فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1334 در همدان متولد شد. سالهاي كودكي‌اش را در محيط گرم و صميمي خانواده سپري كرد و با روحيه‌اي که در جستجوي كمال بود, پا به مدرسه گذاشت.
محمد توانست دوران تحصيل را با موفقيت پشت سر گذارد و با کسب معرفت و دانش راه رسيدن به هدفش را هموار کند.
بعد از تحصيلات دوران متوسطه به ارتش پيوست و با گذراندن آموزشهاي نظامي به تيپ 3 زرهي ارتش در همدان معرفي شد. او نظامي بود  و همواره در معرض مراقبت‌هاي اطلاعاتي نيروهاي شاه قرار داشت ، اما با زيركي بسيار به فعاليت‌ها ومبارزات برعليه  حکومت ستمگر پهلوي پرداخت و توانست اقدامات مؤثري در راه پيروزي انقلاب اسلامي انجام دهد.
مبارزه با حکومت ديکتاتوري شاه در ارتش يکي از سخت ترين و پرخطر ترين کارهايي بود که افسران ودرجه داران انقلابي ارتش در طول مبارزات انقلاب اسلامي با انجام آن در واقع همواره با جانشان بازي مي کردند.
 بعد از سرنگوني حکومت ستمشاهي به‌عنوان يک نيروي انقلابي در ارتش به فعاليت‌هاي خود ادامه داد.
جنگ داخلي که ضد انقلاب در کردستان راه انداخته بود و هدف آن تجزيه اين استان از خاک ايران بود,آزمون ديگري شد تامحمد پيمان مقدسش را در فرمانبرداري از معمار کبير انقلاب به اثبات برساند. او با حضور دراين منطقه با همکاري رزمندگان بسيج وسپاه مانع  از رسيدن ضدانقلاب به اهداف شوم خود شد.
 جنگ تحميلي مرزهاي مقدس ايران را با تهاجم همه جانبه ي ارتش بعث عراق که به نمايندگي از ائتلاف جهان زور وتزوير ,مامور نابودي مردم ايران را داشت، روبه رو ساخت.
محمد پاكرو كه تجربه حضور در كردستان و مبارزه با ضد انقلابيون را اندوخته بود، به جبهه جنوب اعزام شد و در خط مقدم جبهه به پاسداري از مرزهاي شرف و غيرت ايران بزرگ پرداخت .
از جمله افسراني بود که در راه دفاع از ايران اسلامي از هيچ کس وهيچ چيز ترسي به دل راه نمي داد.چند باربه خاطر حركتهاي مشكوك و كارشكني‌هاي بني صدرکه در آن دوران رئيس جمهور و فرمانده کل نيروهاي مسلح بود، اعتراضات شديدي به‌عمل آورد و با شجاعت در برابر اين‌گونه اقدامات ايستاد. مدتي از حضور او در جبهه مي گذشت .با قبول مسئوليتهايي کارهاي بزرگي در راه دفاع از ايران انجام داده بود.
توان بالاي فرماندهي و شجاعت مثال زدني محمد فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران را برآن داشت ,اورا به فرمانده گردان227تيپ زرهي قهرمان منصوب نمايند.
  سرانجام اين امير قهرمان ارتش اسلام در روز دهم ارديبهشت ماه 1361 در منطقه كرخه نور به شهادت رسيد تا پاداش سالها مبارزه در راه برپايي حکومت اسلامي را از خداي متعال دريافت کند.
اودر وصيتنامه اش نوشته:
خداوند متعال را سپاسگزارم كه توفيق شهادتم داده و مانند ديگر شهدا به سوى خود كشانيده است .اميدوارم خون بى ارزشم بتواند نهال نورس انقلاب را سيراب نمايد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد
 





وصيتنامه محمد پاكرو مورخه 21/9/60
بسم الله الرحمن الرحيم
پس از درود بى پايان بر همه شهيدان و جان سپاران كشور عزيز اسلامى.
 كوردلان خفاش صفت بدانند و آگاه باشند ايرانى هرگز تن به ذلت و خوارى نمي دهد و هر فردش تا آخرين قطره خون در برابر متجاوزان ايستادگى نموده و اجازه نمى دهد خاك زرخيزش تحت سلطه بيگانگان باشد. مرگ سرخ را همچون سرور آزادگان جهان بر زندگى ننگين ترجيح مى دهد .
من هم خداوند متعال را سپاسگزارم كه توفيق شهادتم داده و مانند ديگر شهدا بسوى خود كشانيده است.اميوارم  خون بى ارزشم بتواند نهال نورس انقلاب را سيراب نمايد.
پدر و مادر گرامى بعد از سلام فراوان از تمام زحماتى كه براى به ثمر رسانيدنم  متحمل شده ايد تشكر نمودم از درگاه باريتعالى مسئلت دارم وجود شريفتان پيوسته صحيح و سالم باشد و فقدان فرزند ناشايستى چون مرا كه هرگز نتوانستم موجب خشنودى و خرسندى شما باشم ,نيازارد و خوب مي دانم جز رنج وعذاب, ارمغان ديگرى برايتان نداشتم.
 اكنون كه از كانون گرم خانوادگى جدا شده و ديار عدم را ره سپرده ام خواستار عفو و گذشت از جانبتان هستم و آرزويم اين است كه از صميم قلب حلالم نماييد .
حضور يك يك خواهران ارجمند و گراميم ارادت خالصانه داشته ,ضمن سلام اميدوارم در سايه خداوند متعال پيوسته خوش و خرم باشيد. يقينا در مورد شما هم نتوانستم آنطور كه بايد وظيفه برادرى را انجام دهم و از اين بابت شرمنده ام, به خصوص از خواهر بزرگوارم زهرا كه خيلى زياد گردنم حق دارد و ضمن تشكر آرزو مي نمايم در سايه پروردگار هميشه سالم و تندرست باشند, البته منكر زحمات ديگر خواهران عزيزم نيستم بلكه همه شما حق به گردنم داريد و مسئله اينجاست كه من موفق نشدم وظيفه خود را در قبال شما به انجام برسانم. فقط مي توانم استدعا نموده كه مرا حلال فرماييد. همچنين خدمت برادران بزرگوارم محمد آقا, آقا نبى و حشمت آقا عرض ادب و ارادت كرده اميدوارم موفق و مويد باشيد. خدمت عزيز خواهر زادگان گراميم يك يك سلام رسانيده و دست بوستان هستم .يگانه دايى ارجمندم را سلام عرض نموده و ضمن آرزوى سلامتى وجود شريفتان كمال تشكر را دارم چون شما نيز زياد زحمتم را كشيده ايد .
همسر عزيزم را سلام عرض نموده اميدوارم توانسته باشم حتى در همين مدت كوتاه سعادت و خشنودى تو را فراهم كرده باشم ,هر چند كه زمان زندگى مشترك ما خيلى اندك و ناچيز بود اما در همين زمان كوتاه واقعا احساس خوشبختى مي كردم و از همسر خود نهايت رضايت را داشتم . از زندگى با او كاملا خرسند بودم, افسوس كه اين خوشبختى ديرى نپاييد و شمع وجودم به ظاهر طريق خاموشى پيش گرفت و به زندگيم در اين دنيا نقطه  پايان گذاشت.
 پدر جان از آنجا كه وظيفه هر فردى است كه قيم  داشته باشد, من هم شما را به عنوان قيم انتخاب نموده وصيتم را به شما مى كنم. به خاطر مرگ من شيون زارى نكنيد و لباس مشكى نپوشيد زيرا وقتى در حيات بودم دلم از پيراهن سياهى كه به تن شما بود واقعا مي لرزد ,چاره اى نداشتم جز اينكه تحمل نمايم و دم نياورم. اگر جنازه اى از من به جا مانده آن را در گلستان شهداي همدان دفن نموده و هيچ نيازى به برگزارى تشريفات نيست بلكه فقط يك مجلس ختم ساده كافيست . والسلام عليكم و رحمة‌ا... بركاته.
                                                                          محمد فتحي پاكرو                                                                              



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : فتحي پاكرو , محمد ,
بازدید : 199
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,092 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,193 نفر
بازدید این ماه : 2,836 نفر
بازدید ماه قبل : 5,376 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک