فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال1339 بود كه شهركبودرآهنگ در استان همدان به نور ميلاد احمد هاشمي روشن شد. حضور اين کودک شادي زيادي براي خانواده هاشمي به ارمغان آورد.
 او که در خانواده‌اي متدين و مذهبي چشم به جهان گشوده بود از کودکي با محبت به قرآن کريم وخاندان نبوت رشد و پرورش يافت. در اين دوران او داغ از دست دادن پدر را تجربه کرد تا مانند بسياري از مردان بزرگ وتاثير گذار تاريخ با مشکلات ناشي از نبود پدر بزرگ شود.بعد از درگذشت پدر, با تلاش مضاعف مادرش در مسير صحيح زندگي حركت کرد .
 تحصيلات ابتدايي را در مدرسه نظامي كبودرآهنگ گذراند. ومقطع راهنمايي را در پايگاه شهيد نوژه فعلي تحصيل کرد. دوران تحصيلات متوسطه را نيزدر دبيرستان ابن سيناي همدان سپري كرد. اين دوران تغييرات زيادي دررفتاراحمد ايجاد شد. سال 57 13بود واوهمزمان با اخذ مدرک پايان تحصيلات متوسطه هر روز شناخت بيشتري از شخصيت الهي امام خميني (ره) کسب مي کرد .اين شناخت باعث شد او به مبارزين انقلابي بپيوندد و عليه رژيم پهلوي به مبارزه برخيزد.
او که با شناخت امام خميني(ره)تشنه کسب علوم ديني شده بود ,با پيروزي انقلاب اسلامي به قم عزيمت كرد و كسب علوم ديني را برگزيد.
چيزي از حضور احمد در قم نمي گذشت که  جنگ تحميلي ارتش بعث عراق بر عليه جمهوري اسلامي ايران شروع شد.احمد که مي ديد چگونه تمام دنياي ظلم وستم دست به هم داده اند تا انقلابي را که او در تحققش نقش داشته ,به نابودي بکشانند,دست از تحصيل بر داشت واز سوي حوزه علميه قم به جبهه‌هاي جنگ عزيمت كرد.
انتظاري که از او در جبهه ها مي رفت اين بود که کارهاي تبليغي وفرهنگي انجام دهد,اما او عاشقانه به يگان رزمي پيوست وبا به دست گرفتن اسلحه به رويا رويي مستقيم با دشمن پرداخت .
احمد هاشمي از روزي که به جبهه رفت تا لحظه ي شهادت بالاترين عبادت ,يعني جهاد در راه خدا را ترک نکرد. روزها مي گذشت وتجارب او در جنک بيشتر وبيشتر مي شد.اين تجربه ها در کنار شجاعت ومديريت او ,فرماندهان را برآنداشت تا در رده هاي فرماندهي از وجود احمد هاشمي استفاده کنند.او با سمتهاي گوناگون در تمام عمليات‌ رزمندگان اسلا برعليه دشمنان شرکت داشت؛عملياتي چون ثامن الائمه که به شکست محاصره ي آبادان انجاميد، طريق القدس، بيت المقدس,رمضان و بسياري ديگر شركت نمود.
 همواره در تلاش و تكاپو براي كسب رضايت حق تعالي بود.او رسيدن به اين مهم را در گرو جهاد در راه خدا مي دانست ,به  همين دليل در مناطق مختلف جنگي به مجاهدت و پايداري مي‌پرداخت و لحظه‌اي از مسير حق و حقيقت جدا نمي‌شد. او آن‌قدر در كسوت يك رزمنده شهادت طلب در جبهه دين خدا مبارزه نمود، تا آنكه سرانجام در عمليات كربلاي يك كه به منظور آزادي شهر مهران از اشغال ارتش بعث عراق انجام شد به مقام رفيع شهادت نائل شد.
در اين عمليات علاوه بر او913نفرديگر از فرزندان ايران اسلامي به شهادت رسيدند.






وصيتنامه
بسم ا… الرحمن الرحيم
الحمدا… رب العالمين و صلي ا… علي سيدنا و مولانا ابوالقاسم محمد(ص) خاتم النبين و تمام عدهّ المرسلين و آله الطيبين الطاهرين المعصومين و القائدنا روح ا… الموسوي الخميني و اصحابه المنتجبين و الشهداء و الصديقين و لعنتهّ ا.. علي اعدائهم من الاولين و الاخرين.
سلام و درور بي كران به پيشگاه مقدس يگانه منجي انسانها حضرت بقيهّ ا… الاعظم روحي و ارواح العالمين له الفداء.
سلام بر اميد مستضعفان يار مظلومان موس زمان نايب بر حق امام زمان(عج) رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت آيت ا… العظمي الامام خميني و ياران با وفاي امام امت و سلام بر امت شهيد پرور حزب ا… .
سلام و درود بي پايان بر حضرت ابا عبدا ا… الحسين سيد سالار شهيدان مظلوم خط توحيد در طول تاريخ و سلام بر سالار شهيدان انقلاب اسلامي شهيد مظلوم آيت ا… دكتر بهشتي.
خداي را حمد مي‌گويم كه نعمت جمهوري اسلامي و رهبر عزيز انقلاب اسلامي را به اين نسل عنايت فرمود و ما را از ظلمت و تاريكي‌ها رهانيد و به طرف نور هدايت فرمود.
بار الها تو را شكر گزارم كه پدر و مادرم موحد بودند و مرا از كودكي با خودت و با مقربان درگاهت و وسيله نجات كه همانا  معصومين عليهم السلام هستند آشنا نمودند.
خدايا تو را سپاس كه به بنده‌ گنهكارت توفيق عنايت فرمودي تا در اين معامله كه خودت مشتري جان او هستي شركت نمايم و به نداي حسين زمان خويش لبيك بگويم. خدايا تو را شكر گزارم كه اين امانتي را كه عنايت فرموده بودي در ميدان جهاد در راهت شركت نموده‌ام و اگر سعادت داشتم كه دراين عمليات به شهادت در راهت نائل مي‌گردم و به بزرگترين آرزويم رسيده‌ام.
فرصتي گرانبها پيش آمده ,فرصتي كه نمونه آن فقط در زمان پيامبر اكرم(ص) و امير المومنين(ع) براي مسلمين پيش آمد و در اثر ايثار و قدرداني از اين فرصت گرانبها بود كه رهبر عزيزمان فرمودند: ملت ايران الهي شده است و من از خداوند تبارك و تعالي ياري مي‌جويم كه در اين حركت طوري بشوم كه او مي‌خواهد و اميدوارم در همه حال و همه جا بتوانم او را از خود راضي نگه‌دارم انشاء ا… .
خيلي دلم مي‌خواست كه در اين فرصت گرانبها در راه پياده نمودن هر بعدي از ابعاد قوانين اسلامي پيش مي‌رفتم و براي هريك از آنها يكبار شهيد مي شدم و خداوند دوباره زنده‌ام مي‌كرد و در راه پياده نمودن بعد ديگرش تا حد شهادت پيش مي‌رفتم. اي كاش هزاران جان داشتم تا هر كدام را در راهي فداي اسلام كنم ولي افسوس كه بيش از يك جان ندارم . دوست دارم كه نميرم تا ضربه‌اي به دشمنان اسلام زده باشم و روزي كه كارنامه‌ام بسته شد برايم جشن بگيريد زيرا كه من به آرزويم يعني وصال به ا… رسيده‌ام, انا لله و انا اليه راجعون,و اميدوارم از طريق شهادت به اين وصال نائل آيم.
به هرحال توفيق خداوند شامل حالم شد كه توانستم به بهشت روي زمين يعني بلده طيبه قم بيايم و درخت تشنه و خشكيده وجودم را از سرچشمه و منبع پر فيض آب حيات مكتب امام صادق(ع) آبياري نمايم. همان شهري كه پايگاه نور و هدايت الهي مي‌باشد. خيلي دلم مي‌خواست كه بلده طيبه قم را ترك نكنم، شهري كه دامنش صالحين و شهدا و صديقين و صاحبان امر و امامان نسلهاي عصرها و رهروان طريق الهي را پرورانيده و مي‌پروراندو براي من خيلي سخت است دوري از اين پايگاه عشق و عرفان و آگاهي.

امابراي رهبرم: اي رهبر عزيز، اي زاده زهراي اطهر، اي كوثر، اي كه نور را به كشور خاموش و ظلمت زده ما آوردي و آواي رهايي بخش اسلام را به گوش خفته گان اين ديار رساندي و ما را از چنگ طاغوت و ظلمات رهانيده و راه نور و ا… را نماياندي . خداوند به شما تا دولت يار سلامتي و طول عمر با بركت عنايت فرمايد كه همه مستضعفان جهان را نيز همچون ملت ايران از ظلمها رهانيده و به سوي نور هدايت فرمائيد. اميدوارم كه آنها نيز همچون ملت الهي ايران زمين خداوند را از لوث جنايتكاران و كافران پاك نموده و با عطر دل انگيز اسلام همه اين زمين را بيارايند كه شايد به خواست خداوند ابر غيب كنار رود و آن خورشيد عالميان و يگانه محبوب دل شما و منجي محرومين ظهور نمايد. و اين منتقم واقعي خون شهيدان مظلوم، ارض و محل نزول وحي الهي و سجده‌گاه پيام آوران الهي و پيروانشان را منور گرداند, انشاء ا… زيرا نتيجه سالها تحصيل و تزكيه و صبر و تقوا و خودسازي و تحمل تبعيد و شب زنده‌داري هاي رهبر عزيز بود كه در همه ابعاد علوم و سياست و جنگ و عرفان و فقه و اصول و فلسفه و … كسب نموده با تربيت شاگرداني چون شهيد بهشتي و شهيد مطهري و حجت الاسلام خامنه‌اي و حجت السلام هاشمي رفسنجاني و … كه تربيت نمودند .
در پايان خداوند با عنايت خويش ثمره ارتباط رهبر عزيز با او را ,جمهوري اسلامي قرار داد در جنبه سياسي و سپس در مورد جنگ فرماندهي كل قوا نيز به اين رهبر عنايت فرمود و ايشان براي ما در همه ابعاد ديني و سياسي رهبر هستند. در همه ابعاد جنگي، اقتصادي، علمي و صنعتي همه بايد كوشش نمائيم اين شمائيد كه بايد پشتيبان ولايت فقيه و جمهوري اسلامي باشيد و در آينده نيز همچنان پيرو ولايت فقيه بمانيد وگرنه در روز قيامت در برابر حسين(ع) و زهرا(س) چه جوابي داده خواهد شد؟
مي‌شود انسان بگويد مسلمان هستم و به فروع دين(جهاد ) معتقد نباشد ولي در عمل جهاد نكند آنوقت انتظار داشته باشد كه مسلمان واقعي است. امام امت براي ما نمونه‌اي از زندگي حضرت علي(ع) است. اما به ياري خداوند پيروزي و فتح و ظفر نزديك است و با وجود دليران رشيد اسلام اين جمهوري اسلامي پايدار و كفر جهاني نابود خواهد شد انشاء ا… ,ولي نكند اي خواهر و برادر تو از اين كاروان كه در حركت است عقب بماني و پيشنهاد به صدا و سيما و ارشاد اسلامي و تبليغات اسلامي حوزه‌ها و تبليغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اينكه از سينه زني و عزاداري كه توسط رزمندگان قبل از حمله در پايگاهها و اردوگاهها برگزار مي‌شود كه نمي‌توان احساسات و شور عاشقان ا… و امام حسين(ع) را وصف نمود و ليكن مي توان صداي اين وارستگان را به گوش ديگر هموطنان رساند و نوحه‌هاي انقلابي كه باعث حركت و آگاهي و شناخت زمان خويش است توسط بهترين فرزندان اسلام خوانده مي‌شود.

سفارش به خانواده شهدا:
 پدر و مادر عزيز شهدا همانطوري كه خداوند در قرآن مي‌فرمايد: آيا گمان مي‌كنيد كه ايمان آورديد ما شما را امتحان نمي‌كنيم، نوع امتحان را در سوره‌اي ديگر از خوف و ترس و گرسنگي(محاصره اقتصادي) و نقصان در مال و جان(نيامدن محصول يا شهيد و اسير شدن يا مفقودالاثر شدن يا بمباران خانه‌ها) امتحان مي شويم  و خداوند مژده داده به كساني كه صبر مي‌كنند. خداوند مي‌فرمايد:« انا لله و انا اليه راجعون»، سخن كساني است كه وقتي مصيبتي به آنها مي‌رسد مي‌گويند: خداوند روزي ما را به دنيا آورده و بالاخره روزي به سوي اوباز مي‌گرديم و مهمتر از همه از مراحل كامل شدن ايمان قرباني نمودن عزيز خويش در راه خداست. همانطوري كه ابراهيم(ع) اسماعيلش را به قربانگاه برد تا به مقام امامت رسيد، عزيز و پاره تن حضرت رسول(ص) و فاطمه زهرا(س) همراه با بهترين يارانش و فرزند رشيدش علي اكبر (ع)و جگر گوشه 6 ماه‌اش در آن صحراي گرم عطشان به شهادت رسيدند.
 امام رهبر عزيز انقلاب پاره تن خود را فداي اسلام نمودند كه نهال جمهوري اسلامي در 15 خرداد 1342 كاشته بود به بار نشاندند، بنابراين صابر باشيد و از اين نعمت رهبري الهي گونه جمهوري اسلامي شكرگذاري نمائيد, به وسيله پشتيبان و پيرو امام بودن در همه حال. من از خداوند مي‌خواهم كه به همسران شهدا هم صبر و استقامت عنايت فرمايد كه زينب گونه باشند و فرزندان عزيز شهدا را خوب تربيت نمايند و اين بچه‌هاي معصوم شهيدان هرگاه پدر را از شما خواستند, بگوئيد انشاء ا… پدرتان مي‌آيد. سئوال مي‌كنند پس كي مي‌آيد؟ بگوئيد وقتي آقا امام زمان(عج) تشريف آوردند پدر شما هم مي‌آيد. اين بچه‌هاي شهدا كه از خدا بخواهند آقا هم انشاء ا… مي‌آيد. در خاتمه  به همسران شهيدان سفارش مي‌كنم در صورت امكان با فردي كه هم كفو خودشان باشد ازدواج نمايند كه اين به نفع آنهاست همانطوري كه رهبر عزيز انقلاب در نصيحت پدرانه از آنها خواستند كه ازدواج نمايند.

سفارش به جوانان و امت حزب ا…:
عزيزاني كه اين وصيت نامه را مي‌خوانيد به خصوص شما جوانها كه نسل جديد هستيد بدانيد همه كسانيكه در جبهه‌ها شهيد شدند يا مفقودالاثر گرديدند به نداي هل من ناصر ينصرني رهبر خويش لبيك گفتند و قدم در اين راه گذاردند, همانطوري كه مولا علي(ع) مي‌فرمايد: الجنهّ تحت ظلال سيوف ,بدانيد كه اين دين اسلام در جاي خودش از شمشير هم استفاده مي کند. يكي از روحانيون معظم از امام امت نقل مي‌كردند كه فرموده‌ بودند( خداوند لعنت كند كسي را كه شمشير از دست ما گرفت و به جايش تسبيح گذاشت.)
 اي عزيزان شما بايد پيرو شهيدان باشيد,شهيدان پيرو امام و ولايت فقيه بودند .در جبهه‌ها همين نيروهاي بسيج و مردم حزب ا… بودند كه ماندند و سرداراني رشيد براي لشکر سپاه و بسيج شدند. ما چه سرداران رشيدي را در اين عمليات ظفرمند از دست داديم .شماها بايد بيائيد جاي آنها را پر كنيد و پرچم آنها و اسلحه آنها روي زمين نماند كه خداوند فرموده:با همه ي توان خود در برابر دشمنان بايستيد.در همه جنبه ها بايد قوي باشيم و شما برادران و خواهراني كه بعد از من اين را مي‌خوانيد از شما مي‌خواهم پاسدار خون شهداي راه اسلام باشيد.

سخني با مادرم:
مادر جان اگر من شهيد شدم اگر جسدم باقي بود يا نه به هر صورت خيلي ناراحت نشويد زيرا بهترين ياران امام خميني جسدشان تكه تكه شدند، من كه هيچ خاك پاي آنها نمي‌باشم(مدني‌ها، دستغيب‌ها، بهشتي‌ها) و اگر اسير گشتم باز خدا را دارم كه حافظ من است. به هرحال شما بايد مادر نمونه باشيدو با آن روح سرشار از صبر و استقامت خود پيام آور راه شهيدان اسلام به ساير مادران باشيد كه آنها فرزندانشان را از چنان الگوهائي تربيت نمايند كه حيات و ممات آنها مثل ائمه عليهم السلام شود. همانطوري كه در زيارت عاشورا مي‌خوانيد‌ ( الهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد(ص)) و مي دانم كه نبودن ظاهري من در بين شما سنگين است و تحملش مشكل اما خداوند فرموده: «لن تنالوا البر حتي تنفقوا مما تحبون»شما فرزندتان را خيلي دوست داشتيد در راه خدا داديد ,خداوند هم به شما مقام ابرار عنايت مي فرمايد. اين راهي است كه بايد طي نمود, جوانها و مردها مانند ابوالفضل(ع)  و علي‌اكبر(ع)  و امام حسين(ع) در راه احياي اسلام از دست و پا و بدن و سر خويش بگذرند و زنها و مادران و خواهران همچون زينب استوار در مقابل دشمنان اسلام ايستاده و صبور بوده و پيام خون اين شهيدان كه حرفشان دفاع از جمهوري اسلامي و پيروي از امام امت بود ,خون دادند و شهيد شدند، اسير شدند، مفقودالاثر شدند و تازيانه خوردند، از موسي بن جعفر(ع) مهم تر نبودند كه چندين سال اسير و در زندان بود ، مهم تر از حسين(ع) و يارانش نبودند كه با آن وضع شهيد شدند و جنازه پاك آنها 3 روز در زير آفتاب سوزان بود. بر جنازه پاك آنها اسب دوانيدند، اين بعثيهاي كافر بر جنازه‌هاي مفقودالاثرها چه مي‌كنند اينها از سالار شهيدان مهم تر نيستند اين حرفها را بايد مادرها به نسلهاي جوان و آينده بگويند كه آنها بدانند اين اسلام و جمهوري اسلامي با چنين ايثارهايي به دست آنها رسيده.
 مادرم، برادرم همانقدر كه مرا دوست داريد بيش از آن اسلام را دوست داشته باشيد و همه به ياد خدا باشيد و در راه اسلام و ناملايمات همچون كوه استوار باشيد و يارانش را در نظر  بياوريد ,مصائب كربلا و اسيري حضرت زينب(س) و جنازه شهيدان كربلا را در نظر بياوريد و گريه كنيد زيرا شما  را به خاطر شهادت يكي از اعضاي كوچك خانواده‌تان اين همه احترام مي‌كنند ولي با خانواده امام حسين(ع) كه درود خدا بر آنها باد بعد از شهادتش چه كارها كه نكردند. مادر جان در شهيد يا مفقود يا اسيري اين فرزند كوچك نيز صبور باش كه انشاء ا…  پيروزي اسلام بر كفر نزديك است و زيارت كربلاي حسيني در پيش  و در نهايت ظهور حضرت بقيه اله اعظم كه منتقم خون شهداست از صدر تا كنون.
مرا حلال كنيد برايم طلب رحمت نمائيد اي مادر، برادر، مادر بزرگ مهربانم خداوند جايگاه شما را بهشت قرار دهد.

برادران عزيز روحانيم و هنرمندم:
خداوند به شما نعمت بيان و خلق آثار هنري عنايت فرموده ,ضمن تحصيل علم تزكيه نفس را فراموش ننمائيد كه ما خيلي به هنر مندان ماهر و متعهد به اسلام احتياج داريم و اين وقايعي كه براي جمهوري اسلامي پيش مي‌آورند و همچنين دستاوردهاي اين انقلاب الهي را در تاريخ براي نسل آينده ثبت نمائيد و با بيانات و طرح‌ها و فيلم‌ها ؛جنايات، ظلمها، فسادهاي زمان طاغوت را به نسل ‌هاي آينده برسانيد تا جوانها و خانواده‌ها بدانند كه چه برنامه‌هاي فسادي براي متلاشي كردن اسلام از طريق فحشاء اعتياد و قمارخانه‌ها و مشروبخانه ‌ها و…بود.
در اين صورت خواهند ديد كه جمهوري اسلامي چه نعمت بزرگي است كه خداوند در مقابل حركت‌ها و شهادتهاي بهترين فرزندان اسلام به اين امت الهي عنايت فرموده است . مبادا نسل آينده فريب ظاهر نيرنگهاي شيطاني ابرقدرتها را بخورند كه اگر ما يك لحظه از اسلام،اسلام ولايت فقيه، جدا باشيم خيانت به خون شهيدان نموده‌ايم در اين صورت است كه خداوند نعمتش را از ما مي‌گيرد«ان ا… لايغير ما بقوم يغيروا ما بانفسهم».
سلام به خدمت همه دوستان و سلام به تمامي اساتيدم پدران و برادران روحانيم كه نور علم و ايمان را در قلب من بر افروختند و سلام و درود به مسئولين محترم جمهوري اسلامي رئيس جمهور و رئيس مجلس و اعضاي دولت، ائمه محترم جمعه و جماعات و سرداران و فرماندهان قواي مسلح كه اسطوره‌هاي ايمان و استقامتند و در يك كلام درود و سلام بر امت انقلابي و الهي ايران و ساير بلاد اسلامي كه در آينده نزديك با پيروي از دستورات حضرت امام خميني روحي له الفداء و الگو گرفتن از امت حزب ا… ايران بر حكومتهاي استكبار شوريده و حكومت جمهوري اسلامي تشكيل مي‌دهند و با وحدت اين جماهير اسلامي, اميد است وعده خداوند نيز انشاء ا… تحقق يابد و دولت يار تشكيل گردد و خورشيد امامت از كعبه بر جهانيان نور افشاني كند.
اين نوشته در آخرين لحظات كه مي‌خواهيم به عمليات برويم نوشته شد آرزويم پيروزي اسلام است.
اين شعار سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبداا… الحسين(ع):
اني لا اري الموت الا السعاده
و الحياه مع الظالمين الا برما
اي پرورگار من و اي خالق من با چه زباني شكرت را به جاي آورم كه مرا از هيچ ,هستي و وجود عنايت فرمودي و در اقيانوس پر تلاطم زندگي دستم گرفتي ,هدايتم فرمودي و مرا از ظلمتها و هلاكتها رهانيدي كه به ساحل فلاح و رستگاري و آب حيات و ابديت برساني. همه اينها از لطف و كرم آن وجود نازنيني كه از رگ گردن بر من نزديكتر است، اي معبود من گر چه من بنده‌اي گناهكار و عاصيم ليك به غير از درگاه تو جائي ندارم ,اگر نپذيري مرا پس كجا روم ,مي‌دانم كه رو سياهم و گناهكار و مستحق عذاب، اما آخر چطور تحمل توانم كرد عذابت را در حاليكه اميد به رحمت بخشش بي پايان تورا دارم و چنگ توسل به حبل ا… المتين چهارده معصوم عليهم السلام زده‌ام.
 خداي من خودت وعده دادي كسانيكه  با مال و جان خويش در راه خدا مجاهدت نمايند در عوض جنت دارند, اين بنده عاصي بنا به دستورات به كمك ياري عزيز زهرا حسين بن علي(ع) كه نداي هل من ناصر او در همه عصرها و نسلها تا آمدن منتقم حقيقي ,بقيهّ ا… الاعظم قدم برداشته‌ام و به رهبري و فرماندهي كل قوا نائب بر حق امام زمان(عج) حضرت امام خميني در عمليات شركت مي‌نمايم.
 خداوندا اين بنده كوچكت كه قدم در اين راه نهاده او را ياري نما و از لغزشها او را حفظ فرما، پروردگارا چيزي كه از تو مي‌خواهم كه شايد نجات دهنده ياران ابا عبدا… الحسين(ع) قرار دهيد. آرزويم پيروزي اسلام سلامتي و طول عمر رهبر عزيز انقلاب تا رسيدن و بر پائي دولت حضرت بقيهّ ا… الاعظم و شفاعت عصاره خلقت معصومين عليهم السلام در روز قيامت.مرا حلال نموده برايم طلب مغفرت نمائيد.
احمد هاشمي



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : هاشمي , احمد ,
بازدید : 185
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 78 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,712,770 نفر
بازدید این ماه : 4,413 نفر
بازدید ماه قبل : 6,953 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک