فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

در تاريخ 8/9/1341 در «تهران» متولد شد. دوران طفوليت را در تهران و در خانه اي ساده سپري کرد . بعد از آن 2 سال همراه با خانواده در شهرهاي« اصفهان»،« شيراز» بود وسرانجام به «کرمان »آمد.او در اين شهرتا دوران تحصيل متوسطه حضور داشت.
بعد از اخذ ديپلم از هنرستان «دارين» همراه داوطلبان بسيجي به جبهه اعزام شد و تا زمان شهادت در جبهه بود. اودوران خدمت سربازي را نيز به صورت تمام وقت در جبهه حضور داشت.هنوز مدت زيادي از حضور ش در جبهه نگذشته بود که به فرماندهي گردان رسيداودر اين سمت به دفاع از ايران بزرگ پرداخت تا به آرزوي ديرين خود رسيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد






وصيتنامه
بسم الله الرحمن الرحيم
(يا ايهاالذين آمنواخذ و احذرکم فانفرواثبات اوانفرو اجميعا)
اي کسانيکه ايمان آورده ايد، سلاح جنگ برگيريد و آنگاه دسته به دسته يا همه به يک بار متفقاً براي جهاد بيرون رويد. (آيه 70 سوره نساء)
اي کسانيکه وصيتنامه برادر خود(حسن مصطفوي فرزند فتح الله) را مي خوانيد، توجه داشته باشيد زماني مشغول نوشتن اين وصيتنامه شده ام که تا حمله و زمان شهادتم وقتي نيست و اين وصيت نامه را تنها براي رضاي خداي متعال مي نويسم و تقاضا دارم به آن توجه کامل نموده و مهم، عمل کردن به آن مي باشد.
1- در جهت خداشناسي و ايمان به خداوند گام برداريد تا به طور روشن خدا را حاضر و ناظر اعمال و رفتار خود ببينيد و سعي کنيد خداوند را فراموش نکنيد تا چنان شويد که ديگر گناه نکنيد و تنها عمل شما عمل صالح باشد.
(بسم الله الرحمن الرحيم: والعصر ان الانسان لفي خسر الاالذين آمنو و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصوا بالصبر) قسم به عصر، همانا انسان در زيان کاريست مگر کسانيکه ايمان به خدا آوردند و اعمال آنان صالح باشد و يکديگر را به حق و به صبر و شکيبائي دعوت ميکنند.
2- تقوي الهي را فراموش نکنيد و خود را بسازيد. کسيکه تقوي داشته باشد در فراز و نشيب زندگي دچار گمراهي نمي گردد.
3- لان شکرتم لازيدنکم و لان کفرتم ان عذابي لشديد: اگر شکرگذار و قدر دان نعمتهاي الهي باشيد نعمتها را از براي شما مي افزائيم و اگر کفران و ناسپاسي کنيد همانا عذاب خداوند سخت است.
قدر انقلاب اسلامي اين نعمت بزرگ را بدانيد و همواره خداوند را به واسطه اين لطف بزرگ شکر کنيد که اين انقلاب اسلامي بود زندگي و مرگ شما را هدفدار نمود و مردم را از تاريکيها به سوي نور هدايت کرد. همواره آن را از خود بدانيد و دلسوز آن باشيد و بدانيد که اين انقلاب چندان ارزان بدست شما نيامده است در راه آن تاکنون خونهاي بسياري از علماء بزرگ و مردان با اخلاص و جوانان عزيز ريخته شده است بنابراين انقلاب و اسلام و جمهوري اسلامي را با تمام توان خود حتي با خون خود حفظ و نگهداري کنيد. من در اين مکان مقدس جبهه خداي بزرگ را شاهد مي گيرم که تا اين جمهوري اسلامي را داشته باشيد هم دنيا را داريد و هم آخرت را و اميدوارم خداوند اين انقلاب اسلامي را به انقلاب حضرت مهدي(عج) متصل بگرداند و روز به روز بر شکوه و قدرت و عظمت آن افزوده گردد.
4-توجه داشته باشيد که کليد و رمز پيروزي انقلاب و جمهوري اسلامي، رهبر عظيم الشأن و امام امت حضرت امام خميني مد ظله العالي مي باشد که اميد است خداوند تا انقلاب حضرت مهدي(عج) ايشان را نگاه دارد. همواره مطيع امام باشيد و به کليه فرمايشات اين مرد الهي توجه و عمل کنيد تا به سعادت دنيا و آخرت نائل آئيد. همانند ياران امام حسين(ع) در کربلا امام عزيز را ياري کنيد و به تمام رهنمودهاي ايشان توجه کامل بنمائيد و من نيز با خون نا قابل خود امام را ياري مي کنم.
5- سفارش ديگر من به جوانان و محصلين عزيز و برومند ميباشد که در راه طلب علم و دانش کوشا باشيد و خصوصاً در تحصيل و فراگيري قرآن مجيد و نهج البلاغه حضرت علي(ع) کوشش نمائيد، مساجد را با وجود خود پرکنيد، در نماز جمعه شرکت فعال داشته باشيد و براي رضاي خدا ي تبارک و تعالي درس بخوانيد تا عالم و دانشمندي با تقوي و متعهد شويد(مانند شهداي معاصر استاد مطهري، دکتر بهشتي، دکتر مفتح، دکتر باهنر و...) و هر جاي خالي از اجتماع که قرار مي گيريد با عدالت و تقوي و آگاهي اسلامي عمل نمائيد. من همه شما جوانان عزيز را به خدا مي سپارم، اميد است هميشه موفق باشيد. يادآوري ديگر من به مادران وخواهران محترمه مي باشد که يا در خانه مشغول تربيت فرزندان و يا در مدرسه اشتغال به تعليم و تعلم دارند اين است که به زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامي رسول خدا بينديشيد و قدم جاي قدم مبارک آن حضرت بگذاريد و تقواي الهي را پيشه کنيد و به حجاب خود بيشتر توجه نمائيد و از تشريفات خود مقداري کم کنيد. جلسات ديني مفيد براي يادگيري مسائل خود و ديگران اعم از اخلاقي ، تربيتي و ديني تشکيل دهيد و همچنان که تا کنون در صحنه بوده ايد بيش از پيش و بهتر از گذشته در صحنه حضور داشته باشيد و نماز جمعه را فراموش نکنيد و در سختيها مثل حضرت زينب(س) مقاوم، صابر و شکيبا باشيد و با دست خود فرزندانتان را لباس پوشيده به جبهه حق عليه باطل بفرستيد.
6- آخرين سفارش من به همکاران عزيز و کسبه مي باشد که در بازار و خيابان مشغول فروشندگي هستند اين است که در کسب خود انصاف داشته باشيد و در فروختن اجناس به حداقل فايده اکتفا و قناعت نمائيد و همواره از خدا برکت بخواهيد و نظرتان به خدا باشد نه به مشتري و جداً از هرگونه احتکار و تبعيض بين مشتري دوري کنيد و به همکاراني که نسبت به انقلاب بي تفاوت هستند بگوييد که اين دنيا مي گذرد و آنچه از مال دنيا اندوخته ايد تمام مي شود و شما مديون انقلاب هستيد.
به همسايگان مستمند و مستضعف خود سر بزنيد و احتياجات اوليه آنها را برآورده سازيد و همينطور که به فکر فرزندان و خانه خود هستيد به فکر فقرا باشيد تا فقيري در اجتماع مسلمين نباشد.
ضمناً از عموم خواهران و برادران مي خواهم اگر غيبتي از آنها کرده ام يا غيبتي شنيده ام و يا جزئي حق ديگري بر من حقير دارند عفو نمايند و مرا حلال کنند.
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار، رزمندگان اسلام نصرت عطا به فرما، صدام و لشکرش را نابودشان بگردان. خداوند همه شما مسلمين را با عمل به قرآن و سنت پيغمبر(ص) موفق گرداند. والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته.خداحافظ شما باشد. حسن مصطفوي



خاطرات
مادر شهيد:
حسن در گوشه اي از خانه نشسته بود و ناراحت به نظر مي رسيد. به نزد او رفتم و کنارش نشستم. بعد از دقايقي سکوت پرسيدم، حسن چرا ناراحتي؟ گفت: جوانان مملکت براي اسلام و دفاع از ناموس خود به جبهه مي روند و شهيد مي شوند. ما بايد با خون خود از اسلام دفاع کنيم و زنها با حمايتشان، شما هم بهتر است از همين حالا خواهرم را تشويق کنيد تا روسري سر کند. گفتم: اما او فقط پنج سال دارد. حسن با تعصب گفت: او بايد از همين حالا عادت کند حجابش را رعايت کند.

آخرين بار که به جبهه رفت تابستان بود، مي خواستم به سرکشي فاميل به ملاير بروم گفتم: حسن شما هم بيا گفت: نمي آيم. در نبود ما به مشهد مقدس رفته بود و به خانه آمد. قبل از رفتن به جبهه عکسش را بزرگ کرده بود و به دوستانش گفته بود که اين دفعه بر نمي گردم. عمليات والفجر4 بود که به جبهه رفت و به شهادت رسيد و انگار او به همه چيز آگاه بود.

ابوالقاسم نصرالهي:
سالهاي مبارزه خاطرات بسياري در خود داشت که در اين زمان کم امکان آن آن نيست اما آنچه به سرعت مي توان گفت .
در ابتداي کار گروه به دنبال جذب نيروهاي شايسته اي بود تا مبارزه با رژيم ستمهشاهي را جدي تر دنبال کند. در بين کسبه شهيد گرانقدر حاج حسن مصطفوي از کساني بود که قبل از آن رساله توضيح المسائل حضرت امام خميني(ره) را که در آن زمان از طرف رژيم حتي داشتن آن هم ممنوع بود را پخش مي کرد. در آن شرايط بسيار سخت و دشوار که فعاليت ساواک براي شناسايي مبارزين هر روز گسترده تر مي شد و اگر در آن موقع مشخص مي شد که کسي با گروههاي مبارزين ارتباط دارد زندان، شکنجه و تبعيد و حتي اعدام مي شد، ايشان دومين نفري بود که با روي خوش از دعوت ما براي پيوستن به گروه مبارزاتي استقبال کردند و اعلام کردند که حاضرند حتي خانه و دارايي خود را براي مبارزه با رژيم ستمشاهي در اختيار ما قرار دهند و اين نقطه آغازي بود براي مبارزه گسترده عليه رژيم در کرمان. فعاليت اين شهيد بزرگوار به حدي رسيد که مورد تعقيب ساواک قرار گرفت و در سال 53 رژيم ايشان را بازداشت و طي حکمي او را به اعدام محکوم کرد و بعد از مدتي تحت فشارهاي موجود به حبس ابد و با تخفيف مجازات به 15 سال زندان محکوم شد. ايشان پس از تحمل سالها شکنجه و سختي در زندان با اوج گيري مبارزات مردم به همراه ساير زندانيان سياسي از زندان آزاد شد. 



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان کرمان ,
برچسب ها : مصطفوي , حسن ,
بازدید : 200
[ 1392/05/11 ] [ 1392/05/11 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 542 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,709,643 نفر
بازدید این ماه : 1,286 نفر
بازدید ماه قبل : 3,826 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک