فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

شهيد« احمد شول» در سال 1336 هجري شمسي در خانواده اي فقير و عشايري که اسلام در رگ و پوستشان عجين شده بود در روستاي« اميرآباد شول»در شهرستان « سيرجان »پاي به عرصه وجود گذاشت. زندگي را در فقر آغاز نمود، فقري که مانع از آن مي شد که بتواند تحصيلاتش را به پايان برساند و در اوج علاقه مندي به ناچار با اتمام تحصيلات ابتدائي مدرسه را ترک گفت تا بتواند در امرار معاش خانواده پدر را ياري کند.
احمد از همان کودکي و در هنگامي که به تازگي خواندن و نوشتن را ياد گرفته بود نام حسين(عليه السلام) را بخوبي يادگرفت ، هنوز کودکي تازه سواد بود که در مجالس روضه خواني در حد توانش نوحه سيد الشهداء را سر مي داد و با صداي نازکش دل عاشقان مي لرزاند و به ياد عاشورا مي انداخت.
بعد از چند سال تلاش و کار بي وقفه و توان فرسا پاي به سرباز خانه گذاشت و اين همزمان با شروع مبارزات امت اسلامي بر عليه کفر طاغوتي بود. وي مرتباً مرخصي مي گرفت و يا فرار مي کرد تا بتواند در شهر خود در سرنگوني رژيم پوشالي سهمي داشته باشد، احمد از جمله فعالترين افراد انقلابي روستاي خود به شمار مي رفت.
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، آرزويي که او سالها انتظار آنرا مي کشيد برآورده شد و طليعه حکومت مستضعفين نمايان گشت. وي به دنبال خدمت در راه انقلاب بود، بهترين راه را درآمدن به لباس پاسداري دانست و همزمان با تأسيس سپاه وارد اين ارگان مقدس شد و خالصانه خدمت را شروع نمود.
احمد در سپاه همواره از سختيها استقبال مي نمود و هر وقت که کار سخت و پر مخاطره اي در پيش بود داوطلبانه از ديگران سبقت مي گرفت.
مأموريتهاي فراوان او به نقاط محروم از قبيل جيرفت، سيستان و بلوچستان و شرکت در نبردهاي کردستان و در شهرهاي سنندج و مهاباد خالي از اين موضوع است.
همزمان با شروع جنگ تحميلي ابرقدرتها عليه ايران اسلامي مشتاقانه به سوي جبهه شتافت و زندگي جنگي، در محيط جنگ را بر زندگي در پشت جبهه ترجيح داد. او جبهه برايش سياحت و گردش بود که پيامبر(صلي الله عليه و آله) فرمود.
"هر امتي را سياحتي است و سياحت امت من جهاد در راه خدا است."
شرکت او در عمليات فتح المبين، بيت المقدس، خيبر، بدر، والفجر8 و کربلاي 1 حاکي از علاقه وافرش به جبهه و جنگ و تعهدش نسبت به خون شهدا بود.
او در جبهه ابتدا مسئوليت را با فرماندهي گروهان شروع نمود و تا فرماندهي گردان به پيش رفت و هنگام شهادت فرمانده گردان 416 لشکر 41 ثارالله بود. شول نه تنها يک فرمانده بلکه مداح اهل بيت نيز بود و وقتي شروع به نوحه و مرثيه خواني مي کرد ناله و گريه بلند مي شد، احمد گرمي محفل عزاداران حسين(عليه السلام) بود و مداح سيد الشهداء
او يک عمر با عشق حسين (عليه السلام) زندگي کرد و سرانجام در عمليات کربلاي يک به ياد حسين(عليه السلام) و با لب تشنه به سوي مولايش شتافت و اين در حالي بود که فقط 48 ساعت از خانواده اش جدا شده بود. هنگام خداحافظي حالت عجيبي داشت، اشک شوق از چشمانش جاري و بي تابي عجيبي در او مشاهده مي شد.
آري او زود رفت و بقول فرمانده اش سردار قاسم سليماني:
او فاتح قلاويزان و قهرمان مهران و مرد جبهه هاي پيکار و حماسه از فتح المبين تا کربلاي يک بود.از شهيد احمد شول 2 فرزند به نامهاي حسين 5 ساله و علي اکبر 2 ساله بياد مانده است .
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد





وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
وصيت نامه به والده،خانواده و ساير بستگان و فرزندان عزيزم مي باشد که با آيات و احاديث ائمه معصومين (ع) خودتان را بسازيد. نکاتي را از اين حقير به عنوان يادگاري به خاطرتان بسپاريد و عمل نمائيد و با عملتان جهت آمرزش و طلب مغفرت از خداي بزرگ اينجانب را فراموش نفرمائيد.
1- در مورد تذکر
2- هدف از خلقت انسان
3- ولايت و رهبري
4- شناخت وظيفه و تکليف
5- گناهاني که باعث مي شود فرد از انجام وظيفه خودداري کند يا در آن سهل انگاري نمايد.
6- جهاد و ارزش آن از ديدگاه قرآن و معصومين(ع) مناجات و دعا

خداوند کريم در قرآن مجيد مي فرمايند :
تذکر بدهيد که تذکر به نفع طرفين است.
هيچ فردي از موعظه بي نياز نيست.آيا ممکن است فردي از تعليم شخص ديگر بي نياز باشد!
امير المومنين (ع) فرمودند:در شنيدن اثري است که در دانستن نيست.
پيامبر اکرم(ص) فرمودند به جبرئيل:يا جبرئيل مرا موعظه کن چرا که همه گناهاني که مسلمانان مي کنند از غفلت است.
رهبر انقلاب اسلامي نيز فرمودند براي خودتان برنامه خودسازي داشته باشيد.
پس در اين صورت بايد توجه به اين مسائل داشته باشيم که گوشها جهت شنيدن و تذکرات باز شود.گر چه همه شما در اين مدت بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ثابت کرديد که با عمل خودتان طبق توصيه هاي ائمه معصومين رفتار مي کنيد.نکاتي در اين وصيت نامه براي شما تذکر مي دهم. يادگاري که مي ماند، آيايات، احاديث و روايات باشد، چون خودم چيزي ندارم که به شما هديه کنم و بهترين هدايا همين هاست.

هدف از خلقت انسان
مي خواهيم بدانيم براي چه خلق شده ايم و آمدن ما بهر چيست؟
خدا مي فرمايد:خلق نکردم انسان را مگر براي عبودت و بندگي و فلسفه همه کارها همين است.نماز، روزه، حج، جهاد الي آخر تمام به خاطر همين است.
امام امت رهبر انقلاب اسلامي مي فرمايد، اساس عالم در تربيت انسان است. انسان عصاره همه موجودات است و افشره تمام عالم است و انبياء آمده اند براي اينکه اين عصاره بالقوه را بالفعل کنند و انسان يک موجودي الهي بشود که اين موجود الهي تمام صفات حق تعالي در اوست و جلوه هاي مقدس حق تعالي است.
در راس کل انسانها حضرت محمد(صلوات الله) است. انسان در نزد خدا به صورت گنجي است ليکن چون در عالم شهود هستيم نمي توانيم مطلب را درک کنيم لذا انسان فيض خداست.
تمام برکات انسان از ناحيه علم انبياء آمده است. انبياء آمدند که انسان را از تاريکي به نور سوق دهند.خداوند مي فرمايد اگر وجود گرامي رسول اکرم نبود جهان را خلق نمي کردم.پيامبر اکرم شفيع الشفاء بود.وقتي که در قيامت همه پرچم ها برافراشته مي شود، همه انبيا دستشان به دست رسول خدا خواهد بود. پيامبر اسلام سمبل همه پيامبران است.
مسير بعثت، مسير خلقت است .هدف پيامبران جهت ساختن انسانيت و هدايت آنها از گمراهي و ظلالت به سوي نور بوده است.پيامبر اکرم (ص) در اين راه يعني هدايت انسانها.چقدر مشقات را تحمل نمودند .دندان و پيشاني مبارک او را شکستند و او رادر تحريم اقتصادي قرار دادند وآن بزرگوارتحمل نمود. چون مامور نجات انسانها و تهذيب آنها بود که موفق شد.آنچه که تا به حال انسانها را در اجتماع کنوني بال مي دهد مديون زحمات رسول گرامي بوده است.ما نمي توانيم ادعا کنيم چيزي را مي توانيم ادامه بدهيم مبدا ومنشا آن از الله باشد هرچه هست از اوست و از رسولان او مي باشد.
امام هشتم امام رضا(ع) فرمودند:مومن،مومن نيست مگر به سه خلصت مزين باشد.
ترس از خدا،
کتمان اسرار،
رازداري.
بايد رازدار باشيم حرفي که از يک نفر شنيديم بلافاصله نرويم پيش کسي ديگر بگوييم.امانت دار همديگر باشيم.چون مي بيني يک نفر مي آيد پيش شما مي گويد فلان کس در مورد فلاني چنين گفت. بلافاصله با انتقال اين گفته شايعه درست مي شود وبه يک نفر ديگر منتقل مي شود. خداي ناکرده در خيلي از موارد باعث به هم خوردگي خانواده ها مي شود.اسلام خيلي از جاها که با دروغ گفتن باعث مي شود نظام خانواده فردي حفظ شود جائز دانسته است.مثلا در مورد زن و شوهر اگر حرفي شنيده شد از زني که بر عليه شوهر حرفي زده است اين لازم نيست بلافاصله به شوهر گفته شود که باعث به هم خوردگي نظام خانواده شود يا بعضي از موارد ديگر به ترتيب همين طور ادامه دارد تا جايي در مسائل بزرگ از قبيل عمليات يامسائل جنگي که خداي ناکرده اگر افشا شود باعث لو رفتن معبر مي شود که اين خيانت به شهدا و مملکت اسلامي و امام زمان(عج) است.

3- مواردي که بايد از رسول خدا آموخت
مدارا کردن با مردم
با مردم بايد با رفتار خوب برخورد کرد.نقل مي کنند پيامبر گرامي اسلام هروقت از کوچه اي عبور مي کرد از بالاي خانه زباله روي سر رسول خدا مي ريختند يا بدتر از آن شکمبه گوسفند را مي ريختند. چندروزي از آن فردي که اين بي ادبي را به وجود مبارک آن حضرت روا مي داشتند خبري نشد.پيامبر از احوال آن فرد پرسيدند: گفتند آن فرد مريض است.رسول خدا به عيادت او رفت .فرد مريض ديد که رسول خدا به عيادت او آمده است.عرق شرم بر پيشاني اش نشست. رسول خدا با اين عيادت به اين فرد فهماند که مسلمان بايد داراي چنين اخلاق و برخوردي باشد.لذا اين زن عوض شد و به دامن اسلام آمدومسلمان شد.قواي سه گانه خشم،شهوت،عقل بايد تعادل داشته باشند. هر چيز بايد تعادل داشته باشد در اختيار عقل و شرع قرارداده شود.
اگرانسان از حد ومرز عبورکندوطغيان نمايد ،فرد را به منجلاب فساد مي کشد. شهوت بايد در کمال اعتدال باشد .طبق سنت رسول خدا (ص)که فرمودند ازدواج سنت من است.اين از سنت رسول خدا است.بايد تعادلش حفظ شود نه اينکه ديگر توجه اي به مسائل ندارد و بايد رها کرد.
خداوندمتعال درقرآن مي فرمايد:دشمني سرسخت تر از زبان نيست براي انسان. اين زبان است که باعث هرج و مرج مي شود.حضرت امام صادق(ع) فرمودند:هر دروغ گويي مسئول است مگر 3 دسته.1- يکي در صحنه نبرد2-کسي که در ميان دو نفر اصلاح کند.
غيبت در چند مورد اشکال ندارد مثلا در مورد فردي که فاسق باشد 2- آدم مقروضي که بتواند قرض خود را بپردازد و نپردازد.
رسول خدا فرمودند کسي که عاشق شود و عزت نفس را نگه دارد و درآن حال بميرد شهيد است.
اسباب غضب عبارتند از:کبر،خودبيني،مزاح و مسخرگي، خواري،سرزنش،مکر،حرص، جمع کردن مال و جاه طلبي.آنچه که باعث مي شود انسان به ورطه نابودي بکشد و از مسير و روش رسول خدا(ص) جدا شود اين است.سعي شود از دنيا دوري کنيد تا موفق باشيد.
پيامبر اسلام(ص) فرمودند: بر روي متکبران خاک بپاشيد.انسان متکبر به خودي خود مي باشد که چنين است و چنان است.انسان بيچاره مگر چه بودي؟ يک قدري به خودت توجه کن.هر کس خود را شناخت خداي خودش را شناخت.داستان فرمانرواي يمن در مورد حسادت و کبر؛او فردي با سخاوت و مشهور بود ولي وقتي به او مي گفتند حاتم طايي ناراحت مي شد يکي از دلير مردانش را فرستاد برود به شهر حاتم و سر حاتم را جدا نمايد و براي او بياورد.فرستاده حاتم رفت و تا رسيد آنجا ماموريت او براي حاتم مشخص شد.حاتم با خوشرويي و محبت روبه فرستاده يمن کردوبه او گفت: ماموريت خودتان را انجام دهيد.فرستاده به خود آمد و منصرف شد. بعد برگشت و جريان را به فرمانرواي يمن گفت.او با آن موقعيتي که داشت عوض شد.حالا ببين چه شد شبي که پيامبر گرامي اسلام به معراج مي رفت.در جهنم تختي را ديد که فردي روي آن نشسته بادبزني در دست دارد با بادبزن آتش را کنار مي زند اين حاتم است.بالاخره حاتم با آن سخاوتش مشرک از دنيا رفت.پناه بر خدا که انسان به چه عواملي مي رسد آخرش چه مي شود.

مزاح خنده زياد قلب را مي ميراند.فرمودند برويد سراغ کسي که شما را مي گرياند(منظور دلهاي شما را به معنويت سوق مي دهد) نه کساني که شما را مي خنداند.
ز شوخي بپرهيز اي باخرد
که شوخي تو را آبرو مي برد
جاه و جاه طلبي جدا انسان را بيمار مي کند.مگر اين دنيا چي هست که اينقدر دنبال او هستيم.علي (ع) فرمودند به اندازه اي که مي تواني همراه خودت به آن دنيا ببري، بر روي هم بگذار. چقدر مي توانيم از مال دنيا در شب اول قبر همراه ببريم جز اينکه فقط يک کفن که اينهم اگر نداشته باشيم مطمئن باشيد افراد خيرخواهي هستند که اين کفن را جهت ثواب خودشان هم شده تهيه نمايند .ناراحت نباشيد دنيايي که باعث شود انساني از دين خدا دست بکشد رها کنيد که اين عجوزه عروس هزار داماد است، اين مار خوش خط و خال به کسي رحم نمي کند.دنيا مثل مار است بايد در حساب باشيد که زهرش شما را نکشد.
آنقدري که انسان تربيت نشده مضر است به جوامع،هيچ حيوان و شيطاني آنقدر مضر نيست.و براي جوامع هيچ ملائکه اي و هيچ موجودي اينقدر مفيد نيست.

خدايا ميداني آنچه هست از لطف توست.امام عزيزمان هم يکي از الطاف توست.تا ظهور مهدي (عج) حفاظتش فرما.آمين
امام همان امام سازش ناپذير بدون ترس، همان امام که وقتي مملکت بجاي حساس مي رسيد لبهاي پيامبر گونه اش را باز مي کند و روح مرده ما را به حرکت وا مي دارد.مطمئن باشيد که پيروزيد.اصلا ترس به خود راه ندهيد.
جريان زياد است نمي توان شرح داد.زبان و قلم عاجز است که بتوان مسئله ولايت را عنوان نمود ولي من باب تذکر از اين حقير يکي از روشهاي خدا در مشکلات صبر کردن است که از صدر اسلام تا کنون بوده است.
آيا اميرالمومنين را خانه نشين نکردند از دورش پراکنده نشدند.حتي اينقدر بي شرمانه که مي آمدند بزغاله را از دست بچه ها مي دزديدند و بعد مي آمدند به بچه مي گفتند بزغاله تورا علي برده است.يا اينکه پيامبر اکرم(ص) فرمودند کتاب خدا و عترت مرا احترام کنيد و به کتاب خدا عمل کنيد که به خانه اميرالمومنين(ع) ريخته و درب خانه را شکستند و وارد خانه شدند به آن وضع فجيع آقا رابردند.
آيا وقايع ولايت و رهبري بودن با حرف گفتن مي شود.
عده اي جمع شدند و رفتند محضر آيت الله بروجردي و گفتند آقا ما مي خواهيم تعزيه بخوانيم آيا صلاح مي دانيد؟ آقا فرمودند شما مقلد کي هستيد عده حاضر جواب دادند شما گفت من مي گويم نخوانيد.تعزيه خوانها ناراحت شدند و گفتند نه آقا.ما در طول سال مقلد شما هستيم ولي اين چند روز نيستيم.
يا عده اي از خراسان آمدند نزد امام صادق(ع) و ادعا داشتند که ما شيعه هستيم و تابع ولايت و رهبري امام.ايشان به همين شيعيان ظاهري فرمودند بفرماييد درون اين آتش.آتشي که از قبل آماده نموده بودند.يک مرتبه به هم پيچيدند که ما شيعه هستيم اما نه اينطوري.ما پيرو ولايت هستيم يا خير.پيرو ولايت بودن با حرف اکتفا نمي کند.پيرو ولايت بودن يعني بر مشکلات صبر نمودن، تابع محض بودن، و از رهبر زمان نشات گرفتن.قرآن مجيد مي فرمايد اطاعت کنيد از صاحبان امر.
مگر امام نفرمودند تمام اميال ما بايد فداي اسلام شود.بله بايد تمام اميال ما فداي اسلام شود تا اسلام پايدار و سربلند باشد.جان چه باشد که فداي فرمان رهبر کنيم.اين متاعي است که هر بي سر و پايي ندارد.از صدر اسلام تا کنون هر وقت صداي حق و حق طلبان بيرون مي آمده و ولايت مي خواسته راه را بر مردم روشن کند زالوصفتان عصر در لباس مقدس مابانه خودشان بيرون آمده و اسلام رساله اي را علم نموده و به عنوان حمايت از اقتصاد اسلامي کاسه داغتر از آش شده و نمي خواهند بگذارند که ولايت محمدي در ايران حاکم شود.
چه زيبا فرمودند امام عزيزمان،در عصر حکومت اميرالمومنين(ع) بارها پيامبر(ص) فرموده بود ،در غديرخم فرمودند: کسي که در خانه کعبه متولد شده اول کسي که از مردان به پيامبر ايمان آوردو اول کسي که در مواقع حساس محافظ رسول خدا بود. با آنهمه تاکيد ،خفاشان عصر همين آقا را خانه نشين کرده به جاي حکومت پيامبر حکومت متکبرانه غير اسلامي خود را حاکم کردند و مردمي هم که بينش و تفکر نداشتند پيرو آنها رفتند. به جايي رسيد که فرزند برومندش امام حسن (ع) فرمودند اگر ياري داشتم با معاويه مي جنگيدم.اين مردم زمان اميرالمومنين نيستند.اين تاريخ برايشان روشن است مزه آن را چشيده اند و مي دانند امام را تنها نخواهند گذاشت.ان شاءالله امام با دعاي مردم و دعاي دلسوزانه خانواده معظم شهدا تا انقلاب امام زمان زنده هست پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلي مملکت امام زمان(عج) مي سپرد.
اين دنيا به کسي وفا نکرده است.اگر خداي ناکرده امام از ميان ما رفت ،ملت عزيز و پشتوانه اين حکومت خواهندبود. بايد به هوش باشيد دشمنان سرسختانه در کمين هستند.
امام را رها نکنيد امام را تنها نگذاريد تمام هستي ما فداي رهبري و ولايت.
آن زحماتي که ائمه کشيده اند تحمل مشقات کردند به خاطر مسئله ولايت بود ، حکومتي که بر اصل ولايت باشد.اين انقلاب ثمره خون شهيدان است.به قول شهيد رجايي مردم خون خود را پاي درختي ريخته اند که ثمره آن ولايت فقيه است.براي سلامتي امام خالصانه نه اينکه فقط عادت باشد، در کنار بنشينيد.جايي که فقط خدا شما را ببيند عارفانه با اشک و اخلاص امام را دعا کنيد که ان شاءالله تا زمان امام زمان حتي در کنار آقا زنده بماند. الحمدالله که ملت هوشيار و بيدار هستند و تمام مسائل را حل مي کنند .
آيت الله خامنه اي اين شهيد زنده و همرزم شهيد بهشتي، هاشمي رفسنجاني کسي که امام عزيزمان جهت بهبودي حالش در زماني که مجروح مي شود توسط منافقين، نقل کرده اند امام براي سلامتي او دعا مي کند.آيت الله مشکيني استاد اخلاق و آيت الله موسوي اردبيلي و مير حسين موسوي که در خط امام هستند را تنها نگذاريد.پشتيبان و حامي آنها باشيد .اينها الگوهاي کشورهاي اسلامي هستند. افرادي که با اينها هستند و در خط امام حرکت مي کنند را حمايت نماييد.توصيه مي شود افراد تا زماني که با امام هستند را حمايت نماييد اما وقتي خداي ناکرده مسير آنها عوض شد هرکه مي خواهد باشد، رهايش کنيم.

شناخت وظيفه
پروردگارا به همه شناخت وظيفه و عمل به آن را عنايت فرما
اگر کاري انجام داديد اين در ذهن شما پرورد که بايد از آن تقدير شود.
انسان بايد تقوي خودش را در خلوت حفظ کند.کاري که مي کنيد براي خدا باشد.شيطان سخت در کمين است. حتي در آخرين لحظه مي خواهد خدا را از شما جدا نمايد لذا بايد متوجه شد.
انسان بيچاره اي که در جلوي بچه حتي 4 ساله گناه نمي کندو پيش خودش مي گويد اگر اين بچه فهميد و رفت و گفت آبرويم خواهد رفت. ولي نمي داند اگر بچه نفهمد خدا که مي فهمد.خداوند در همه جا حاضر است.
عالم محضر خداست در محضر خدا معصيت نکنيد.کجا را مي توانيم پيدا کنيم که حکومت خدا آنجا نباشد.همه جا حکومت خداست اگر جايي پيدا کرديم که نبود همانجا هر کاري دلمان مي خواهد بکنيم.
ما نبايد هيچ حرفي با خدا داشته باشيم که چنين کرديم و چنان کرديم ،وظيفه بود.مثلا چقدر براي راه خدا خيريه از اموال داديم.داديم که داديم.آيا در دنيا مي خواهد يا در آخرت در صورتي که اگر انسان رضاي خدا را جلب نمايد نتيجه اش در دنيا هم خواهد بود.
مثلا جان ناقابل ،اگر يکي از اعضاي بدن را در راه خدا داديم نبايد مغرور شويم که ما هم در انقلاب سهم داريم.خير وظيفه بوده است.ما در برابر اين همه نعمت که خداوند عنايت فرموده نمي توانيم سپاسگذار خدا باشيم.اگر انسان بخواهد به اندازه يکي از نعمتهاي خدا عبادت کند نمي تواند از عهده اش بيرون بيايد.
ولايت و رهبري چقدر آزار و اذيت و بيچارگي در طول تاريخ کشيد تا اينکه خداوند عنايت نمود و نعمت ولايت و رهبري را در ايران اسلامي حاکم نمود.کشور يکپارچه علي(ع) نور شد حالا در برابر اينهمه نعمت ها ما چه وظيفه اي داريم.وظيفه مقاومت و توکل و انجام وظيفه آنهم براي خدا و کشور.بايد مشکلات را تحمل نمود و از جان گذشت و از آن در راه خدا دريغ نکرد.اين وظيفه ماست.بنده آفريده شده براي عبوديت پروردگار.
عده اي از صحابه رسول خدا که از جنگ برگشته بودند با آنهمه تلفات، شهداو مجروح؛ پيامبر گرامي اسلام به آنها فرمودند: شما جهاد اصغر را تمام کرده ايد متوجه جهاد اکبر شويد.اصحاب گفتند:يا رسول الله اگر جنگ با اين زحمت جهاد اصغر است پس جهاد اکبر چيست؟پيامبر فرمودند جهاد اکبر بزرگتر از جهاد اصغر است و آن مبارزه با نفس.پس در اين صورت جنگ با دشمن خارجي جهاد کوچک است.آنچه خيلي مهم است جنگ دروني است که انسان بايد اول نفس اماره را سرکوب نمايد.
گناه است که انسان را از خدا جدا مي کند.
دروغ: پناه بر خدا از اين گناه که چقدر انسانها را از بين مي برد.نظام خانوادگي و غير خانوادگي چه بسا در مقام عمل اجتماع را فاسد مي کند و به هم مي ريزد.
تهمت:چه جواب بايد به اين خصلت خانمانسوز که آبروي يک قومي را مي ريزد و از بين مي برد،داد.
غيبت: امام حسين(ع) فرمودند:غيبت کننده نان سگهاي جهنم است.
کسي که غيبت مي کند گوشت برادر ديني خود را مي خورد.
حسادت: از اين بيماري لاعلاج فقط معصومين فقط معصومين در امان هستند.
ربا: از ربا بپرهيزيد که در قيامت جدا خجالت زده هستيم .پناه بر خدا چه درد بدي است که انسان چيزي به کسي بدهد و در تاريخ مقرر بيشتر از آن درخواست نمايد.
ريا: امان از اين کار که انسان را بيچاره مي کند.روز قيامت به حساب خودمان مي گوييم بالاخره عملي در دنيا انجام داده ايم حتما چيزي براي خودمان داريم ولي متاسفانه دست خالي، براي اينکه عملت براي خودت خوب بوده نه براي خدا.
جهاد
چند کلمه اي در مورد جهاد مي نويسم که چقدر خوبست جهادي که براي خدا باشد و مقبول درگاه او قرار گيرد.
امام حسين (ع)از قول پدرش اميرالمومنين(ع) واو از قول رسول اکرم (ص)و در زماني که از جنگ برمي گشتند چنين نقل کرده اند:هنگامي که مجاهدان راه حق قصد جهاد کنند و براي جنگ تصميم بگيرند خداوند براي ايشان آزادي از آتش جهنم را مقرر مي فرمايد.
و از همين مرحله ابتدايي ايشان از جهنم درگذشته و از اهل بهشت هستند.
هنگامي که براي جهاد آماده و مهيا گشتند خداوند به ايشان دربرابر ملائکه مباهات مي کند.
وقتي که خانواده آنها با ايشان وداع نمايند ماهيان دريا و فرشتگان براي آنها گريه مي کنند و بطور کامل از گناهان پاک مي شوند.
خداوند به هر مردي از ايشان چهل ملک مي گمارد تا او را از همه جوانب حفظ کند.
در مقابل هر عمل نيکي چند برابر پاداش به او داده مي شود.
براي او به مقدار عبادت 1000 مرد نوشته مي شود که هزار سال خدا را عبادت کنند آنگونه که هر سال آن 360 روز و هر روز از اين روزها به اندازه عمر دنياست.
آن هنگام که در مقابل دشمن قرار گرفتند مردم دنيا از درک ثواب و پاداش الهي ايشان عاجز خواهند بود.
هنگامي که براي نبرد به ميدان پا نهاد و تير و نيزه ها رد و بدل شود جنگ تن به تن شروع مي شود فرشتگان با بال خود اطراف آنها را بگيرند و براي آنها از خداوند پيروزي و ثبات درخواست نمايند.
شهادت گوارا تر از نوشيدن آب خنک در روز گرم تابستان است .
هنگامي که شهيد از ترک وسيله خود مي غلطد هنوز به زمين نرسيده از حوريان بهشت به سوي او شتافته و نعمتهاي پروردگارش را بشارت مي دهند.
وقتي که بر روي زمين قرار مي گيرد زمين به او مي گويد آفرين بر روح پاکي که از بدن پاکيزه اي پرواز مي کند که بشارت باد بر تو نعمتهايي که در انتظار توست که هيچ چشمي نديده و هيچ گوشي نشنيده و بر قلب هيچ انساني خطور نکرده است.
خداوند عزوجل مي فرمايد من خودم ولي و سر پرست اويم هر که ايشان را خشنود سازد من را خشنود کرده و هر که او را به خشم در آورد ما را به خشم در آورده است.
امير المومنين فرمودند : دري است از درهاي بهشت که به روي خاصان درگاهش باز مي شود.
قرآن کريم مي فرمايد آنانکه در راه خدا جنگيدند و به شهادت رسيدند مرده نپنداريد آنها زنده اند و در نزد پروردگارشان روزي مي خورند.
خوشا به حال آنا نکه به چنين مقامي نائل مي شوند خدا يا مرگ اين حقير را توام با شهادت قرار بده.
بله هر کس که بتي را بشکند آتش به او گل مي شود .وقتي ابراهيم خليل به دست نمروديان سرازير شد در آتش جبرائيل آمد و گفت که کمک کنم گفت که من لحظه اي به کسي غير از خدايم متکي نمي شوم. اگر انسان به فکر خدا با شد خداوند در همه جا به او کمک مي کند. يا جريان موسي که فرعون در زمان خودش قصد داشت جلوگيري کند از تولد پسران و دستور داده بودند که اگر زني وضع حمل کرد کودک او را بکشند هر کار کردند نتوانستند جلو فرمان خدا را بگيرند. اگر خدا نخواهد و همه دنيا بخواهند ذره اي به او صدمه وارد کنند نمي توانند .
تنها با ياد خدا دلها آرام مي شوند .
دل حرم خداست و در حرم خدا غير از خدا وارد نمي شود و هر وقت دلها گرفت با ياد خدا دل ها را روشن نماييد و اگر غير از خدا را به دل راه دهيد همه غمها و ناراحتي ها او را مي گيرد و انسان را به طرف نابودي مي کشد. خداوندا ما را لحظه اي به حال خودمان وا نگذار.
سفارشات
1) امام صادق فرمودند: «شيعيان ما را به وقت هاي نماز امتحان کنيد»
به نماز اهميت دهيد، اول وقت بخوانيد چون نماز است که انسان را از فساد باز مي داردو اگر نماز شما قبول شود بقيه اعمال شما نيز قبول مي شود.
2) امام علي (ع) فرمودند: دنيا من تو را سه طلاقه کردم.
سختي هاست که انسان را مي سازد و سعادتمند مي کند به روزه گرفتن اهميت دهيد.
3) امام خميني اين قانون واجب الهي است که کم افرادي هستند به آن اهميت مي دهند و زندگي هاي ما به وسيله آن به خطر و حرام مي افتد اهميت به خمس دارد و به موقع بپردازيد.
4) امر به معروف و نهي از منکر که يکي از وظايف است راانجام دهيد.
5) گرچه از اول صفحه به طور تفکيک شرح دادم باز هم تاکيد مي کنم امام را تنها نگذاريد تمام اميال وخواسته ها بايد فداي هدف و امام شود .
قبلا گفتم که نمي توانم گناهانم را شرح دهم بايد به فکر باشيم که نکنيم، ترک گناه آسانتر از توبه است.
خدايا عنايتي فرما ما را از چنگال نفسي که ما را به پرتگاه مي کشد و با عث مي شود که از در خانه ات جدا شويم نجات عنايت فرما.
عزيزان واي به اين نفس واي به اين نفس که چه بلا ها به سر انسان مي آورد.انسان را به نابودي مي کشاند و انسان را خجالت زده مي کند .
روز قيامت نهان ها آشکار مي شود وانسان گناهکار قبول نمي کند اعضاي بدن شهادت مي دهند باز هم قبول نمي کند تا اينکه صحنه در مقابل آدم گناهکار حاضر مي شود.
الله الله الله عنايتي کن آبروي ما را در آنجا نريز در صحراي سوزان قيامت با چه صورت وارد شوم. خدايا پيامبر اکرم به امت مسلمان فرمودند گناهکاران روز قيامت برهنه وارد مي شوند مي ترسم اما اميد به رحمت تو دارم.
اما مادرم،اي مادر مهربان و درد کشيده که فرزندي را تربيت وبه جبهه فرستادي اگر اين سعادت نصيب بنده شده به خاطر زحمات با اخلاص و حقيقت شما در درگاه باريتعالي بود.
مادرم خوشا به حالت مبادا کوچکترين ناراحتي به وجودت راه دهي اصلا هر گاه ناراحت شدي به ياد جريان کربلا باش براي شهداي کربلا گريه کن .مادرم من که از بچه هاي زهرا عزيز تر نيستم. اي خاک بر سر من که اسم خود را در رديف بچه هاي زهرا آن هم شهداي کربلا قرار دهم .خدا کند با دعاي دلسوزانه و مادرانه شما در آن رديف قرار گيرم ،انشاالله. مادرم تصور کن منظره کربلا را وقتي سر وهب را براي مادرش آوردند مادر وهب سر را برداشت و به طرف لشکريان کفر پرت کرد و گفت سري که در راه خدا دادم پس نمي گيرم.
مادرم اگر نور عظيم شهادت نصيبم شد که انشاءالله بشودو دعا کن که بشود، آنهم شهيد واقعي آنوقت روز قيامت چقدر زيباست پيش چشم پيامبر گرامي اسلام و دخترش زهرا رو سفيد باشي. آنگاه که شهداي کربلا به استقبال شهداي ايران مي آيند سر بلند باشي و افتخار کني و بگويي اي دختر پيامبر جهت پيروي از فرزندت امام حسين (ع) فرزندم را هديه دادم وافتخار کني !
مبادا خداي ناکرده طوري رفتار کني که دشمنان ما شاد شوند .من اطمينان دارم که هر وقت بچه هايم سراغ بابا را گرفتند ،مي گوييد انشاالله بابا همراه مهدي(عج) مي آيد .مادرم باز هم تاکيد مي کنم جريان کربلا را در پيش نظرت تجسم کن .مثل حضرت زينب که بر تمامي مشکلات غلبه نمود.مادر حضرت زينب داغ برادر ديده بود، نگاه کن دختر اميرالمومنين (ع)چه کرد، قهرمانانه صبر کرد. دختر امير المومنين(ع) با خطبه هاي آتشين خود در مجلس يزيد آن پايگاه ظلم و استکبار را کوبيد.
آيت الله مطهري فرمودند گريه بر شهيد زنده کردن حماسه اوست. اگر به اين منظور باشد اشکالي ندارد ولي اگر خداي ناکرده فقط ناراحتي براي فرزندت باشد درست نيست چون در حقيقت مالک اصلي فرزند تو کس ديگري بود و صاحب اصلي دلش خواسته ببرد و اگر خداي نکرده اين گونه باشد اجرتان ضايع مي شود ولي براي من هيچ اثري ندارد وفقط از نظر اجتماعي و خودتان اثر منفي دارد ،متوجه باشيد .
هر وقت بچه ها ناراحت شدند بگوييد به آنها که بعد از جريان کربلا بچه هاي امام حسين (ع) پاي برهنه روي خار ها و با سخت ترين شرايط را براي آنها قرار دادند. مادرم براي من دعا کن شايد خداوند نور شهادت را نصيبم گرداند و لياقت آن را عنايت کند انشاالله.
مادرم من نتوانستم وظيفه فرزندي را نسبت به شما ادا کنم اميدوارم اين حقير را ببخشيد مادرم خواهش مي کنم اين حقير را حلال کن .

خانواده محترم :
در مدت زندگي که با هم داشتيم بنده نتوانستم آن طوري که اسلام گفته با شما برخورد داشته باشم و وظيفه ام را انجام دهم. همسرم با شما بد اخلاقي کردم بد رفتاري نمودم خودم اين را مي دانم بد اخلاقي ها از ناحيه من بود خداوند به شما صبر دهد شما در برابر مشکلات کمبودها و سختي ها صبر نموديد من را ببخشيد و حلال کنيد.
آنچه به والده ام گفتم شامل حال شما هم مي شود ولي شما مسئوليت بيشتري داريد در قبال فرزندان عزيزم ،بايد طوري تربيت شوند که ادامه دهنده راه شهيدان و سرباز خوبي براي انقلاب اسلامي باشند. هر وقت سراغ بابا را گرفتند به او بگوييد که بابايت هديه انقلاب اسلامي بودو فداي راه انقلاب و هدف امام خميني گرديد. مبادا ناراحت شوي که روحيه بچه ها خراب شود خيلي با روحيه بلند و عالي با آنها برخورد شود که ذره اي احساس بي پدري نکنند. باز هم اگر بهانه گرفتند به آنها بگوييد همراه مهدي(عج) مي آيد. خداوند همه را مورد امتحان قرار مي دهد و خوشا به حال آنکه از امتحان سرفراز بيرون آيد و روز قيامت هم سر فراز خواهد شد. همسرم مبادا ناراحت شوي فقط به ياد خاطره کربلا باش.
خدايا تا مارا نيامرزيده اي ما را از اين دنيا نبر.
مرگ ما را شهادت قرار ده .
رهبر عزيزمان را تا انقلاب مهدي حتي در کنار حضرت حفظ بفرما.
روح شهداي ما را با شهداي کربلا محشور فرما.
خداوندا مي ترسم در امتحان الهي پايم بلغزد و نتوانم از اين امتحان بيرون بيايم در آن لحظه کمکم کن.
پروردگارا مي ترسم با همين لباس در روز قيامت درحالي که رسولت نشسته گناهانم ظاهر شود و آبرويم بريزد .
حسين جان ،حسين جان ،حسين جان، اي پسر فاطمه(س) عنايت فرما اين دفعه اين رزمندگان بيايند کربلا .پسر فاطمه(س) از اسرا شنيده ام که گرد و خاک حرم تو را گرفته است. بميرم برايت حسين جان انشاالله اگر آنجا آمديم با مژه هاي چشمان حاضريم حرمت را پاک کنيم .پسر فاطمه(س) چطور ما زنده باشيم آنوقت حرم تو خلوت باشد .حسين جان حرمت را بگشا که رزمندگان ايران دارند مي آيند. حسين جان خاطره تلخ آتيش زدن خيمه هاي شما و سراسيمه شدن بچه هاي شما را فراموش نمي کنيم. پسر فاطمه(س) در آن وقت خود شما غريب و مظلوم بودي و حالا هم قبر شما غريب و تنها است .حسين جان هنوز هم قبر مادرت زهرا (س)مخفي است هنوز قبرستان بقيع تاريک و قبر امام حسن(ع) زائر ندارد و هنوز مظلوم است.
هنوزدولت عربستان با وضعي که پيش مي برد و دستوري که از اربابش مي گيرد و طبق اطلاعاتي که از حجاج داريم محله بني هاشم را محدود کرده اند. جهت خوشحال کردن اربابهاي خودشان مي خواهند مکانهاي متبرکه را محو نمايند. حسين جان واسطه بشو درب خانه خدا تا خداوند نصرت خودش را بفرستد.
خداوند همه را جهت پيروزي اسلام و مسلمين موفق گرداند 17/11/64 روز پنجشنبه. امام را دعا کنيد .احمد شول



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان کرمان ,
برچسب ها : شول , احمد ,
بازدید : 255
[ 1392/05/11 ] [ 1392/05/11 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,377 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,478 نفر
بازدید این ماه : 2,121 نفر
بازدید ماه قبل : 4,661 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک