فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

رمضاني دامغاني ,حميد

 


وجب به وجب مرزهاي جنوب ايران ومناطق مرزي عراق شاهد خلق حماسه هاي اوست، عاشق خدمت در گمنامي بود، ترس در وجود او معنا نداشت و منبع مهم و مطمئن اطلاعات نظامي براي يگانهاي رزم در بعد شناسايي و اطلاعاتي بود.
نامش حميد و شهرتش رمضاني ، در سال 1341 ه ش در شهرستان اهواز در خانواده اي متديّن و مذهبي و اهل فضل و کمال چشم به جهان گشود. در سنين کودکي در حوضچه اي به عمق 5/1 مترغرق شد و به صورت معجزه آسايي نجات يافت. پدرش در اهواز کارگاه تراشکاري داشت ، او هنگام حمله رضا خان براي کشف حجاب در حرم امام رضا (ع)شاهد اوج رذالت رژيم پهلوي بود.
حميد تحصيلات ابتدايي، راهنمايي و متوسطه را در اهواز گذراند و موفق به اخذ ديپلم رياضي شد. او سرشار از شور و طراوت بود .
در اوج فعاليتهاي سياسي عليه رژيم پهلوي به مبارزات خود شکل تازه اي بخشيد .او در مسجد طالب زاده براي اقامه نماز حضور پيدا مي کرد .مدتي بعد به جوانان مسجد جزايري که فعالترين گروه سياسي اهواز در قبل از انقلاب بودند، پيوست.
حميد از استعداد تحصيلي بالايي بر خوردار بود .او چند بار در آزمون سراسري شرکت کرد و در رشته هاي مختلف از جمله الکترونيک قبول شد. وقتي در اين رشته قبول شد روزهاي آغازين حمله ارتش عراق به ايران بود؛خانواده پيشنهاد اعزام به خارج براي تحصيل در کنار دو برادرش را دادند ,او گفت: «جبهه هاي جنگ خود دانشگاه بزرگي است» حميد جهاد در راه خدا را درسي از درسهاي بهشت مي دانست و آن را بر همه چيز مقدم مي ديد.
با شروع جنگ تحميلي همراه ديگر جوانان غيرتمند اهوازي به جبهه شتافت، ابتدا در کنار سردار شهيد درفشان در گردان رزمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سوسنگرد، موسوم به کربلا در جبهه هاي فارسيّات، خرمشهر و بستان حماسه آفريد . بعد از آن به لحاظ شايستگي و تبحر فوق العاده اش در شناسايي ,وارد بخش هاي اطلاعاتي جنگ شد.
حميد از روزي که وارد جبهه شد تا زمان شهادتش هيچ گاه جبهه را ترک نکرد . با تشکيل قرار گاه نصرت، به فرماندهي گردان شناسايي اين قرارگاه منصوب شد. حميد اعجوبه ي شناسايي بود، نفوذ حميد به قلب دشمن و شناسايي هاي مکرر وي چنان غير قابل تصور بود که اغلب موجب شگفتي فرماندهان رده بالاي جنگ مي شد. او روزها از قرارگاه ناپديد مي شد و بعد از مدتي با اطلاعات مهم و قيمتي از عمق مواضع دشمن بر مي گشت. حميد در شناسايي منطقه هورالهويزه و انجام عمليات خيبر نقش عمده و اساسي داشت. زماني که منطقه صعب العبور و نيزار هور هيچ گونه معبري براي تردد نداشت او روزها و شبها به شناسايي مي پرداخت تا از منطقه ,اطلاعات جامعي به دست آورد . بعد ها همين اطلاعات و ارائه آن به فرماندهي کل سپاه ,شالوده واساس کار طراحي عمليات خيبر شد. او درمأموريتهاي شناسايي تا جايي پيش مي رفت که به شهرهاي زيارتي عراق مثل کربلا مي رسيد وبه زيارت مولايش امام حسين (ع) و مرادش ابوالفضل (ع) مي رفت,شهرهايي در عمق صدها کيلومتري عراق.
رازداري حميد مثال زدني است , تا زمان شهادتش حتي خانواده با موقعيت و مسئوليتهايش آگاهي نداشتند.
به فراگيري فنون نظامي و تخصصي فوق العاده اهميت مي داد , سعي مي کرد که تمام فنون نظامي را خود و نيروهاي تحت امرش بياموزند . در اين راستا کلاسهاي مختلف از جمله غواصي، تاکتيک، شناسايي، شليک با سلاح هاي سنگين را بر پا مي کرد و علاوه بر اعزام نيروهاي زبده براي شناسايي,با اينکه فرمانده بود, شخصاً به شناسايي مي رفت و از مناطق مختلف عکس و اطلاعات تهيه مي کرد و شناسايي هاي مهم و حساسي را شخصاً انجام مي داد.
قائم مقام فرمانده محور عملياتي فارسيات و خرمشهر، فرمانده محور اطلاعات شناسايي جبهه هاي سوسنگرد و بستان، فرمانده گردان عملياتي کربلا در سپاه سوسنگرد ,فرمانده واحد اطلاعات قرار گاه نصرت، فرمانده واحد اطلاعات و عمليات سپاه ششم امام جعفر صادق (ع)، از جمله مسئوليتهاي آن قهرمان خستگي ناپذير سالهاي دفاع مقدس است .

سالهاي خوش دفاع مقدس امت برگزيده خدا از اسلام ناب محمدي مي رفت تا تمام شود ويا به قول بچه هاي جنگ, در باغ شهادت بسته شود که خدا حميد را به سوي خود خواند تا پاداش سالها مجاهدت خستگي نا پذيرش را عطا کند.روز چهارم خرداد ماه سال 1367 وتنها 23روزتا پايان جنگ مانده بود ؛وحميد در اين روز درحاليکه تلاش مي کرد از حمله ي مجدد ارتش عراق به خاک جمهوري اسلامي ايران جلوگيري کند به شسهادت رسيد وآسماني شد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
سومين روز است كه جهت انجام مراسم حج در مدينه به سر مي برم. با توجه به اينكه عازم بيت‌الحرام هستم، يكى از امور لازم قبل از انجام مناسك نوشتن وصيت نامه‌ام مي باشد. با توجه به اينكه چند وصيت از قبل نوشته دارم (درجبهه) لكن به علت گذشت زمان باز هم در مقابل نوشتن آن احساس تكليف مي كنم. نوشتن وصيت نامه در كنار مقبره پيامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س)، حضرت امام حسن(ع)، حضرت امام سجاد(ع)، حضرت امام محمدباقر(ع)، حضرت امام جعفر صادق(ع) و بسيارى از ياران و صحابه پيامبر عظيم الشأن. با توجه به اينكه در حال آماده شدن براى رفتن به مكه و زيارت خانه خدا هستم خود بهترين شهادت به وحدانيت خداوند و پيامبرى حضرت محمد و ولايت ائمه طاهرين است.
اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله
خدايا سپاس بى پايان تو را كه اين همه لطف را به من ارزانى كردى.
مهمترين مسئله‌اى كه در اينجا لازم مى‌بينم، صحبت با عيال و فرزندانم معصومه و محمدرضا مي باشد.
ابتدا تو نصرت عزيز، كه باعث خير و بركت در زندگى من بودى، خوبى و نيكى‌هايت را هرگز فراموش نمي كنم، مرا از اينكه نتوانستم همدم خوبى برايت باشم ببخش، نصرت جان هميشه سعى كن در انجام اعمالت قبل از رضايت دل، رضاى خداوند را در نظر داشته باشى، آنگاه دست به انجام آن بزن. نصرت جان معصومه عزيز و محمدرضاى عزيز را بعد از خدا به دست تو مى‌سپارم، سعى كن آنها را تا موقـعى كه بـالغ و به حـد رشـد نرسيده‌اند كاملا مواظبت كنى و چشم و گوش و دل آنها را با قرآن آشنا كن و آنها را از كوچكى، افرادى با عفت تربيت كن.
نصرت عزيز هر چه دارم به شما مى‌بخشم. بعد از من در انتخاب همسر مخير هستى. لكن بدان كه در صورتيكه همسر براى خود گزيدى موجب رضايت من خواهد بود.
معصومه عزيز سلام، از اين مكان دست و صورتت را مي بوسم، سعى كن با زندگى زنان صدر اسلام خصوصا حضرت فاطمه(س) و حضرت زينب(س) كاملا آشنا شوى و آنها را الگوى زندگيت قرار ده و بدان با عزت زندگى كردن بدون درد و رنج امكان پذير نيست.
محمدرضاى عزيز و پهلوان سلام، سلام به تو كه ديدنت موجب شادى روحم است، تو نيز زندگى پيامبر اسلام و ائمه طاهرين و خصوصا امام حسين(ع) را دقيقا مطالعه كن. سعى كن راه پدرت را نيز بشناسى و آنرا ادامه دهى، در اين زمان حكومتهاى استكبارى نميگذارند كه نداى حقانيت قرآن به گوش مردم برسد. براى اينكه منافع باطلشان محفوظ باشد حاضر هستند كه هزاران تن را مظلومانه به خاك و خون بكشند و خود در كاخها به عياشى بسر ببرند.
محمدرضاى عزيز بدان كه پدرت از آن موقع كه با قرآن آشنا شد، با اين ظالمان درافتاد و به همين خاطر هم به شهادت رسيد. به خاطر اينكه نميتوانست رفاه و آسايش ديگران را فداى منافع خود نمايد. براى اينكه نميتوانست نابرابريها بيند و سكوت كند، بيند عده اندكى در كاخها بسر ميبرند و عده زيادى مظلومانه منتظر نان شب باشند، نمى‌توانست سر تعظيم در برابر كفر فرو بياورد.
محمدرضاى عزيز، بدان كه هر كس كه راه حق و حقيقت را انتخاب كرد، هر كسى كه مولا و الگو و آقايش امام حسين(ع) باشد، بايد مانند او زندگى كند و مانند او هم خواهد مرد و اين راهى بود كه پدرت با شناخت كامل انتخاب كرد.
نمي دانم كه اين نوشته‌ام آيا به دست تو ميرسد يا نه؟ موقعى كه اين نوشته را مي خوانى در چه حالى به سرمي برى؟ آيا امام امت (خمينى كبير) زنده است يا نه؟ انشاءالله كه زنده است! كربلا آزاد شده است يا نه؟ انشاءالله كه آزاد شده است! ، دوست دارم حداقل موقعى كه درخود انحرافى و ضعفى احساس كردى, حتما مطالعه كني.
محمد عزيز، بدان كه اگر پدرت زنده بـود در يـك دستـت شمشيـر و در دسـت ديگـرت قرآن را قرار مي داد. محمـد عزيز دو چيز را از خود دور نكن:
1 - كسب علم 2 - روحانيت
بدان كه رعايت مسائل فوق رضايت پدرت را جلب خواهد كرد.
خداوند انشاءالله به شما توفيق عنايت كند . حميد رمضاني دامغاني


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : رمضاني دامغاني , حميد ,
بازدید : 286
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,550 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,715,242 نفر
بازدید این ماه : 6,885 نفر
بازدید ماه قبل : 9,425 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک