فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1339 احمد خليلي فرد در خانواده متدين و معتقد متولد شد. بخش لاله جين محل تولد احمد مانند بيشتر مناطق ايران آن زمان در فقر و عقب ماندگي به‌سر مي‌برد .
ميلاد احمد  با بركات بسياري بذاي خانواده اش همراه بود و شادماني را در خانواده خليلي فرد حاکم کرد.
ازکودکي در خانواده با تعاليم قرآني آموزش ديد و با معنويت رشد کرد. در سال 1345 وارد دبستان خسروي (سابق)شد و تا پايان دوران ابتدايي به تحصيل پرداخت. بعد از آن به‌خاطر وجود مشكلات اقتصادي در خانواده ترك تحصيل كرد و به كار و فعاليت مشغول شد.
از تحصيلات بالايي برخوردار نبود امام مطالعاتش را کنار نگذاشت واز راههاي گوناگون مثل ارتباط با روحانيت به کسب اطلاعات پرداخت. اين اطلاعات باعث شد او شناخت خوبي از شرايط کشور داشته باشد.
در دوران نوجواني بود که با افکار وانديشه هاي امام خميني آشنا شد.اين آشنايي چنان شوقي در او ايجاد کرد که از آن پس تمام زندگي اش شد مبارزه در راه تحقق اين افکار.
اودر روزهاي سخت انقلاب در ميادين مختلف مبارزه حضور داشت.
سازماندهي مبارزات مردمي,عضويت در هسته هاي مبارزه مردمي,تلاش در جهت رساندن پيامها ونوارهاي سخنراني امام خميني (ره)به مناطق مختلف از جمله کارهاي احمد در دوران انقلاب بود.اين درحالي بود که هرکدام از اين کارها در آن زمان با مجازاتهاي سنگين زندان وحتي اعدام از سوي حکومت ديکتاتوري شاه را در پي داشت اما او از روزي که قدم در راه خميني کبير گذاشت ,با اين نيت بود که جانش را فداي اين راه مقدس کند.
با پيروزي انقلاب اسلامي، به نداي رهبر فرزانه ي انقلاب  لبيك گفت و لباس پاسداري از دين وکشورو ناموس رابرتن کرد. پس از ورود به  در شهرستان بهار يك دوره آموزشي را سپري كرد.
در اولين روزهاي جنگ تحميلي به جبهه رفت. او درطول مدت حضور در لشکر32انصارالحسين(ع)از يک رزمنده عادي تبديل به فرماندهي شد که در حوزه ي مسئوليتش صاحب نظر بود,از طرفي با حضور احمد در رده اي فرمانده لشکر فکرش از آنجا آسوده بود.همه به توانمندي او اعتقاد داشتند.
 مسئوليتهاي فرماندهي در رده هاي مختلف وکارايي احمد خليلي فرد باعث شد شهيد محمود کاوه فرمانده نام آور تيپ ويژه شهدا از احمد بخواهد که او به اين تيپ بپيوند.
احمد به تيپ ويژه شهدا رفت وپس از مدتي به سمت قائم مقام طرح و عمليات اين يگان منصوب شد.
او در اين سمت نيز با درايت وهوشياري اقدامات ارزشمندي در طراحي عمليات متعددانجام داد که از اين ره آورد پيروزي هاي خوبي نصيب رزمندگان اسلام شد.سرانجام در بيست و ششم اسفند ماه سال 1363 بر اثر اصابت گلوله هاي دشمن اودرآخرين ماموريتش به شهدات رسيد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد






وصيتنامه
بسم الله الرحمن الرحيم
با سپاس از خداوند كريم و با سلام بر انبياء و اوصياء و ائمه اطهار(ع) و بر حضرت مهدي، بزرگ رهبر بشريت، دادگستر جهان و نايب برحق آن امام بزرگوار و با سلام بر شهيدان تاريخ از صدراسلام  تا به كنون، به ويژه شهداي مظلوم و گمنام خطه‌ي خونين كردستان و بالاخره سرداران شهيد سپاه توحيد كه با ضد انقلاب و منافقين تا آخرين نفس خود جنگيدند و منطقه را از لوث وجود ناپاكان پاك نمودند .
 باسلام بر رزمندگان ، رزمندگاني كه بر نداي حسين زمان پاسخ مثبت دادند و عاشقانه به جبهه‌هاي نور بر عليه ظلمت شتافتند تا قانون الهي در سراسر گيتي حاكم گردد و با سلام بر روحانيت متعهد پيرو خط امام و پاسداران خون شهدا و امت شهيدپرور.

پدر و مادرم سلام عليكم:
 مرا ببخشيد از اينكه نتوانستم زحماتي را كه براي من كشيده‌ايد جبران نمايم. نگران من نباشيد. پدر و مادرم و همسر فاطمه گونه‌ام، انشاءالله خداوند به شما صبر عنايت بفرمايد گرچه براي شما عمل كردنش مشكل است, اميدوارم براي خدا تحمل نمائيد. من راضي بودم به رضاي خداوند كريم، من منتظر چنين روزي بودم، من خدا را شكر مي‌كنم از اينكه لياقت و توفيق پيدا كردم در راه اسلام به فرمان امام عزيز قدم گذارم، اميد است اين قدمهاي ناقابل من مورد قبول باريتعالي واقع گردد.  گريه كه مي‌كنيد مبادا كه به خاطر از بين رفتن من باشد من امانتي بيش نبودم پيش شما،خدا مي فرمايد:
                               انالله و انا اليه راجعون
خداوند به ما توفيق دهد كه صالح از دنيا برويم و عاقبت امور همه ما را ختم به خير بگرداند. گريه كه مي‌كنيد به ياد امام حسين(ع) و حضرت زينب(س) و مصيبتهايي كه آنها به خاطر اسلام متحمل شده‌اند ,باشد. در ضمن هر وقت دعا كرديد و اشكهايتان جاري شد و قلبتان شكست براي آمرزش گناهانم از خدا طلب بخشش نمائيد. اميد است خداوند از سر تقصيراتم در گذرد.

برادرانم :
مبادا دست از اسلام و امام بكشيد، دنباله رو راه شهدا باشيد. در اين موقعيت حساس از اسلام حمايت نمائيد و در راه مقدس اسلام ثابت قدم باشيد. بيشتر به ياد خدا باشيد و به فكر آخرت خودتان باشيد و براي پيروزي رزمندگان اسلام دعا كنيد. مبادا پدر و مادرم از شما رنجيده شوند، سعي كنيد نسبت به پدر و مادر رئوف و مهربان باشيد.

خواهرانم :
 شما نيز زينب گونه باشيد و پيام خون شهدا را به جهانيان برسانيد. از شما مي‌خواهم كه برايم نگران نباشيد و افتخار كنيد كه برادرتان قدم در راه مقدس  «صراط المستقيم»  راهي كه انبياء طي نموده‌اند, گذاشت. توكل به خدا داشته باشيد .خداوند به شما هم صبر عنايت فرمايد. برايم دعا كنيد

خطاب به برادران و خواهران :
مرگ راهي است كه بايد پيمود و سفري است كه بايد رفت، حال چه بهتر اين رفتن در راه خدمت به اسلام و ملت شريف اسلامي باشد.مگرنه اين است که امام خميني مي فرمايد: شربت شهادت نوشيدن و با سرافرازي به لقاءالله پيوستن ,بزرگترين آرزوي ماست. همانا اولياء‌الله هم اين آرزو را مي‌كردند.

سپاس خداوند متعال را كه خدمت در راه خودش را به ملت شريف ما عطا نمود و سپاس خداوندي را كه نعمت بزرگ امام را به ما ملت خداجوي عطا فرمود. آري اين امام بود كه به ما شخصيت انساني داد و ما را بيدار ساخت. قدر امام را بدانيد و حداكثر استفاده را از اين بزرگوار بكنيد و از ياران باوفاي امام حمايت كنيد.
 با منافقين كوردل كه مي‌خواهند خط امام را خدشه‌دار كنند مبارزه كنيد، آنها را بهتر بشناسيد، به فرمايشات امام بزرگوار گوش دهيد و به گفته‌هاي ايشان عمل نمائيد.
هر زماني كه از عمر جمهوري اسلامي مي‌گذرد وظيفه ما بيشتر و سنگين تر مي شود. انشاء‌الله ديني كه به شهدا و اسلام دارم بهتر ادا نمائيم و از خداوند متعال در اين راه پرفيض الهي بخواهيم ما را ياري نمايد. براي شادي روح شهدا دعا را فراموش نكنيد. در نماز جماعات و نماز عبادي سياسي جمعه هرچه فعال‌تر شركت كنيد و مشتي باشيد بر دهان ياوه‌گويان .با حضور در جبهه‌هاي نور عليه ظلمت اسلام را ياري نمائيد و رزمندگان اسلام را پشتيباني نمائيد.
 روحانيون كه از خط ولايت فقيه هستندرا از خود بدانيد، انشاءالله خدا جنگ ميان اسلام و كفر را به نفع اسلام خاتمه دهد و شر دشمنان را از سر مسلمين جهان قطع نماييد.
وصيتم را با چند دعا خاتمه مي‌دهم:
خدايا امام بزرگوار را تا انقلاب مهدي(عج) براي مسلمين جهان نگه دار.
خدايا قلوب سياه ما را به نور ايمان منور و روشن بگردان و ما را به وظايف خود آشنا ساز.
خدايا ياران امام بزرگوار را در پناه خودت حفظ نما.
خدايا به خانواده‌هاي شهدا صبر جزيل عنايت فرما. 
                                                              خدا حافظ همه ي شما احمد خليلي فر



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : خليلي فرد , احمد ,
بازدید : 113
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 851 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,543 نفر
بازدید این ماه : 5,186 نفر
بازدید ماه قبل : 7,726 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک