فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1340 در يکي از روستاهاي استان يزد به نام "بنادکوک "در خانواده اي متدين و سخت کوش به دنيا آمد .او با حضور خود در محيط خانواده، عطري ديگر به فضاي خانه بخشيد و در دوران کودکي همه را شيفته خود ساخت.
حسن دوران کودکي را با تربيت اسلامي توسط والدين خود پشت سر نهاد و روز به روز بزرگتر شد واميد و آرزوها به اهل خانواده افزون تر ساخت.
بزرگتر که شد براي تحصيل به دبستان رفت و تمامي مراحل تحصيل را تا دبيرستان با جديت تمام گذراند و موفق به اخذ ديپلم شد.
در طول اين مدت علاوه بر تحصيل در امور رفاهي محله و خانواده تلاش مي کرد واز هيچ تلاشي دريغ نمي ورزيد . به مستمندان توجه خاصي داشت. از کودکي توجه خاصي به مجالس و محافل مذهبي داشت و علاقه ويژه اي به انجام عبادات .
از اخلاق حسنه اي برخوردار بود. در دوران سخت وطاقت فرساي مبارزات انقلاب با دوستان خود جزء پيشگامان مبارزه بود و در اين راه تلاش فراواني به عمل آورد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز تجاوز دشمن ، سراسيمه به جبهه هاي جنگ شتافت و پس از آن به عضويت سپاه درآمد ومجددا عازم جبهه هاي نبرد شد .
در عمليات مختلف و با مسئوليت هاي مهم ايفاي نقش نمود . داراي خلاقيت و پشتکار خوبي بود، مدتي از حضورش در جبهه مي گذشت که به فرماندهي گردان توپخانه تيپ 18 الغدير منصوب شد .
سرانجام اين سردار رشيد اسلام در منطقه عملياتي شلمچه وعمليات کربلاي 5در تاريخ 10/12/1365 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به معبود شتافت و آرزوي ديرينه اش محقق شد.
اودر فرازي از وصيت نامه ا ش مي گويد:
با قاطعيت تمام در برابر منافقين بايستيد و نگذاريد که هرچه دلشان مي خواهد بگويند. پشتيبان رهبر و روحانيت باشيد. سنگرهاي نماز جمعه و دعاي کميل و دعاهاي ديگر را خالي نگذاريد که همين دعاها بوده که موجب پيروزي رزمندگان و وحشت دشمنان اسلام بوده و هست.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامورايثار گران يزد ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد





وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
با درود فراوان بر منجي انسانها حضرت مهدي (عج) و نائب برحقش و اميد مستضعفان جهان بشريت ، رهبر كبير انقلاب خميني بت شكن و ملت قهرمان و شهيد پرور ايران . اين حقير وصيتنامه خود را آغاز مي كنم .
« ولا تحسبن الذين قتلوافي سبيل الله امواتاَ بل احياءعند ربهم يرزقون .
مپنداريد آنان كه در راه خدا كشته مي شوند مرده اند بلكه زنده و جاويدند و در نزد خدا روزي مي خورند» . قرآن کريم
« در شهادت موت نيست حيات جاويد است » .  ( امام خميني )
اكنون كه ميهن اسلامي ما مورد تجاوز گران شرق و غرب قرار گرفته و همواره در صدد بر انداختن حكومت اسلامي و اين انقلاب بر آمده اند, وظيفه هر فرد مسلمان و متعهد به انقلاب تا آنجا كه در حد امكان مي باشد, بايد مقابله كند و تجاوز گران را به سزاي اعمال خود برسانند و من هم در اين موقعيت حساس وظيفه شرعي خود دانستم كه درسنگر جهاد دوشادوش برادران ديگر خود با دشمنان اسلام مبارزه كنم و از اسلام و قرآن دفاع كنم تا توانسته باشم دين خود را نسبت به اسلام و انقلاب ادا كرده باشم؛ تا خداوند متعال ما را مورد عفو و بخشش قرار دهد .
خداي را شكر مي كنم كه سالهاي عمرم را تا فرا رسيدن اين انقلاب قرار داد, اكنون يوم الله ديگري است كه پيرو يوم الله حسين (ع) مي باشد, همان يوم اللهي كه در هزار و سيصد و اندي سال پيش از اين حسين (ع) در ميدان شهادت در آن روز, نداي هل من ناصر ينصرني را سر داد . اينك ما مي گوئيم حسين جان اگر در آن فضاي داغ و خونين كسي به فريادت نرسيد و نداي تورا لبيك نگفت ما پيروانت در فضاي گرم و خونين ايران زمين دست مردانگي مشت كرده و به نداي غريبي و تنهائيت لبيك مي گوئيم . برماست كه ادامه دهنده ي راه الهي آنان باشيم و با خلوص تمام جهاد كنيم تا در روز محشر سربلند در دادگاه عدل الهي ودر حضور پيغمبرعظيم الشان (ص) و ائمه اطهار(ع)در آئيم .
 بايد تمام قوا را يار گيريم و جهان را به اسلام وتوحيد دعوت كنيم و با عملكردهاي اسلامي الگوئي براي جذب ديگر جوامع باشيم  و با اين روش تسلي بخش قلوب داغديدگان گرديم. اينك كه كافران خود را در حال نابودي مي بينند با هزاران حيله و با به راه انداختن جنگهاي تحميلي مي خواهند ضربه به پيكر انقلاب اسلامي ايران بزنند ,غافل از آن كه خداوند متعال يار ماست .
جبهه مكاني است كه روح خدا گونه اي در كالبد انسان دميده مي شود و نفوس شيطاني را از ما دور مي سازد . آري هر خمپاره و توپي و هر گلوله اي كه بر ما مي بارد مقداري از گناهان ما هنگامي كه بدنمان مي لرزد و قلبمان به تپش درمي آيد كاسته مي شود و قدرت خدا و عظمت وي كه در اين مكان مقدس وجود دارد, باعث تقرب و نزديكي ما به او مي شود . خداوندا جسم و روح و روانم را تو آفريدي و من اينك آن را در طبق اخلاص تقديم درگاهت مي كنم ,از درگاهت مقدست مي خواهم كه مراببخشي و اين هديه ناقابل مرا بپذيري, من عزيزتر از آن چيزي نداشتم كه در راهت نثار كنم .اي خدا ي بزرگ هيچ چيز كام تشنه مرا سيراب نمي كند الاّ شهادت . خدايا توفيق شهادت در راهت را از روي اخلاص و پاكي به من عطا فرما تا از وسوسه هاي شيطاني و گناهان پاك گردم . اللهم ارزقنا توفيق الشهادة في سبيلك .
و اما اي مادر عزيزم مي دانم كه چقدر مشكلات و رنجها را تحمل کردي تا مرا به اين سن و سال بزرگ كردي و مرا مورد لطف و محبتهاي فراموش نشدني خود قرار دادي .اكنون آن روز فرا رسيده است كه امانت ناقابلي كه خداوند به تو هديه كرده است را در طبق اخلاص براي قرباني اسلام بدهي . اگر خون ناقابل من لياقت آبياري اين درخت اسلام و انقلاب را پيدا كرد ,بعد از خبر مرگ من بي تابي مكن و هرگز قطره اشكي براي من نريزيد كه هديه در راه خدا هيچگونه گريه و زاري و ماتمي ندارد. همين طور بعد از خبر مرگ من غصه دار نشويدو برايم دعا كنيد كه شديداَ محتاج به دعاي شما مي باشم تا خداوند از سر تقصيرات من در گذرد. برايم دعا كنيد كه خداوند اين قرباني را از اين خانواده در راه اسلام قبول كند .مادرم از اينكه چنين فرزندي داشتي  سرافراز باش و اگر از من ناراحتي و بدي ديده ايد مرا مورد عفو و بخشش قرار دهيد واز من راضي باشيد و مرا حلال كنيد . از برادران و خواهرانم مي خواهم كه هميشه در زندگي تقوا را پيشه خود سازند و پاك و عفيف باشند .هميشه در خط امام و پشتيبان  انقلاب باشيد تا بتوانيد از خون شهيدان انقلاب اسلامي پاسداري كنيد و خون آنان پايمال نشود .
 از همه شما مي خواهم كه مرا حلال كنيد و مرا مورد عفو و بخشش قرار دهيد . از شما ملت شهيدپرور ايران مخصوصاَ اهالي محترم و شهيد پرور بناءكوك مي خواهم كه هميشه دنبال رو خط امام باشيد و پشتيبان انقلاب باشيد, همان طوركه بوديد و خواهيد بود. سنگرجبهه ها را خالي نكنيد و جبهه ها را تقويت كنيد و امام عزيز را دعا كنيد كه هر چه ما از انقلاب داريم از امام عزيز است وبراي پيروزي رزمندگان اسلام برعليه كفر جهاني ورژيم صدام بعثي كافر دست نيايش برداريد كه همه پيروزيهاي ما بر اثر همين دعاها و ذكرها بوده است .نمازجمعه ها را هر چه باشكوهتر برگزار كنيد .هميشه هوشيار باشيد كه دشمنان اسلام درصفوف مسلمين رخنه نكنند و ضربه به اسلام و مسلمين وارد نسازند . در ضمن از كليه برادران و دوستان و آشنايان و اهالي محترم بناءكوك مي خواهم كه اگر بدي و يا ناراحتي از من سر زده است, مرا مورد عفو و بخشش قرار دهند و مرا حلال كنند . در پايان چند دعا مي كنم همه آمين بگويند :
1- خدايا اراده و ايماني به ما عطا كن تا بتوانيم تحقق بخش ارزشهاي انقلاب واسلام باشيم .
2- خداوندا رهبر انقلاب, اين امام آگاه ودلسوزونصيحت گو و پند دهنده امت را صحت و طول عمر عنايت فرما .
3 - خدايا لشکريان اسلام را بر لشکريان كفر فائق بگردان .
4- خدايا ما را انساني صادق و مومن و مخلص قرار بده تا بتوانيم دين خود را نسبت به اسلام عزيز انجام دهيم و از پيروان  خدا ومردان اين راه باشيم .و السلام . به اميد پيروزي رزمندگان .
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار از عمر ما بكاه و برعمر رهبر افزا . رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما . زيارت كربلا نصيب ما بگردان . معلولين و جانبازان شفا عنايت فرما . خدانگهدار                 والسلام    حسن زارع بنادكوكي 1363/1/14





آثارباقي مانده از شهيد
  بنام خدا
خدمت همسر عزيزم ربابه خانم سلام. پس از تقديم عرض سلام  سلامتي شما را از درگاه ايزد متعال خواهان و خواستارم و اميدوارم که حالتان خوب بوده باشد و از نعمت سلامتي برخوردار باشيد.
باري اگر احوالات اينجانب شوهر خود, حسن را خواسته باشيد بد نيست و حالم خيلي خوب مي باشد و هيچ گونه نگران من نباشيد.
 مادرم و خديجه و مادرتان و محمود را دعا و سلام برسانيد. حاجي رمضان با اهل منزل دعا و سلام برسانيد. حاجي غلامعلي اهل منزل دعا و سلام برسانيد فاطي با بچه ها دعا و سلام برسانيد .رضا با اهل خانواده دعا و سلام برسانيد. ابوالقاسم با طاهره خانم دعا وسلام برسانيد. حسن آقا با بچه ها دعا وسلام برسانيد. احمد با زيور خانم دعا وسلام برسانيد. ديگر تمام قومان و خويشان و همسايگان و دوستان يک به يک دعا و سلام برسانيد. در اهواز کليه دوستان و آشنايان دعا و سلام مي رسانند . من صحيح و سالم به اهواز رسيدم و مشغول کار مي باشم .در پايان ديگر عرضي ندارم هرگونه فرمايشي باشد حاضرم. جواب نامه را فوري بدهيد والسلام خداحافظ 7/12/65 به اميد ديدار

بسم الله الرحمن الرحيم
با درود بي کران بر منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) و نائب بر حقش خميني کبير و درود فراوان بر بازوان پرتوان و قدرتمند رزمندگان اسلام و درود فراوان بر ارواح پر فتوح طيبه شهداء. خدمت همسر ارجمندم ربابه خانم سلام .پس از تقديم عرض سلام سلامتي شما را از درگاه ايزد متعال خواهان و خواستارم و اميدوارم که حالتان خوب بوده باشد و کسالتي نداشته باشيد .
 اگر حال اينجانب حسن را خواسته باشيد بد نيست و به دعا گويي شما مشغول مي باشم و اميدوارم که ديدارها بزودي زود تازه گردد.
 ... نگران نباشيد در اينجا به من خيلي خوش مي گذرد چون دوستان قديمي و آشنا ي من در اين جا هستند و اميدوارم که بتوانم درسي بيابم.
 خوب ديگر از وضعيت بناءکوک  و آب وهواي آنجا برايم بنويسيد در اينجا فعلاً تا حالا هيچ گونه بارندگي نشده است . به کلاس خياطي مي روي يا نه .جواب نامه را فوري با دست خودتان برايم بنويسيد.ديگر عرضي ندارم هرگونه فرمايشي باشد حاضرم والسلام. به اميد پيروزي نهايي کشورمان اسلام خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار, رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما. 26/10/64 



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان يزد ,
برچسب ها : زارع بنادکوکي , حسن ,
بازدید : 239
[ 1392/05/16 ] [ 1392/05/16 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,784 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,885 نفر
بازدید این ماه : 2,528 نفر
بازدید ماه قبل : 5,068 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک