فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

« رضا اتحادي» در سال 1341 در يکي از روستاهاي شهرستان «بم» متولد گرديد. در سن 8 سالگي وارد دبستان شدو دوران تحصيل ابتدايي را با موفقيت به اتمام رساند. در طول اين دوران استعداد فراوانش در يادگيري مطالب درسي، معلمانش را شگفت زده نمود و هوش سرشارش در مدرسه زبانزد همگان بود. در دوره راهنمائي و دبيرستان نيز همواره از شاگردان ممتاز مدرسه بود و در تيمهاي ورزشي دبيرستان نيز موفقيتهاي زيادي را کسب کرده بود. در سال 1360 به راهنمايي يکي از دوستانش وارد سپاه گرديد و پس از گذرانيدن دوره اي از بهداري، از همان ابتدا به« تهران» اعزام شد و در مأموريت 45 روزه به مناطق جنگي دارخوين کرخه و ذرفول رفت. بعد از بازگشت به زادگاهش دوباره به عنوان داوطلب به جبهه اعزام گرديد. در جبهه هاي کرخه نور، دارخوين و رقابيه و همچنين عمليات فتح المبين و رمضان، والفجر مقدماتي، والفجر1، 3و 4، خيبر و بدر و بسياري از عملياتهاي ديگر شرکت داشت.
وي بعداز شرکت در عمليات والفجر 3 و در سال 1362 در کنکور سراسري و در رشته مهندسي عمران پذيرفته شد. در همين سالها بود که يکي از دوستان وفادارش يعني شهيد باقري را از دست داد که فقدان اين عزيز تأثير عميقي بر روحيه او گذاشت.
بعد از شرکت در عمليات خيبر شهيد اتحادي به شهرستان« بم» بازگشت و از مهرماه سال 1363 برا ي تحصيل به دانشگاه فردوسي مشهد رفت. او يک ترم را با موفقيت در اين دانشگاه به پايان رساند و دوباره عازم منطقه عملياتي بدر شد. شهيد رضا اتحادي در عمليات نفوذي زيادي شرکت داشتند.سرانجام شهيد اتحادي در عملايت کربلاي 5 و در تاريخ 26/10/65 به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد





وصيتنامه
بسم رب الشهداء و الصديقين
آنانکه ايمان آوردند و از وطن هجرت کردند و در راه خدا با مال و جانشان جهاد کردند آنها را مقام بلندي است در نزد خدا و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.قرآن کريم
در ظلمتها بودم به دروازه نور رسيدم، سعادت نصيب شد و پروردگار اذن دخول داد اما هنوز لباس ظلمتها بر تنم بود ورق آزمايش الهي به دستم داده شده بود . من حقير چه جوابي داشتم که بدهم، پرونده اعمالم آلوده به هواهاي نفساني و دنيوي، حسادت، کبر، غرور، تهمت، غيبت و ... بود. بهشت را مي بينم ولي از خجالت سر را بالا نمي کنم آخر اگر آنجا جاي صالحين در دنيا باشد مرا با آنجا چه کار.
خداوندا من بدون آنکه امرم دهي وظيفه ام را مي دانم سرانجام حريق ابليش سوزان است ولي، ولي چطور فراق ذات منورت را تحمل کنم، چطور فراق روي دل انگيز مهديت را تحمل کنم .
اي حسين مظلوم، اي سالار شهيدان تو شفيع من باش، چگونه مي توانم از ديدن روي معشوق به دور باشم. تو نزد خدايت آبرو داري از من شفاعت کن که ذات مقدس الهي مرا به بهشت برينش راه دهد.
برادر و خواهر مسلمان شهيد شدن روش دارد اولين مرحله قدم گذاشتن در جاده شهادت توبه و نفرت از گناهان گذشته مي باشد.
برادر و خواهر از خطر عدم وحدت بر دوستان بيم دارم و از همه جريانات گذشته درسي که گرفته ام اين است که فقط به روحانيت مبارز مي توان اعتماد کرد بايد بدانيد که اگر امامت را قبول د اريد دست تفاهم و وحدت را در دست روحانيون مبارز بگذاريد که روحاني آئينه تمام لقاي امامت و ولايت مي باشد.
بيم دارم بر شما از قدرت طلبي ها و جاه طلبي ها و کبر که اينها همه پاياني جز نيستي و نابودي ندارد و نابودي ندارد. آنانکه که سر نخ را شيطان بدستشان داده در اين راه حاضرند همه دستورات الهي را زير پا بگذارند حاضرند با غيبت و بهتان برادر مومن خود را خرد کنند.
پروردگار نخواهد بخشيد کساني را که شخصيت انسانها را ملعبه مطاع و هواهاي نفساني خود مي کنندو شما پدر و مادر مهربانم که همه اميد شما من بودم بدانيد مه شکا در اين جريان چيزي را از دست نداديد، امانتي که پروردگار به شما داده بود پس گرفت و چه خوشحالم که شما امانت را به صاحبش بازگردانيد در اين راه اگر از فراق دوست در رنجيد صبر پيشه کنيد که وحدت الهي است. قسم به عصر انسانها در زيانند مگر آنانکه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و توصيه به حق و صبر کردند.
چند تقاضا از شما خواهران و برادران محترم دارم.
از حضور کساني که از من رنجي ديده اند مي خواهم که با ايثار از گناه من در گذرند. از شما مي خواهم که در نماز شبهايتان مرا دعا کنيد شايد که معبود به آبروي شما و به اشک چشم شما مرا بيامرزد.
از حضور محترم شما مي خواهم که هر يک چند روز نماز و روزه از جانب من به جهت نماز و روزه ي قضاي من براي رضاي خدا بخوانيد که در آخرت بدهکاري نداشته باشم.
قدر رهبر و روحانيت را بدانيد و در دعاهايتان رهبر را فراموش نکنيد.
جنازه مرا در گلزار شهدا در شهرستان بم دفن کنيد.
ما زنده به آنيم که آرام نگيريم روحيم که آرامش ماعدم ماست
(به اميد ديدار در قيامت) (به اميد پيروزي اسلام در جهان)
رضا اتحادي

 
آثارباقي مانده از شهيد
 

 

... خداوندا! من بودن آنکه امرم دهي وظيفه ام را مي دانم، مي دانم سرانجام حريق ابليس جهنم سوزان است. ولي، ولي چطور فراق ذات مقدست را تحمل کنم، چطور فراق ديدن روي دل انگيز هد ايت را تحمل کنم.
اي حسين مظلوم! اي سالار شهيدان! تو شفيع من باش، چگونه مي توانم از ديدن روي معشوق به دور باشم. تو در نزد خد ايت آبرو داري از من شفاعت کن که ذات مقدس الهي مرا به بهشت برينش را بدهد.
برادر و خواهر مسلمان! شهيد شدن روش دارد. اولين مرحله قدم گذاشتن در جاده شهادت، توبه و نفرت از اعمال گذشته است.
برادر و خواهر! از خطر عدم وحدت بر دوستان بيم دارم و درسي که از همه جريانهاي گذشته گرفته ام اين است که فقط به روحانيت مبارز مي توان اعتماد کرد. بدانيد اگر امامت را قبول داريد دست تفاهم و وحدت را در دست روحانيت بگذاريد، روحاني آئينه تمام نماي امامت و ولايت مي باشد. بيم دارم بر شما از قدرت طلبي ها و کبر که اينها همه پاياني جز نيستي و نابودي ندارد، آنانکه اين سر نخ را شيطان به دستشان داده در اين راه حاضر ندهيم، دستورات الهي را زير پا بگذارند، حاضرند باغيبت و بهتان برادر مومن خود را خرد کنند. پروردگار نخواهد بخشيد کساني را که شخصيت انسانها را ملعبه ؟؟؟ و هواهاي نفساني خود مي کنند.
... و شما پدرو مادر مهربانم که همه اميد شما من بودم، بدانيد که شما در اين جريان چيزي را از دست نداديد، امانتي که پروردگار به شما داده بود پس گرفت و چه خوشحالم که شما امانت را سالم به صاحبش بازگردانيديد. در اين راه اگر از فراق دوست در رنجيد صبر پيشه کنيد که وعده الهي است. قسم به عصر انسانها زيانکارند مگر آنانکه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و توصيه به حق و صبر کردند.





بسم الله الرحمن الرحيم
بسيار خوشحالم که برگزاري بيستمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران به بزرگداشت شهيدان پر افتخار اين زاد و بوم، در سراسر کشور، معنويت و جان تازه اي يافته است. امروز هم که فضاي بيداري بخش و تاريخ ساز دانشگاه تهران با اجتماع پرشکوه خانواده هاي گرانقدر شهيدان دانشگاهي و خاطره شهابهاي شب شکن و ستارگان فروزان فضيلت و دانش عطرآگين شده است، من احساس وظيفه مي کنم که ياد يکايک آن مشعلداران ايمان، راستي و آزادي و شکيبايي و فداکاري خاندان عزيز و شريف آنان را گرامي بدارم.
ملت رشيد و قدر شناس ايران از همان طليعه پيروزي در همه جاي ميهن اسلامي از پيشاهنگان جبهه عزت و ايمان و شرف چنين ياد مي کرد که (در بهار آزادي، جاي شهدا خالي) و اينک در آستانه دهه سوم استقرار نظام اسلامي که از دل پيروزي "خون بر شمشير" بر آمد. همين حس و در ک بوضوح وجود دارد. همه ما بجد وامدار کساني هستيم که بناي(استقلال) (آزادي) و (جمهوري اسلامي) را با عزم و آگاهي و اعتماد و ايثار خويش نهادند و بر پايه پيماني جاودانه با خداوند، اسطوره ها و حماسه هاي ماندگاري از جهد وجهاد در دوران تکوين مبارزه عليه شاه، پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس آفريدند. انقلاب اسلامي ايران، انقلاب حقيقت جويي و حق طلبي، انقلاب منطق و کلام و انقلاب انديشه و ايمان بود و روشن است که در اين ميانه، شهيدان عرصه علم و انديشه که در مقام روشنگري عليه ظلم و استبداد و استعمار و شکل دهي نظام نوپاي ديني، جان خويش را هديه دادند، جايگاهي ويژه دارند.
شهيدان والا مقام حوزه و دانشگاه بر تارک تاريخ پر افتخار اين انقلاب درخشيده اند و مي درخشند، امروز که رايحه جان بخش آزادي و عدالت و استقلال از دامان دين مي وزد و چهره تابناک اسلام را با پيشگامي و پيشاهنگي در دفاع از حق و کرامت انسان و رهايي و رشد مردم ترسيم مي کند، بايد بيش از پيش قدردان متفکران شهيد و شهيدان انديشکمندي بود که از جبهه دانش و دانشگاه شجاعانه به جبهه مبارزه عليه نظام استبدادي عليه استعمار و عليه متجاوزان به اين سرزمين و عليه توطئه گران و معاندان اين نظام الهي پيوستند. فضاي آزاد و انديشه ورزانه دانشگاهها و محيطهاي علمي و پژوهشي کشور که امروز با پذيرش "آزادي انديشه" "منطق در گفتگو" و "قانون در رفتار" مي رود که نمونه هايي علمي و اميد بخش از جامعه مطلوب علمي و ديني را بيافريند، تا ابد مديون و مرهون خون پاک شهيدان دانشگاهي و صبر هميشگي خاندان معظم آنان بوده و خواهد بود.
ياد نيکوي همه استادان، دانشجويان و کارکنان شهيد حوزه آموزش و پرورش عالي کشور، جاودان و راهشان پر رهرو باد! از خداوند بزرگ براي همه آنان علو درجات و براي ميراث داران افتخار آفرينشان سلامت و بهروزي و براي مسئولان و دست اندر کاران برگزاري اين اجتماع خجسته در وزارت فرهنگ و آموزش عالي توفيق بيشتر مسألت دارم.
سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان کرمان ,
برچسب ها : اتحادي , رضا ,
بازدید : 298
[ 1392/05/11 ] [ 1392/05/11 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,631 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,732 نفر
بازدید این ماه : 2,375 نفر
بازدید ماه قبل : 4,915 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک