فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

درويش ,حسن

 

سال 1341 ه ش در روستاي جعفر آباد در شهرستان شوش دانيال ودر يک خانواده کشاورز و مذهبي چشم به جهان گشود. کودکي شجاع ,دلسوز و مهربان بود. دردوران کودکي و نوجواني اش, حکومت شوم ستمشاهي به همه جا ي ايران سايه افکنده بود.
دوران تحصيلات ابتدايي را مي گذراند که به دستور حاکمان زر و زور وتحت عنوان دروغين تقسيم ارضي ,بخش عظيمي از روستاييان مجبور به ترک زمينهاي کشاورزي و روستاهاي خود شده و آواره شهر ها گشتند. خانواده حسن هم جزء همين روستاييان بودند که خانه و کاشانه خود را از دست دادند و راهي شهرها شدند، آنها ابتدا به دزفول و سپس به شوش دانيال مهاجرت کردند. مادرش مي گويد:
طاغوت زمين و زندگي مان را تصاحب کرد و منزلمان را در روستا با خاک يکسان نمود، ناچارا به دزفول رفتيم و خانه اي را کرايه کرديم، حسن کلاس هشتم را مي گذراند. برادرش به شوش آمد و مغازه اي اجاره کرد, او وقتي وضع خانواده را ديد، آستينها را بالا زد و در کنار برادرش مشغول به کار شد.
حسن گمشده اش را در مسجد و محراب مي يافت و همين امر باعث شد که از نوجواني شبها براي فراگيري قرآن در شرکت کند.
او در کنار کار و فعاليتهاي قرآني به ورزش هم مي پرداخت,مزنه برداري ورزش مورد علاقه ي حسن بود.
مادرش مي گويد: هر روز ساعت 5 به خانه مي آمد و براي انجام ورزش مي رفت، وزنه برداري ,ورزش مورد علاقه او بود و هنوز وزنه هايش در خانه به يادگار مانده است.
زماني که امام خميني(ره) پرچم مبارزه بر عليه رژيم فاسد پهلوي را بر بلند کرد,حسن يکي از اولين نفراتي بود که به صف دوستداران او پيوست.او در راه تحقق انديشه هاي نوراني امام خميني زحمات وتلاشهاي بي شماري انجام داد.
يکي از کارهاي مهم حسن جابجايي و توزيع پيامها ها و عکس هاي حضرت امام در بين مردم بود،
با پيروزي انقلاب اسلامي از اولين کساني بود که در کميته انقلاب اسلامي( سابق) شوش دانيال مشغول پاسداري از دستاوردهاي انقلاب شد .با دستور حضرت امام(ره)و تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي او از طلايه داران آن شد و با حضورش در اين نهاد, تلاشهاي زيادي براي سازمان بخشيدن به آن انجام داد.
وقتي دشمنان انقلاب اسلامي ومردم ايران با وجود صدها توطئه از شکست اين انقلاب مردمي نا اميد شدن و جنگ تحميلي را به عنوان آخرين گزينه براي اهداف شوم خود انتخاب کردند,حسن بي هيچ ترديدي به مقابله با آنان پرداخت .دشمن در روزهاي اول جنگ تا نزديکي هاي شوش پيشروي کرده بود.حسن با کمک تعدادي از نيروهاي سپاه و مردم وبا سازماندهي گروه هاي چريکي به مقابله با دشمن برخواست.
اوبا شجاعت مثال زدني خود سدي شد عليه مزدوران عراقي, آنگاه که لشکر خصم تا کنار رود کرخه وبه قصد تصرف شوش و جاده استراتژيکي اهواز – انديمشک آمده بود. حسن با نيروهاي جان بر کف واندکي که داشت و تنها يک قبضه آرپي جي7 ,به جنگ تيپ 57 پياده مکانيزه عراق مي رفت.اوبا حملات بي شمار چريکي خواب را براي سپاه دشمن حرام کرده بود.
دشمن قصد داشت با زدن پل روي رودخانه کرخه ,شهرشوش را به تصرف خود در آورد ولي شناسايي به موقع حسن و حملات او به دشمن مانع از اين کار شد.
مهارتش در استفاده از آرپي جي 7 بي نظير بود. او با درست کردن قايقهاي محلي به آن طرف کرخه مي رفت و به شکار تانک هاي دشمن مي پرداخت . تکّه کلام رزمنده ها شده بود اين که: واي به حال تانک هاي عراقي اگر با حسن مواجه شوند.
در اول جنگ فرماندهي جبهه شوش به او سپرده شد. او علاوه بر حملات چريکي که به دشمن داشت با آماده کردن نيرو در تاريخ25/ 1/ 1360 باعملياتي که رمز آن" يا مهدي ادرکني"بود به قلب دشمن زد و قسمتي از تپه هاي استراتژيکي منطقه شوش آزاد را از وجود دشمن آزاد نمودو تعدادي تانک و نفر بر عراقي را نيز منهدم کردو نفرات زيادي از نيروهاي دشمن را اسير نمود. با گسترش جبهه شوش و نياز بيشتر به سلاح هاي سنگين او به ارتش مأمور شد و ظرف مدت کوتاهي استفاده از سلاح هاي سنگين از جمله خمپاره را فرا گرفت و بعد از آن شروع به آموزش نيروهاي پاسداروبسيجي نمود.
در عمليات فتح المبين نقش جاودانه اي از خود به يادگار گذاشت، به گونه اي که چند روز بعد از اين عمليات بنا به دستور فرمانده کل سپاه ,سردار رضايي مأموريت تشکيل و فرماندهي تيپ، 17 علي ابن ابي طالب (ع)شد که اين يگان مدتي بعد به لشکر ارتقاء يافت.
حسن ظرف مدت بيست روز اين يگان را تشکيل داد که يکي از بهترين يگانهاي عمل کننده در عمليات بعدي بود. بعد از آن مأموريت تشکيل تيپ 15 امام حسن (ع) نيز به ايشان محول گرديد که با تلاش شبانه روزي او اين يگان نيز تشکيل و سازماندهي شد که بعدها به نام تيپ مستقل 15 تکاور دريايي معروف شد و نقش مهمي در عمليات بزرگ و خطوط پدافندي داشت.
مدتي بعد به لبنان رفت تا تجارب نظامي خود را به رزمندگان مبارز لبناني و فلسطيني منتقل نمايد وبا ارائه ي آموزش هاي نظامي , آنها را در پاسداري از مرزهاي ممالک اسلامي ياري نمايد.
در بازگشت از لبنان به لشکر 17 علي بن ابي طالب رفت مشغول خدمت شد .پس از مدتي به دستور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به تيپ امام حسن (ع) بازگشت و با فرماندهي اين تيپ ,در عمليات مختلف شرکت کرد.
سر انجام شهيد حسن درويش در عمليات بدر در کنار بسيجيان به نبرد پرداخت و پس از انهدام چندين پاسگاه دريايي دشمن از ناحيه سر مورداصابت قرار گرفت و جاودانه شد . آرام گاه او پرچمي جاودانه براي دفاع از ولايت علي (ع) در شوش دانيال (ع) است.

حسن درويش درفرازهايي از وصيت نامه اش مي نويسد:
دشمنان اسلام بدانند, آنهايي که در ظاهر آدم و در باطن حيوان هستند , انقلاب اسلامي شکست نخورد و انشا ا... نمي خورد، که اين فرموده حضرت روح ا... است، چرا که او بود که گردنکشيهاي شما را با توکل بر خداوند و عشق به اسلام کوتاه کرد. دوست داران اسلام نيز بدانند که تنها راه تداوم اين حرکت خدايي, توکل به خداي رحمان است؛ توکل کنيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : درويش , حسن ,
بازدید : 185
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,515 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,715,207 نفر
بازدید این ماه : 6,850 نفر
بازدید ماه قبل : 9,390 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک