فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

ملاير در سال 1335 شاهد تولد کودکي بود که بعدها از مردان نامدار اين ديار کهن شد. جواد غياثوند از كودكي روحيه مبارزه با بي عدالتي و ايثار در وجودش شعله‌ور بود.
با وجود داشتن خانواده‌اي ثروتمند، دوست داشت كه ساده زندگي كند به فكر دنيا نبود.در سن 24 سالگي ازدواج كرد وزندگي ساده اي در منزل پدرش شروع نمود.
جواد به عنوان پاسدار در سپاه خدمت مي‌كرد. بسيار فروتن و متواضع بود بعد از ازدواج به جبهه‌هاي حق عليه باطل رفت. مدتي بعد به همراه چند نفر از دوستان خود از جمله شهيد حسين حبيبيان، علي بهزادي و احمد رحيمي‌نژاد يک پايگاه بسيج را در روستاي"بايلخاني" تاسيس وراه اندازي كردند.
دوستانش مي گويند:"اهل صحبت كردن نبود؛ دوستي شجاع و ديندار، عاشق امام خميني و همواره حلاّل مشكلات محل بود,در زماني كه خشم به چهره معصومش روي مي‌آورد به خواندن نماز و ذكر صلوات مي‌پرداخت.
هميشه دوستانش را به تقوا و پرهيزكاري تشويق مي‌كرد و در مواقع حساس در مناطق جنگي با شوخي كردن روحيه افراد را بالا مي‌برد و نمي‌گذاشت كسي احساس خستگي كند."
او حضور در جبهه را توفيق الهي مي دانست وبه هيچ قيمتي حاضر به ترک جبهه نبود.هنوز چيزي از حضورش در جبهه نگذشته بود که به عنوان فرمانده بهداري لشکر32انصارالحسين(ع)منصوب شد.
جواد حضور تاثيرگذارش را در جبهه با اين سمت ادامه داد تادر فروردين سال 1365 به در منطقه عملياتي والفجر8درشبه جزيره ي فاو از ناحيه سر مورد اصابت تركش خمپاره ي دشمن قرار گرفت وبه شدت مجروح شد.ا و بعد از چند روز که در بيمارستان بستري بود,طاقت ماندن در دنيا را از دست داد وبه شهادت رسيد.
او به اين حديث شريف پيامبر اكرم (ص)که فرمود:
"مسلماني كه جهاد نكرده باشد و در دلش آرزوي جهاد نداشته باشد اگر بميرد بر شعبه‌اي از نفاق مرده است."اعتقاد کامل داشت.
شهيدان يوسف بازار هستند
به چشم دل پي دلدار هستند
به دست عاطفه با پاي ايثار
درون خون و آتش يار هستند
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد





وصيت‌نامه
بسم رب الشهداء و الصديقين
و لا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون .
گمان مبريد كساني كه در راه خدا كشته مى شوند مرده اند, بلكه زنده اند و نزد خداوند روزى مى خورند . قرآن کريم
با درود فراوان به حضرت مهدى (عج) منجى عالم بشريت و نايب بر حقش خمينى بت شكن و با درود به شهداى اسلام و زينبهاى زمان, چند جمله اى به عنوان وصيت آغاز مى كنم.
برادران و دوستان, اى كساني كه راه مرا قبول داريد و در مرگ من غمگين هستيد ,نصيحت من به شما اين است كه اسلحه مرا زمين نگذاريد و پيوسته با كفار و منافقين در ستيز باشيد, چه در سر حدات كشور و چه درداخل كشور, چه در روبروى شما سنگر سازى نموده است و چه با قلم و پستى كه دارد و مشغول ضربه زدن و جنايت مى باشد, در هر شكل و لباس و پستى كه باشد.
عزيزان بدانيد كه دشمن در كمين است و غافل نشويد و از هر درى با هر لباسى و رنگى ظاهر م يشود. شما اى شيعيان على (ع) ,على گونه رفتار نماييد و رفتار وى را سرمشق و الگو قرار دهيد. حالا هر چه مى خواهد بشود, شما به وظيفه دينى خود عمل كن, نكند خداى ناكرده زمانى وظيفه شرعى خود را طبق مصلحت پايمال كنى و رفته رفته يكدفعه چشم باز كنى ببينى شده ايى صدام و ديگر ظالمان .
با چشمى باز حركت كن و ببين قرآن چه گفته, امامان (ع) و وارثان به حق آنها چه مى گويند. اگر مسلمانيد حسين وار وارد شويد و هراسى از دشمن به دل راه ندهيد كه چه مى شود وچه خواهد شد . بدان مرگ با افتخار از عمر ننگين بهتر است و گول زرق و برقهاى دنيا را نخوريد. نكته سخنم با كسانى است كه در جاىگاه امام على (ع) وپشت ميز قضاوت نشسته ويا امام جمعه و جماعات مى شوند و خود را وارث وى مى دانند و مبلغ اسلام .
كلاه خود را قاضى کنيد, اگر رفتارشان همانند مولايشان است خب از اين بهتر چيست. اگر غير از اين است بدانند كه مريض هستند و بايد بروند معالجه شوند.
پيوسته طرفدار ضعيف باشيد و باند بازى و فاميل بازى را خداى ناخواسته سرمشق كار خود نسازيد. توكل به خدا كنيد ، روزى حلال بطلبيد كه همانا خدا با شما است. به وظايف دينى خود عمل نماييد كه يكى از آنها جهاد در راه خدا است. وحدت را حفظ نماييد, گوش به فرمان پير جماران دشمن ستمگران باشيد و خداى نكرده پشت وى را خالى نكنيد و گوش به حرف گروه هاي چپ و راست و وعده هاى اجانب ندهيد . نكنيد كارى كه باز آن قلدران حلقه به گوش بر شما حكمفرما شوند. وضعيت سابق خود را به ياد بياوريدو كمتر حساب ماديات را بكنيد ,مال دنيا به دنيا مى ماند . نكند روزى حزب الله از صحنه خارج شود و مشتى چاپلوس و خود فروخته جايگزين آنها گردند. برادران راهى را كه رفتم آگاهانه انتخاب كردم و خوشحالم در اين برهه از زمان پاسدار اسلام مى باشم . گرچه لياقت اين اسم را در خود نمى بينم .دوست دارم به كربلاى حسين (ع) بروم و بعد از زيارت و عرض ادب به خدمت بزرگوارش ,با كفار بجنگم تا اينكه بدنم در خاكهاى گرم كربلا پاره پاره شود و بر زمين بريزد ,تا در روز قيامت پيش مولايم حسين (ع) سرافكنده نباشم. در پايان از پدر و مادر گراميم مى خواهم مرا حلال كنند. آنها زحمات زيادى را براى من كشيده اند و نتوانستم در دنيا پاسخگوي زحمات آنها باشم . از همسر عزيزم مى خواهم مرا حلال كند. او زحمات زيادى را براى من كشيده و نتوانستم در دنيا پاسخگو باشم . از همسر عزيزم مى خواهم مرا حلال كند . ايشان مدت پنج سال زحمات زيادى براى من كشيده اند و اميدوارم از حضرت زينب (س) پاداش بگيرد.
از برادران خودم مى خواهم در تربيت فرزندانم همكارى لازم را بنمايند و پيوسته مسايل دينى و از خود گذشتگى را به آنها بياموزند و براى من ناراحت نباشند. اگر اسير شدم نگرانى به خود راه ندهيد ، اگر مفقود شدم براى من يك ياد بود در مزار شهداى شمس آباد درست كنيد و اگر به لطف خدا شهيد شدم مرا در مزار شهداى شمس آباد به خاك بسپاريد.
براى من سرور گراميم حاج آقا مقدسى نماز بخواند, جلو جنازه ام علامت سينه زنى نياوريد ,به جاى آن شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر شوروى و مرگ بر اسراييل بدهيد و از تشريفات بكاهيد و بر خشم خود عليه جنايتكاران داخل و خارج بيفزاييد.
به اميد پيروزى اسلام و نابودى مقام پرست و دنيا طلب.
والسلام جواد غياثوند 



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : غياثوند , جواد ,
بازدید : 238
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,148 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,840 نفر
بازدید این ماه : 6,483 نفر
بازدید ماه قبل : 9,023 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک