فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

طاهري خراساني ,حميد

 

سال 1339 ه ش در شهر آبادان ديده به جهان گشود، تا سوم دبيرستان درس خواند و در سال 1355 به استخدام شرکت نفت آبادان در آمد . دو سال دوره کار آموزي را در آموزشگاه فني آبادان گذراند و با تخصص تکنسين برق مشغول به کار شد،
در دوران انقلاب در مبارزه با رژيم طاغوت ودر فعاليتهاي اجتماعي نقش آفريني مي کرد. در آغاز جنگ با گروه هاي امداد شرکت نفت در مهار آتش سوزي هاي پالايشگاه وارد عمل مي شد . در هر جاي شهر که مشکلي بود حميد حضور مي يافت.او با دوستان خود به ياري و کمک مردم وادارات شهر مي شتافت.
با مشاهده ي اوضاع به هم ريخته ي شهر و تهاجم همه جانبه ي دشمن کارش را در پالايشگاه آبادان رها مي کند وبه عضويت سازمان بسيج مردمي در مي آيد.
ا ودر ابتداي ورود به بسيج, مسئوليت گروه تحقيقات محلي را به عهده مي گيرد.پس از برقراري ثبات در اداره ي امور شهر در خطوط پدافندي يکي از جبهه هاي آبادان به نام ذوالفقاري به نبرد با نيروهاي متجاوز عراقي مي پردازد.
مدتي بعد ودر ابتداي سال 1360 به گروهان مستقل زرهي المهدي مأمور مي شود و در عمليّات پيروزمندانه تپه هاي مدن و خطوط افندي خرمشهر و آبادان مسئوليت ديده باني اين گروهان را به عهده مي گيرد.
پس از ماهها محاصره ي آبادان ,انتظارها پايان مي پذيرد .امام خميني در يک دستور صريح اعلام مي کند:"محاصره ي آبادان بايد شکسته شود."عمليات فتح المبين آغاز مي شود و رزمندگان ايراني در اين عمليات با وارد نمودن شکستي سنگين ,نيروهاي متجاوز را مجبور به عقب نشيني از اطراف آبادان مي کنند. حميد نيز در اين عمليات با هدايت آتش بر روي مواضع نيروهاي دشمن نقش قابل ملاحظه اي در اين پيروزي ايفا مي کند.
اودراين عمليات مجروح مي شود.
در ابتداي سال 1362 که تيپ زرهي 72 محرم شکل مي گيرد.، حميد در شکل گيري و جذب نيروهاي بسيجي آبادان نقش مهمي را به عهده مي گيرد. او اوّلين فرمانده گردان زرهي مقداد در اين يگان است که تا سال 1365 , به خدمات ارزنده اش ادامه مي دهد.
ا و در اين مدت در عمليات خيبر، بدر، عاشوراي 2 و در خطوط پدافندي پاسگاه زيد، طلائيه، جزاير مجنون، شلمچه شرکت تاثير گذار داشت.
حميد نسبت به ارتقاء سطح دانش ديني و اعتقادي و سير تکاملي و خود سازي نيروهايش حساس بود و در اين زمينه کوششهاي فراواني از خود نشان داد.
او در تمام مدت حضور در جبهه 3 الي 4 بار به ديدن خانواده خود رفت، به طوري که خانواده ايشان از شيراز به سر بندر مي آمدند تا براي يک روز با او ديدار کنند.
در عمليات والفجر 8 به عنوان فردي محوري و جذّاب با خصوصيات منحصر به فرد شور و هيجاني در دل بسيجيان تحت امرش ايجاد مي کند و نقش مهمي در پيرزي رزمندگان اسلام دارد. داراي شخصيت اجتماعي و نظامي والايي بود و فردي سختکوش و صبور ، احساس خستگي در چهره اش ظاهر نمي شد و اين جمله هميشه بر زبان همرزمان و دوستانش جاري بود که "حميد طاهري خستگي را خسته کرده. "
در پانزدهم آذرماه سال 1365که حميد براي پيگيري و انجام کارها و امور نيروهايش به آبادان آمده بود با تني خسته درحال بازگشت به منطقه عملياتي بودکه بر اثر برخورد خودرويش با يکي از سنگر هاي اجتماعي که توسط کمر شکن حمل مي شد ,روح بزرگ و بي قرارش تا آسمان زيباي شهادت پرواز مي کند.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
و لا تقولوا لمن يقتل فى سبيل الله امواتا بل احياء و لكن لا تشعرون
نگوئيدكسانى كه در راه خدا كشته مي شوند مرده هستند بلكه آنان زندگان واقعى مي باشند ولى شما نمى‌دانيد. قرآن کريم
اللهم الرزقنا توفيق الشهاده فى سبيلك
پروردگارا روزى مرا شهادت درراهت قرارده
خدايا تو را سپاس مى‌گويم كه به اين بنده ضعيف توفيق دادى كه لياقت حضور درجمع بندگان صالحت را داشته باشم .
خدايا تو را سپاس مى‌گويم كه اين شناخت و توان را به ما دادى كه راه حق و باطل را از هم تميز داده و درراه تو قدم برداريم .
خدايا من عاشق تو شده‌ام ولى مردن من دليل بر اين نيست كه خدا هم عاشق من شده . خدايا بتو پناه ميبرم تو ستارالعيوبى اگر يكى از گناهان ونافرمانى‌هايم را برملا سازى آبرويم ميرود. خدايا از تو مى‌خواهم كه دل و زبان و فكرم را هدايت كنى كه به جز آنچه كه تو مى‌خواهى انجام ندهم . خدايا از تو مي خواهم زمانى جان مرا بگيرى كه درحال انجام عمل خيرى باشم تا مورد عفو و لطف تو قرارگيرم . خدايا از تو ميخواهم كه امام امت را تا ظهور انقلاب مهدى (ع) حفظ كنى تا انقلاب اسلامى همچنان استوار به پيش رود. خدايا از تو مي خواهم كه امت اسلام را در ادامه دادن راهشان كه همانا استحكام اين جمهورى و ربط و گسترش دادن آن در سراسر جهان مي باشد يارى كنى . خدايا از تو مي خواهم كسانى را كه با اين انقلاب خدائى ضديت دارند اگر قابل هدايت مي باشند, هدايت وگرنه نابودشان سازى.
خدايا از تو مي خواهم كه‌كيد شياطين و منافقين و كفاررابه‌خودشان برگردانى . خدايا از تو مي خواهم كه به مردم ايران كه اين لطف خدائى شامل حالشان شده و اولين كشورى هستند كه انقلابى با محتواى اصيل اسلامى را ايجاد كرده‌اند صبر و استقامت در برابر مصائب و كمبودهائى را كه لازمه يك انقلاب حقيقى است عطا كنى . خدايا به ملت ما و امت اسلامى بصيرت و آگاهى بده تا ولايت فقيه را درك كنند و اسلام را بشناسند.
با سلام به امام امت و امت شهيد پرورايران و با درود به شهيدان راه خدا اى امام اى جوشيده قلب امت و اى روح خدا كه ذره ذره وجودت براى خدا و ارشاد امت و تداوم بخشيدن اسلام و قرآن است، لبيك گويان تا پاى جان ايستاده‌ايم و با قلبى مالامال از نفرت به آمريكاى جنايتكار و شوروى تجاوزگر و اسرائيل غاصب كه نمونه‌هاى عينى استكبار جهانى ميباشند و ديگرايادى آنها ميگويم كه تا اين انقلاب فرمانده‌اى چون امام زمان (ع) و تائبى چون امام خمينى دارد تا حق مظلومان را از شما ديو صفتان نگيردو تا برپائى حكومت الله در انقلاب امام زمان (ع) باين جهاد مستمر ادامه خواهد داد.
اى امت مسلمان و حزب الله قدر اين انقلاب را بدانيد و با حضور دائمى خود در صحنه انقلاب و تابعيت از ولايت فقيه آن را تداوم دهيد هنوزند اى هل من ناصر مولايمان از فرسنگها فاصله بگوش ميرسد و قلب عاشقان راهش را چون شمع درخود مى‌سوزاند و كسانى سعادتمند هستند كه عاشقانه و با خلوص نيت براى رضاى خدا اين راه را بپيمايند و به مقصد برسند و قفس تنگ و تاريك را بشكنند و روحشان پروازكنان به معشوقشان واصل گردد, زيرا دنياى مادى با تمام نيرنگها و دورنگى ها براى عاشقان الله بسيار كوچك و تحمل ناكردنى مي باشد.
خداى را شكر كنيد كه چنين انقلاب و چنين مسئوليتى را نصيب شما ساخت تا بارهنمودهاى الهى خود امت را در صراط مستقيم پيش ببرد.اكنون ما در شرايط حساسى قراگرفته‌ايم استعمارگران شرق و غرب كه منافع خود را در ايران اسلامى از دست داده‌اند سخت در تلاشند كه انقلاب اسلامى را نابود يا لااقل در ايران محدود كنندو جلوگيرى از صدور انقلاب به گفته امام يعنى انقلاب را از محتوا خالى كرده‌واين بمعنى مرگ دوباره انقلاب است به هوش باشيد كه توطئه ها در كمين است الان هر عملى را كه مى‌خواهيد انجام بدهيد اگرچه آنرا حق مي دانيد توجه كنيد كه آيا اين عمل شما چه اثرى بر جامعه و چه اثرى براى بلندگوهاى تبليغاتى شرق و غرب دارد شما اى برادران رزمنده مسلمان كه د رجبهه حق عليه باطل در حال رزم با جبهه‌اى به وسعت باطل مي باشيد همچنان استوار و پايدارپيش برويدو هيچگاه خدا را زياد نبريد زيرا حركت شما خدائى است هرگاه در جبهه حالت ركود و خستگى در شما پيدا شد بياد مسئوليت خود در قبال خدا بيفتيد بياد آن مسلمانانى كه در ايران و در سراسرجهان چشم به بازوان و قدرت شما دوخته‌اند تا ظلم را در جهان ريشه كن كنيد بياد امام حسين (ع) بيفتيد كه چطور با آن افرادكم در مقابل دشمن كه لشكرى عظيم و تجهيزاتى فراوان داشت ايستادو ثابت كردكه اگر چه افراد حق جو خدا گونه از بين ميروند ولى را حق و راه خدا هميشه زنده است سعى كنيد كه هر كدام از شما مانند يك معلم مسئوليت خود را در قبال جامعه اسلامى انجام دهيد اى برادران ، جبهه پايگاه اصلى حزب الله ميباشد سعى كنيد اين جبهه را با تقوا و حسن اخلاق و عبادات خود حفظ كنيد. آرى جمهورى‌اسلامى خواستن زحمات زيادى مى‌خواهد يا بايد حسين‌وار بجنگم و يا زينب گونه پيام خون حسين را به تمام جهانيان برسانيم براى تداوم انقلاب و شادى روح شهيدان و پيروى از ولايت فقيه جبهه ها را پر كنيد كه خالى كردن جبهه ها خيانت به اسلام و خون شهداء ميباشد. امام مسئله شهادت ، خواهشمندم اسم مرا شهيد نگذاريدچون واژه عميق و پر محتواى شهادت را روى هر كس نميتوان گذاشت زمانيكه شهادت امام حسين و ديگر ائمه را مى‌بينم چگونه خود را نيز شهيد بدانم و شرمسارم از اينكه به من هم شهيد بگوئيد. اى پدرو مادر عزيز و گرامى فكر مي كنم وظيفه و مسئوليت خودم را در قبال شما انجام نداده باشم ، شما چه زحمتها و چه مشقاتى كه در راه بزرگ كردن من و بقيه برادران و خواهرانم نكشيده‌ايد ولى من شرمنده‌ام كه نتوانستم جبران كنم و از شما تقاضاى بخشش دارم از شما تشكر ميكنم از اينكه برايم زحمت كشيديد و مرا اينگونه تربيت نمود پدردر راهنمائى من و ترغيب به پيروى از حق كوشا بوده‌ايد و انشاءالله خداوند اجر عظيم نصيب شما فرمايد. اى پدرو مادرم در مرگ من اشك نريزيد هرگاه به فكر از دست دادن من افتادي دبه آن خيل شهيدان بنگريدكه چطورباصفاوپاكى خود پيش خدا رفتند و با من گناهكارقابل مقايسه نيستند آنگاه به خود آرامش دهيد كه اين دنياى مادى فانى است و سرانجام همه مي ميريم ولى كيفيت اعمال مادر اين دنيا است كه باعث پاداش يا عذاب ما درآن دنيا مي گردد. به تمام پدران و مادران شهيد داده ميگويم كه اى عزيزان خودتان ميدانيدكلا انسان بايد از اين مهلكه آزمايش برود و ماندنى هم نيست پيغمبر(ص) و على (ع) رفتند و فرعونها و يزيدها هم رفتند, ماهم بايد برويم و اين افتخار ماست كه در مكانى مقدس چون جبهه و در فكر خدا بودن و در اين موقعيت كه اسلام به مااحتياج دارد مرگ را در آغوش بگيريم .
هر مرگى در راه خدا باشد براى ما شهادت و براى شما افتخار ميباشد آرى عزيزان بنده خدا بودن سخت است و تنها آرزويم اين است كه بنده خدا باشم و بنده خدا بميرم كه راه رستگارى ما همين است و در آخر شما را به تقوا و صبر سفارش مي کنم .
از برادرانم مى‌خواهم كه رزمندگانى باشندبراى حفظ انقلاب و امام حسين (ع) را الگوى خود قراردهند و از خواهرانم نيز ميخواهم كه راه حضرت فاطمه (س) و حضرت زينب (س) را پيشه خود ساخته و الگوى خود قراردهند و سعى كنند از تجملات دورى كرده و به عبادات خود بيفزايند و فرزندانى انقلابى و مسلمان تحويل جامعه بدهند در اين صورت است كه خدا را از خود راضى كرده‌اند و من نيز از آنان راضى خواهم بود. پدرو مادرو برادران و خواهرانم و ديگر اقوام و خويشان سعى كنيدبا انقلاب همگام باشيد كه رضايت خداو رسول و ائمه در حفاظت از اين انقلاب است و باعث شادى روح شهيدان نيز ميگردد.اينجانب در طول زندگانى خود دچار معاصى زيادى گرديده‌ام كه خود را مستحق آتش و عذاب ابدى مي دانم و اميد عفو از خدا دارم. از پدرو مادرم برادران و خواهرانم و كليه بستگان و دوستان و آشنايان و برادران رزمنده‌مي خواهم كه مرا حلال نمائيد و هركس كه به طريقى از اينجانب ناراحتى و بدى كه حتما از من ديده‌ايد ببخشيد كه ما محتاج مي باشيم و اگر شما نبخشيد خداوند نيزنخواهد بخشيدو ميخواهم كه براى من عزادارى و گريه نكنيد چون من كسى نيستم .و اگر ميخواهيد گريه كنيد براى سرورشهيدان حسين بن على و على اصغرو على اكبرش گريه كنيد. آرزو دارم اگر از اين دنيا رفتم مرا در گلستان شهر مقدس آبادان و در كنار شهداى گمنام به خاك بسپاريد.از خدا براى تمامى بندگان تقاضاى رحمت و مغفرت دارم. امام را دعا كنيد. به اميد پيروزى رزمندگان اسلام در سراسر دنيا. خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار.
بنده حقير حميدطاهرى خراسانى 


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : طاهري خراساني , حميد ,
بازدید : 135
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 892 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,584 نفر
بازدید این ماه : 5,227 نفر
بازدید ماه قبل : 7,767 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک