فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

محمود دولتي

 

سال 1343 ه ش  و در اوج اختناق وحاكميت ظلمت ؛ زماني كه امام خميني را به جرم دفاع از اسلام و مستضعفين از ايران تبعيد كرده بودند, كودكي چشم به دنيا گشود كه از اول استعداد وعلاقه به مكتب در وجود او نمايان بود ،مادر وپدر نام او را محمود گذاشتند.
او از كودكي در دامان مادري متدين وپدرش كه از روحانيون شهر بود, بزرگ شد. قبل از شروع تحصيلاتش اصول وقواعد قرآن را نزد پدرش فرا گرفت طوري كه مي توانست با آن سن كم قرآن قرائت نمايد .تحصيلات ابتدائي خود را در دبستان شيخ محمد خياباني فعلي به پايان رساند. از آنجائيكه در طول تحصيلاتش دانش آموز باهوش وممتاز ي بود بارها از سوي مسئولين آن دبستان مورد تشويق و تقدير قرار گرفت .
در سال 1356 وارد مدرسه راهنمائي پناهي شد .اين دوره همزمان بود با اوج مبارزات مردم ايران بر عليه حکومت ستمکار پهلوي. با وجود محدوديتها و با سن كم در صحنه ها ي مبارزه حاضر مي شد و بر عليه ظلم وستم طاغوتي مي شوريد .علاقه زيادي به تحصيل داشت ,سوم راهنمائي را با نمرات خوب قبول شدو رشته رياضي را براي ادامه تحصيل انتخاب كرد و در دبيرستان مطهري به تحصيل پرداخت .او علاوه بر تحصيل در كنار درسش ، به فعاليت هاي مذهبي هم مي پرداخت.
در تشكيل پايگاه مقاومت مسجد امام زمان (عج) نقش موثري داشت .او بعد از فراغت از سنگر علم و دانش در سنگر مسجد به فعاليت مي پرداخت .شبها با وجود مشكلات درسي به پاسداري از انقلاب ودستاوردهاي مشغول مي شد .بعد از فرمان تاريخي خميني كبير كه فرمود :مملكت اسلامي بايد همه اش نظامي باشد ، و تشكيل ارتش بيست ميليوني ,خود را موظف دانست كه با فراگيري فنون نظامي به اين نداي روحبخش امام لبيك بگويد و در پادگان تبريز به تكميل آموزشهاي رزمي خود .
سال اول دبيرستان را با نمرات خوب به پايان رساند و در كلاس دوم ثبت نام كرد. ا و با وجود علاقه زياد به تحصيل اواسط سال تحصيلي 1359 از آنجائيكه عشق و علاقه زياد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي داشت به عضويت سپاه در آمد و بعد از عضويت در سپاه دامنه فعاليتش را گسترش داد . روزها و شبها در راه خدمت به انقلاب ميكوشد و هيچگاه از فعاليت خسته نمي شد . علاقه اش به امام ,مردم و انقلاب به قدري بود كه خستگي برايش مفهوم نداشت .
محمود همواره به دوستان و آشنايان مي گفت: بايد روش فعاليت را از امام امت پيرجماران آموخت چرا كه او با آن كهولت سني همواره در تلاش است پس ما كه از نيروي جواني برخوردار هستيم چرا ساكت باشيم . مدتي محافظ شهيد محراب آيت ا...مدني بود . در مدتي كه با آن شهيد بزرگوار بودند از روحيه اخلاص و سرشار از معنويت اواستفاده زيادي كرد. محمود علاقه زياد به عزاداري اباعبد الله الحسين داشت , شهيد مدني به او لقب جانثار اباعبدالله داده بود و او را با نام مستعار جانثار صدا مي زد .در قسمتي از وصيتنامه اش چنين مي نويسد:
"همانطور كه بارها به برادران توصيه كرده ام در مورد كلاسهاي قرآن و عزاداري ها ي حسيني جدي باشيد .چرا كه اين اعمال است كه موجب ايجاد انقلاب ودگر گونهاي فردي و اجتماعي مي شود" .
محمود در پويايي هيئت هاي مذهبي شهر فعال بود ,او در راه فعاليت مجددهيئت قاسميه تبريز نقش موثري داشت و با همت او وديگر دوستانش آن هيئت كه به حالت ركورد كشيده شده بود , مجددا فعال شد.در هر فرصتي در جبهه ها حضور مي يافت تا در عمليات رزمندگان اسلام شركت جويد. اولين بار به جبهه سوسنگرد رفت.در جبهه مسئوليتهاي متعددي به ايشان محول مي شد . در عمليات طريق القدس كه منجر به فتح بستان گرديد, به عنوان فرمانده ،گروهان حضوري فعال وتاثير گذار داشت , در اين عمليات از ناحيه صورت زخمي شد و از آن موقع آثار جانبازي در صورتش نقش بست .اوبعداز بهبودي نسبي راهي جبهه هاي نبرد گرديد .
بيشتردر جبهه هاي جنوب خدمت كرد. در عمليات والفجر يك پاي راستش در اثر اصابت گلوله دشمن به شدت مجروح شد ,هنوز پايش كاملا بهبود نيافته بود كه شور وعشق به جهاد في سبيل الله او را مجددا روانه جبهه ها كرد و در عمليات والفجر 3,4,5و6شركت كرد.
همرزمانش مي گويند:
با رشادت وشهامت فوق العاده اي, نيروها را هدايت مي کرد و ضربات شديدي به دشمنان اسلام وارد مي ساخت.
سرانجام لحظه موعود فرا رسيد, رزمندگان اسلام همچون ياران اباعبدالله آماده جانفشاني شدند ؛ با آغاز عمليات بدر محمود كه فرماندهي گروهان شهيد مدني را به عهده داشت وارد عمليات شد. دو مرحله از عمليات را شجاعانه پشت سر گذاشت و بالاخره در مرحله سوم عمليات همچون مولايش سيد الشهدا در كربلاي شرق دجله به ديدار معشوق شتافت.
او در قسمتي از وصيتنامه اش چنين مي نويسد:
" اکنون من به پيروي از خط سرخ آل محمد و علي(ع)اين راه پر پيچ و خم را به رهبري امام خود مي پيمايم و خوب مي دانم که در اين راه نقص عضو و اسارت و شهادت وجود دارد ولي من اين عوامل را جلو چشم خود ديده و با چشم باز اين راه را ادامه مي دهم ؛باشد که با مرگ من اسلام زنده بماند ."
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران تبريز ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد

 



وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
و به نستعين و هو خير ناصر و معين
من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا.
از مومنين هستند افرادي که با خدا عهد بستند وبر عهد خود ثابت قدم ماندند تا به شهادت رسيدند وبرخي ديگر نيز منتظر فيض شهدتند و عهد خود را با خدا حفظ کردند.
قرآن کريم
ضمن اظهار عبوديت به پيشگاه ربوبيّت و دعا جهت تعجيل در ظهور حضرت بقيه الله الاعظم و طول عمر رهبر عظيم الشأن انقلاب و پيروزي اسلام و مسلمين از درگاه احديت،اينجانب محمود دولتي وصيتنامه اي بدين شرح ارائه مي دارم, اميدوارم که خانواده خويش و برادران حزب اللهي و مقلّدان امام به آن جامة عمل بپوشانند.
لازم است که مقدّمتاً حضور شما معروض بدارم که اسلام و قرآن چنانچه خداوند وعده داده است تا ابد پيروز خواهد ماند و نگهدار آن خداوند مي باشد که«انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون»و همانطوريکه مي بينيد از اوّل ظهور اسلام تا حال افراد و گروه هايي خواسته اند تا بر پيکر اين دين ضربه بزنند ولي خود آنها محو و نابود گشته اند.
(يريدون ليطفوا نور الله بافواهم و انفسهم و الله متم نوره و لو کره المشرکون).
بنا به مثل معروف که مي گويد:
چراغـي را که ايزد بر افـــروزد
هر آنکس پف کنـد ريشش بسوزد
و يکي از دلايل مهم جهت پايدار ماندن اسلام فداکاريها و جانبازي هاي سرداران و سربازان اسلام است که تا آخرين قطرة خون خود مقاومت کرده, عاقبت خون خويش را به پاي اسلام ريختند و چنانچه اسلام بر اثر اين شهيد دادنها زنده مانده است و چنانچه امام حسين(ع)مي فرمايد:
(ان کان دين محمد لم يستقم الا بقتلي فيا سيوف خذيني).
اکنون من به پيروي از خط سرخ آل محمد و علي(ع)اين راه پر پيچ و خم را به رهبري امام خود مي پيمايم و خوب مي دانم که در اين راه نقص عضو و اسارت و شهادت وجود دارد ولي من اين عوامل را جلو چشم خود ديده و با چشم باز اين راه را ادامه مي دهم ؛باشد که با مرگ من اسلام زنده بماند و چون من در زندگيم هيچ خدمتي به اسلام نکرده ام شايد مرگم براي اسلام عزيز خدمتي بنمايد و نيز هدف ما پيروزي اسلام است و من از خدا مي خواهم در اين راه براي من هر چه را مصلحت دانست عطا بفرمايد.
(اللهم وفقنا لما تحب و ترضاه).
وهر چه را که خداوند برايم صلاح دانست و رضايت داشت به آن راضي مي باشم.
(الهي رضا به رضائک و تسليماً لامرک).
بالاخره اين حرفها که ذکر شد، خلاصه و بعضي از معتقدات من مي باشد.
اکنون پدر و مادر و خواهران و برادران من بدانيد که تنها راه رهايي و پيوستن به انبياء و اوصياء همين راه مي باشد .پس پشتيبان ولايت فقيه باشيد و نيز در اين راه از هيچ چيز دريغ ننمائيد و اگر شهيد شدم بدانيد که سعادت داشته ام .پس شکر خدا را به جا بياوريد که فرزندي که بزرگ کرده ايد به حد اعلي رسيده است و هيچگاه گريه و ناله نکنيد که دشمن با حرکات شما شاد خواهد شد.
اميدوارم با ديدن جسد من دست بر آسمان بر افراشته و از خدا بخواهيد که قرباني شما را در راه خويش قبول بنمايد. در اين حال من هم شما را در روز قيامت شفاعت خواهم کرد و هيچگاه وارد بهشت نخواهم شد تا اينکه شما هم همراه من بيائيد و برادرانم که حتماً آرزوهايي در مورد من داشته ايد شما هم در آن حال اسلحة مرا برداشته و لباس رزم بپوشيد و از خون شهيدان پاسداري کنيد و با رزم خويش پيام شهداء را به جهانيان برسانيد.
و خواهرانم اميدوارم که شما در اين حال مثل حضرت زينب(س)باشيد و بزرگترين کاري که مي توانيد بکنيد اين است که فرزندانتان را چنان پرورش دهيد که وقتي بزرگ شدند رهرو شهداء و حضرت علي اکبر باشند و همچنين از همة شما مي خواهم که در حق خودتان مرا حلال نماييد مخصوصاً مادر عزيزم،از تو مي خواهم که شير پاکت را بر من حلال کنيد تا بيشتر مورد لطف و رحمت الهي واقع شوم.
برادران پاسدار،حزب اللهي و اهالي مسجد و پايگاه مقاومت و هيئت که شما هم واقعاً زبان گوياي اسلام و بازوان و مقلّدان امام و رهرو ائمةاطهار(ع)هستيد .در آن خط محکم و استوارتر باشيد که حق همين راه مي باشد و سعي کنيد که در مقابل دشمن حالت تدافعي داشته باشيد و احکام اسلام و اخلاق اسلامي را در همه حال رعايت کنيد و هميشه پشتيبان روحانيّت در خط امام،قشري که رهبري جامعه انقلابي و اسلامي را تاکنون به عهده داشته و از عهدة همه گونه امتحانات الهي بر آمده اند, باشيد تا با اين راه دشمن نتواند هچگونه ضربه اي به دامن اسلام و امام بزرگوارمان برساند.
در آخر از خداوند منّان تعجيل در ظهور حضرت مهدي(عج)و طول عمر امام عزيز و پيروزي رزمندگان و نيت خالص و ايمان کامل را تؤام با عمل خواهانم و در ضمن همانطوريکه بار ها به برادران توصيه کرده ام در مورد کلاسهاي قرآن و عزاداريهاي حسيني جدّي باشيدکه اين اعمال است که موجب ايجاد انقلاب و دگرگونيهاي فردي واجتماعي گرديده است و هيچگاه دعاي کميل ونماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه را ترک نکنيد.
اميدوارم مرا هم در اين مجالس الهي از ياد نبريد و از همة شما التماس دعا دارم.
به اميد پيروزي اسلام و زيارت کربلا.
اگر شهيد شدم و جنازه ام رسيد حتماً در وادي رحمت ,گلزار شهداء مرا دفن کنيد در غير اين صورت راضي نيستم و اين را هم بگويم که من راضي نيستم که زياد مراسم و برنامه در فقدان من اجراء نمائيد و آرزو دارم که گمنام باشم و در آن صورت افتخار مي کنم.والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته .حقير و جان نثار اسلام.پاسدار محمود دولتي.



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان آذربايجان شرقي ,
بازدید : 157
[ 1392/04/20 ] [ 1392/04/20 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,659 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,715,351 نفر
بازدید این ماه : 6,994 نفر
بازدید ماه قبل : 9,534 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک