فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
اشهدان لا اله الا ا...... و اشهد ان محمد رسول ا.....
پروردگارا از تو ميخواهم كه هر وقت لياقت شهادت را پيدا كردم نصيبم گردانى چرا كه معتقدم شهادت بهترين و نزديكترين راه رسيدن به توست ، خدايا سعى كن كه مرا عاشقت گردان . وقتى كه عاشق دلباخته تو گشتم و بنده خالص تو ، شهادت يا پيروزى را نصيب ما كن كه در هر دو حالت پيروزيم .
با سلام بر امام عزيز و خاندان معظم شهداء توصيه هاى آخرينم را بشرح زير مى نويسم :پدر و مادر مهربانم از شما سپاسگزارم كه مرا بزرگ كرده و جهت تقديم به اسلام آماده نموده ايد اين را به خوبى ميدانيد كه من امانتى الهى در دست شما بودم و ميدانم كه آماده ايد تا هر وقت خدا بخواهد اين امانت ناقابل را تقديم او نماييد.
پس بر شماست كه بعداز شهادتم صبر بيشه كنيدو خداى بزرگ را شكرگزار باشيد و در برخورد با مشكلات و مصايى به خدا پناه بريد و هر وقت بر شما مشكل شد بياد خانواده هاى چند شهيد داده و بياد زينب كبرى و امام حسين (ع) كنيد كه در عرض يك نيم روز هفتاد و چند نفر از عزيزانشان را از دست داده اند .
مادر عزيزم ميدانم كه زحمات زيادى در طول اين مدت با فقر و تنگدستى برايم كشيدى و بالطبع انتظاراتى در دل داشتى و آرزوهايى در ذهن ، ولى مطمئنم كه ميدانى كه امروز شركت در جبهه بقول امام از اهم واجبات است و براى رضاى خداوند به تقديم فرزند خود و تحمل جدايى ها شديد چرا كه در قالب اصول دنيايى و الهى هيچيك از اينها نمى گنجد .
پدر و مادرم شايد هيچ بعيد نباشد كه بعد از شهادتم مور طعنه و سرزنش عده اى از دشمنان اسلام قرار بگيرد و بر شماست كه براى رضاى خدا تحمل كنيد و نكند خداى نكرده در دل ناراحت شويد و يا زبان به ناسزا بگوييد؛ بدانيد به قول آيات قرآن و فرمايشات ائمه معصومين دنيا براى مومنان صحنه امتحان است كه از نتايج خوب امتحان در آخرت بهره مند خواهد شد . امروز صبر شما بر مشكلات و تحمل شما بر طعنع ها و سرزنشها خور زمينه هاى موفقيت شما در اين شجاعات است .
در اوج نگرانيها و روى آوردن مصيبت به شما, به ياد مظلوميت اما حسين و اسيرى اهل بيت پيامبر اكرم (ص) بيافتيد كه تحمل را آسان مى كند .
پدر و مادرم انتظار دارم كه بعد از من با همسر و بچه هايم كه حقا بچه هاى شمايند خوب مدارا كنيد ، اين را بدانيد كه او همسر خوبى برايم بود و در سخت ترين شرايط زندگى يار و همراهم بود و هميشه مرا در انجام وظايف الهى ام تشويق مي نمود و عامل تشويقم در شركت در جهادمقدس بود, من از او راضى هستم . اميدوارم كه از من راضى باشيد و با خانواده ام خصوصا با بچه ها مدارا كنيد . نكند خداى ناكرده در مشكلات و نارسايي ها زبان به ناسزا بگشاييد و بهانه به دست دشمنان بدهيد. از شما مي خواهم كه در تربيت فرزندان نهايت جديت را به خرج دهيد و با آنان آنچنان رفتار كنيد كه حتى الامكان خلاء نداشتن پدر را احساس نكنند و آنان را به اصول اسلامى آشنا كنيد تا در آينده انشاءالله افرادى مفيد براى اسلام و مسلمين ببار آيند .
همسرم از شما انتظار دارم كه بعد از من آنچنان رفتار كنى كه بين همسران شهيد الگو باشيد و شما را سفارش مي كنم كه در اوج مشكلات و مصيبتها به خداى بزرگ پناه و فقط به او توكل كنيد . قرآن بيشتر بخوانيد و به ياد صحراى كربلا و اسيرى اهل بيت امام حسين (ع) و بياد ديگر خانواده هاى شهداء بيافتيد . شما فكر كنيد كه براى چه هدفى شوهرتان را از دست داده ايد كه تحمل را براى شما آسان خواهد كرد .
توصيه ميكنم حتما قرآن را بخوانيد ,به خصوص آياتي كه در ارتباط با تحمل مصيبتها و امتحانات الهى است .
فرزندانم سجاد و سوده:
جهت اداى وظيفه مي خواهم توصيه هايى به شما كنم و بدين اميد كه بدان عمل كنيد و براى بعضى از سئوا لات آينده شما جوابى كرده باشيد.
مى دانم اگر فردا بزرگ شديد و پدر را در خانواده نيافتيد و همسايه ها و همكلاسيها ى شما را ديديد كه در آغوش پدر و مادر به سر ميبرند نگران نشويد و بدانيد كه پدرتان براى يارى دين اسلام در زمانى كه نياز بدان بود براى رضاى خدا از شما تحمل جدايى كشيد و رهسپار ميادين نبرد شد و اين نه بدان جهت بود كه سرپرستى و حضانت شما را مهم نشمرد بلكه يارى اسلام را مهمتر و واجب تر تشخيص مي داد و حقا اين جور بود .پسرم سجاد هنوز چند روزى از تولدت نگذشته كه بابايت به جبهه رفتن را شروع كرده و تا به امروز كه حدود 6 سال دارى همچنان بر خود تكليف ميداند كه از خون بهاى كميل و عباس ها پاسدارى كند و پرچمهاى برزمين افتاده شان را بر دوش بكشد . مي دانم پسرم و دخترم سجادهايى و سوده هاى به جمع شما خواهند پيوست و پدرانى به پا خواهند خواست و در ادامه را همان كوشش خواهند كرد و انشاءالله كه خيلى احساس كمبود يتيمى نخواهيد كرد زيرا ولى اصلى شما خدا و امام عزيزهم به عنوان پدرى مهربان براى شما به فكر شماست و خواهد بود.
پسرم سجاد شما بايد به گونه اى در جامعه عمل كنيد كه براى ديگران الگو باشيد انشاء الله كه مادرت و پدربزرگت كمكتان خواهند كرد كه هر چه سريعتر اصول اسلامى را فرا بگيريد و در صف ادامه دهندگان راه آنانى كه رفتند, قرار بگيريد.
سعى كن به حرفهاى مامان گوش فرا دهى . انشاءالله بعدها سرپرستى براى او و خواهرت سوده خانم باشى .
سوده خانم -دخترم - امروز تو درسنى قرار دارى كه بعد از چند ماه كه به مرخص آمده بودم به خوبى مر نمى شناختى . از تو مي خواهم كه بعد از من احساس دلتنگى نكنى و مادرت را از اين بابت نگران نكنى ، سعى كن كه ياد بگيرى حضرت زينب و زهر (س) كى بودند و چه صفاتى داشتند و چون به صفاتشان پى بردى, انشاءالله بدان عمل كن ، به گونه اى در جامعه عمل كنيد كه براى اطرافيان الگو و نمونه باشيد و در انجام فرايض دينى كوشا بوده و حجاب را رعايت كنيد ، فرزندانم از شما مي خواهم كه در تمامى لحظات به ياد خدا باشيد و به او توكل كنيد و از اين جهت كه پدر خوبى براى شما نبودم مرا نيز ببخشيد . آرزو دارم كه در آينده افرادى مفيد براى اسلام و مسلمين واقع شويد . اى اهل خانواده برادر بزرگوارم و خواهرانم ، دوستان و آشنايان و اى همه كسانيكه بعدها نوشته ام را مي خوانيد و يا مى شنويد نكند كه لذايذ دنيوى و در زرق و برقهاى زندگى گم شويد و يك عمر دنباله رو شيطان باشيد و دنيا را بهشت شما و آخرت را جهنم تان قرار دهيد . اين از فرمايشات پيامبر اكرم (ص) است كه فرمود : ان الدنيا سجن المومن و جنة‌الكافر.
پس بايد كه مومنين با كوله بارى از كارهاى خير و خداپسند از جهنم دنيا به بهشت آخرت مسافرت كنند . اميدوارم كه برادرم و دوستانم پرچم به زمين افتاده ام را برگرفته و در پاسخ به نداى حسين زمان پيشتاز جانباز باشند .
برادرم ، اگر جنازه ام را نياورده اند به مامان و بابا بگويى كه صبر پيشه كنند و به ياد مادر وهب بيافتيد كه سر خونين پسرش را طرف دشمن پرتاب كرد و پس از شكر خداى متعال و اشاره به دشمن گفت كه چيزى را كه در راه خدا داده ام پس نخواهم گرفت .
دوستان و آشنايان, اى برادران پاسدار ,دنيا صحنه امتحان براى انسانهاست و قرآن در سوره ملك ميفرمايد كه او (خدا) مرگ و زندگى را آفريد تا شما را آزمايش كند تا كداميك از شما بهتر عمل مي كنيد و امروز صحنه انقلاب اسلامى و ميدان جهادى كه برايمان آماده شده است, مكان مناسبى براى بهتر عمل كردنهاست كه بايد زندان دنيا را به قول پيامبر اكرم (ص) درهم شكست و به بهشت رضوان قدم نهاد و درحقيقت به قول سيدالشهداء امام حسين (ع) مرگ چيزى جز يك پل براى رسيدن به آخرت نيست پس بر شماست كه اين رشته هاى وابستگى مادى را گسسته و خود را براى يارى بيش از بيش اسلام آماده نماييد . نكند خداى ناكرده در لذات دنيوى و دامهاى شيطانى كه با ظاهرى فريبنده و زيبا كه در جلو شما سد ميشود غره شويد و از رسيدن به هدف اصلى تان باز مانيد .
از همه دوستان و آشنايان حلاليت مى طلبم و اميدوارم كه از من راضى باشيد . والسلام


وصيت به فرزندم
فرزند دلبندم سلام
آخرين لحظات خواستم شما را در جريان مسايلى گذاشته و بدين طريق اداى تكليف نمايم و شما را نسبت به چند نكته يادآور شوم .
فرزندم هنوز 17 روز از تولدتان نگذشته بود كه من عازم جبهه گرديدم. اين را گفتم براى اينكه ميدانم روزى از مادر مهربانت خواهى پرسيد كه آخر پدر من كجاست و ميدانم كه روزى همبازيهايت را در آغوش گرم پدر و مادرشان خواهى ديد و بدين جهت كه تو محرومى احساس كمبود خواهى كرد و مادرت را در مقابل اين سوال قرار خواهى داد و مي ترسم از اينكه او جوابى برايت نداشته باشد كه فانعتان كند . مسئوليتم در مقابل انقلاب و اسلام خيلى بيشتر از مسئوليتم در مقابل شما بود و در حقيقت شما را چون خودم وقف انقلاب اسلامى مي نمايم . از زمان ما برايت بگويم زمان پر از ظلم و جور بود ، اسراييل جنايتكار هزاران نفر از شيعيان لبنان و اهل تسنن فلسطينى را به شهادت ميرساند ، صدام جنايتكار به كشورعزيز ما لشكركشى نموده و درصدد تضعيف و شكست انقلاب اسلامى ما بود ، جهان در اوج مبارزه اسلام و كفر بود و صداى «هل من ناصر ينصرنى»امام حسين هر روز توسط فرزند پاكش امام خمينى به گوش ميرسيد و جوانان پاك و خداجوى يكى پس از ديگرى لبيك گويان به استقبال گلوله ها و خمپاره ها ميرفتند و با پيروزى كامل به لقاءا... مي رسيدند و در اين ميدان وسيع از يكديگر سبقت مي گرفتند و در اين ميان پدرت نيز يكى از شركت كنندگان درجه 3 اين مسابقه بود ، شهادت معنى و مفهوم اصلى خود را باز يافته و مشترى زيادى داشت . جهان در انتظار عدالت و عدالت در انتظار مهدى(عج) بوده و مشتاقان ديدار مهدى(عج) او را عينا در جبهه ها مي ديدند ، جهان ملعبه دست عده اى قلدر و غاصب و نمرود و معاويه و يزيد گشته و هر كدام بر عده اى حاكميت داشتند ، درخت ضعيف و در حال خشك شدن اسلام احتياج به خون داشت تا دوباره زنده گردد و خلاصه ملتهاى جهان و بندگان خدا در حال اضطرارى به سر مى بردند و درسر دوراهى قرار گرفتند ، راه عدل و ظلم ، راه حق و باطل ، راه معنويت و ماديت، راه هستى و نيستى ، راه ماندن و رفتن ، راه با سعادت (شهادت) و راه زندگى همراه با ذلت و پذيرفتن خوارى ، راه پيروزى و شكست ، كه خلاصه در اين ميان هر كدام يك راهى مي رفتند و من هم يكى از اين راهها را كه راه ابدى و راه ديدار خداوند و گذشتن از همه چيزها و گسستن همه وابستگيهاى شيطانى را انتخاب نمودم (همان راه ائمه و معصومين ) و اما تو .....فرزندم سعى كن كه راهم را ادامه دهى و پيام رسان و پاسدار خونم باشى . بدان كه شما نسل آينده انقلاب در قبال اين همه خونها كه ريخته شده است مسئوليد . فرزندم هميشه سعى كن با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشى . و هميشه در صف واحد بر عليه كفر و نفاق مبارزه كن و خلاصه راهى كه من تا بدانجا رسانده ام, تكميل كن . فرزندم نكند روزي مادرت را تحت سوالى در موردم قرار دهى كه او جوابى نداشته باشد . سعى كن كه حرفهاى او را از جان و دل گوش كنى هر وقت كه مشكلات و نارسايي هاى دنيوى به تو روى آورد به قرآن پناه ببر ، قرآن را زياد مطالعه كن . اميدوارم كه خداوند امام ما را تا انقلاب مهدى (عج) حفظ نمايد و تو سعى كن كه صد در صد از او اطاعت كنى و هميشه گوش بفرمانش باشى .
فرزندم اى كاش مي دانستم كه در آينده چه سوالهايى برايت پيش مى آيد تا برايش جوابى پيدا كنم ولى اميد آن دارم كه هميشه به راه راست بروى ,راهى را كه اولياء خدا رفتند . تلاش كن كه الگو و نمونه همكلاسي هايت باشى و علاوه بر اينكه در فقدان ظاهرى من احساس كمبود نكنى . ميدانم كه افتخار خواهى كرد كه پدرت در راه و حراست از انقلاب اسلامى شهيد شده است .
فرزندم من ميروم اما تو خواهى ماند ولى سعى كن آنچنان بمانى كه الگويى براى جامعه و افتخارى براى خانواده باشى . راهى را كه من ميروم و اولى و آخرى هم نخواهم بود تو هم سعى كن كه راهم را در قرآن بيابى و ادامه دهي . ما ميرويم تا اسلام را يارى كنيم ، ما ميرويم تا بيت المقدس عزيز را آزاد كنيم و اگر در اين راه شهيد شوم تو اى فرزندم اسلحه ام را برگير و با مشتهاى گره كرده و ايمانى استوار و عزمى راسخ راهم را ادامه بده . در پايان چون وقت بيشترى نيست به اين اميد كه به اين وصيتنامه پدرانه ام عمل كرده و مفيد براى اسلام و انقلاب باشيد شما را به خداى بزرگ ميسپارم . 25 / 4 / 61 برابر با 24 رمضان 1402
خداحافظتان باشد . پدرتان محمد اصغرى خواه

وصيت به همسرم:
و اما تو...... همراهم ، تو اى شريكم ، اى كه در لحظات خطر ياوري براي انتخاب راهم بودى ، تو اى همسفر ...و....و تو همسرم ، تو مادر فرزندم سعى كن كه سجادم را آنچنان به بار آورى كه براى آينده انقلاب و اسلام مفيد باشد و سعى كن كه وصيتم را برايش توجيه و تفسير كنى و سعى كن كه به فرزندم بگويى و بفهمانى كه چرا نامت را سجاد گذاشته ام و سجاد را به او بشناسان و بگو كه سجاد كه بود و چه كرد و چگونه پيغام امام حسين (ع) را به جهانيان رسانيد و بگو كه امام سجاد چگونه كاخ يزيد را به لرزه درآورد و حكومت غاصبانه او را به خطر انداخت . به فرزندم بگو كه تو اولا فقط خدا را سجده كن و سجده گر هيچ بت ديگرى نباش, نه بت درونى (هواى‌نفس) و نه بت بيرونى و ثانيا چنان با غاصبان و ظالمان و يزيديان زمان مبارزه كن كه قلب حسينيان را شاد گردانى و خلاصه به سجاد بگو كه چقدر مسئول است در مقابل اهدافى كه در مقابل نامش و ادامه راه انتخابگر نامش . به اميد اينكه بتوانى در مقابل اين امتحان بزرگ الهى به همراه فرزند دلبندت موفق وپيروز به در آيى و به اميد اينكه پيام رسان خونم و ادامه دهنده راهم باشيد .شما را به خداى بزرگ مي سپارم . محمد اصغرى‌خواه‌فتيده



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان گيلان ,
برچسب ها : اصغرى‌خواه‌فتيده , محمد ,
بازدید : 130
[ 1392/05/13 ] [ 1392/05/13 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 596 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,288 نفر
بازدید این ماه : 4,931 نفر
بازدید ماه قبل : 7,471 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک