فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1338 در يزد ديده به دنيا آمد. در سن هفت سالگي قرائت قرآن را به خوبي فرا گرفت. در دوره ابتدايي و متوسطه سرآمد همکلاسان خود بود. استعداد فراواني در زمينه دروس رياضي و مسائل فکري داشت. در همان زمان در مسابقات علمي مقام اول به دست آورد. در سال 1357 موفق به اخذ ديپلم رياضي شد و با شرکت در آزمون سراسري، در رشته مهندسي عمران دانشگاه صنعتي اصفهان پذيرفته شد. در دانشگاه همزمان با درس، به مبارزه عليه رژيم طاغوت پرداخت ودر اين راه سختي هاي زيادي را متحمل شد.
بعد از پيروزي انقلاب با نشاطي وصف ناپذير به عضويت انجمن اسلامي درآمدوآماده به وجود آوردن محيطي اسلامي در دانشگاه شد. با تعطيلي دانشگاه ها، به عضويت جهاد سازندگي اصفهان درآمد و پس از آن مدتي در جهاد سازندگي يزد و در روستاهاي «پشتکوه» مشغول خدمت به محرومين شد.
همزمان با اختشاشهاي دشمنان داخلي وضد انقلاب به پاوه رفت وبا به دست گرفتن اسلحه به پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت.
با شروع جنگ تحميلي عازم خوزستان شد. وقتي به اهواز قدم نهاد شهر را خاموش و متروک ديد که در آن فقط صداي تيراندازي و غرش هواپيماها و تردد خودروهاي نظامي به گوش مي رسيد. عزم خود را جهت مقابله با دشمن راسخ نمود و جهت طي دوره آموزش نظامي به يزد بازگشت در همان ايام خبر شهادت برادرش را شنيد هنوز مراسم اربعين برادرش تمام نشده بود که به تهران رفت تا سلاح به جاي مانده بر دوش را برگيرد و سنگرش را خالي نگذارد، بدين طريق در همان پادگان به عضويت رسمي سپاه درآمد. به درخواست برخي از مسئولين و پس از طي دوره آموزش نظامي به عضويت در تيم حفاظت از رياست ديوان عالي کشور درآمد و تا زمان بازگشايي دانشگاه ها به اين مهم همت گماشت.
در اوايل سال 1361 ازدواج نمود که حاصل آن سه فرزند بود. از دي ماه 1361 مجدداً براي ادامه تحصيل راهي اصفهان شد و در حين تحصيل با پايگاه بسيج دانشگاه همکاري مستمر و موثر داشت. در همين دوران چندين بار به جبهه عزيمت کرد و در چند عمليات مختلف شرکت نمود. در اواخر تحصيلاتش همراه با همسر و فرزندش به اهواز رفت و همکاري با قرارگاه صراط المستقيم را شروع کرد . سد خاکي و پل روي بهمنشير از جمله فعاليت هاي او به شمار مي رود. مدتي در مقر حضرت صديقه (س) در اجراي پروژه هاي مختلف قرار گاه مهندسي رزمي صراط المستقيم گذراند که به جهت پشتکار و جديتي که داشت به معاونت عملياتي قرار گاه انتخاب شد و قريب يک سال در اين جايگاه به احداث جاده ها، سنگرها، پل ها و کارهاي اجرايي گوناگون همت گماشت.
در اين راه همسر و برادر همسرش نيز او را ياري مي دادند و پا به پاي او در اهواز و جبهه هاي جنوب و غرب همدوش و همراه او انجام وظيفه نمودند. او در عمليات کربلاي دو و پنج حضور فعال داشت، پس از عمليات کربلاي پنج تشکيلات لشکري قرار گاه را پي ريزي و سازماندهي نمود.سرانجام سردار شجاع سپاه اسلام به همراه برادر همسرش در 28/7/1366 به شهادت سيد.
درفرازي از وصيت نامه ا ش آمده:
وصيت نامه هاي شهدا را مطالعه و جداً عمل نماييد که اين مطالب از قلب هاي صاف و پاک و الهام گرفته و از سرچشمه فيض و در لحظات حساس و روحاني نوشته شده است.
هرچند خود را لايق شهيد شدن نمي دانم، ولي از کليه دوستان، آشنايان و برادران تقاضاي عفو و بخشش و حلاليت داشته و دارم.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامورايثار گران يزد ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد







آثار باقي مانده از شهيد
اولين نامه محمود به همسرش
به نام آن که اختيار هر چيز و همه کس در دست اوست و بازگشتمان نيز
سلام، سلام بر تو که اميد مني و پشت و پناه و شريک و غمخوار دائمي زندگي آينده مان. سلام گرم و صميمانه دوستدار و نگران هميشگي ات را بپذير، سلامي که از ته قلب و همراه با آرزوي سلامت و سعادت است. عزيز من! گفته اند که زندگي شيرين است و چه تعريف هايي که نکرده اند و تو حتماً فکر مي کني که چه بدشانس و بد اقبال بوده اي که گرفتار من شده اي. نمي خواهم از خودم دفاع کنم، به غير از ضرورت هاي کاري، عيب و نقص هاي بسياري داشته ام، نمي دانم توانسته ام حق همسرداري را ادا کنم يا نه؟ حتماً فکر مي کني حتي از تلفن زدن هم دريغ مي کنم. بگذار برايت توضيح دهم، بدان که با هر سختي و دشواري، راحتي و آسايشي خواهد بود. هر پاييني سر بالايي به همراه دارد. که «ان مع العسر يسرا» همسرم! « ان الله مع الصابرين» را آويزه گوشت قرار ده که خده با صبرکنندگان است و اميدم اين است که چنان استقامت کني که صبر از دستت به تنگ آيد.
در مورد تلفن و نامه نمي خواهم حساس باشي و عادت کني، چنان که اگر يک روز تلفن دير شد در انتظار باشي. يک ساعت کنار تلفن نشستن و انتظار کشيدن يعني بهترين سرمايه زندگي يعني وقت را هدر دادن. فکر اين که باعث شده ام از درس و مطالعه ات باز بماني بيشتر مرا ناراحت مي کند. من نمي خواهم مانع پيشرفت و کامل شدنت باشم. تو بايد در زندگي هدف داشته باشي، هدفي بالاتر از همه اين چيزها و مسائل مادي و دنيوي اگر ازدواجي هست، خوشي، سختي و گرفتاري نيز هست. همه را بايد به خاطر اين که باز هم دستور اوست و براي اوست در نظر داشته باشي. اصل، براي او بودن و او را در نظر داشتن در همه امور و در همه اوقات است که اگر اين چنين بودي همه خوشي ها و همه سختي ها برايت راحت و قابل تحمل است. وقتي فهميدي دوري و يا جدايي به خاطر اوست، تحمل کردن آن برايت راحت و آسان مي شود. من هم فقط همين را از خدا مي خواهم و دعا مي کنم که اگر فراق و جدايي هست به خاطر رضاي او باشد. اين را بدان که اگر فراقت را تحمل مي کنم با آن که قلبم آن جاست مساله اي بالاتر و مهم تر از وجود من و توست والا چه چيز ديگري مي توانست در اين جا پاي بندم کند و از تو دورم نگه دارد؟
اميدوارم شيريني بهترين لحظات زندگي مان را با شيريني مطالعه و ارشاد با نيت خاص براي پيش برد انقلاب اسلامي مان جبران کني و خدايت توفيق دهد که موفق باشي.
به اميد ديدار، سرنگوني کفر جهاني، طول عمر امام، ظهور حضرت مهدي (عج) و باز شدن راه کربلا. محمود حاجي مهدي



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان يزد ,
برچسب ها : حاجي مهدي , محمود ,
بازدید : 215
[ 1392/05/16 ] [ 1392/05/16 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,477 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,578 نفر
بازدید این ماه : 2,221 نفر
بازدید ماه قبل : 4,761 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک