فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

رامين فر ,غفار

 

روز بيستم ارديبهشت ماه 1323 ه ش درروستاي پهنادر شهرستان قاينات به دنيا آمد.
دوران ابتدايي را در دبستان چهار کلاسه روستاي پهنايي قائن گذراند. براي ادامه تحصيل به شهر قائن رفت و در مدرسه راهنمايي اين شهر به تحصيل مشغول شد. بعد از آن همراه اردوي پيشاهنگي به تهران عازم و در پيشاهنگي پذيرفته شد.
از کودکي داراي هوش سرشاري بود. به طوري که در شش سالگي توانست به کمک پدرش در خواندن قرآن مسلط شود. از کودکي عشق زيادي به اهل بيت و امامان معصوم (ع) به خصوص امام حسين (ع) داشت. زماني که پدرش عازم کربلا بود به خاطر علاقه ي زيادي که به اهل بيت و امام حسين (ع) داشت، با اصرار زياد با پدرش عازم کربلا شد.
دوران متوسطه را در دبيرستان پهلوي تهران شروع کرد. و بعد از گرفتن ديپلم، در آزمون دانشگاه ثبت نام نمود و در رشته ي خلباني دانشگاه شيراز پذيرفته شد. پس از اتمام دانشگاه براي ادامه تحصيل تکميلي عازم آمريکا شد که با اتمام آن به ايران بازگشت و در نيروي هوايي به کار مشغول شد.
زمان اقامتش در آمريکارا اين گونه نقل مي کند: «زماني که دوره عالي ويژه آشنايي با جنگنده هاي شکاري خريداري شده از امريکا را در آن کشور مي گذراندم، هر روز قبل از عزيمت به محل کارم، قرآن را تلاوت مي نمودم. بعد از چند روز خانم تقريباً 45 ساله اي که مسيحي بود و در پانسوني ما زندگي مي کرد ، از من پرسيد: اين اشعار و سرودها چيست که مي خوانيد؟ به او گفتم: اين کتاب وحي و معجزه ي پيغمبر خدا و راهنماي بشر مي باشد. در مورد قرآن مجيد صحبت هاي زيادي نمودم، به حدي علاقه مند گرديد که از من درخواست يک جلد قرآن مجيد براي تلاوت، تلفظ و معاني آيات به او بدهم.
خواندن قرآن مجيد و درک معاني آن، چنان آن خانم را تحت تاثير قرار داد که اواخر دوره به نزد من آمد و طريقه مشرف شدن به دين اسلام را جويا شد. بعدها فهميدم در مسجد مسلمانان، در نزد امام جماعت مسجد به دين اسلام مشرف گرديده است.
در سال 1354، در سن 30 سالگي ازدواج نمود . ثمره ي اين ازدواج يک دختر مي باشد.
در دوران حکومت ستم شاهي در پايگاه هاي هوايي شيراز و همدان به نشر اسلام و آگاه ساختن خلبانان به وضعيت کشور و مسايلي که فسق و فجور را روز به روز در کشور بيشتر رونق مي داد، اهتمام مي ورزيد. اين عمل را تا آن جا ادامه داد که در سال 1356 در حين توزيع اعلاميه هاي معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خميني توسط ساواک در پايگاه هوايي همدان دستگير و بازداشت شد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي مردم ايران و حضور حضرت امام در ايران، اطاعت خود را از امام امت اعلام داشت.
شهيد رامين فر در کشف کودتاي نوژه و برملا شدن توطئه و دستگيري عوامل مزدور منافق که، قصد تخريب و از بين بردن انقلاب را داشتند از خود فعاليت هاي چشمگيري نشان داد که، اقدامات و فعاليت هاي وي زبانزد نيروهاي پايگاه بود.
با شروع جنگ تحميلي به عنوان خلبان در ماموريت هاي برون مرزي شرکت مي نمود. او فرماندهي واحد هوايي عمل کننده در غرب را، به عهده داشت. در اين زمينه بنا به اظهارات همکارانش رشادت هاي شايان توجهي از خود نشان داد.
آخرين ماموريت شهيد غفار رامين فر براي در هم کوبيدن مواضع و استحکامات رژيم بعثي صدام در قلب عراق، در تاريخ 2/7/1359 صورت گرفت، اما ايشان پس از آن به وطن بازنگشت.
با سقوط هواپيمايش در خاک دشمن او به شهادت رسيد و پيکرمطهرش مفقود گرديد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران بيرجند ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



خاطرات
علي اکبر قربان پور:
-چه زماني و چگونه با شهيد آشنا شديد؟از زمان کودکي در يک مدرسه درس خوانديم. ايشان يک سال از بنده بزرگتر و از نظر درسي جلوتر بود. 4 سال در شهر قاين با هم در يک خانه زندگي مي کرديم و دو سال در شهر مشهد او هميشه استاد و راهنمايم بود خدايش رحمت کند و با صالحين محشور گرداند.
-آيا شاهد تغيير و تحولي در رفتار و شخصيت او بوديد؟ اين شهيد با ساير دوستان شما چه تفاوتي داشت؟
شهيد بزرگوار در خانواده اي مذهبي از پدر روحاني و مادري با تقوي و پرهيزگار و نمونه در محل متولد شده از اوان کودکي فردي استثنايي و مورد احترام همه آن قدر با اخلاص و صادق بود که نمونه اش خيلي کم است.
عکس العمل شهيد نسبت به رفتار غير منطقي و خلاف افراد و عقايد انحرافي چگونه بود؟
چنانچه رفتار و گفتار غير منطقي مي ديد تا آن جا که مي توانست طرف را راهنمايي مي کرد. آن قدر نفوذ کلام داشت که هرکس را تحت تاثير قرار مي داد مرشدي بود خدايي و مذهبي.
-در خصوص فعاليت هاي مذهبي شهيد توضيح دهيد: (قبل و بعد از انقلاب).
در زمان نوجواني و تحصيلي در دوره هاي قرآن شرکت داشت. و چون مقداري دروس حوزه را خوانده بود، تسلط زيادي بر حفظ و قرائت قرآن داشت. در زمان خودش بي نظير بود.
-چه انگيزه اي از رفتن به جبهه داشت؟
يک شب به هواپيماهاي ايران در پايگاه نوژه همدان حمله کرده بودند که،ايشان در مشهد بودند و به او اطلاع داده بودند که، بايد خود را برسانيد و ايشان بي درنگ عازم شدند گفتم: شما که مرخصي داريد چرا عجله مي کنيد و فرمودند: اينجا تکليف فرق مي کند و آن قدر روحيه اش قوي بود که مي گفت: اگر خدا بخواهد کار را تمام مي کنيم.
-به چه مواردي حساس بود و درچه صورتي عصباني مي شد؟
در مورد بي عدالتي و زورگويي تسليم نمي شد.

حبيب پور قلي:
-از چه زماني و چگونه با شهيد آشنا شديد؟
زمان کودکي در يک روستا بزرگ شديم. مکرر مي گفت: بايد در برابر رژيم پهلوي ايستاد.
-آيا شاهد تغيير و تحولي در رفتار و شخصيت او بوديد؟
اين شهيد با ساير دوستان خيلي تفاوت داشت احساس مسئوليت مي نمود هميشه به دوستان سفارش مي کرد که با قرآن مانوس شوند.
-در خصوص فعاليت هاي مذهبي شهيد توضيح دهيد (قبل و بعد از انقلاب)
زمان انقلاب در نيروي هوايي انجام وظيفه مي کردند. جز اولين خلباناني بوده اند که، با امام پيمان بستند.
-چه انگيزه اي از رفتن به جبهه داشت؟
براي دفاع از ميهن و پيروز شدن ايران در برابر دشمن بعثي عراق و پايدار شدن اسلام ناب محمدي.
-به چه مواردي حساس بود و در چه صورتي عصباني مي شد؟
نسبت به دين مبين اسلام خيلي حساس بود و با کوچکترين حرف بد نسبت به ائمه اطهار و اسلام بسيار ناراحت مي شد و از خود عکس العمل نشان مي داد.



آثار باقي مانده از شهيد
پدر و مادر ارجمند:
سلامتي و تندرستي وجود گراميتان را از خداوند متعال خواستارم و سعادت و خوشي براي شما آرزو مي کنم. اميد است هميشه خوش و خرم باشيد.
حال ما خوب است و خوشحال هستيم. فرشته خيلي سلام خدمت همگي مي رساند.
من براي شما و مادرم تقاضاي دفترچه بهداشتي کرده ام که بتوانيد چنانچه خداي نکرده مريض شديد از بيمه استفاده کنيد البته در حال حاضر فقط در تهران مي شود از اين دفترچه ها استفاده نمود. ولي در آينده نزديک خواهيد توانست در تمام شهرها استفاده کنيد. من اين دفترچه ها را پهلوي خودم نگه مي دارم هر موقع لازم شد شما مي توانيد در تهران به هر دکتري که بخواهيد مراجعه کرده و معالجه شويد. در ضمن من دفترچه را که به نام شما صادر شده اسم شما را غلامحسين رامين فر قلم داد کرده ام شما اگر زحمتتان نشود و ناراحت نشويد در قاين تقاضاي تغيير نام خانوادگي از پهناني زاده به رامين فر را بنمائيد. خيلي ساده اداره کل ثبت احوال موافقت خواهد کرد. تقاضا کنيد که، چون پسر شما نام خانوادگي خود را از پهنائي زاده به رامين فر تغيير داده، لذا من نيز تقاضاي تغيير نام خانوادگي مي کنم. حتماً موافقت خواهد شد.
لازم است بدانيد که اگر تغيير نام خانوادگي نداديد، از اين دفترچه نمي توانيد استفاده کنيد. من فقط خواستم شما را تحت تکفل خودم قرار بدهم .موسي با فاطمه سلام مي رسانند. به دايي ها و عمو سلام برسانيد. کليه فاميل را سلام برسانيد وضع ما فعلاً خوب است اگر امر و فرمايشي داشته باشيد در خدمت حاضرم.

زماني که دوره ي عالي ويژه ي آشنايي با جنگنده هاي شکاري خريداري شده از آمريکا را در آن کشور مي گذراندم، هر روز قبل از عزيمت به محل کارم، قرآن را تلاوت مي نمودم. بعد از چند روز خانم تقريباً 45 ساله اي ـ که مسيحيي بود و در پانسيوني که ما در آن زندگي مي کرديم با ما همسايه بود ـ از من پرسيد: اين اشعار و سرودها چيست که مي خوانيد؟ به او گفتم: اين کتاب وحي و معجزه ي پيغمبر خدا و راهنماي بشر مي باشد. در مورد قرآن مجيد صحبت هاي زيادي نمودم، به حدي علاقه مند گرديد که از من درخواست يک جلد قرآن مجيد براي تلاوت نمود که پس از تهيه، به وي اهدا نمودم و در زمينه ي يادگيري، تلاوت، تلفظ و معاني آيات به وي کمک کردم. خواندن قرآن مجيد و درک معاني آن، چنان آن خانم را تحت تاثير قرار داد که اواخر دوره به نزد من آمد و طريقه ي مشرف شدن به دين اسلام را جويا شد. بعدها فهميدم در مسجد مسلمانان، در نزد امام جماعت مسجد به دين اسلام مشرف گرديده است



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خراسان جنوبي ,
بازدید : 251
[ 1392/04/24 ] [ 1392/04/24 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,999 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,100 نفر
بازدید این ماه : 2,743 نفر
بازدید ماه قبل : 5,283 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک