فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

در خانواده‌اي متدين و مذهبي  ودر سال هزار و سيصد و چهل و يک ه ش در شيراز ديده به جهان گشود. دستهاي پرعطوفت خانواده, او را از همان كودكي به آغوش مهربان مساجد سپرد تا با صداي گرم خود گلدسته ها را به آواي اذان بنوازد و نواي توحيد و دعوت به خيرالعمل را در همه جا سر دهد. از كودكي با قرآن مانوس گرديد و در اوقات فراغت با تلاوت قرآن و با شنيدن آواي روح بخش قاريان جان ‌شيفته و عطشناك خود را از زلال كلام رباني سيراب ساخت.دوران تحصيل را تا مقطع عالي ادامه داد, و سرانجام مدرك كارشناسي الهيات را كه نتيجه زحمات چندين ساله او در امر تحصيل علوم ديني بود از دانشگاه دريافت داشت.
وي همزمان با اوج‌گيري مبارزات مردمي عليه حكومت ستم‌شاهي با درايت كامل به تبيين فلسفه انقلاب پرداخت و با تكثير و توزيع اعلاميه‌هاي حضرت امام (ره) و با راه‌اندازي و شركت در تظاهرات و راهپيمائي‌هاي مختلف نقش بسيار حساسي را در برقراري نظام اسلامي عهده‌دار گرديد.
پس از پيروزي انقلاب نيز زبان گوياي او. مبلغ قرآن و معارف اسلامي در گوشه گوشه ميهن اسلامي حتي دورافتاده‌ترين روستاهاي كشور بود. دعاي كميل را بسيار دلنشين قرائت مي‌نمود و ذكر معصومين عليهم السلام و آيات شريف قرآن همواره زينت كلام او بود.
«محمدرضا عقيقي» در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضوري مداوم داشت و با مسئوليت‌هايي كه عهده‌دار گرديد در عملياتهاي رمضان , فتح المبين , والفجر و كربلاي چهار و پنج شركت كرد.
كلام ملكوتي او كه از حنجره‌اي آسماني بر مي‌خاست فضاي روحاني جبهه را حال و هوائي خاص بخشيده و روحي تازه در رزمندگان هميشه پيروز مكتب توحيد مي‌دميد.
در اوائل تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عضويت اين نهاد انقلابي كه متصدي حفاظت از دست آوردهاي انقلاب شكوهمند و خونبار اسلامي مي‌باشد درآمد.
از آغاز ورودش در سپاه بخاطر پشتوانه عظيم علمي و تهذيب نفس و بينش گسترده در زمينه مسائل اعتقادي ، سنگر آموزش عقيدتي ـ سياسي را بعنوان جايگاه خدمتي خويش انتخاب نمود و جهت ارتقاء سطح بينش اعتقادي برادران خويش در سپاه و بسيج تلاشهاي وسيعي را آغاز نمود. كلاسهاي اصول عقائد شهيد عزيزمان و ارائه براهين در بحثهاي كلامي در واحد آموزش عقيدتي سياسي سپاه ناحيه فارس شاخص بود.
در سال هزار و سيصد و شصت و دو از طريق آزمون كنكور دانشگاهها در رشته الهيات و معارف اسلامي دانشگاه« تهران» پذيرفته شده اما او هرگز در كلاسهاي درس دانشگاه محدود نشد و در دوران دانشگاه همواره نگران جبهه‌ها بود و بيشتر اوقات تحصيلي خود را در جبهه‌ها گذراند و نيز مهاجرتي به «سوريه »و «جنوب لبنان» نمود و از نزديك با مشكلات و تنگناهاي برادران مسلمان خويش در آنجا و «فلسطين اشغالي» كه از جانب صهيونيستها متحمل مي‌شوند آشنا گرديد و درد آنان را لمس كرد.
وي در جهت تقويت روحي و بيان مسائل شرعي رزمندگان اهتمام مي‌ورزيد و آنگاه كه كمبود مربيان عقيدتي در جبهه را احساس كرد اقدام به تشكيل دوره‌هاي سه ماه تربيت كمك مربي جهت رفع اين كمبود نمود و خود ايشان ضمن اداره كلاسها اصول اعتقادات را نيز براي آنان تدريس مي‌كرد.
از خصوصيات ويژه آن بزرگوار اهميت دادن به فرائض, خواندن دعاي زياد, سجده‌هاي طولاني در آخر نماز, قرائت زياد قرآن كريم, عشق به اهل بيت عليهم السلام خصوصاً الي عبدالله (ع)، مطالعات زياد پيرامون علوم اسلامي, عامل به عمده مستحبات ، شيفته ولايت فقيه ، با بصيرت و بينش روشن آنگونه كه در وصيتنامه ايشان مي‌خوانيم و مطيع بي‌چون و چراي فرامين حضرت امام روحي فداه را مي‌توان برشمرد.
وي که به عنوان مسئول واحد عقيدتي ـ سياسي لشكر نوزده فجر زحمات بسياري در جهت رشد معنوي سربازان اسلام متحمل گرديد،سرانجام پس از مبارزات در جبهه‌هاي مختلف نبرد حق عليه باطل و تلاشهاي پي‌گير در جهت اهداف انقلاب اسلامي در كربلاي پنج لباس زيباي شهادت بر قامت رسايش زيبنده گشت و در روز شهادت بانوي بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
عمليات كربلاي پنج يادمان آخرين مويه‌هاي عاشقانه اوست و بيست و پنجم دي ماه هزار و سيصد و شصت و پنج خاطره پرواز ملكوتي او را در دل خونين خود جاي داده است.
منبع:پرونده شهيد در سازمان بنياد شهيد وامور ايثارگران شيراز ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


 

وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
" يا اَيُهَا الِاْنسان اِنَّكَ كادِح اِلي رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلا قيهِ. "

(قرآن كريم)
در لحظاتي كه انقلاب اسلامي ما به رهبري امام خميني موانعي را كه بر سر راه اسلام و انسانيت قرار دارد يكي پس از ديگري در هم مي‌شكند و هر دم به انقلاب بزرگ و جهاني امام مهدي (عج) نزديكتر مي شود و موقعي كه در شهادت و لقاء الله بر روي جوانان و فرزندان اسلام عزيز باز گرديده است دري كه قرنها بر روي اين امت كه بخواب فرو رفته بود, بسته شده بود و در زماني كه نبرد حق بر عليه باطل و كفر به اعلي درجه خود رسيده و باطل تمام نيروهاي خود را بر عليه حق بسيج نموده تنها راه سعادت و نجات و يا به تعبير قرآن فلاح ، در جهاد مي‌باشد. اما كدام جهاد؟ جهاد با مال و جان, با زبان و قلم, با تعليم و تعلم, جهاد با تمام مظاهر كفر و شرك و نفاق و سرانجام جهاد با شيطان درون جهاد نفس كه برترين جهادها است.
"اِنَّ الجَهادَ باب مِنْ اَبْوابِ الْجَنَّهِ فَتَحَهُ اللهُ لِخاصَّه اَوْليائه. "
(نهج البلاغه)
تنها در پناه جهاد در جبهه‌هاي داخلي و خارجي است كه اسلام عزيز مي‌ماند و مسلمين در امان خواهند بود و بركات خداوند نازل مي‌گردد و حتي بهشت با جهاد و زير سايه شمشيرها بدست مي‌آيد.
" اَلْجَنَّهُ تَحْتَ ضَلالِ السُّيُوفِ. "
در چنين لحظات مهم و سرنوشت‌سازي است كه خود را همچون ذره‌اي بي‌مقدار در مقابل اسلام و امت قهرمان آن و شهيدان هميشه شاهدش و علماء بزرگوار ميدانم, اعتراف مي‌كنم كه عمرم در خدمت به اسلام صرف نشد و اسلام عزيز را آنطور كه بايد و شايد نشناخته‌ام كه
" اَلْاِسْلامُ يَعْلوُا وَ لا يُعْطي عَلَيْهِ "
ولي با اين همه احساس وظيفه و متابعت از دستور خداوند مرا بر آن داشت تا دست به قلم برده اين چند سطر را بنويسم هر چند كه با ديدن وصيتنامه شهداي بزرگ انقلاب اسلامي شرم دارم كه نام اين ورق پاره‌ها را وصيتنامه بگذارم, باشد كه مورد لطف و قبول درگاه خداي متعال قرار گيرد.
اِنّا لِلهِ و اِنّا اِليْهِ راجِعُونَ
اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ الا الله وحدَه لا شَريكَ لَهُ وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ, اَرْسَلَهُ بِالْهُدي وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدّينِ كُلَّهِ وَ لَوْ كَرِهِ الْمُشْرِكوُنَ وَ اَشْهَدُ اَنَّ اَميرَالْمُومنينَ علي (ع) وَ اَولادِهِ المَعُومين حُجَجُ اللهِ عَلي خَلْقِهِ بَعْد رَسوُلِ اللهِ (ص) اِلي يَوْمِ الْقِيامَهِ وَ اَشهَدُ اَنَّ الجَنَّهَ حَقّ وَ النارَ حَقّ وَ صِراطَ وَ ميزانَ حَقّ وَ سُئوالَ مُنْكَرِ وَ نَكيرٍ فِي الْقَبْرِ حَقّ وَ اَنَّ السّاعَهَ آتِيَهِ لارَيْبَ فيها وَ اَنَّ اللهَ يَبْعَثُ مَنْ في الْقُبُورِ.
با اميد به مغفرت و فضل خداي متعال و قرار گرفتن در صف اولياء خاصه او.
آنچه كه به اينجانب تعلق دارد همگي متعلق به خانواده محترم ميباشد و بايد زير نظر آنها مصرف شود و از كسانيكه به هر نحوي زير دينشان هستم تقاضا ميكنم تشريف آورده و طلب خود را از خانواده وصول نمايند.
از تمام دوستان و آشنايان و همسايگان حلال بودي طلبيده و اگر از جانب من به آنها ضرر و زياني رسيده و يا خداي ناكرده موجب ناراحتي ايشان شده‌ام تقاضاي عفو و بخشش ميكنم و اميدوارم كه مرا ببخشند.
پدر و مادر عزيز و بزرگوارم نمي‌دانم كه با چه زباني و قلمي و قدمي و چگونه از شما و زحمات و كوشش هايتان تشكر و قدرداني نمايم. من همواره مرهون زحمات شما بوده و خواهم بود و خودتان حقي را كه بر گردن من داريد حلال كنيد. اجر شما را فقط خداوند بايد بدهد كه اينكار از عهده فرزند عاصي و ناسپاس شما ساخته نبوده و نيست. اعتراف مي كنم كه براي شما فرزند خوب و شايسته‌اي نبودم و هميشه برايتان ايجاد زحمت و ناراحتي نموده‌ام و نتوانسته‌ام ذره‌اي از حقي را كه بر گردنم داريد ادا كنم. به همين علت و علل ديگر است كه از شما تقاضاي عفو اغماض دارم و خواهشمندم كه مرا بخشيده و برايم دعا وطلب مغفرت نمائيد شايد كه به دعاي شما خداوند نيز از سر تقصيرات من در گذرد.
مبادا خداي ناخواسته كاري كنيد كه موجبات سرافکندگي امام عصر ارواحنا فداه را فراهم آوريد و قلب مقدسش را جريحه‌دار و دل دشمنان اسلام را شاد كنيد. راضي باشيد به رضاي خداوند و بدانيد كه جهان دار فنا و محل گذر است و همه موجودات غير از خداوند و هر آنچه به او منتسب است فاني مي‌باشد و ما امانتهاي خداوند در دست شما بوديم پس راضي و خشنود باشيد كه امانتي را كه سالم تحويل گرفته بوديد سالم هم تحويل داديد و روز قيامت سرافكنده و شرمگين نخواهيد بود.
من نمي‌گويم كه گريه نكنيد, خير گريه كنيد ولي نه تنها بر من بلكه به سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و بر تمامي انبياء الهي و ائمه گريه كنيد بر تمام شهداي تاريخ گريه كنيد.
اين تفكر نادرست كه اخيراً شايع شده و گريستن بر شهيد را موجب سوء استفاده دشمنان و دليلي بر ذلت و زبوني و مايه سرافكندگي و شرمساري مي‌داند را نه تنها نپذيريد بلكه با شدت با آن مقابله كنيد. يك قلب سنگ شده و روح مسخ شده مي‌تواند در برابر اين مصائب دستخوش حزن و تأثر نگردد. اگر ما دست از گريه برداريم رفته رفته عواطف و احساسات در ما كشته مي‌شود و در اين صورت واي بر احوالمان كه در برابر ديدگان ما دشمنان بشريت دست به هر جنايت و ستمي بزنند و ما همچنان مانند سنگ ساكت نشسته باشيم و هيچ عكس العملي از خود نشان ندهيم.
آري گريه كنيد كه گريستن بر شهيد شركت درحماسه خون اوست گريه كنيد كه اگر اين تفكر نادرست مورد قبول اسلام بود قبل از همه رسول اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بدان امر مي‌كردند ولي آيا قضاوت تاريخ نيز چنين است؟
مسلماً نه, در اخبار داريم كه ائمه اطهار خود مجلس عزا مي‌گرفتند و بر اباعبدالله (ع) مي‌گريستند و يا علي ابن ابيطالب (ع) را مي‌بينيم كه بر سر پيكر مطهر رسول اكرم (ص) و جسم مظلومه‌ فاطمه زهرا (س) بشدت گريه مي‌كند و در جاي ديگر رسول خدا (ص) پس از شهادت حضرت حمزه مي‌فرمايد:
" عمويم حمزه گريه كننده‌اي ندارد "
و با اين گفته خود زنان مدينه را تشويق به گريستن بر حمزه نمودند و خود هرگاه بياد حضرت خديجه مي‌افتادند اشك از ديده گا‌نشان جاري مي‌شد.
در كربلا زنب (س) بر سر جسم مطهر اباعبدالله الحسين (ع) اشكها ريخت و ناله‌ها كرد و امام باقر (ع) مقداري از وجوهات شرعيه را اختصاص داد به اقامه عزاي حسين در مراسم حج ... و از اين دست نمونه بسيار است.
اينكه مي گويند:
" مَنْ بَكي اَوْ اَبْكي اَوْ تُباكي عَلَي الْحُسينِ و جَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ "
براي چيست اگر گريستن بر شهيد صحيح نيست پس ما با اين حقايق تاريخي و احاديث وارده چه كنيم؟ با مراجعه به كافي و ديگر كتب حديث متوجه ميشويم كه چقدر در اسلام بر روي گريه كردن بر شهيد تكيه شده و بدان كمال اهميت داده شده است.
پدر و مادر عزيزم, با معصومين (ع) آشنا شويد با سيره و سنت آنها و با آيات قرآن مجيد آشنا شويد چه در غير اينصورت اگر اعمال و گفتارتان هماهنگ و در خط آنها نباشد دچار گمراهي و ضلالت خواهيد شد بگذاريد برايتان از زبان اهل بيت بگويم:
" مَثَلُ اَهْلِ بَيْتي فيكُمْ مَثَلُ باب حِطَّه بَني اسرائيل منْ دَخَلَهُ غَفَرَ لَهُ اِنَّ مَثَلَ اَهلِ بَيْتِي في اُمَّتي كَمَثَلِ سَفينَه نُوح مَنْ رَكَبَها نَجي وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها غَرَقَ."
(مقام و منزلت اهل بيت من در ميان امتم, مانند كشتي نوح است هر كس بر آن كشتي سوار شد, نجات يافت و هر كس روي برتافت غرق گرديد.)
" اِنّي تارِك فيكُمُ الثَّقَلَيْنِ, كِتابَ اللهِ وَ عِتْرَتي ما اِنْ تَمَسَّكْنُمْ بهما لَنْ تَظَلُّوا اَبَداً. "
(من در ميان شما دو امانت نفيس و گرانبها مي‌گذارم, يكي كتاب خدا و ديگري عترت من است شما مادامي كه به اين دو متمسك مي‌جوئيد گمراه نمي‌شويد.)
بلي تنها با اعتصام بحبل الله يعني قرآن و ولايت است كه مسلمين نجات مي‌يابند و از اين همه اختلاف و جدائي رها مي‌شوند.
جنگ هفتاد دو ملت همه را عذر بنه چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند
اي خواهران گرانقدر عزت, شرف, عفت پاكي و ارزش واقعي شما فقط در پرتو اسلام و عمل به دستورات آن معنا پيدا مي كند امروز شرق و غرب داعيه آن را دارند كه زن را شناخته‌اند و حقوق واقعيش را تامين كرده‌اند ولي آيا حقيقتا چنين است؟ آيا اينها كه تمام دائره جهان بينيشان از نوك بيني شان فراتر نمي‌رود بهتر زن را شناخته‌اند يا خداوند دانا و حكيم كه خود خالق زن است؟
آندسته از زناني كه در جامعه اسلامي ما, هنوز شان خود را نيافته‌اند تا كي مي‌خواهند در وادي گمراهي و ضلالت به سر برند چرا نمي‌كوشند تا به حقوقي كه در اسلام براي آنها تعيين شده دست يابند و تا كي ميخواهند اسير دست شهوت پرستان و دنيا طلبان باشند و آلت پست مقاصد شوم دشمنان اسلام باشند. آيا ميخواهند همچنان كالائي ارزان براي تبليغات جهانخواران و بازيچه اي در دست استعمارگران باشند و آنگاه در اوج اين اسارت ننگين دم از آزادي زن و دست يابي به حقوق واقعي خود بزنند؟! آيا آزادي و آزادگي زن در بي بند و باري اوست؟! اگر چنين است پس چه تفاوتي ميان اينان با حيوانات است؟!
خواهران من:
حقوق زن در ساير مكاتب را با آنچه كه اسلام عرضه داشته مقايسه كنيد اگر فرهنگ و مكتبي را در اين خصوص از اسلام برتر و بالاتر يافتيد, به آن مكتب رو كنيد ولي من به شما قول ميدهم هرگز چنين مكتبي را نخواهيد يافت. هرگز نخواهيد توانست براي زن الگوهائي بهتر از فاطمه زهرا (س) كه پدر بزرگوارش بارها فرمود: پدرش به قربانش باد. و خديجه كبري و زينب (س) كه تربيت يافته‌گان مكتب اسلام هستند پيدا كنيد.
خواهران مسلمان:
اي كساني كه با قبول مسئوليت خطير تربيت انسان, مرتبه مادري شما در حد مقام انبياء جاي گرفته و به تعبيري بهشت زير پاي شما قرار دارد, به اسلام عزيز روي آوريد و احكام حيات‌ بخش را دقيقاً به مرحله اجرا درآوريد. در اين راه ، جهاد شما همانا همسري وفادار و مادري شايسته بودن است. مقام ارزشمند مادري را با هيچ مقام و ارزشي برابر ندانيد و همواره بكوشيد تا زندگي شما, زندگي زهرا (س), همسرداري شما مانند همسرداري زهرا (س) باشد و در يك كلمه زني باشيد مانند زهرا (س) بديهي است براي دست يابي به اين مقصود بايد مطالعه كنيد و با زندگي اين بزرگ بانوي اسلام و همچنين با نظام حقوق زن در اسلام آشنا شويد. آخرين وصيت من بشما اين است كه بگونه اي زندگي كنيد كه اسلام فرموده:
" و زني باشيد كه اسلام از شما انتظار دارد "
براداران عزيز:
آنچه به خواهرانم گفتم به شما نيز ميگويم كه ارزشهاي والاي انساني مانند مردانگي, شجاعت, شرف, عزت و افتخار را تنها در پرتو تمسك به قرآن كريم و سيره و سنت نبي اكرم و ائمه اطهار (س) بهترين الگو و سرمشق ميباشند.
" وَ لَكُمْ في رَسُولِ اللهِ اُسْوَه حَسَنَه "
روزگاري را به ياد آوريد كه بين ما و اسلام جدائي افكنده بودند و گروهي عمله شيطان را در قالب خواننده و رقاص بصورت الگوهاي نسل جوان درآورده بودند در آن روز منتهاي آمال و آرزوي ما ارضاي هر چه بيشتر شهوات و غايت درك و شعور ما, رفاه طلبي و دنيا خواهي شده بود. در ورطه گمراهي و ضلالت چنان غوطه ور بوديم كه دنيا را با همه زيبائي هايش بيهوده و پوچ مي انگاشتيم ساليان درازي را به ياد آوريد كه همچو مركب رهواري به دشمنان اسلام سواري مي‌داديم و در پاي ايشان همه ارزشهاي وجودي خويش را از مال و جان گرفته تا ناموس و حيثيت قرباني مي‌كرديم.
عزت, غيرت, مردانگي و انسانيت خويش را به ثمن بخسي مي‌فروختيم بي‌آنكه از كسي باك داشته باشيم و يا دستخوش عذاب وجدان گرديم چرا كه در كالبد انساني ما ديگر اثري از روح خدائي نمانده بود ...
تا اينكه خداوند بر ما منت نهاد و با آيت و حجت خويش حضرت امام خميني روحي له الفدا و با نعمت ولايت و هدايت ما را نجات داد و ما را به خودمان باز گرداند.
حال اي برادران: روي آوردن به اسلام كه موجب آگاه شدن انسان به ارزشهاي والاي وجودي خويش ميگردد بهتر است يا روي آوردن به مكاتبي كه جز شهوات و ماديات هيچ هدف ديگري ندارند؟!
با نور و در نور و با ديدگان باز بسوي بي‌نهايت حركت كردن بهتر است يا با ظلمت و در ظلمت و با چشمان بسته بسوي مقصد نامعلوم و مرگبار و عذاب آور شتافتن؟!
امروز در پرتو اسلام رفته رفته ميرويم تا به ارزشهاي والاي انساني آشنا شويم و در اين راه به كمال انساني خويش دست يازيم.
براداران عزيزم:
بزرگي خويش را در اسلام و با اسلام بخواهيد, در طي طريق حق, قرآن مجيد و معصومين (ع) را الگوي خويش قرار دهيد. بكوشيد تا آنچه را كه بر اثر غفلت و جهالت از دست داده بوديد دوباره بدست آوريد. درنگ در اين راه پشيماني و ندامت را بدنبال خواهد داشت. پس بيدار شويد و بيش از پيش در باز يابي گوهر گرانبهاي انساني و اسلامي خود تلاش كنيد.
و آخرين وصيتم به شما اين است كه:
طوري زندگي كنيد و به راهي برويد كه اسلام از شما خواسته و رسول اكرم (ص) و معصومين (ع) رفته اند. مردي باشيد كه خداوند مي‌خواهد و انبياء نمونه بارز آن بودند پدر و همسري باشيد كه رسول اكرم (ص) و علي (ع) براي خديجه (س) و زهرا (س) و حسين (ع) و زينب و ام كلثوم بودند.
و در يك كلام:
يك مرد مسلم پيرو ولايت و امامت باشيد و اي خواهران و برادران يك انسان كامل اسلامي شويد, انشاء الله.
اي امت اسلام:
پس از ما شما وظيفه‌اي بس سنگين و رسالتي عظيم بر عهده خواهيد داشت. مسئوليت حفظ اسلام عزيز و ابلاغ پيام خون شهيدان راه حق و پشتيباني از مقام ولايت فقيه بر عهده شماست بدانيد كه در انجام اين تكليف چشم تمام شهداي تاريخ به شما و اعمال شما دوخته شده و همه منتظرند ببينند آيا رسالت ناتمام آنها را به انجام خواهيد رساند يا خداي ناكرده در انجام وظيفه كوتاهي و سهل انگاري خواهيد كرد.
هر آن در جوش و خروش باشيد و از هيچ حادثه‌اي هراس بخود راه ندهيد, جز در برابر حق تسليم نگرديد و از تهديد و ارعاب هيچ قدرتي بيم نداشته باشيد.
" وَ اَنْتُمُ الْاَعْلَوْنَ اِنْ كُنْتُمْ مُومِنينَ "
با وحدت كلمه و اطاعت از مقام مقدس رهبري و از همه بالاتر با توكل به خداوند قادر متعال و توسل با معصومين (ع) در مقابل تمام ظلم‌ها و ستم‌ها و قدرتهاي پوشالي و ظاهر فريب و تمامي دسيسه‌ها و مكرها ايستادگي و مقاومت كنيد كه:
" اِنْ يَنْصُرُكُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ "
در راه اجراي احكام مقدس اسلام تا آنجا تلاش و كوشش كنيد كه الگو و اسوه‌اي براي جهانيان شويد.
" وَ كَذلكَ جَعَلْناكُمْ اُمَّهً وَسَطاً لتَكوُنُوا شُهَداءُ عَلَي النّاس "
انشاء الله كه با خودسازي و ايجاد آمادگي در خود, اين آمادگي را نيز در ديگران بوجود آوريد و زمينه‌ساز حكومت حضرت بقيه اللهِ الاَعْظَمْ اَرْواحُنا لَهُ الْفِدا باشيد.
فرزندان خود را با ايمان به خدا, عشق به اسلام, شوق به شهادت, توكل به خداوند متعال و تمسك و توسل به اهل بيت عصمت و طهارت عليه السلام و همچنين با احساس مسئوليت در قبال سرنوشت اسلام و مسلمين تربيت نمائيد. فرزندان شما بايد مجهز به سلاح ايمان و تقوي باشند و همه چيز خود را از خداوند دانسته و در راه او و براي پياده كردن اسلام عزيز آماده هرگونه ايثار و فداكاري باشند. فرزنداني كه شيران روز و زاهدان شب باشند و تمام اعمال و رفتارشان براي خدا باشد.
" اِنَّ صَلاتي وَ نُسُكي وَ مَحْيايَ وَ مَماتي لِلّهِ رَبِّ الْعالَمينَ "
آينده سازاني كه با آماده كردن زمينه ظهور, خود از ياران و منتظران امام زمان (عج) باشند.
اي امت مسلمان: در هر مقام و موقعيتي كه هستيد در ايفاي وظايفتان سستي و كم‌كاري و كارشكني روا نداريد. امروز سهل انگاري و خيانت مفهومي جز محاربه با اسلام عزيز و امام عصر (عج) نداشته و جز محشور شدن در صف يزيديان و حسرت ابدي چيزي بدنبال نخواهد داشت, در اين نظام الهي همه بايد يكدل و يكزبان تلاش و كوشش كنيد و همه براي يكديگر دل بسوزانيد.
" كُلُّكُمْ راع وَ كُلُّكُمْ مَسْئول عَنْ رَعْيَّتِهِ "
همانند پيكري واحد باشيد كه سود و نفع يك عضو را سود تمام بدن و زيان و ضرر به عضوي از اين پيكره را ضرر به تمام بدن به حساب آوريد.
مَثَلُ الْمُومِنينَ في تَوادُدِهمْ وَ تَراحُمِهِمْ كَمَثَلِ الْجَسَدِ اِذا اشْتَكي بَعْضُ هُمْ تَداعي سائِرُهُمْ بِالسَّهَرِ وَ الْحِمي.
(رسول اكرم (ص))
در كسب علم و بالابردن بينش اسلامي خويش بكوشيد.
" طَلَبُ الْعِلْمِ فَريضَه عَلي كُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَهٍ "
دشمنان ما هميشه از جهل و غفلت ما سوء استفاده كرده‌اند و تا توانسته‌اند ضربات مهلك خود را بر پيكر اسلام و مسلمين وارد كرده‌اند.
تنها در سايه شناخت دقيق و عميق اصول و معارف اسلامي است كه ميتوانيم هجوم همه جانبه دشمنان اسلام را سد كنيم, راه نفوذ انديشه بيگانه را بر عقايد و افكار خود و ديگران ببنديم, با مجهز شدن به سلاح علم و ايمان, تزكيه و تعليم ميتوانيم دشمن را اعم از كفار و منافقين در هر شكل و قيافه‌اي باز شناسيم و در نابودي آن توان و قواي خويش را به كار اندازيم. باشد كه اين تلاش و كوشش ما مرضي خداوند متعال و معصومين (ع) قرار گيرد.
مسئله ديگري كه به شما امت مسلمان تذكر ميدهم اطاعت كامل از مقام رهبري و پشتيباني همه جانبه از ايشان ميباشد. امروز بر عهده همه ماست كه از امام امت و از كساني كه مورد حمايت ايشانند قاطعانه حمايت كنيم و با كساني كه با ايشان در ستيزه جويي و دشمني هستند, دشمني و مخالفت كنيم حمايت و پشتيباني از مقام ولايت فقيه, روحانيت مبارز و آگاه ، نهادهاي انقلاب اسلامي خصوصا سپاه پاسداران و جهاد سازندگي و ساير نيروهاي نظامي و انتظامي از اهم تكاليف و مسئوليتهاي ما ميباشد.
از باز گشت دوباره سامري‌ها برحذر باشيد, مبادا با وجود خون اينهمه شهيد و مجروح و حضور جانبازان و خانواده محترم شهداء نتوانيد هشياري و بيداري خود را حفظ كنيد. مبادا دست از دامان امام و ياران امام برداريد و به اسلام و جمهوري اسلامي پشت كنيد. كه در اينصورت خشم و عذاب الهي را بر خود خريده‌ايد.
مبادا زبان به كلامي گشائيد و گوش به حرفي سپاريد و دست به عملي بزنيد كه حقيقت آن بر شما روشن نباشد.
" وَ لا تَقْفُ ما لَبْسَ لَكَ بِهِ عِلْم اِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُوادَ كُلُّ اُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْئُولاً. يا اَيُّهَا الَّذينَ امَنُو اَنْ جائَكُمْ فاسِق بِنَبَاً فَتَبَيَّنُوا اَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالهٍ فتصبحوا عَلي ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ. "
تنها راه نجات اسلام, تمسك به قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) است كه اين همانا حَبْلُ اللهِ الْمَتين ميباشد يعني ولايت.
كه رسول اكرم (ص) فرمود:
" اِنّي تارِك فيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتابُ اللهِ وَ عِتْرَتي, اِنْ تَمسَّكنُمْ بِهِما لَنْ تُصِلُّوا اَبَداً. "
و در غيبت ولي عصر ارواحنا فدا, تمسك به نايب ايشان و مقام ولايت فقيه است.
خود امام عصر (عج) فرمود:
" وَ اَمّا الْحَوادِث الْواقِعَعِ فَارْجَعوُا فيها اِلي رُواهِ اَحاديثِنا. "
كه آنها حجت هاي خداوند هستند.
" فَاِنَّهُمْ حُجَّتي عَلَيْكُمْ وَ اَنَا حُجَّهُ اللهِ. "
پس گوش به او داريد فرمانش را لبيك گوئيد و دشمنانش را خوار و ذليل و زبون گردانيد كه اينكار همانا ياوري امام حسين (ع) است در كربلاي هميشگي تاريخ.
" كُلُّ يَوْمٍ عاشوُرا وَ كُلُّ اَرْضٍ كَرْبَلا "
و شما اي محرومان و مستضعفان بدانيد كه تنها حامي و نجات دهنده شما اسلام است. آينده بشريت در دست اسلام و شما تنها در سايه او خواهيد توانست به عزت و بزرگي دست يافته و حيات خود و نسلهاي بعد از خودتان را تضمين كنيد. هيچ مسلك و مكتبي قادر نخواهد بود به خواسته‌هاي باطني شما پاسخ شايسته دهد مگر اسلام, پس به اسلام روي آوريد و بدانيد كه وعده خداوند تحقق خواهد يافت.
و زمين از آن بندگان شايسته او به زعامت و رهبري حضرت ولي عصر (عج) خواهد شد.
" لَقَدْ كَتَبْنا لِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ اِنَّ الْارَضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحُونَ. "
اي كسانيكه در انتظار آينده‌اي درخشان و تابناك بسر ميبريد, به قرآن روي آوريد و بدو چنگ زنيد. همانا قرآن نجات دهنده شما و هدايت كننده شما به سوي خداست.
" فَاِذا لْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقَطَعْ الْلَّلِ الْمُظْلِمُ فَعَلَيْكُمْ باِلْقُرْآن. "
آنگاه كه فتنه‌ها چون شب تاريك شما را در بر گيرد به قرآن پناه بريد هر كس به قرآن روي آورد سعادتمند گرديد و هر كه آن را به پشت سر انداخت گمراه شد. از درياي بي‌انتهاي علم و كمال و نور و هدايت آن سيراب شويد كه اوست ريسمان محكم الهي در ميان بندگانش به قرآن روي آوريد كه علي (ع) در آخرين لحظات عمر شريفش بدان نصيحت مي‌فرمود به قرآني روي آوريد كه پاره‌اي از ابعاد و مفاهيمش از طريق اهل بيت به ما روشن و آشكار گشته.
به قرآني روي آوريد كه دشمنان اسلام از شدت خشم آن را برميز مي‌كوبند و مي‌گويند تا اين كتاب در بين مسلمين است جايي براي ما نيست. به قرآني كه رهاننده ما از خشم خداوند و سپر محكم الهي در برابر حوادث و ناملايمات زمان و منجي عالم و هادي ناس بسوي خداست روي آوريد.
خدايا بحق محمد و آل محمد بر شور و عشق ما نسبت به قرآن مجيد بيفزا و بياري آن قلوب ما را از كينه و حسد, بغض و غرور و گناه پاك دار و دلهاي ما را بيكديگر نزديك فرما.
پروردگارا قلوب ما را شايسته كسب فضايل و مهبط فرشتگان رحمت خويش قرار ده.
پروردگارا به واسطه قرآن مجيد زبان ما را به حق گويا, چشمانشان را به حق بينا و روح ما را متغرق در كمالات معنوي قرار ده.
پروردگارا ما را در عشق خود فاني گردان.
خدايا بر محمد و آل محمد (ص) درود فرست و ياريمان فرما تا حق تو را آنگونه كه شايسته ذات مقدس توست و حقوق كتاب و پيامبرت و جانشينان معصومش را آنچنان كه شايسته ايشان است ادا نمائيم به اميد آنكه مورد شفاعت آنها قرار گيريم.
پروردگارا از خطا و لغزشهاي ما در گذر و حقوق باقيمانده بر گردنمان را تو خود ادا فرما.
پروردگارا تنها تو را است حمد و ثناي مطلق و تنها توئي شايسته پرستش و ستايش, توئي پناه بي‌پناهان و فريادرس درماندگان. بدرگاه تو روي مي‌آوريم و از تو كمك مي‌طلبيم. دست نياز بسوي تو دراز ميكنيم چرا كه خودت فرموده‌اي:
" اُجيبُ دَعْوُهِ الدَّاعِ اِذا دعنانِ فَليَسْتَجيبُوا لي وَلِيُومِنُوا بني "
به فريادمان رس و شر كفار و منافقين و معاندين را از سر اسلام و مسلمين كوتاه بفرما.
پروردگارا به محمد و آل محمد درود فرست و ما را به آن بزرگواران ببخش و با آنان محشور فرما و ما را از شفاعتشان در آن روز سخت و هولناك محروم مدار.
" اَللّهُمَّ اَحْيِنا حيوهَ مُحَمَّدٍ وَ آل مُحَمَّدٍ و اَمِتْنا مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلَ مُحَمَّد.ٍ "
خداوندا امام عزيز, جان و روح اين امت, خميني بزرگ را در پناه خودت محفوظ دار و طول عمر با عزت تا ظهور حجت ابن الحسن العسكري (عج) به او عنايت فرما.
پروردگارا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج امام زمان عج تعجيل فرما, قلب مقدسش را از ما راضي و خشنود و غم و اندوه را از آن سلاله مطهر نبي اكرم دور بدار و ما را در زمره ياران و مقربان و خاصان درگاهش قرار ده.
خداوندا بحق محمد و آل محمد لشكريان اسلام را بر جنود كفر و نفاق نصرت داده و آنان را در اين راه ثابت قدم و استوار بدار و فرشتگان رحمتت را در هنگام سختي و دشواري به ياري آنان فرست كه توئي بهترين ياري كنندگان و نيست هيچ فتح و نصرتي مگر از جانب تو.
" وَ مَا النَّصْرُ اِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللهِ "
خداوندا اين خونهاي ناقابل را از ما بپذير و به سبب آن درخت مقدس اسلام را برومندتر, شادابتر, سرافرازتر بفرما:
بارالهي ما را به شهداي كربلا ملحق فرموده و با اباعبدالله الحسين عليه السلام محشور بفرما. ارواح تمامي شهداي تاريخ و انبياء الهي و اولياء و صالحين و صديقين را از ما شاد و راضي بگردان, صبر عظيم و اجر جزيل و آگاهي و حركت را به بازماندگان ما عنايت فرما تا راه ما را پاس داشته و آنرا تا سر منزل مقصود ادامه دهند و سلاح هاي بر زمين افتاده ما را برداشته و بر دشمنانت حمله ور شوند تا آن زمان كه وعده حقت متحقق شود و سراسر كره خاك را دين و نام تو فرا گيرد.
يا قاضِيَ الْحاجاتِ, يا مُجيبُ الدَّعواهِ يا اَرْحَمَ الّراحِمين ـ اَللهُمَّ رِضاً بِقَضائِكَ وَ تَسْليماَ لِاَمْرِكَ لا مَعْبُودَ سِواكَ يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ آمينَ
وَ صَلَّي اللهُ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ دَعْوانا اَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبَّ الْعالَمينَ.
وَ السَّلامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَهُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ.
پنجم رمضان المبارك سال يك هزار و چهارصد و سه مطابق با بيست و هفتم خرداد ماه يك هزار و سيصد و شصت و دو.
محمدرضا عقيقي 



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان فارس ,
برچسب ها : عقيقي , محمدرضا ,
بازدید : 336
[ 1392/05/09 ] [ 1392/05/09 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 202 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,709,303 نفر
بازدید این ماه : 946 نفر
بازدید ماه قبل : 3,486 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک