فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

شوش ,احمد

 


سال 1335 ه ش به دنيا آمد تولدش همزمان بود با روز 28 صفر سال قمري . شيعيان دراين روز عزادار سالگردرحلت پيامبر بزرگوار اسلام(ص) وامام حسن مجتبي(ع)سومين جانشين و نوه ي رسول مکرم اسلام بودند, در شهر دلاور خيز و مقاوم خرمشهر کودکي متولد شد تا اين مژده را با خود داشته باشد که راه پيامبروجانشينان معصوم او تا ابد وتا ظهور دولت يار ادامه خواهد داشت.
پدر ش براي تبرک نام او را احمد گذاشت و او را برابر آيين حضرت مصطفي (ص) تربيت نمود تا براي روزهاي سخت آينده مايه عزت و سر بلندي کشورش باشد.
احمد دوران تحصيلات را تا سال چهارم دبيرستان با موفقيت گذراند و به علت وضعيت نامناسب اقتصادي خانواده اش , تحصيل را کنار گذاشت و به کار پرداخت. احمد کسي نبود که درآمدش را فقط براي خانواده خرج کند,با اينکه خانواده اش شديداً در تنگنابودند ولي فقرا را هم فراموش نمي کرد و يار و ياور آنان بود.
مدتي بعد به سربازي رفت .دوره خدمت سربازي او همزمان شده بود با اوج گيري وخيزش همگاني مردم بر عليه حکومت ديکتاتوري شاه.
در پي دستور امام مبني بر ترک پادگانها و مرکز نظامي اوتمام خطرات اين کار را پذيرفت و از پادگان فرار کرد تا اراده اش را نسبت به مولا و مقتداي مسلمانان ابراز نمايد. پس از ترک خدمت سربازي ,تمام توان و وقتش را صرف مبارزه با حکومت خائن شاه کرد. به همراه دو تن از دوستانش با ابتکار ,دستگاه تکثير ساده اي را ساختند واقدام به چاپ و پخش پيام هاي حضرت امام (ره) به مردم نمودند.
در طاقت فرسا ترين و سخت ترين دوران مبارزات انقلاب او در صف اول بود .در تصرف شهرباني و دژباني رژيم شاهنشاهي در شهرستان خرمشهر نقش اساسي داشت. به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و تشکيل کميته انقلاب اسلامي با همکاري دوستانش, فرماندهي اين نهاد در خرمشهر به ايشان سپرده شد .احمد با خلوص نيّت و تلاش شبانه روزي ضمن برقراري نظم و امنيّت تلاش چشمگيري در جذب و ارشاد افراد منحرف داشت.
به دنبال اختشاشات سازمان پيکار و فئودالهاي خرمشهر وايجاد مزاحمت براي مردم و به دنبال آتش زدن کميته انقلاب اسلامي, او در کمال تيز هوشي و با خونسردي به هدايت نيروها پرداخت و درايتش مانع هر گونه تير اندازي و سرقت سلاحهاي موجود شد.
مدتي بعد وبا آرام شدن اوضاع شهر او به سمت مسئول جهاد سازندگي(سابق) خرمشهر منصوب شد .در طول فرماندهي و مديريتش فقط به رضاي خداوند مي انديشيد و مي گفت: وقتي نيت براي خدا باشد, کميته؛ جهاد، سپاه و هر جاي ديگر فرقي نمي کند.
دشمنان مردم و انقلاب اورا بزرگترين مانع در رسيدن به اهداف شوم و کثيف خود مي دانستند.احمد توسط منافقين شناسايي و ترور شد اما از اين ترور جان سالم به در برد و از ناحيه ران به شدت مجروح شد .
با توجه به شدت جراحت و آسيب ديدگي اورا براي معالجه به آلمان اعزام کردند.
احمد پس از معالجه وبهبودي به سوريه رفت تا از آن جا به کمک برادران فلسطيني اش بشتابد. در چند عمليات در فلسطين اشغالي شرکت کرد و تجارب خود را به مبارزان فلسطيني منتقل نمود وپس از 4 ماه به وطن بر گشت .اوپس از مراجعت به کشور, در مسئوليتهاي رئيس جهاد سازندگي(سابق) خرمشهر، فرمانده انتظامات استانداري خوزستان و فرمانده کميته انقلاب اسلامي(سابق) اهواز فعاليت نمود.
به دنبال حمله وحشيانه رژيم بعث عراق به مرزهاي خاکي,آبي وهوايي ايران ,او گروهي از رزمندگان را در مسجد سلمان فارسي اهواز سازماندهي کرد و به جبهه شتافت. قبل از حرکت به سمت جبهه , در جمله اي حماسي به همرزمانش گفت: "وقتي کفار به خاک مسلمين تجاوز کرده باشند ,براي مسلمانان عقب نشيني معنا ندارد، فرق اسلحه ما با سلاحهاي پيشرفته در اين است که سلاح هاي پيشرفته يا برد بيشتري دارند و يا قدرت تخريب بالاتر ولي سلاح هاي ساده ما مجهز به ايمان به خداوند متعال است. "
او در نبرد تن به تن در مقاومت 34 روزه خرمشهر که تعداد اندکي از رزمندگان در مقابل چند لشکر دشمن انجام دادند؛شکارچي تانک لقب گرفت.احمد در يک روز آنقدر آرپي جي شليک کرد که کتفش سوخت . در روزهاي سخت نبرد ورد زبانش اين شعر حماسي بود: "من ايرانيم آرمانم شهادت."
احمد فرمانده بود اما بيشتر از نيروهاي تحت فرمانده اش تلاش مي کرد.سر انجام در نهمين روز از تجاوز همه جانبه ي دشمن,درتاريخ 8/ 7/ 1359 که براي شناسايي به نزديکيهاي پل نو رفته بود ,مورد هدف گلوله هاي دشمن قرار گرفت وبه شهادت رسيد.


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : شوش , احمد ,
بازدید : 225
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,684 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,785 نفر
بازدید این ماه : 3,428 نفر
بازدید ماه قبل : 5,968 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک