فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

شهني فيض,رضا

 


کودکي در سال 1340 ه ش در روستاي خواجه آباد در شهرستان مسجد سليمان ودر خانواده اي متديّن و کشاورز چشم به جهان گشود که او را رضا ناميدند. پدرش از افراد معتمد و مورد احترام مردم منطقه بود که بيشتر اوقاتش را صرف رفع مشکلات مردم مي کرد. رضا از کودکي با مکتب اسلام مانوس شد و در مجالس ديني به خصوص مراسم ماه محرم و سوگواري امام حسين (ع)حضور مي يافت . عشق خدمتگذاري به سيد الشهداء (ع) و عزاداران اودر قلب رضا ريشه دوانده بود.
در روستاي خواجه آباد مدرسه نبود ,رضا دوران تحصيلات ابتدايي در سال تحصيلي 1347- 1346 در دبستان فاطمي شهرستان مسجد سليمان شروع کرد .
هوش و نبوغ در تحصيل، وجود روحيه اي حساس، با قيافه اي متين وآرام و کم حرف ,و فوق العاده مهربان و صميمي از او کودکي جذاب و دوست داشتني ساخته بود.
در سن پانزده سالگي مادرش به رحمت ايزدي پيوست. هنوز موجي از غم و اندوه بر دل رضا حکمفرما بود که نا گاه حادثه اي ديگر پيش آمد و درست يکسال ودوماه بعد پدر بزرگش دار فاني را وداع کرد.
از دوران نوجواني شيريني و تلخي روزگار را چشيد و در فراز و نشيبهاي زندگي قرار گرفت. اين خود مرحله اي براي به کمال رسيدن رضا بود. در اواخر سال 1356 به سر پل ذهاب، منزل برادرش ؛ مهاجرت مي نمايد. سر پل ذهاب نيز ميدان ديگري در اداي تکليف براي رضا بود .
رضا در اين شهر ضمن ادامه تحصيل، مبارزات سياسي خود را آغاز کرد و در صف سربازان حضرت امام خميني(ره) قرار گرفت .او با تماس و ارتباط با جمعي از دوستان مبارز خود، نوارهاي سخنراني و پيام هاي حضرت امام را دريافت و براي توزيع بين مردم به شهرستان مسجد سليمان مي آورد.
پس از پيروزي انقلاب به فعالان فرهنگي انقلاب پيوست و براي تعميق و گسترش امور فرهنگي ,اقدام به داير کردن کتابخانه اي در محل سکونت خود کرد. در سال 1358- 1357 موفق به اخذ ديپلم شد و در نهايت گمشده خود را نزد بسيجيان و پاسداران سبز پوش يافت .او لباس سبز پاسداري را زينت بخش قامت خود نمود. از اولين کساني بود که به سپاه پيوست و در تشکيل اين نهاد مردمي در شهرستان مسجد سليمان سهم به سزايي داشت.
به دنبال اختشاش هاي ضد انقلاب بر عليه مردم و انقلاب اسلامي درکردستان ودر پي فرمان حضرت امام مبني بر نجات کردستان و پاوه, راهي اين ديار شد. بعد از ايجاد آرامش در کردستان که حاصل تلاشهاي او وهمرزمان ديگر از تمام نقاط کشور بود و با اتمام مأموريت ,بار ديگردر سنگر فرهنگي مشغول به خدمت شد. او از تزکيه نفس و رسيدن به کمالات با عمل به دستورات اسلام غافل نبود.
با شروع جنگ تحميلي راهي جبهه ي خرمشهر شد و دوشادوش غيور مردان رزمنده, به مقابله با دشمن پرداخت .او در گرماگرم نبرد از ناحيه پا مجروح شد .وقتي از بيمارستان مرخص شد دوباره به سمت جبهه خرمشهر حرکت کرد,اما اين شهر بر اثر خيانت هاي داخلي ودر راس آن خيانت وبي لياقتي بني صدر خائن به دست دشمن افتاده بود.
رضا مي دانست اين حقارت طولي نخواهد کشيد وخونين شهر بار ديگر خرم خواهد شد. او جبهه سوسنگرد را براي نبرد با دشمن انتخاب کرد ,جايي که از حساسيت بالايي برخوردار بود.در آنجا نيز مجروح شد.
رضا حيات را در شهادت جستجو مي کرد و بقا را در فنا .او مي گفت: شهادتنامه اش در سرزمين شهيدان خرمشهر و سوسنگرد امضا شده است.
از ويژه گي هاي بارز رضا مردمي بودن او بود. شجاعت ومديريت متعهدانه اش باعث شد اورا که از قبول مسئوليت شانه خالي مي کرد مجبور کنند فرماندهي سپاه مسجد سليمان را بپذيرد.
در مدتي که فرمانده سپاه مسجد سليمان بود ,به تمام روستاهاي منطقه سر کشي مي کرد و مشکلات مراکز تحت فرماندهي خود را از نزديک مي ديد وچاره جويي مي کرد.
علاوه بر تشکيل سپاه مسجد سليمان ,تشکيل سپاه هفتگل , سپاه سد شهيد عباسپورو... ا ز جمله کارهاي به يادگار مانده از اين شهيد بزرگوار است.
رضا در اسفند ماه سال 1363 از طرف ستاد پشتيباني جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خوزستان براي بررسي نياز يگانهاي رزمي اين استان در خطوط مقدم جبهه عازم منطقه عملياتي بدر گرديد که خودروي حامل ايشان در اين منطقه عملياتي مورد هدف گلوله توپ دشمن قرار گرفت ورضا از ناحيه پهلو مجروح شد .
در راه انتقال او به بيمارستان روح بي قرار و مشتاق رضا به سوي عرش پرواز کرد و مصداق بارز َََََ« يا ايتها النفس المطمئنه ارجعي الي ربک راضيه مرضيه فادخلي في عبادي و ادخلي جنتي » گرديد.
رضا در وصيت نامه اش نوشته:
برادران و خواهران به هوش باشيد که ما مسئوليم در قبال خون شهيدان, که اولين رهبر شهيدان امام حسين (ع) است و آخرينش کساني هستند که زنجير وار راه را طي مي کنند، مسئول هستيم، بمانيد برادر وار همه اتحاد و يگانگي خويش را حفظ نموده تا بتوانيم به هدف واقعيّمان که رسيدن به مقصد الهي است برسيم.
عشق آن است که انسان براي رضاي خدا حرکت کند و صبر را پيشه خود سازد که رسيدن به قرب الهي تنها با ساختن و پيمودن مشکلات است که انسان مي تواند به آن دست يابد. جوان ؛برده هوس نشو، مايه جوانيّت را بيهوده از دست نده که عشق به زندگي خوب, عشق به خداست.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : شهني فيض , رضا ,
بازدید : 263
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,008 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,109 نفر
بازدید این ماه : 3,752 نفر
بازدید ماه قبل : 6,292 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک