فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1333 بود، اولين روز از دومين ماه بهار بر صفحه تقويم و درشهر تويسرکان کودکي از شيرمردان وعاشقان  مکتب سيدالشهدا (ع) به‌دنيا آمد .
 مجيد رضيعي از کودکي با قرآن و ياد و نام بندگان برگزيده خدا ارتباط ناگسستني  داشت.اين مشخصات باعث شده بود او از نظر اخلاق ورفتار در بين هم سالانش شاخص باشد.
بزرگ وبزرگتر شد تا به سني رسيد که بايد به مدرسه مي رفت.او در سال‌هاي تحصيل با آموخته هاي بيشتر به نمادي از اخلاق خوب وپسنديده تبديل شده بود.
 9ساله بود که قيام خونين 15 خرداد به‌وقوع پيوست .او از آن هنگام دل در گرو امام بت شکن خود سپرد. در سال 1352 با موفقيت تحصيلات متوسطه را به اتمام رساند وازدواج کرد.
بعد از آن با پيوستن به شبکه‌هاي مخفي مبارزاتي عليه رژيم پهلوي ,فصل نويني از حيات خود را آغاز کرد و اين فعاليت‌ها را تا پيروزي کامل انقلاب اسلامي تداوم بخشيد.
حمله به مراکز فساد مانند مشروب فروشي ها ,حمله به مراکز انتظامي و نظامي حکومت ستمگر شاه و اقداناتي از اين دست ,کارهايي بود که مجيد همراه با دوستانش انجام مي دادند.پس از حاکميت نظام مقدس جمهوري اسلامي با همکاري همرزمانش ,سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در تويسرکان تاسيس کردند تا وفاداري و ارادت خود را در اجابت فرمان رهبري معظم انقلاب ,حضرت امام خميني نشان دهند.
او در سپاه تويسرکان به‌عنوان يکي از ارکان مؤثر محسوب مي‌شد ومسئوليت قسمتي از اين نهاد را در آن شهر به عهده داشت. حضور پرقدرت سپاه در اين منطقه ,امکان هرگونه تحرک را از ضدانقلاب و دشمنان مردم گرفته بود.
وقتي جنگ تحميلي آغاز شد مجيد از اولين کساني بود که عازم جبهه شد. اودر جبهه نيز مانند پشت جبهه فعال ,تاثير گذار ومسئوليت پذير بود.
باتوجه به اينکه در امور فرهنگي و تبليغي صاحب نظر بود وايده هاي خوبي در اين زمينه داشت ,مدتي در امور تبليغاتي لشکر32انصارالحسين (ع)فعاليت کرد .بعد از آن مسئوليت اين واحد را در آن لشکر به عهده گرفت.
او عاشق حضوردر خط مقدم جبهه بود وهميشه اصرار داشت در گردانهاي رزمي وعملياتي حضور داشته باشد. مدتي بعد با اصرار وپيگيري هاي زياد توانست موافقت فرمانده لشکر را جلب کند وبه گردان 157بپيوندد.
اودراين گردان به سمت قائم مقام فرمانده گردان منصوب شد وبا حضور درعمليات مختلف و مناطق حساس ,شجاعت ورشادتهاي غيرقابل تصوري را از خود نشان داد.
سنت الهي بر اين است که بندگان برگزيده اش با شهادت به ديدارذات اقدس کبريايي پروردگار مشرف شوند,عاقبت سردار مجيد رضيعي نيز چنين بود.سر انجام در بيست و ششم ديماه 1365 در عمليات کربلاي 4درجبهه ي شلمچه،  به‌خدا پيوست.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد






 وصيت‌نامه  
بسم الله الرحمن الرحيم
من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظروا ما بدلوا تبديلا . 23 احزاب
با نام خدا و با سلام و درود بر امام زمان (عج) اميد محرومان و مستضعفان جهان و با سلام بر ارواح مقدس شهدائى كه با خون سرخ خويش اسلام و قرآن را بيمه كردند .
سلام بر امام امت خمينى كبير ومبارز نستوهي كه با رسالت الهى اش بار ديگر جامعه پژمرده ما حيات يافت .
خدايا ، بار معبودا لحظه حساس فرا رسيده و همه عاشقان و محبانت با چهره اى گشاده و سينه اى ستبر مى روند تا يك بار ديگر حركتى تاريخى و سرنوشت ساز شروع كنند . امروز كسانى مهياى رفتن به ميدان هستند كه عمرى پاى بيرق ابا عبدالله (ع) سينه زده اند و اشك ريخته اند و به ياد واقعه جانسوز عاشورا ضجه ها كرده اند ، انسانهايى پا به ميدان مى گذارند كه سرتاسر وجودشان را عشق به معبود و مولايشان امام زمان (ع) پر كرده است و به چيزى جز رضايت او دلبستگى ندارند زيرا كه از مولا و مقتدايشان على (ع) و اولاد بزرگوارش درس چگونه زيستن و انتخاب چگونه مردن را آموخته و مى دانند كه ارزش و فضيلت در چيست و ضد ارزشها كدام است.
اما خدايا من بى بضاعت و روسياه امشب قصد آن دارم كه به درگاهت رو كنم و يكبار ديگر از گذشته سياه و سراسر قصور و عصيان خود توبه كنم و عاجزانه از درگاه تو مسئلت مى نمايم كه توفيق خلوص در انجام توبه و همه امور را به اين بنده ذليل عطا فرمائى .
بارالها من به اميدى به در خانه خالقم آمده ام نااميدم مكن . الهى اعتراف مى كنم گناهانى كه از من سر زده به ذات اقدست همه از روى جهل و عدم شناخت واقعى تو بوده و يا اميد بيش از حد به بخشش و كرم و رحمت تو بوده كه مرا وادار به انجام گناه نموده ولى هر چند كه شيطان وسوسه ميكند تا مرا نااميد كند اما كرم و بخشش تو خارج از حد تصور بشر است لذا ترا به اين شب عزيز و عظيم كه انسانهاى شريف و پاك بسويت مى آيند از گناهان همه و من روسياه درگذر زيرا تحمل شرمسارى در روز قيامت را ندارم.
الهى اگر موحد واقعى نبوده ام و آنگونه كه بايد تورا مى شناختم و نشناختم ولى ادعا كرده ام و دارم كه بنده اى از بندگان توام و محال است كه تو بنده ات را از درگاهت برانى .
پدر و مادر عزيزم, اى انسانهاى شريفى كه جوانى و لحظات شيرين زندگيتان را به پاى همچو منى تلخ كرديد و زحمات توانفرسايى را متحمل شديد اميدوارم اگر روزى خداوند متعال توفيق شهادت خالصانه و بدور از هرگونه رنگ و ريايى را نصيب اين حقير نمود, شما چون كوه بايستيد و هيچ حزن و اندوهى كه حاكى از دست دادن من باشد به خود راه ندهيد و اين سخن گرانقدر قرآن كريم را آويزه گوش كنيد كه اموال و اولاد موجب امتحان و آزمايش است و براى مشخص شدن درجات ايمان و تقواى افراد است و الا روزى خواهد آمد كه همگى ما چشم از اين دنياى خاكى فرو بسته و ديگر در آن نخواهيم بود ,همچنان كه آنهائى كه قبل از ما بودند نيستند و رفتند و نه خود و نه ديگران نتوانستيد از رفتنشان جلوگيرى كنند زيرا كه موت و حيات تنها در اختيار ذات بى زوال خداوند حى و قادر است .
ولى اگر شعور و آگاهى ما به جايى برسد كه مفهوم شهادت را درك كنيم خواهيم دانست كه هر مرگى جز شهادت واقعى و خالصانه خسران است عزيزانم لحظات حساسى است كه مشغول نوشتن هستم . لشگر حضرت محمد (ص) با تمام توان عزم خود را جزم نموده تا مرقد ابا عبدا... (ع) و مرقد مولا على (ع) و ديگر اماكن  مقدس را از وجود كفار پليد بعثى پاك كنند  از پاى ننشينند . اشك شوق از چهره هاى معصومشان چون سيلاب سرازير است و اين حاكى از عشق به لقاء خدا و محبت حسين (ع) است . اى كاش همه كسانى كه ادعاى مسلمانى و حمايت از دين دارند مقدارى از خلوص و عشق و ايثار اين كفر ستيزان در وجودشان بود آنگاه مى ديديم كه اسلام عزيز بر سراسر جهان حاكميت پيدا خواهد كرد .
البته تقدير الهى انجام خواهد شد و عاقبت مسلمانان واقعى وارث حكومت در روى زمين خواهند شد .
برادر و خواهران عزيزم و اى همه بستگانم شما را سفارش به تقواى الهى و كسب فضائل اخلاقى مى نمايم نكند خداى نكرده عمرتان سپرى شود و براى آخرتتان زاد و توشه اى برنداشته باشيد .
زيرا كه دنيا دار فنا است و آخرت دار بقاء تا مى توانيد در راه پيشبرد اسلام و احكام مقدس قرآن تلاش نماييد . زرق و برق دنيا شما را نفريبد و به خود مشغول كند بلكه از همه ماديات تنها به اندازه مايحتاج خود استفاده كنيد و بقيه اوقات خود را صرف تقرب به خدا نماييد . با كسى كه در خط خدا و اسلام نيست ارتباط نداشته باشيد و اگر امر به معروف و نهى از منكر در آنها اثر نداشت بكلى   با آنها قطع رابطه كنيد . سعى كنيد فرزندان خود را با آداب و احكام مقدس اسلام پرورش اسلام پرورش دهيد تا در آينده پشتوانه اى براى جامعه مسلمين باشند و باعث روسفيدى خود شما.
ضمنا ممكن است فقدان من براى همگى شما مخصوصا پدر و مادرم سنگين باشد اما توجه داشته باشيد كه همگى ما امانتى بيش نيستيم و خدا را شاكر باشيد كه هديه اى ناقابل توانسته ايد تقديم اسلام عزيز نمائيد و اما چه بسا فكر كنيد من در طول زندگى مرارت و سختى كشيده ام ولى دقت كنيد كه ائمه و بزرگانى كه اسلام را براى ما حفظ كرده اند چه مصيبتها و مشقاتى را تحمل كرده اند تا توانسته اند به تكليف سنگين خود عمل نمايند و بدانيد كه هدف از زندگى كمال و رشد انسانى است و اين جز با تحمل سختيها و مشكلات بدست نمى آيد و شما دعا كنيد كه خداوند اين بنده عاصى را مورد عفو و بخشش قرار دهد و از خدا مى خواهم مرا لايق ديدار مولايم حسين (ع) نمايد و در قيامت از شفاعتش برخوردار شوم.
به همه دوستان و رفقايم و بالاخره هر كس كه اين وصيت به دستش ميرسد سفارش مي كنم كه عاقبت روزى خواهد آمد كه ما با واقعيت مرگ مواجه خواهيم شد و از آن گريزى نيست و اين سنت خداوندى است كه بر جهان هستى تسلط دارد لذا پيش از آنكه بدن شما را از دنيا خارج كنند و روحتان در دنياى پليد مادى باقى بماند روح خود را از دنيا خارج كنيد و به فكر رسالت سنگينى باشيد كه خداوند بر عهده انسان نهاده و آن همان به مقام شامخ خليفه الهى رسيدن و عند الهى رسيدن است كه با ترك همه لذات دنيوى و مصداقهاى آن بدست مى آيد .
بكوشيد تا در برابر شهدا و دستگاه خداوند در قيامت شرمنده نباشيد اى انسانها همه به دامن قرآن و نهج البلاغه برگرديد و مرضهاى روانى و روحى خود را با اين دو طبيب حاذق درمان نمائيد بدانيد كه اگر از نظر علمى به بالاترين درجه پيشرفت برسيد ولى از قرآن بى بهره باشيد نه تنها پيشرفتى نكرده ايد بلكه در حد چهارپايان و حتى پائين تر تنزل كرده ايد .
اما من كه نتوانستم ابعاد وجود نايب به حق امام زمان (عج) امام امت را بشناسم ولى فقط اين را درك كردم كه انسان عادى نيست و هر كه محبت او را به دل نگرفت خسران ديد و فكر نكنم در آخرت هم بتواند جبران اين ضرر را بنمايد . لذا تا ميتوانيد در امام دقيق شويد و سعى كنيد همه ابعاد امام خصوصا بعد عرفانى ايشان را بشناسيد و استفاده نمائيد .
خدايا نمى دانم چرا وقتى به نام حسين (ع) مى رسم شوقى عجيب در وجودم پيدا ميشود و اگر عملى ندارم كه مقبول درگاه تو باشد اما آرزو دارم به پاس احترام اين آقا مرا و همه عاشقانش را مورد رحمت و بخشش قرار دهى .
لازم است عرض كنم ممكن است در بين وسائل بنده نوشته هائى تحت عنوان وصيت و يا به عناوين ديگرى پيدا كنيد كه مال سالهاى پيش است و عملياتهاى قبل است كه نوشته ام و همچنان مانده ولى تاكيد مى كنم آخرين وصيت و نوشته ام همين است لذا مطالب اساسى را كه در آخر خواهم نوشت بر اين عمل نماييد.
1ـ بدهكاريهائى را كه دارم طبق دفترچه هاى موجود مشخص است كه بانك مهديه همدان و بانك ملى تويسركان مى باشد و اقساط باقى مانده اش مشخص است.
2ـ مبلغ هفت هزار و پانصد تومان (500 /7) از دامادمان ذبيح طلب كارم و غير از اين مقدارى هست كه در دفترچه  بانك ملى و صندوق قرض الحسنه سجاد تويسركان دارم و مبلغ آن نيز مشخص است و مقدارى ديگر هم دارم كه مادرم اطلاع دارد.
اما آنچه كه از پول و ديگر وسايل من مى ماند مقدار 3 هزار تومان به حساب جبهه بريزيد و دو هزار تومان به عنوان رد مظالم احتمالى بدهيد. مقدار پنج ماه روزه و2 سال نماز قضا بخريد و اگر كسى و اشخاصى بودند كه خواستند از روزه و نماز قضاء شده ام به گردن بگيرند اميدوارم خداوند متعال اجرشان را بدهد.
3ـ البته اين مطلب چون خصوصى است سعى كنيد در حضور جمع خوانده نشود و فقط جهت اطلاع خود شما و بنياد شهيد كه ممكن است راجع به اين قضيه تصيميم بخواهد بگيرد ميباشد و آن مسئله خانوادگى من است كه بايد عرض كنم شما مسائل را كاملا به بنياد شهيد بگوييد و پرونده اى كه در دادگاه داريم بنياد مطالعه كند و هر چه كه آنها از نظر شرعى تصميم گرفتند عمل كنيد. خارج از حد به زحمت نيفتيد.
4ـ در رابطه با نماز و روزه تا آنجا كه برايتان مقدور بود و استطاعت داشتيد عمل كنيد و خارج از حد به زحمت نيفتيد.
5ـ راضى نيستم حتى به خاطر شهادت من طورى كنيد كه نامحرم موى شما را ببيند لذا اگر مى خواهيد روح من آرامش داشته باشد تا مى توانيد موازين شرعى حجاب را رعايت كنيد و بخاطر كور كردن چشم دشمنان اسلام همواره با روح بلند و با افتخار در بين جامعه حاضر شويد و هيچ گونه سستى در خود راه ندهيد .
6ـ من لازم مى دانم بگويم كه مسلمانم و فردى از امت حزب الله هستم و به هيچ گروه و دسته خاصى بستگى ندارم و راضى نيستم شخص و يا افراد خاصى زمانى به خاطر اهداف خاصى از نامم استفاده كنند. والسلام
خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار.
 مورخه 24/10/65 برابر با شهادت بانوى بزرگوار اسلام حضرت فاطمه (س) جبهه هاى آبادان و خرمشهر.                             مجيد رضيعي



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : رضيعي , مجيد ,
بازدید : 223
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 139 نفر
بازديدهاي ديروز : 2,705 نفر
كل بازديدها : 3,720,818 نفر
بازدید این ماه : 5,146 نفر
بازدید ماه قبل : 15,001 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک