فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

محمدي لندي ,علي

 

دوم فروردين سال 1340 ه ش در خانواده اي مذهبي و متديّن در روستاي بلوطک در 3 کيلومتري شهرستان ايذه واقع در استان خوزستان به دنيا آمد. اوبا تربيّت پدر و مادري مومن و متديّن که عامل به دستورات قرآن کريم بودند و ارادتمند به خاندان عصمت و طهارت ,پرورش يافت.
در سال تحصيلي 1347- 1346 به دبستاني در شهر ايذه رفت وتحصيلاتش را آغاز کرد .آن روزها وسايل نقليه مثل الان براي تردد همه نبود وعلي محمدي مجبور بود محل زندگي اش تا شهرايذه را هر روز پياده طي کند .
دوره ابتدايي را با موفقيت و نمرات عالي سپري کرد و دوران راهنمايي را در مدرسه راهنمايي جلال آل احمد ايذه گذراند.
وجود فضائل پسنديده و روحيات عالي باعث شد رفتاري متمايزتر از همسالانش بروز دهد,در سختي ها و مشکلات زندگي غمخوار پدر و مادرش بود.
از هوش و استعداد قابل توجهي بر خوردار بود ؛ روحيه ي حساس، قيافه اي آرام، چهره ي خندان از او شخصيتي دوست داشتني و جذاب ساخته بود و همين خصلتها سبب جذب دوستان زيادي به سوي او شده بود .
همکلاسي هاي علي معترفند که او از دانش آموزان ممتاز و کوشا و از بهترين شاگردان شناخته مي شد.
دوران تحصيلات متوسطه را در سال 1353 در دبيرستان آيت ا... طالقاني فعلي شهرستان ايذه شروع کرد و با وجود مشکلات فراوان در کنار تحصيل همگام پدر به فعاليتهاي کشاورزي مي پرداخت.
اين سالها همزمان بود با اوج گيري تظاهرات و مبارزات مردم ايران برعليه حکومت پهلوي،علي که ظلم وتبعيض اين حکومت را با گوشت و پوست واستخوانش حس کرده بود, عاشقانه به صف مبارزين پيوست و با شجاعتي مثال زدني ,برنامه ريزي وهدايت مبارزات مردمي و به خصوص دانش آموزان در روستاي بلوطک وشهر ايذه را به عهده گرفت. او با ايراد سخنراني و برپايي نماز جماعت در دبيرستان به مبارزه و فعاليتهاي سياسي پرداخت. عضو انجمن اسلامي دبيرستان بود وبا جمع آوري نيروهاي فعال مسجد جامع، کلاس هاي عقيدتي و سياسي بر پا مي کرد . دامنه فعاليتهاي او در سنگر دبيرستان به مبارزه با حکومت شاه ستمگر ختم نمي شد ,علي فعالانه به مبارزه با افکار انحرافي رايج آن زمان مي پرداخت.
با پيروزي انقلاب اسلامي و اخذ ديپلم در سال 1358 به جهاد سازندگي سابق پيوست و با تمام توان در خدمت محرومين قرار گرفت .مدتي در جهت آباداني روستاهاي استان خوزستان تلاش کرد وبعد از آن کميته فرهنگي جهاد سازندگي شهرستان ايذه را راه اندازي نمود .او در اين راستا اقدام به داير کردن کتابخانه اي بزرگ در شهر کرد و کتابخانه هاي موجود را نيز تقويّت نمود. ضمن اينکه در اين مدت تهيه و تکثير نشريات، فيلم، اسلايد و داير کردن کلاس هاي تابستاني آموزش قرآن مي پرداخت .اعتقاد داشت کار فرهنگي از بزرگترين نيازهاي جامعه است.
با شروع جنگ تحميلي از جهاد سازندگي استعفاء داد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست.ا و لباس سبز پاسداري را بر قامتي پوشيده بود که از خيلي سالها قبل در راه اعتلاي کلمه طيبه ي الله تلاش مي کرد.
ابتدا به عنوان مسئول پرسنلي سپاه ايذه مشغول به خدمت شد . خدمت در پايگاه او را قانع نکرد, او به دنبال روزنه اي بود که به عشق بپيوندد .در اولين فرصت فرمانده پايگاه را قانع کرد و به جبهه رفت. به عنوان نيروي ساده رزمي در يکي از گردانهاي لشکر7ولي عصر(عج) مشغول خدمت شد .
در عمليات خيبر حضورداشت ومردانه به جنگ دشمن رفت.بعد از آن بنا به دستور فرمانده لشکر به سمت فرمانده واحد تعاون و فرمانده گردان انصار منصوب شد.
او با تشکيل گروهان "ياران شهدا "نقش عمده اي در انتقال پيکر پاک شهدا به عقب داشت .طراحي واستفاده از موتورهاي بزرگ به همراه دستگاه هاي يدک از ابتکارات علي براي انجام اين ماموريت بزرگ بود. اين ابتکار باعث کاهش ميزان مفقودين در عمليات شد.علي محمدي در سمت فرمانده واحد تعاون لشکر وليعصر(عج) خدمات شاياني انجام داد. مناطق عملياتي بدر، خيبر، والفجر8 ، کربلاهاي 4و5 حماسه هاي جاويدان اين سردار ملي را به ياد دارند.
سر انجام او نيز, مانند هزاران پاسدار امام روح الله بود.علي محمدي در بيست وهشت ديماه 1365 در عمليات کربلاي 5 در منطقه شلمچه بر اثر بمبهاي شيميايي دشمن مصدوم شد وپس از انتقال به بيمارستان شهيد لبافي نژاد تهران ,بعد از وداع آخر با پدر آرام مي گيرد به آرزويي که سالها در پي اش بود,مي رسد.
در آن روز دشمن که توان مقابله با قدرت رزمندگان اسلام را نداشت مبادرت به استفاده از گازهاي شيميايي مي کند. علي متوجه مي شود که يکي از رزمندگان بسيجي فاقد ماسک مخصوص شيميايي است. او ماسکش را به او مي دهد و خود بيني ودهانش را با چفيه مي پوشاند اما شديدا دچار مصدوميت شيميايي مي شود.
اودر وصيت نامه اش نوشته:
به برادران پاسدار وصيت مي کنم که سعي کنيد تا آنجا که امکان دارد هميشه با وضو باشيد، به خصوص هنگامي که در تشکيلات هستيد و مشغول به کاريد، خواندن دعا ها و زيارتها را (دعاي کميل، توسل، ندبه، زيارت عاشورا، ائمه و ... ) نه ترک و نه کم کنيد بلکه روز به روز بيشتر، اين مراسم راباخلوص بيشتر و محتواي بالاتر بر گزار کنيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : محمدي لندي , علي ,
بازدید : 237
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 324 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,016 نفر
بازدید این ماه : 4,659 نفر
بازدید ماه قبل : 7,199 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 5 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک