مي‌فرمودند : سوره‌هاي آخر قرآن را با هم تلاوت کنيم.اومي‌فرمود: اين واژه‌ها را حفظ كن و تا حفظ نمي‌كردم و برايشان تلاوت نمي‌كردم به من اجازه نمي‌داد كه از منزل خارج شوم.
ايشان هنگامي كه در مرخصي بودند نيز جهت جمع‌آوري كمكهاي مردمي به جبهه‌ها، پيشقدم مي‌شدند و ديگران را نيز تشويق به اين امر مي‌كردند.
در طول اين چند سال هيئت حضرت سيدالشهدا(ع) و هيئت حضرت ابوالفضل العباس(ع) را شكل دادند و هميشه در صحبتهايش مي‌فرمودند: نمازهايتان فراموش نشود و امام را دعا كنيد و تشويق مي‌كردند كه جوانهاي روستا به جبهه‌هاي حق عليه باطل بروند .



آثار باقي مانده از شهيد

بسم‌الله الرحمن الرحيم
اولين روز بود كه آمديم خط مقدم را شناسايي كرديم و برادرها وضعيت دشمن را براي ما توصيف كردند . سه روزبعدبا تعدادي از نيروها به کمين دشمن رفتم. قرارماساعت 11 بود.برادران را به وضعيت منطقه توجيه کردم.
و اين چند روزي كه در خط پدافندي بوديم خيلي خوب بود و خيلي خوب مي‌توانستي به خدا برسي.
... شب فرارسيد و تمام برادران كه با من بودند مهمات برداشتند. با نام الله راه كمين دشمن را پيش گرفتيم و رفتيم . دشمن گلوله منور شليک مي کرد.هرچه نزديكتر مي‌شديم دشمن بيشترتيراندازي مي کرد. به اولين سنگر كمين رسيديم، همه جا آب بود. جز خاکريز كه تا نصف در آب فرورفته بود . بچه‌ها از كنار آن حركت مي‌كردند .آخرين سنگر از سمت راست 200 متري دشمن بود و آخرين سنگر از سمت چپ نيز تا 300 متر با دشمن فاصله داشت . صداي دشمن را مي‌شنديم...
تلخي دنيا شيريني آخرت است
مادر منشين برابر ‌گل امشب
بر خانة پرمهر تو زين بعد نيايم
آسوده بيارام ،مكن فكر پسر را
بر حلقة آن خانه دگر پنجه نسايم
پيراهن من به در خانه بياويز
تا مردم اين شهر نگويند پسرت نيست
دنيا چو رباط و ما در او ميهمانيم
فكري منما كه ما دراو ميهمانيم
در هردو جهان خدا ماند و بس
ما همه كُلُ من عليها فانيم
تو اي مادر مكن زاري كه من اكنون بسي شادم
نمرده زنده مي‌باشم بود رنج تو در يادم
همانا شير پاك تو مرا جانباز پرورده
كه جان خويشتن را در ره قرآن زكف دادم



درباره امام عزيزم خميني کبير
هركس كه ندارد به جهان مهر تو در دل
حقا كه بود طاعت او ضايع و باطل
برداشتن از عشق تو دل، فكر محال است
از جان خود آسان بود از عشق تو مشكل


براي بارور كردن دين حق و برپا داشتن پرچم عدالت سختي‌ها را بايد به جان خريد.
اي پد ر ، مادر ، برادر ، خواهر و همسرم براي من گريه نكنيد. هرگز، هرگز اگر خواستيد گريه كنيد براي علي‌اكبر حسين(ع) گريه كنيدو بس.
از تمام اهالي پيربلوط براي من حلالي بطلب .
يك حديث قدسي:
آن كس كه به من عشق ورزيد من نيز به او عشق مي‌ورزم. آن كس كه به او عشق ورزيدم، مي‌كشم او را و آن كسي را كه من بكشم ،خونبهايش بر من واجب است و آن كس كه خونبهايش بر من واجب است پس من خودم خونبهايش هستم.

پدران ، مادران ، خواهران و برادران زندگي انسانها هميشه يكنواخت نيست بلكه
با انواع پستيها و بلنديها همراه است .از تمام برادران ، خواهران ، پدران و مادران كه در تشييع جنازه من شركت كردند يك خواسته دارم! اول امام را دعاکنيد و رزمندگان را ياري كنيد و به سوي جبهه‌ها حركت كنيد تا امدادهاي غيبي را ببينيد . جبهه‌هاي اسلام، دانشگاه الهي است و ‌آنجاست كه انسان خود را مي‌شناسد و آنجاست كه معبود خود را مي‌بيند و به سوي او مي‌شتابد و شهادت را در بغل مي‌گيرد.
استقامت در مبارزه بزرگترين نشانه حقانيت مكتب و هدف مي‌باشد و همچنين بزرگترين تبليغ براي پيشرفت هدف و جذب افراد است . اي پدران ، برادران ، مادران و خواهران راه آخرت دراز است؛ توشه برداريد . هر نفسي كه شما مي‌كشيد گامي است كه به سوي مرگ مي‌نهيد پس تقوا پيشه كنيد.
بهترين عبادت قرائت قرآن است. رسول اكرم(ص).
بهترين ايمان داران شما ،خوش‌اخلاق‌ترين شماست. علي(ع).
وازاين بزرگواران است که :
بهترين جهاد مبارزه با نفس اماره است.
نجات مؤمن در نگهداري و كنترل زبان است.
نصيحت مؤمن بر مؤمن واجب است.
سپاهي شجاع كسي است كه شمشير بر كمر بندد و بر چهره نامبارك مرگ لبخند زند و همچنان خندان در آغوش امواج معركه فرو رود يا در خون خويش و گرداب فنا ،غرق گردد و يا به ساحل پيروزي و افتخار دست يابد.
چو نور ماه بر اين آشيانه مي‌ريزد
زبان خامه به دفتر فسانه مي‌ريزد
بروي شانة خونين دشتهاي جنوب
گل اميد كران تا كرانه مي‌ريزد
دراين قافله بادا يمين و يسار
به گوش لاله دمادم ترانه مي‌ريزد
چراغ همت و فانوس سرخ، ايثار است
كه نور فتح به بام زمانه مي‌ريزد
فروغ خندة مهر ظفر زبام سپهر
طلوع صبح بر اين آشيانه مي‌ريزد

آن محمد با ولي همدم شده
در ميان جان و دل محرم شده
آن محمد روح انساني شده
در دل درويش روحاني شده
آن محمد گفت با خلق رازها
بعد از آن بشنيد او آوازها
آن محمد معدن حكمت شده
جبرئيلش بي شك در خدمت شده
آن محمد حبيب‌الله بود
در ميان اهل وحدت شاد بود


پدران ، مادران ، خواهران و برادران به هدف رسيدن دو راه دارد. يكي مبارزه با نفس اماره و خودسازي است ودوم واجبات خدا كه واجب كرده است انجام دهيد و از مكروهات دوري كنيد و مستحبات را به جا آوريد.
در روايت آمده است: افرادي كه درقبرستان مي‌لرزند و عرق سرد در پيشاني آنها نقش مي‌بندد. آن افراد از آن كساني هستند كه در قيامت به خدا مي‌گويند ما را به دنيا برگردان تا كار خير انجام دهيم و آن زمان خدا به آنها مي‌گويد كه نمي‌شود اين بنده را بگيريد و غل و زنجيرش كنيد.
اگر تيغ عالم بجنبد زجاي
نبرد رگي تا نخواهد خداي
از خدا دان خلاف دشمن و دوست
كه دل هردو در تصرف اوست
اعتقاد به معاد حب رياست را از انسان دور مي‌كند و جاي علو و برتري‌طلبي دنيوي را به گذشت و ايثار مي‌دهد. آنهايي كه از ذكر خداوند متعال غافل مانده‌اند كساني هستند كه واقعيت عالم هستي و مقصود از خلقت را نمي‌دانند لذا تمام هم و غمشان حيات دنيا و زندگي پست طبيعت است. دنيا پست است.
درباره حسين( ع)
اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست
اين چه شمعي ست كه جانها همه پروانه اوست
هركجا مي‌نگري نور رخش جلوه‌گر است
هركجا مي‌گذرم جلوه مستانه اوست
هركسي ميل سوي كرببلايش دارد
من ندانم چه سريست كه در خانه اوست

با قلب بشر مونس و همراز حسين است
آنكس كه پناهش بدهد باز حسين است
از مردم دنيا مطلب حاجت خود را
درخواست از او كن كه سبب‌ساز حسين است.

توانايي انسان
آن كس كه تو را شناخت جان را چه كند
فرزند و عيال و خانمان را چه كند
ديوانه كني هردو جهانش بخشي
ديوانه تو هردو جهان را چه كند
اوست خدايي كه تمام مخلوقات را روزي مي‌دهد و تقسيم آن و كمي و زيادي آن تماماً بدست اوست . دعاي هر خواننده‌اي را اجابت مي‌فرمايد و مطلب خواننده‌اي را مي‌دهد . بدي را از هركه بخواهد برطرف مي‌كند. در حقيقت معني توحيد در افعال فهميدن و يقين دانستن لاحول و لاقوه الا بالله است كه شعبه و رشته‌اي از معني كلمه لا اله الا الله مي‌باشد.
مؤثر خداست .چنانچه حيات هر موجودي از خدا است آثار حيات او هم از خداست و ظهور آن آثار هم از خدا.


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان چهارمحال و بختياري ,
بازدید : 270
[ 1392/04/24 ] [ 1392/04/24 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,129 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,821 نفر
بازدید این ماه : 6,464 نفر
بازدید ماه قبل : 9,004 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک