فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1342 به دنيا آمد.محل تولدش در استان مرکزي بود. براي ديگر همسالان خود نمونه بود. هنگام در سن هفت سالگي وقت حضور درمدرسه فرا رسيد ,انس زيادي به مسجد داشت . در زمان پيروزي انقلاب در اراک بودواز پيشتازان مبارزات مردمي بر عليه حکومت طاغوت.انقلاب که به پيروزي رسيد مشتاق حضور در سنگر بسيج شد.
او در سال 61 13که در سال چهارم دبيرستان مشغول تحصيل بود ؛چون علاقه زيادي به انقلاب داشت ,قيد درس خواندن را زد و در تاريخ 28/10/1361 به عضويت سپاه درآمد .
در عمليات مختلفي شرکت نمود و پس از رشادت هاي فراوان که از خود برجاي گذاشت ,در 20/2/1365 در حالي که معاون فرمانده گردان کوثر لشکر17علي ابن ابي طالب(ع) را به عهده داشت, به درجه رفيع شهادت نائل آمد . علت شهادت اين شهيد بزرگوار اصابت گلوله مستقيم بر سر ايشان بود.





وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
خدايا تورا سپاس که مرا ديگر بار از راه لطف و کرامت و بزرگي خودت توفيقي دادي تا بتوانم در صف سربازانت قرار گيرم. چگونه سپاس و شکر اين نعمت تورا به جاي آورم .سر را بر سجده گذاشته و شکر نعمتهايت را به جا آورم.
نه, اي خداي بزرگ هيچ چيز نمي تواند شکرنعمتهايت را به جا آورد, تنها و تنها آن چيز که خودم را راضي مي کند که شايد رضايت من در مقابل رضايت تو هيچ باشد, اين است که تنها سرمايه ام و هستي ام را که همانا در مقابل تو جان ناقابل مي باشد فدايت و هديه راهت و شکر آن نعمت هايت نمايم.
پس چه باک مرا آن که مرا در انتها خواهد برد خود در ابتدا با پاي خودم بروم و چقدر شيرين است اين گونه جان دادن.
خدايا عشقي که سالها و ماه ها و روزها در سينه ام شعله ور بود و آن گناهان من نمي گذاشت اين عشق به وصال تو منتهي شود, ولي باز تو نظري کرده و گناهم را ناديده گرفته و اين عشق درونم را بر برونم دادي و طاقت را از من سلب نموده و تحمل دوريت را نتوانستم .
شبانگاه سخنم را به معشوقم گفتم و جواب داد و در شب ظلمت و تاريکي آن را به هم پيوند داد. با اين وصال روزنه کوچکي که از آن دنياي نور عبور خواهد کرد براي فردا باز شد. اين شوق و علاقه و عشوه هاي معشوق و نويدهاي او آن قدر جالب و با شور بود که دنيا و زندگي و همسر وهمه را از من ربود و تنها وجود خويش را در جسم و روح وجودم جلوه داد .
زندگي مانند يک مزرعه است و آن چه را که انسان در دنيا مي کارد در مزرعه آخرت کشت مي نمايد و زندگي تنها خوردن و خوابيدن و شهوت نيست؛ اين صفت يک خوک است زندگي زماني معنا پيدا مي کند که براي خدا به ياد خدا و رحمت خدا و با نام خدا باشد. يعني زندگي خدايي باشد اگر غير از اين باشد نام آن را زندگي نتوان نهاد.
امّت حزب الله سلام فرزند وسر باز کوچک سلام را بپذيريد و برايش از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت و عفو نمائيد.
چند درخواست عاجزانه مي کنم اميدوارم که لبيک بگويد .سخنم همان سخن شهيد ان است. ولي بايد تذکر داد بياييد قدر اين نعمت عظيم را بدانيم و خدا را هميشه شاکر باشيم که از اين فرشته روي زمين را براي هدايت ما فرستاده او بر گردن تک تک افراد جامعه حق بزرگي دارد. بياييد خود را در تمام ابعاد مطيع او نماييم که تنها راه نجات و تنها راه رضايت خداوند اطاعت از اوست .
مثل مردم کوفه نباشيم که با سخن امام عاي (ع)وامام حسين(ع)را مي خواستند اما اعمالشان غير از اين بود.
شما سرنوشت قوم ها را در قرآن مطالعه کنيد اگر کفران نعمت نماييد خدا اين نعمت را از شما خواهد گرفت و شما را به عذاب هولناک گرفتار خواهد کرد.
وظيفه همه افراد است که به جهاد بيايند امروز در پيشگاه امام و فردا در پيشگاه خدا قابل قبول نيست که از جبهه روي گردان شويم.
بر همه تکليف است پس آن چنان مردانه به جبهه ها هجوم آوريد که قدرت تفکر و توطئه و طرح ريزي را از دشمن بگيريد, آنهايي که توانايي آمدن ندارند با کمک مالي حمايت خود را اعلام نمايند.
تنها و تنها از امام اطاعت کنيد .غير او را با مشت کنار بزنيد و با گروهک ها و بدحجاب ها تا آخرين توان و قدرت برخورد نماييد.
شما اي برادران پاسدار و رزمنده, امروزه بار مسئوليت و سنگيني بر دوش شماست. هر مصيبتي که وارد آيد ابتدا بر شماست و راه امام و نجات اسلام به دست شماست و بدانيد در موقعيت جنگ ما در بعد از بند گي و جبهه اطاعت از فرماندهي است. برادران مخلص بسيجي سعي کنيد مطيع فرماندهان باشيد .
برادران راه ديگر نصرت اسلام ,اخلاص شما در عبادت و صبر شما در مقابل مشکلات و پايداري در هجوم دشمن است. بايستيد و استقامت نماييد که در آخرين لحظات است که خداوند نصرت را نصيب مي گرداند. حالا که خدا بر ما منت نهاده و نام سرباز امام زمان (عج) برما گذاشته اند,آن گونه باشيم که در شان اين القاب است. شما خانواده هاي معظم شهدا شما مگر غير از اين است که فقط براي رضاي خدا فرزند داده ايد پس هيچ گونه چشم داشتي به کسي نداشته باشيد. حمايت شما از رزمندگان و حضور شما در صحنه هاي اجتماع دل گرمي ديگري براي بچه هاي رزمنده دارد.
و شما دوستانم گرچه ممکن است آن طور که اسلام دوستي را مي خواهد نتواسته باشم براي شما باشم ولي براي مسائل ناچيز وبي محتوا هرگز اين انسجام خود را بر هم نزنيد. عزيزانم اميدوارم که مرا ببخشيد واين انسجامي که از شهدا و ياران شهيد بر ما رسيد ه را سعي کنيد وارث خوبي باشيد.

 

و شما پدر و مادرم :
شما خود مي دانيد که منم در اين مدّت زندگيم غير از رنج و دردسر براي شما نداشتم .هميشه ,زماني که بودم و نبودم باعث اذيت شما شده ام ولي با اين احوال من يک امانت بودم در دست شما و خدا را شکر نماييد که درست امانت را تحويل داده ايد. از خداوند مي خواهم در مقابل رنج و زحمات شما ,به خصوص مادرم گرچه هيچ چيز جبران آنها را نمي کند ,ولي از خدا مي خواهم که شهادتم را مدالي براي افتخار بر گردن شما قرار دهد.
شما به حضورمن در جبهه اکتفا نکنيد فرداي قيامت هرکس با عمل خويش بارخواست مي شود. پس وظيفه است بر همه برادران براي ياري اسلام آن چه را در هر زمينه اي توان دارند...
خدا را شکر مي کنم که از آن زمان بي تفاوتي نسبت به مسائل بيرون آمديد. اين را براي هميشه از خدا بخواهيد بلکه هرکس رضايت خدا را مي خواهد بايد رنج بکشد.
مردم ,سعي کنيد از خط امام فاصله نگيريد که به گمراهي کشيده خواهيد شد. در او محو شويد هم چنان که او در اسلام محو شده است. به همسرانتان در رابطه با مسائل اسلامي و خصوصيات يک زن مسلمان بيشتر توصيه کنيد. اين را من نمي گويم دستور اسلام است و اميدوارم به بزرگي خدا مرا ببخشيد و هيچ وقت جايم را در لباس رزم و سپاه خالي نگذاريد. برادرم مصطفي سعي کن درست را تا آخر بخواني زيرا که آينده اسلام به جواناني پاک و باهوش نيازمند است.
خواهرانم:
من هروقت شما را مي ديديم خدا مي داند يک حالت عجيبي داشتم و خدا را هميشه شکر مي کنم که شما آنگونه هستيد که اسلام مي خواهد و حضرت فاطمه (س) مي خواهد. گرچه ممکن است من حقم را نسبت به شما ادا نکرده باشم ولي اگر آرامش روح مرا مي خواهيد براي هميشه نه تنها خود بلکه ديگران را به حجاب و نمونه بودن و آن گونه که اسلام مي خواهد باشيد, توصيه کنيد.
سعي کنيد با تربيت فرزندان خود خدمتي بزرگ به اسلام کنيد و اين از دامن پاک شماست که بچه هايتان به راه نور کشيده مي شوند. از خداوند برايتان صبر مي خواهم .زنام پيرو فاطمه و زينب شما هستيد .
خود را با اسلام هماهنگ نماييد و هرکس نيزراجع به حجاب و مسائل ديني چيزي گفت استدلال نماييد وبا آنها سخت برخورد نماييد. برادرتان را حلال کنيد.
و شما اي همسرم:
اي نمونه ايمان و از خودگذشتگي, اي نمونه اخلاص و صبر و بردباري به خدا قسم به اندازه دنيا دوستت دارم ولي چه کنم آن عشقي که مرا فرا خوانده عشق تو و دنيا را برايم هيچ کرده. از آن زماني که با تو به عنوان همسر يکديگر شديم زندگيم حالت ديگري پيدا کرد. عشق و علاقه ام نسبت به کارم بيشتر شد و اينها از راهنمائي ها و هدايت تو واخلاق تو بود. همسرم گرچه آن طور که بايد نتوانستم حق همسري را ادا نمايم ولي اميدوارم که با صبرت و بردباريت روح مرا شاد گرداني .
همسرم مي دانم براي آينده چه برنامه هايي ريخته بودي ولي بدان مصلحت خدا در اين بوده اگر انسان توکل بر خدا داشته باشد تمام مسائل برايش حل شدني است. تو در اين مدت کوتاه هم چون فاطمه زهرا برخورد نمودي تو بر من حق بزرگي داري . بعد از من از خدا درخواست کمک کن ,مي دانم تحمل دوريمن سخت است ,بسيار سنگين است ولي مانند گذشته صبر پيشه کن. همسرم دوست داشتم بداني که نظرم نسبت به تو چه بود: شايد هم درک کرده باشي و کاش فرصت کافي بود نامه اي جداگانه برايت مي نوشتم .
اميدوارم که خداوند ما را در آخرت در کنار هم روسفيد و با آبرو گرداند و آنجا نيز در کنار هم باشيم. برايم دعا نما و از خدا طلب مغفرت کن .
ولي چند تذکر لازم مي دانم:
1ـ مقداري نماز و روزه قضا شده دارم بدهيد برايم بگيرند.
2ـ اگر جسدي داشتم مرا در مزار شهدا در بين قبور برادرانم اصغر فتاحي و محمود حسيني دفن نماييد .
3ـ از شهادت من براي هيچ زماني سوء استفاده مادي نشود.
5- براي شهادتم از هيچ کسي هيچ انتظاري نداشته باشيد .
از همه شما طلب دعا و از خداوند طلب مغفرت مي نمايم .به اميد نصرت نهايي و رسيدن هرکس به آرزويش ,از تمام اقوام معذرت مي خواهم.
والسلام محمدرضا زاهدي

 


 


خاطرات
محمد نبي زاهدي ,برادرشهيد:
در سال 1365 بنده به اتفاق شهيد محمدرضا زاهدي و دو برادر ديگر و داماد خانواده عازم منطقه جنگي بوديم ,پنج نفر از يک خانواده، زماني که در داخل قطار نشسته بوديم شهيد زاهدي فرمود خداوند از عدد پنج خمس مي گيرد و اميدوارم خداوند من را به عنوان خمس خانواده انتخاب کند.
زماني که به انديمشک رسيديم، ايشان به ما دستور دادند در عملياتي که لشگر علي ابن ابيطالب (ع) شرکت مي کند حضور نداشته باشيم؛ دليل اش را پرسيديم فرمود: اگر همگي در اين گردان باشيم و يا سه نفر از ما شهيد خواهد شد و تحمل چند نفر شهيد در يک زمان براي خانواده ما مشکل خواهد بود و بهتر است که به گردان ها و لشگر 42 قدر برويد و ما هم دستور ايشان را اجرا کرديم. و سرانجام ايشان در همان عمليات به معراج رسيد.

 

عباس لطفي:
در صبح يکي از روزها شهيد زاهدي به نيروها دستور داد که مرتب و با پوتين واکس زده در صبح گاه شرکت کنند، و پس از استقرار در محل صبحگاه شهيد زاهدي شروع به صحبت کرد و سپس به برادران دستور داد که با انگشت روي پوتين خود را پاک کنند و پس از اين عمل فرمود: حالا به انگشت خود نگاه کنيد؛ بنده در برابر شما از اين خاک روي انگشت شما هم کمتر هستم و شما از من بهتر و برتريد...



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : زاهدي , محمدرضا ,
بازدید : 269
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 702 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,394 نفر
بازدید این ماه : 5,037 نفر
بازدید ماه قبل : 7,577 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک